fbpx
ΘΑΝΟΣ ΓΩΓΟΣ

ΘΑΝΟΣ ΓΩΓΟΣ

O Αντρέ Ζιντ έλεγε: «Προτού εξηγήσω στους άλλους το βιβλίο μου, περιμένω από άλλους να το εξηγήσουν. Θέλοντας να το εξηγήσεις εξαρχής, του περιορίζεις αμέσως το νόημα. Επειδή μπορεί να ξέρουμε τι θέλαμε να πούμε, δεν ξέρουμε όμως αν είπαμε μόνο αυτό. Λέμε πάντα περισσότερα από ΑΥΤΟ».

Περίμενα και η αλήθεια είναι πως μέσα από παρουσιάσεις, κριτικές, κουβέντες άλλων για αυτό το βιβλίο έμαθα και εγώ. Γνωρίζω πολύ καλά πως είμαι νέος και περιμένω ακόμη να μάθω περισσότερα, με την ίδια χαρά που έχω όταν προσπαθώ να ξεκλειδώσω βιβλία άλλων. Αυτή τη στιγμή έχω την εντύπωση πως μπορώ να μιλήσω για τη Μεταιχμιακή χαρά. Όμως σε πέντε μήνες, σε έναν χρόνο μπορεί να λέω άλλα, ακριβώς επειδή αλλάζω ακόμα και ως άνθρωπος και ως ποιητής και ελπίζω να αλλάζω για πολύ.

Στη Μεταιχμιακή χαρά νομίζω ότι υπάρχει μια διάχυτη αστάθεια σε όλα τα επίπεδα. Εξάλλου, δεν πιστεύω στον διδακτικσμό της τέχνης. Αυτό που με απασχολεί είναι η μεταφορά μιας αίσθησης. Πιστεύω στον σουρεαλισμό ως βάση στην τέχνη και ακόμη περισσότερο στην πρακτική της ζωής. Ωστόσο, η ακατέργαστη ύλη απαιτεί επεξεργασία, οι φωνές εναλλάσσονται, θέλοντας να βγουν έξω καθαρές, στο μέτρο που μπορώ να το κάνω. Κάπως έτσι, δημιουργήθηκαν ηρωίδες και ήρωες της αστάθειας και έγραψαν ή έγραψα σύμφωνα με τις ανάγκες τους.

Παρ' όλα αυτά, ο κύριος άξονας του βιβλίου πιστεύω ότι είναι η πραγματικότητα. Και εννοώ πως η πραγματικότητα είναι υποκειμενική, ρευστή, απτή αλλά και κινηματογραφική για μένα. Η αντίδραση στην πραγματικότητα, η συναισθηματική παρόρμηση, η παράδοξη χαρά, η αποσύνδεση από αυτήν και οι λεπτομέρειες που κάθε φορά τη συνθέτουν ή αποσυνθέτουν, είναι τα θέματα που έτσι κι αλλιώς με απασχολούν.

Αν και στη ζωή μου σπάω το σύνολο σε κομμάτια και επικεντρώνομαι σε κάποια από αυτά με σχεδόν απόλυτο τρόπο, δεν ήθελα κάτι τέτοιο στη γραφή μου. Γι' αυτό προσπάθησα να παρουσιάσω το κομμάτι που βλέπω κάθε φορά και να γίνει αυτό ένα σύνολο αφαιρώντας όλο το υπόλοιπο. Η Μεταιχμιακή χαρά είναι στιγμές, θραύσματα, χωρίς πολλές επεξηγήσεις. Ελπίζω ο αναγνώστης μου (και γενικά όσοι ενδιαφέρονται για την ποίηση) να γίνονται μέτοχοι, να αυτενεργούν, γιατί για μένα, ειδικά η ποίηση δεν γίνεται να καταντήσει μασημένη τροφή. Ίσως μια αιτία που η ποίηση μπήκε στο περιθώριο να είναι ότι στα σχολεία μάς την έδιναν σαν μασημένη τροφή. Ονειρεύομαι ένα ελευθεριακό σχολείο, όπου τα παιδιά θα διαβάζουν, θα γράφουν ποίηση και δεν θα την αναλύουν με τον τρόπο που μέχρι σήμερα κάνουν.

Τέλος, αν υπάρχει μια προτροπή, κάτι που θα ήθελα να περάσω μέσα από τις λέξεις, αυτή θα ήταν η αναθεώρηση αν όχι η καταστροφή της κοινωνικής ηθικής, των κοινωνικών ρόλων των φύλων, των σημερινών κοινωνικών συμβολαίων γενικότερα.

ΧΙ
Δύο σχήματα
μπλέκονται στο φόντο
Ο καμβάς θα χάσει τη ζωγράφο
Και εξεγείρονται
χιλιάδες μες στο σχήμα
Εραστές που ψάχνουν το κλειδί της
Για το κλειδί
που είχε μες στο σώμα
Κατάπιαν όλοι και μια πέτρα
Κάποιοι
πρέπει να πεθάνουν
Να νοσταλγεί για να κοιμάται.

Μεταιχμιακή χαρά Θάνος Γώγος ΦαρφουλάςΜεταιχμιακή χαρά
Θάνος Γώγος
Φαρφουλάς
48 σελ.
Τιμή € 6,00

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.