A+ A A-

«Το “Άλυτο αίνιγμα” από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη

«Το “Άλυτο αίνιγμα” από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη


Ίσως το αίνιγμα που θέτει ο Elgar στη σύνθεσή του να είναι το αιώνιο εκείνο «αίνιγμα» που ενυπάρχει σε κάθε έργο τέχνης και δημιουργεί τη μαγεία του μυστηρίου. Αυτή την αίσθηση είχαμε, παρακολουθώντας τη θαυμάσια συναυλία της 20ής Ιανουαρίου του 2017 από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής. Με τη συμμετοχή δύο διακεκριμένων και πολυβραβευμένων καλλιτεχνών, του πιανίστα Δημήτρη Τουφεξή και του Ισραηλινού αρχιμουσικού Yoav Talmi, η Κρατική Ορχήστρα προσπάθησε να μας μυήσει στη γοητεία του παιγνιδιού ενός δυσεπίλυτου αινίγματος. Το κοινό σημείο των συγκεκριμένων έργων των δύο συνθετών, Johannes Brahms και Edward Elgar, είναι ότι μέσα από αυτά προβάλλονται πρόσωπα αγαπημένα.

Ο Johannes Brahms (1833-1897), εξέχων δεξιοτέχνης του πιάνου, εντυπωσιάζει τον Joseph Joachim, βιρτουόζο του βιολιού, από την πρώτη στιγμή της γνωριμίας τους, η οποία εξελίσσεται μέσα στον χρόνο σε στενή φιλία. Ο Joachim τον συστήνει στο ζεύγος Schumann και ο νεαρός συνθέτης γίνεται αμέσως αποδέκτης του θαυμασμού τους, όταν τους παίζει έργα του για σόλο πιάνο. Οι Schumann γίνονται οι Μέντορές του και αλλάζουν τη ζωή και την καριέρα του. Ο Brahms συνδέεται με την Clara Schumann, διάσημη προσωπικότητα και πιανίστα της εποχής, με μεγάλη φιλία, η οποία κρατά για όλη τους τη ζωή. Όταν ο Schumann εισάγεται στο άσυλο το 1855 και μετά την αναχώρησή του, το 1856, για το αιώνιο ταξίδι, ο Brahms είναι δίπλα της, πιστός φίλος και συμπαραστάτης. Η Clara γράφει στο ημερολόγιό της «Τον αγαπώ σαν γιο μου» – ήταν 14 χρόνια μεγαλύτερή του. Ο Brahms τη λατρεύει και τη σέβεται. Η γνώμη της και οι συμβουλές της έχουν ιδιαίτερη αξία γι’ αυτόν.

 

Εμφανίσεις: 1499

Περισσότερα...

Anastazios: «Τον κήπο που έσβησε κι εχάθη»

Anastazios: «Τον κήπο που έσβησε κι εχάθη»


με τα μάτια έτσι τυφλά,

σαν από κραιπάλη,
που δε σ’ ηύρα πουθενά
και θα φύγω πάλι...

***

– ή κάποιοι πόθοι που με παίδευαν, και που είχαν απομείνει στείροι;…

***

– γιατί τα ρόδα τα στερνά, μαραίνοντας και μένα,
μου πήρανε τη χίμαιρα που με παρηγορούσε...

Ναπολέων Λαπαθιώτης

 

Εμφανίσεις: 1300

Περισσότερα...

Πάμπλο Λαρέν: «Neruda» της Τίνας Πανώριου

Πάμπλο Λαρέν: «Neruda» της Τίνας Πανώριου


Μετά τα No και ElClub, δυο εξαιρετικές ταινίες που κατάφεραν να φτάσουν η πρώτη μέχρι την τελική πεντάδα των Όσκαρ και η δεύτερη μέχρι τις Χρυσές Σφαίρες, ο ταλαντούχος Χιλιανός δημιουργός Πάμπλο Λαρέν συνεχίζει με μια εξίσου ενδιαφέρουσα ταινία: το Neruda.

Το 1948, στη Χιλή του Ψυχρού Πολέμου, ο γερουσιαστής Πάμπλο Νερούδα (Luis Gnecco) κατηγορεί την κυβέρνηση ότι προδίδει το Κομμουνιστικό Κόμμα, γεγονός που προκαλεί την αντίδραση του προέδρου Γκονζάλες Βιντέλα (Alfredo Castro). Ο αστυνομικός Όσκαρ Πελουτσονάου (Gael Garcia Bernal) έχει αναλάβει να συλλάβει τον ποιητή.

Ο Νερούδα προσπαθεί να διαφύγει από τη χώρα, με τη γυναίκα του, τη ζωγράφο Ντέλια ντελ Καρίλ (Mercedes Moran), αλλά αναγκάζονται τελικά να κρυφτούν. Εμπνευσμένος από τα δραματικά γεγονότα της νέας του ζωής ως φυγά ο Νερούδα γράφει την επική ποιητική συλλογή του CantoGeneral. Εντωμεταξύ στην Ευρώπη ο θρύλος του κυνηγημένου από την αστυνομία ποιητή μεγαλώνει και οι καλλιτέχνες με επικεφαλής τον Πάμπλο Πικάσο κραυγάζουν για την ελευθερία του.

 

Εμφανίσεις: 1239

Περισσότερα...

Νταβίντ Πλανέλ: «Το παζάρι» στον Πολυχώρο Τέχνης «Αλεξάνδρεια»

Νταβίντ Πλανέλ: «Το παζάρι» στον Πολυχώρο Τέχνης «Αλεξάνδρεια»


Παρουσία του Ισπανού σεναριογράφου, κινηματογραφικού σκηνοθέτη και θεατρικού συγγραφέα Νταβίντ Πλανέλ θα δοθεί τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου η επίσημη πρεμιέρα του έργου Το παζάρι στον Πολυχώρο Τέχνης Αλεξάνδρεια του Βασίλη Βλάχου.

Το έργο, άπαιχτη έως τώρα στην Ελλάδα κοινωνική κωμωδία, πρωτοπαίχτηκε στη Μαδρίτη το 1996, και το 1997 στο Royal Court του Λονδίνου. Ο ίδιος ο συγγραφέας λέει για το έργο του:

«To 2016 συμπληρώνονται είκοσι χρόνια από τότε που έγραψα το Bazar. Αφορμή για τη συγγραφή αυτού του έργου στάθηκε μια συνομιλία που άκουσα σε ένα μπαρ στη Μαδρίτη ανάμεσα σε έναν νεαρό Μαροκινό και έναν Ισπανό τυχοδιώκτη. Η συνομιλία αφορούσε τη μαγνητοσκόπηση μιας πτώσης από ποδήλατο για τη συμμετοχή σε έναν διαγωνισμό με θέμα τις "καλύτερες πτώσεις" στην τηλεόραση.

 

Εμφανίσεις: 1455

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr