A+ A A-

ΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ

ΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ της Έλενας Χουζούρη

Η εμβληματική οπερέτα «Ο Βαφτιστικός» του Θεόφραστου Σακελλαρίδη κάνει πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 23 Οκτωβρίου για να ακολουθήσουν άλλες πέντε παραστάσεις στις 26, 27, 28 Οκτωβρίου και 2-3 Νοεμβρίου. Ο Βαφτιστικός είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά τον περασμένο Ιούλιο στο Ηρώδειο και η εξαιρετική επιτυχία της παράστασης δρομολόγησε και τις φθινοπωρινές παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Πρόκειται για την πρώτη παραγωγή οπερέτας του Μεγάρου Μουσικής και εντάσσεται στο πλαίσιο του κύκλου «Όπερα και Οπερέτα».

Ο Βαφτιστικός του Θεόφραστου Σακελλαρίδη –ο οποίος, δικαίως, μαζί με τον Νίκο Χατζηαποστόλου θεωρούνται οι στυλοβάτες της ελληνικής (αθηναϊκής) οπερέτας– ανεβαίνει για πρώτη φορά στις 19 Μαΐου 1918 στο θέατρο του Συντάγματος από το θίασο του Γιάννη Παπαϊωάννου και κυριολεκτικά σπάει ταμεία, ενώ τα τραγούδια της παράστασης θα παραμείνουν στο ελληνικό ρεπερτόριο για αρκετές δεκαετίες ακόμα.

 

Εμφανίσεις: 1950

Περισσότερα...

NEEΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

του Νίκου Νικολαΐδη

Στην Αθήνα βρέθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου Ντίτερ Κόσλικ και η παρουσία του συνοδεύτηκε από δύο ομιλίες. Στο ινστιτούτο Γκαίτε παρουσίασε τους θεσμούς του Φεστιβάλ που προωθούν τους νέους δημιουργούς (Βerlinale Talent CampusWorld Cinema Fund-Berlinale Residency), ενώ αυτή που παρακολουθήσαμε στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών είχε ως θέμα τα κριτήρια επιλογής ταινιών στα φεστιβάλ και το ρόλο των τελευταίων στην προώθηση και στην εμπορική εκμετάλλευση των ταινιών. Μιλώντας στα αγγλικά, ο κύριος Κόσλικ αναφερόμενος στην Ελλάδα εκτίμησε ότι έχουμε να κάνουμε με μεμονωμένες επιτυχίες ελληνικών ταινιών και ότι δεν πρόκειται για ένα κύμα του ελληνικού κινηματογράφου κρατώντας σαφείς αποστάσεις από τους διοργανωτές, που τιτλοφορούσαν την ημερίδα όπου συμμετείχε: Riding The Greek Wave. Απάντησε σε σχετική ερώτηση ότι η συμμετοχή και η διάκριση μιας ταινίας σε ένα φεστιβάλ δεν καθιστά αυτονόητη και την εμπορική διανομή της στις αγορές, σκέλος για το οποίο θα πρέπει να υπάρχει προετοιμασία και στρατηγική ανάλογη με τη δημιουργία μιας ταινίας. Τέλος, δεν έκρυψε από παραπομπές και παραδείγματα στο λόγο του την αντιπαλότητα που υπάρχει με τα Φεστιβάλ των Καννών και της Βενετίας. Από 4 έως 10 Οκτωβρίου, ο κινηματογράφος Τιτάνια στο κέντρο της Αθήνας φιλοξενεί ένα φεστιβάλ ντοκιμαντέρ με αφορμή τη συμπλήρωση 45 χρόνων από τη δολοφονία του Ερνέστο Τσε Γκεβάρα με συνολικά 31 ταινίες τεκμηρίωσης, που ξετυλίγουν πτυχές από τη ζωή και την πολιτική δράση του γνωστού επαναστάτη.

NEEΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥΑΓΑΠΗ [ΑΜΟUR]

AYΣΤΡΙΑ-ΓΑΛΛΙΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ/127'/ODEON

Σκηνοθεσία: Μίκαελ Χάνεκε

Ηθοποιοί: Ζαν-Λουί Τρεντινιάν, Εμανουέλ Ριβά, Ιζαμπέλ Ιπέρ

Ο μύθος: Ο Ζορζ και η Αν είναι ένα ζευγάρι συνταξιούχων που διανύουν την όγδοη δεκαετία της ζωής τους. Έχουν μία κόρη μουσικό, που ζει στο εξωτερικό με τον Άγγλο σύζυγό της. Κάποια μέρα, η Αν θα υποστεί εγκεφαλικό επεισόδιο που θα την αφήσει παράλυτη από τη μία πλευρά του σώματός της. Αυτό το πρόβλημα θα δοκιμάσει τις αντοχές και την αγάπη του ζευγαριού.

 

Εμφανίσεις: 1348

Περισσότερα...

18ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ COSMOTE

18ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ - ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ COSMOTEτου Νίκου Νικολαΐδη

O ΣΙΝΕΦΙΛ ΘΕΣΜΟΣ ΕΝΗΛΙΚΙΩΘΗΚΕ

Mετά από έντεκα ημέρες γεμάτες ταινίες, οι Νύχτες Πρεμιέρας έριξαν την αυλαία τους την Κυριακή 3Ο Σεπτεμβρίου, με την απονομή των βραβείων του Διεθνούς Διαγωνιστικού και του τμήματος Μουσική και Φιλμ. Σε χαλεπούς καιρούς για τη χώρα μας, η κινηματογραφική γιορτή που υποστηρίζεται από την ιδιωτική πρωτοβουλία, συνοδεύεται από αριθμητικά δεδομένα που μπορούν να χαρακτηριστούν ικανοποιητικά. Οι ενενήντα έξι μεγάλου και ενενήντα μία μικρού μήκους ταινίες, έκοψαν περισσότερα από πενήντα χιλιάδες εισιτήρια, η πληρότητα στις αίθουσες ήταν μεγαλύτερη του 90% και οι περισσότερες από τριάντα sold out προβολές, έδειξαν ότι το κοινό της πρωτεύουσας συνεχίζει να αγκαλιάζει τη διοργάνωση και να τη θεωρεί την πρώτη γεύση του ξεκινήματος της κάθε νέας κινηματογραφικής σεζόν. Η λίστα των ταινιών από τον ελληνικό κινηματογράφο δεν είχε τόσο δελεαστικές προτάσεις όπως άλλες χρονιές, αποτέλεσμα της μείωσης της παραγωγής και οι περισσότερες ταινίες πολύ δύσκολα θα έχουν άλλη δημόσια προβολή. Φέτος στο φεστιβάλ εντάχθηκε και ένα διαγωνιστικό τμήμα, με ελληνικές ταινίες μικρού μήκους με τριάντα πέντε από τις εξήντα πέντε παραγωγές να έχουν συμμετάσχει, ελάχιστες ημέρες νωρίτερα, και στη Δράμα. Προσκεκλημένοι του Φεστιβάλ οι σκηνοθέτες Γουίτ Στίλμαν, Φατίχ Ακίν, Φιλίπ Φαλαρντό, Χανς Κρίστιαν Σμιντ, Κρίστιαν Πέτζολντ, Νταν Μίρβις, Μπιλ Μουσούλις και οι ηθοποιοί Άνταμ Μπουσδούκος, Ρόναλντ Ζέρφελντ, Τζένιφερ Λέβι και Αλεσάντρο Φιγκιουρέλι. Από τις έξι ταινίες του διεθνούς διαγωνιστικού τμήματος που είδαμε σε σύνολο εννέα συμμετοχών, ξεχωρίσαμε το ΤΗ ΜΑΝΙΤΑΡΙΣΑΜΕ του Εσθονού Τόμας Χούσαρ, ενώ θετικές εντυπώσεις άφησαν το αμερικανικό GIMME THE LOOT του Άνταμ Λεόν και το AVALON του Σουηδού Άξελ Πέτερσεν. Οι τρεις παραγωγές: CITADEL, THE PACT και το σπονδυλωτό V/H/S από τις συνολικά έξι της ενότητας «Μετά τα Μεσάνυχτα», πέρασαν απαρατήρητες. Πολύ δυνατή χρονιά για την κατηγορία του ντοκιμαντέρ με εννέα συμμετοχές. Εξαιρετικό το ΜΑΡΙΝΑ ΑΜΠΡΑΜΟΒΙΤΣ: Η ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ του Μάθιου Έϊκερς ενώ την προσοχή των σινεφίλ κέντρισαν τα σχετικά με τη ζωή και το έργο των Ρομάν Πολάνσκι και Γούντι Άλεν. Στο διαγωνιστικό τμήμα του τμήματος Μουσική και Φιλμ, δέσποζε το ΜΑRLEY του Κέβιν Μακ Ντόναλντ, το απόλυτο πορτραίτο του βασιλιά της ρέγκε που έχασε όμως το βραβείο στη κατηγορία του. Η ενότητα «Σινεμά στα Όρια» είχε δύο ταινίες και Ο ΘΡΥΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΣΠΑΡ ΧΑΟΥΖΕΡ του Ιταλού Νταβίντε Μανούλι, ήταν η πιο ανατρεπτική και καλτ νέα δημιουργία. Τυχεροί φανήκαμε με τις έξι επιλογές του Πανοράματος με τα 38 ΜΑΡΤΥΡΕΣ του Βέλγου Λουκά Μπελβό, το ΓΙΟΣΙ του Ισραηλινού Έιταν Φοξ και το αμερικανικό ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΝΗ ΨΑΧΝΕΙ της Νέιτ Μέγιερ. Η πιο ευχάριστη έκπληξη, ήρθε από το ώριμο σκηνοθετικό ντεμπούτο του κωμικού Μάθιου Λίλαρντ, με τον τίτλο ΧΟΝΤΡΟΜΠΑΛΑΣ ΚΑΤΑΚΤΑ ΤΟ ΚΟΣΜΟ. Οι ταινίες των ειδικών προβολών και των αφιερωμάτων στο Camp, στο έργο του Γουίτ Στίλμαν και στο διάσημο ιαπωνικό στούντιο Νikkatsu, έδιναν πολλές ευκαιρίες για μια αναδρομή σε ξεχασμένες και σπάνιες στιγμές του παγκόσμιου κινηματογράφου. Το κοινό έδειξε να προσαρμόζεται αμέσως στις τρεις νέες αίθουσες που χρησιμοποίησε ως έδρα το Φεστιβάλ, τα ΟDEON ΌPEΡA 1 & 2 και το ΙDEAL.

 

Εμφανίσεις: 1455

Περισσότερα...

ΧΑΡΙΤΩΝ ΜΠΕΚΙΑΡΗΣ: ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ

ΧΑΡΙΤΩΝ ΜΠΕΚΙΑΡΗΣ: ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗτου Κωνσταντίνου Μπούρα

Ποιητική ματιά στο ανήλιαγο σπήλαιο της ατομικής φαντασίας, που εμπλουτίζεται από τα «κοράλλια και τους έβενους» (για να θυμηθούμε τον Καβάφη) της συλλογικής παγκόσμιας μυθολογίας. Ο Χαρίτων Μπεκιάρης, ελληνίζει καταφεύγοντας στο διεθνές και επιβεβαιώνει την ελληνικότητα της ματιάς του, μέσα από την εικαστική ανιδιοτέλεια της κυτταρικής μνήμης, όπως κωδικοποιείται μυθολογικά, για να αποφύγει την καθομολογούμενη παραχάραξη (από τους εκάστοτε «νικητές») της επίσημης Ιστορίας. Περιδιαβάζοντας την έκθεση ζωγραφικής, με τον σαφή κι υπαινικτικό ταυτόχρονα τίτλο «ενσυναίσθηση», αναλογίστηκα πόσο ευάλωτο πλάσμα μπορεί να είναι ο πρόσκαιρος νικητής μιας μάχης στο υλικό πεδίο. Αντιθέτως, ο καλλιτέχνης, ο ποιητής, που παλεύει με τα «φαντάσματα της ψυχής του» (για να ξαναθυμηθούμε τον μέγιστο Καβάφη), βρίσκεται σε πλεονεκτικότερη θέση, γιατί καταβάλλεται νικώντας και νικάει υποκύπτοντας στον άγγελο και στη σκιά του. Ο θεός Πάνας είναι κυρίαρχος στη θεματική αυτής της εικαστικής δημιουργίας. Σε όλες του τις μορφές και με όλες τις εκφάνσεις του. Ανιμισμός και τοτεμισμός, η άγρια Φύση, η βακχική ένωση με το Όλον, που προϋποθέτει την απάλειψη του «εγώ» από το διαδραστικό παιχνίδι των σχέσεων, αυτή την αενάως επαναλαμβανόμενη κωμωδία, που μόνο με τη Θεία Κωμωδία θα μπορούσε να συγκριθεί και να παραλληλιστεί, αφού μέσα από την αλληλεπίδραση των μορίων, η συνεκτικότητα κι εξελιξιμότητα τού συνόλου επιτυγχάνεται.

Η γλυπτική προοπτική των ασπρόμαυρων μορφών (σε λευκό ή χρυσό φόντο – ιδιαίτερα επιτυχημένος συνδυασμός) παραπέμπει σε σχεδιάσματα μεγάλων ζωγράφων της παγκόσμιας Ιστορίας της Τέχνης. Ο Χαρίτων Μπεκιάρης ετοιμάζεται να ξεδιπλώσει τώρα πλήρως τα φτερά του και να πετάξει σε ένδοξους ουρανούς. Ανακαλύψτε τον.

27 Σεπτεμβρίου – 20 Οκτωβρίου 2012

gallery genesis FINE ART, Χάρητος 35, Κολωνάκι

ΧΑΡΙΤΩΝ ΜΠΕΚΙΑΡΗΣ:

ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ

 

Εμφανίσεις: 1629

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr