A+ A A-

«“Βαλτινός - Εικαστικώς” στο Σπίτι της Κύπρου» της Ανθούλας Δανιήλ

«“Βαλτινός - Εικαστικώς” στο Σπίτι της Κύπρου» της Ανθούλας Δανιήλ


Είναι παλιά, έρχεται από μακριά, η σχέση της λογοτεχνίας με τη ζωγραφική. Η μία είναι η ποίηση που σιωπά και η άλλη η ζωγραφιά που μιλά. Εν ολίγοις, μέσα στη λέξη «ποίηση» για τους αρχαίους μας εγκατοικεί άπασα η λογοτεχνική έκφραση. Ο μύθος και η ιστορία, αυτά τα δύο μεγέθη, χωρίς να παραβλέπουμε και την καθημερινή ζωή, έδιναν και δίνουν στους καλλιτέχνες την αφορμή για μια νέα δημιουργία. Το ερώτημα αν ένα έργο τέχνης μπορεί να γίνει αφορμή για ένα άλλο έργο τέχνης μοιάζει πλέον αφελές. Και βέβαια μπορεί και μπορούσε και πάντα θα μπορεί, και πάντα η μια τέχνη θα τροφοδοτεί την άλλη. Για παράδειγμα, ο Πάναινος, αδελφός του Φειδία, ζωγράφισε τη Μάχη των Αθηναίων και των Περσών στον Μαραθώνα, αποδίδοντας και τα κύρια πρόσωπα –Μιλτιάδη, Καλλίμαχο, Κυναίγειρο– από το ελληνικό στρατόπεδο και Δάτι και Αρταφέρνη από το περσικό. Ο Απολλόδωρος ο Αθηναίος ζωγράφισε τον προσευχόμενο ιερέα και τον κεραυνοβολημένο Αίαντα, που μπορεί κανείς και σήμερα να δει στην Πέργαμο. Και οι δύο είναι πρόσωπα της φαντασίας που έγιναν και πρόσωπα του λόγου και της ζωγραφικής. Για τον Ζεύξη λένε ότι ζωγράφισε την ενάρετη Πηνελόπη• η πηγή του, βέβαια, ήταν ο Όμηρος. Ζωγράφισε και έναν αθλητή τόσο ωραίο που από κάτω έβαλε το στίχο για τον οποίο έμεινε ξακουστός: «Είναι πιο εύκολο να φθονήσει κανείς τον πίνακα παρά να τον μιμηθεί». Εν ολίγοις, η ζωή και η τέχνη βρίσκονται σε μία συνεχή αλληλοτροφοδότηση.

 

Εμφανίσεις: 1157

Περισσότερα...

«Έκλεψαν την παράσταση οι “Αυλοί του βασιλιά” με την Kρατική Ορχήστρα Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη

«Έκλεψαν την παράσταση οι “Αυλοί του βασιλιά” με την Kρατική Ορχήστρα Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη


Τρεις ενδιαφέρουσες συναυλίες παρακολουθήσαμε στο Μέγαρο Μουσικής από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, αλλά την παράσταση «έκλεψε» η τελευταία, υπό τον τίτλο Οι αυλοί του βασιλιά.

Στις 4-11-16 η Κρατική Ορχήστρα, στον κύκλο «Οι πόλεις της μουσικής - Μόσχα», αφιέρωσε τη συναυλία της στα 400 χρόνια από τον θάνατο του Σαίξπηρ, θέλοντας έτσι να τιμήσει, εκτός από τον βάρδο της Αγγλίας, και τους Ρώσους συνθέτες που εμπνεύστηκαν από το έργο του. Η Τρικυμία ήταν που ενέπνευσε τον Pyotr Ilyich Tchaikovsky (1840-1893) να δημιουργήσει τη Συμφωνική φαντασία, έργο 18 και η τραγωδία του Ρωμαίος και Ιουλιέτα τον Sergei Prokofiev (1891-1953) να συνθέσει το περίφημο ομώνυμο μπαλέτο του, απ’ όπου και η Σουίτα αρ. 2 που ακούσαμε. Ο διαπρεπής αρχιμουσικός Ούρος Λάγιοβιτς απέδωσε με ποιητικό οίστρο τη θυελλώδη τρικυμία της Συμφωνικής Φαντασίας, μέσα στην οποία συνυπάρχουν μάγοι, ξωτικά και ναυαγοί, αλλά και το πνεύμα της συγχώρεσης που υπερτερεί της εκδίκησης.

 

Εμφανίσεις: 1977

Περισσότερα...

«Η παράσταση» του Ζάφου Ξαγοράρη από τον Οργανισμό Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ

«Η παράσταση» του Ζάφου Ξαγοράρη από τον Οργανισμό Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ


Η ιστορική παράσταση Το Μεγάλο μας Τσίρκο αποτελεί το σημείο εκκίνησης για τον Ζάφο Ξαγοράρη και το έργο του Η Παράσταση, σε επιμέλεια της Κατερίνας Γρέγου, που παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ τον Δεκέμβριο 2016.

Η εγκατάσταση εντάσσεται στο πρόγραμμα «Έργο στην Πόλη», στο πλαίσιο του οποίου ο ΝΕΟΝ αναθέτει σε έναν καλλιτέχνη κάθε χρόνο τη δημιουργία έργου που εκτίθεται σε δημόσιο χώρο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και θα διαρκέσει ως τις 29 Δεκεμβρίου 2016. Σκοπός του ΝΕΟΝ είναι η παρουσίαση της σύγχρονης τέχνης σε δημόσιους και ιστορικούς χώρους, συμβάλλοντας στη διάδραση μεταξύ της τέχνης, της κοινωνίας και της πόλης.

 

Εμφανίσεις: 1186

Περισσότερα...

«Ιφιγένεια εν γένει... tragic!» στο Θέατρο Αργώ

«Ιφιγένεια εν γένει... tragic!» στο Θέατρο Αργώ


Το έργο της Λίλιαν Δημητρακοπούλου Ιφιγένεια εν γένει... tragic! παίζεται στο Θέατρο Αργώ κάθε Τετάρτη στις 9 μ.μ. από την ομάδα Theatreloi σε σκηνοθεσία της ίδιας και του Γιάννη Φυρού.

«Πρόκειται για μια συρραφή-παρωδία των δύο τραγωδιών του Ευριπίδη, σε δύο μέρη και 19 εικόνες. Η Ιφιγένεια εν Αυλίδι και η Ιφιγένεια εν Ταύροις συγχωνεύονται σε μία παρωδία που ακολουθεί πιστά τη δομή των δύο τραγωδιών, δίνοντας ωστόσο μια άλλη διάσταση στο γιατί πραγματικά έγινε ο τρωικός πόλεμος (σιγά μην έγινε για ένα πουκάμισο αδειανό, για μιαν "Ελένη"), και κατ’ επέκταση, στην όποια θυσία ζητάνε οι εκάστοτε κρατούντες από τα αθώα (;) θύματά τους, για το "καλό της πατρίδας".

 

Εμφανίσεις: 1432

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr