«“Όρνιθες” και “Λυσιστράτη”: Αριστοφάνης μεταξύ εικονοπλασίας και μεθόδου» του Κώστα Καρασαββίδη

«“Όρνιθες” και “Λυσιστράτη”: Αριστοφάνης μεταξύ εικονοπλασίας και μεθόδου» του Κώστα Καρασαββίδη


Το θεατρικό καλοκαίρι του 2016 πολλοί θα το θυμούνται στο εξής κυρίως για δύο παραστάσεις, αμφότερες, συμπτωματικά, έργων του Αριστοφάνη: για τους «Όρνιθες» της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών διά χειρός Νίκου Καραθάνου και τη «Λυσιστράτη» του Εθνικού Θεάτρου διά χειρός Μιχαήλ Μαρμαρινού. Δύο παραστάσεις που, ως αυθεντικά έργα τέχνης, δημιούργησαν ανάμικτα συναισθήματα στους θεατές και αντικρουόμενες απόψεις μεταξύ των κριτικών. Σε όποιο στρατόπεδο και αν ανήκει ωστόσο κανείς, θα αναγνωρίσει πως οι δύο σκηνοθέτες επιχείρησαν να πειραματιστούν πάνω στον αριστοφανικό λόγο και να δείξουν για πρώτη φορά στο κοινό πώς μπορούν να πραγματοποιηθούν σκηνικά ανεβάσματα της αττικής κωμωδίας με έναν τρόπο διαφορετικό, καινοτόμο, αντισυμβατικό και αληθινά μεταμοντέρνο. Το ενθαρρυντικό ήταν πως στις δύο παραστάσεις που παρακολουθήσαμε [τους «Όρνιθες» στην Επίδαυρο (19.08) στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και τη «Λυσιστράτη» στο Κηποθέατρο Παπάγου (04.09) στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Παπάγου-Χολαργού] τα εισιτήρια ήταν εξαντλημένα, υποδηλώνοντας το ενδιαφέρον του κοινού να παρακολουθήσει έναν «πειραγμένο» Αριστοφάνη. Δεν έλειψαν εξάλλου και οι συμβατικές αριστοφανικές παραγωγές αυτό το καλοκαίρι...

 

Εμφανίσεις: 2160

Περισσότερα...

«Ο “Αδαής και ο Παράφρων” στο Ίδρυμα “Μιχάλης Κακογιάννης”»

«Ο “Αδαής και ο Παράφρων” στο Ίδρυμα “Μιχάλης Κακογιάννης”»


Η Ομάδα Θεάτρου «Χαίρεται» παρουσιάζει την παράσταση Ο Αδαής και ο Παράφρων του Τόμας Μπέρνχαρντ σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα στο θέατρο του Ιδρύματος «Μιχάλης Κακογιάννης» για λίγες παραστάσεις στις 8-11, 13-17 και 20-24 Σεπτεμβρίου 2016, στις 21:00.

Η περσινή επιτυχία της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου επανέρχεται για έναν νέο κύκλο παραστάσεων, στη μεγάλη σκηνή του Ιδρύματος «Μιχάλης Κακογιάννης».

Μια μεγάλη ντίβα της όπερας πρόκειται να τραγουδήσει στον «Μαγικό Αυλό» του Μότσαρτ για διακοσιοστή εικοστή δεύτερη φορά. Εξαντλημένη από την πειθαρχία που έχει επιβάλει στον εαυτό της και από την επαναλαμβανόμενη έκθεσή της στην κρίση του κοινού, αποφασίζει να ματαιώσει τις προγραμματισμένες εμφανίσεις της και να αποσυρθεί με τον τυφλό πατέρα της στην εξοχή. Εκείνος όμως, αλκοολικός και φιλοχρήματος, έχει εναποθέσει όλη του τη ζωή στην τραγουδιστική καριέρα της κόρης του.

 

Εμφανίσεις: 1203

Περισσότερα...

«Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι: “Το όνειρο ενός γελοίου”, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Γαλατσίου» του Κωνσταντίνου Μπούρα

«Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι: “Το όνειρο ενός γελοίου”, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Γαλατσίου» του Κωνσταντίνου Μπούρα


«Ως χαρίεν έστ' άνθρωπος, όταν άνθρωπος εί», ένα από τα αθάνατα, καίρια και επίκαιρα πάντα αποφθέγματα του Μένανδρου, μοναδικού σωζoμένου σήμερα εκπροσώπου της Νέας Κωμωδίας. Και είναι τόσο σπάνιο να είναι «χαρίεν ον» ο άνθρωπος και μάλιστα ο ηθοποιός, που το επισημαίνεις ευθύς εξαρχής.

 

Εμφανίσεις: 2351

Περισσότερα...

Το «Όνειρο στο κύμα» του Παπαδιαμάντη στη Σκιάθο

Το «Όνειρο στο κύμα» του Παπαδιαμάντη στη Σκιάθο


Το Όνειρο στο κύμα θεωρείται ένα από τα πλέον τρυφερά διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Ο μεγάλος Σκιαθίτης πεζογράφος του ανοιχτού χώρου, ο λάτρης του μεγαλείου της φύσης, ο απλός και λιτός, γνώστης των ανθρώπινων σκέψεων και συναισθημάτων, ο απολογητής μιας ουσιαστικής θρησκευτικής συνείδησης, υπογράφει την ονειρική αναπόληση ενός ανεκπλήρωτου εφηβικού έρωτα.

 

Εμφανίσεις: 1889

Περισσότερα...

«ΘΕ.ΑΜ.Α. (Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία). Οι “Πέρσες” του Αισχύλου, όπως δεν τους είχαμε ξαναδεί» του Κωνσταντίνου Μπούρα

«ΘΕ.ΑΜ.Α. (Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία). Οι “Πέρσες” του Αισχύλου, όπως δεν τους είχαμε ξαναδεί» του Κωνσταντίνου Μπούρα


Έπρεπε να δούμε τα ηρωικά άτομα με αναπηρία να ερμηνεύουν μοναδικά, αυτοθυσιαστικά κι ανεπανάληπτα τους θρηνώντες ηττημένους Πέρσες, ίσως το πιο δύσκολο για εμάς σήμερα έργο του Αισχύλου, για να καταλάβουμε τι εστί αναβίωση του αρχαίου δράματος με σεβασμό στο πνεύμα του συγγραφέα αλλά και στις δομές του κειμένου. Μπράβο τους, ανεπιφύλακτα. Και δεν είμαι από τους κριτικούς θεάτρου που «χαρίζουν κάστανα». Το αντίθετο. Την Αλήθεια ομιλών, «ηρωική αληθεία αρκούμενος» (στο δρόμο που χάραξε ο Μάρκος Αυρήλιος), ασφυκτιώ κι εγώ με τους «συνήθεις υπόπτους», τους ματαιωμένους νάρκισσους, τους επιτυχημένους... loser (παρακαλώ, κρατήστε μου το copyright αυτού του οξυμώρου σχήματος).

 

Εμφανίσεις: 1709

Περισσότερα...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

  1. «Young Lear των Ιόλη Ανδρεάδη και Άρη Ασπρούλη: Από το κείμενο στην παράσταση» του Κώστα Καρασαββίδη
  2. «Καμεράτα: “West Side Story” του Leonard Bernstein στο Φεστιβάλ Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη
  3. «Ο κατά Γεώργιο Μόρμορη “Αμύντας” του Τάσσο: Από το κείμενο στην παράσταση» του Κώστα Καρασαββίδη
  4. «Σαίξπηρ Express» από τη Θεατρική Ομάδα +αίσθημα στο Θέατρο Άλμα
  5. «“Μέγας Ιεροεξεταστής” του Ντοστογιέφσκι στο Θέατρο Τζένη Καρέζη» του Κωνσταντίνου Μπούρα
  6. «“Φράνσις” της Αλμπέρτας Τσοπανάκη στο Θέατρο Παραμυθίας» του Κωνσταντίνου Μπούρα
  7. «Το “Κιβώτιο” του Άρη Αλεξάνδρου στο Studio Μαυρομιχάλη» του Κωνσταντίνου Μπούρα
  8. Το «Μάθημα» του Ιονέσκο στο Θέατρο Olvio
  9. «Πρόσκληση σε ένα “Διάλειμμα Χαράς” στο φαράγγι του Λυκαβηττού» της Άντζελας Δεληχάτσιου
  10. «“Ο Βαφτιστικός” του Θεόφραστου Σακελλαρίδη στην Εθνική Λυρική Σκηνή» του Κώστα Καρασαββίδη

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr