«Πάκο Μπεθέρα: “Το μικρό πόνι” στο Θέατρο 104» της Ελένης Λιντζαροπούλου

«Πάκο Μπεθέρα: “Το μικρό πόνι” στο Θέατρο 104» της Ελένης Λιντζαροπούλου

Το έργο Το μικρό πόνι του Πάκο Μπεθέρα σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη, ύστερα από την τρίμηνη επιτυχημένη παραμονή του στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου Νέου Κόσμου, συνεχίζει την σπουδαία πορεία του στο Θέατρο 104 κάθε Σάββατο και Κυριακή, στις 21.15, από τις 20 Ιανουαρίου.

Η Ιρένε και ο Χάιμε, οι νεαροί γονείς του ενδεκάχρονου Λουίσμι –εξαιρετικοί, απόλυτα πραγματικοί στην ερμηνεία τους, οι Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος και Ρηνιώ Κυριαζή– ζουν σε έναν «παράδεισο» καθημερινότητας, ώσπου το σχολείο του παιδιού τους ζητά να πάψει το αγόρι να πηγαίνει στο μάθημα με μια σχολική τσάντα με παραστάσεις από την τηλεοπτική σειρά «Μικρό πόνι», γιατί οι συμμαθητές του τον γελοιοποιούν, τον κοροϊδεύουν, τον απειλούν.

Στο μικρό σπίτι, που απολύτως εμπνευσμένα και συμβολικά προσδιορίζεται σκηνογραφικά από έναν «Μύλο» παιδικής χαράς, αποδομούνται ξαφνικά όλες οι βεβαιότητες και η ευτυχία χάνει την υπόστασή της μπροστά στην απειλή της φοβερής αλήθειας: Ο Λουίσμι δεν είναι σαν τα άλλα παιδιά.

Ποιος δεν θα τρόμαζε μπροστά σε μια τέτοια «αποκάλυψη»; Αλλά και πόσο ξαφνική ήταν αυτή η «αποκάλυψη» για τους γονείς;

Συγγραφέας του έργου ο πολυβραβευμένος Πάκο Μπεθέρα, αφιερώνει το Μικρό πόνι στη μνήμη δύο παιδιών, του Μάικλ Μορόνες και του Γκρέισον Μπρους, τα οποία το 2014 υπήρξαν τραγικά θύματα κακοποίησης.

Πρωταγωνιστές του δράματος οι γονείς. Δύο νέοι άνθρωποι που φαίνεται να αγαπιούνται και βεβαίως να αγαπούν το παιδί τους, κι όμως, παρ’ όλα αυτά, χάνονται στον σκληρό κόσμο του καθωσπρεπισμού και του φόβου, ισοπεδώνονται από τις πρακτικές μιας κοινωνίας γεμάτης υποκρισία και αδιαφορία και βιάζονται από τις μεθόδους ενός σχολείου που επιθυμεί, πρώτα και κύρια, την ησυχία και τη βόλεψή του. Δυο καλοί άνθρωποι που ονειρεύονταν έναν συνηθισμένο κόσμο και μια συνηθισμένη ζωή, βρίσκονται πιασμένοι στα δίκτυα των διανοητικών τους βεβαιοτήτων και καταφέρνουν να ισοπεδώσουν το ίδιο τους το παιδί, υπακούοντας στις προσωπικές τους επιθυμίες και στους κοινωνικούς μηχανισμούς επιβολής της κανονικότητας ως αρετής.

Ο Λουίσμι, το παιδί, σε όλο το έργο είναι απών, είναι ένα πρόσωπο που γι’ αυτό συμβαίνουν όλα χωρίς να του παραχωρούν το δικαίωμα της ύπαρξης και του λόγου. Πόσο συνηθισμένα τραγικό. Ακόμη και μπροστά στον φοβερότερο κίνδυνο, οι μεγάλοι νομίζουμε ότι γνωρίζουμε καλύτερα τα «θέλω» των παιδιών. Όλοι οι μεγάλοι, ακόμη και αυτοί που τα αγαπάμε.

Το έργο είναι τόσο σύγχρονο όσο και διαχρονικό. Με την αμεσότητα των διαλόγων του, μεταφρασμένων εξαιρετικά από τη Μαρία Χατζηεμμανουήλ, αναδεικνύει τους πιο ενδόμυχους γονεϊκούς φόβους, τα ιδεολογικά χάσματα που μπορεί να οδηγήσουν ένα ζευγάρι στη διάλυση και την καταστροφή, την αδυναμία να δούμε καθαρά την τραγικότητα ενός πραγματικού προβλήματος όταν μας εμποδίζει η υποκρισία και ο κοινωνικός φόβος, αλλά και τα σαρωτικά «λάθη» των γονέων όταν η αλήθεια απειλεί να ισοπεδώσει το ευπαθές οικοδόμημα του εγωισμού.

Ο συγγραφέας δεν κατηγορεί κανέναν ειδικά, αντίθετα μας καλεί μέσα από την αλήθεια να ανακαλύψουμε την επικίνδυνη πραγματικότητα, μια πραγματικότητα της οποίας είμαστε όλοι μέτοχοι και συνεργοί. Στα πολλαπλά επίπεδα ανάγνωσης του κειμένου θίγεται ένα σύνολο προβλημάτων τα οποία ενυπάρχουν παράλληλα και γύρω από την παιδική κακοποίηση, όπως είναι ο σχολικός εκφοβισμός, η υποκρισία, η αδιαφορία, η ευθυνοφοβία, η αμέλεια, η έλλειψη εμπιστοσύνης, η ανειλικρίνεια, η απουσία αποδοχής.

Η σκηνοθετική ματιά της Σοφίας Καραγιάννη, ευθεία, λεπτομερής, βαθιά και ουσιαστική, απογειώνει το έργο αξιοποιώντας και αναδεικνύοντας στο έπακρο τις ικανότητες των ηθοποιών της. Οι ερμηνείες τους καθηλώνουν. Η συνύπαρξη τόσων ταλαντούχων συντελεστών –σπουδαία η κινησιολογική δουλειά της Μαργαρίτας Τρίκκα και η μουσική του Θοδωρή Οικονόμου– δημιουργεί μια παράσταση δυνατή που αξίζει όχι μόνο να συζητηθεί αλλά και να μελετηθεί σε βάθος από γονείς και εκπαιδευτικούς, ενώ είναι εξαιρετική για το μαθητικό κοινό. Θα σας αφήσει συγκλονισμένους. Μην την χάσετε…

Συντελεστές
Συγγραφέας: Πάκο Μπεθέρα
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη
Κίνηση: Μαργαρίτα Τρίκκα
Σκηνικά-κοστούμια: Κωνσταντίνα Κρίγκου,
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου

Παίζουν: Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, Ρηνιώ Κυριαζή

Παραστάσεις
Κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 21.15
Διάρκεια: 80΄

Τιμές εισιτηρίων
Γενική είσοδος: €12
Μειωμένο: €8

Θέατρο 104
Ευμολπιδών 41, Γκάζι
Τηλ.: 2103455020


 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΘΕΑΤΡΟ
«Εγώ, ο Μπέρτολτ Μπρεχτ» σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Κωνσταντόπουλου

«Χρόνια είμαι στις τάξεις, πάνω από είκοσι πια… Εφέτος, όμως, για πρώτη φορά, με τους μαθητές της τάξης στη Σχολή Τράγκα, πήραμε την απόφαση, κι αυτό ίσως λόγω και των γενικότερων πολιτικοκοινωνικών συνθηκών (ομολογουμένως, σε...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

 

Το email σας: