A+ A A-

Δημήτρης Μητσοτάκης & Ρε Καντίνι: «Ο Έρως στο μεταπολεμικό Ρεμπέτικο»

Δημήτρης Μητσοτάκης & Ρε Καντίνι: «Ο Έρως στο μεταπολεμικό Ρεμπέτικο»


«Τόσο έδειραν τα πάθη τούς ανθρώπους των ρεμπέτικων τραγουδιών, ώστε απώλεσαν το δικαίωμα να εκπροσωπούν τον εαυτό τους. Ουσιαστικώς τα ρεμπέτικα τραγούδια είναι ερωτικές επιστολές», λέει ο Ηλίας Πετρόπουλος. «Οι ερωτευμένοι χρησιμοποιούν ολόχρυσα λόγια, λόγια πού καίνε, αν και η αγάπη νιώθεται και δεν την αποδεικνύουν. Οι ερωτευμένοι εκφράζονται με υπερβολές, γιατί διαβιούν εν υπερβολαίς. Όσο κι αν ο άνθρωπος έχει βουνό την καρδιά, αδυνατεί να αγαπήσει πολλές φορές στη ζωή του. Ο έρως είναι ένας γλυκόπικρος εφιάλτης. Τέτοιους έρωτες ψάλλουν τ’ αδέρφια μου, οι έσχατοι ρεμπέτες».

Τουλάχιστον τα μισά ρεμπέτικα έχουν τον έρωτα ως θέμα τους. Η μεταπολεμική περίοδος του ρεμπέτικου τραγουδιού από το 1946 μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του ’50 έχει να μας επιδείξει μερικά από τα ωραιότερα τραγούδια ερωτικής θεματολογίας, είτε πρόκειται για τραγούδια ένωσης είτε για τραγούδια χωρισμού.

 

Εμφανίσεις: 1358

Περισσότερα...

«Jean-Michel Jarre: Electronica 1: The Time Machine» της Πέρσας Σούκα

«Jean-Michel Jarre: Electronica 1: The Time Machine» της Πέρσας Σούκα


«Σε γενικές γραμμές θα με περιέγραφα ως έναν ευγενή τύπο, σοφιστικέ τύπο, αλλόκοτο τύπο, ποτέ όμως στερεότυπο», είπε χαρακτηριστικά σε μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του ένα από τα μεγαλύτερα ινδάλματα της παγκόσμιας ηλεκτρονικής μουσικής, ο Jean-Michel Jarre.

Ο καινοτόμος μουσικός και συνθέτης, έπειτα από αρκετά χρόνια σιωπής, επανήλθε στο προσκήνιο κυκλοφορώντας το δέκατο όγδοο άλμπουμ του, με τίτλο Electronica 1: The Time Machine, στις 15 Οκτωβρίου. Το concept που είχε πολύ καιρό στο μυαλό του άρχισε πριν από τέσσερα χρόνια, περίπου, να το δρομολογεί. Μπήκε στο στούντιο ξεκινώντας να αφηγηθεί την ιστορία της ηλεκτρονικής μουσικής των τελευταίων δεκαετιών, το είδος που τον ανέδειξε και τον τοποθέτησε στην κορυφή – και όχι άδικα. Ένα δύσκολο έργο, που απαιτούσε προσοχή στη λεπτομέρεια και διεισδυτικότητα. Στο μακρύ αυτό μουσικό ταξίδι επέλεξε για συνοδοιπόρους του πολλούς και σημαντικούς, σύγχρονους και παλιότερους καλλιτέχνες του συγκεκριμένου μουσικού ύφους: Massive Attack, Moby, Laurie Anderson, Pete Townshend, Air, Vince Clarke, John Carpenter...

«Jean-Michel Jarre: Electronica 1: The Time Machine» της Πέρσας Σούκα«Συναντήθηκα προσωπικά με όλους τους συνεργάτες μου», δήλωσε ο συνθέτης, «μιλήσαμε, ανταλλάξαμε απόψεις και καταθέσαμε ένα κομμάτι της ψυχής μας σε κάθε τραγούδι. Επιδίωξα να βρεθώ με όλους θεωρώντας το πολύ σημαντικό – δεν ήθελα να επικοινωνήσω απλά μέσω e-mail και ηλεκτρονικών αρχείων. Επιθυμούσα να τους δω και να με δουν από κοντά, επειδή ένιωθα ότι μας συνδέει το κοινό μας μουσικό DNA». Στο Time Machine η κάθε μελωδία αφηγείται τη δική της ιστορία. Η διαφορετικότητα που υπάρχει μεταξύ τους είναι έντονη κι αυτό οφείλεται στη μουσική ιδιοσυγκρασία των καλλιτεχνών που συμμετέχουν. Κάθε μουσική έχει ετερόμορφη προσέγγιση κι ενορχήστρωση, όμως υπό τις οδηγίες του πρωτοπόρου Γάλλου όλες συνθέτουν ένα εύρυθμο και συμμετρικό παζλ. Άλλωστε, αυτό είναι το ζητούμενο για τον Jarre και το άλμπουμ του παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον από κάθε άποψη.

Ο Jean-Michel Jarre γεννήθηκε στη Λυών στις 24 Αυγούστου 1948. Μεγάλωσε με τη μητέρα του, France, αντιστασιακή και επιζήσασα από στρατόπεδα συγκέντρωσης, και τους παππούδες του. Ο πατέρας του, ο γνωστός μουσικοσυνθέτης των κινηματογραφικών soundtracks Morris Jarre, τον εγκατέλειψε σε ηλικία πέντε ετών κι έφυγε για την Αμερική· ο Jean-Michel τον ξαναείδε ύστερα από δεκατρία χρόνια. Σπούδασε πιάνο και μουσική στο ωδείο, όμως οι μουσικές επιρροές του ήρθαν μέσα από τα jazz club όπου σύχναζε με τη μητέρα του. Το 1969 εντάχθηκε στην Ομάδα Μουσικών Ερευνών και το πρώτο του τραγούδι γράφτηκε στην κουζίνα του μικρού διαμερίσματός του στο Παρίσι, κοντά στα Ηλύσια Πεδία, με ένα synthesizer. Από κει ξεκίνησε η υπέρλαμπρη πορεία του στον χώρο του ηλεκτρονικού ήχου, χαρίζοντάς του πολυπλατινένια άλμπουμ παγκοσμίως (Oxygene, Equinox, Magnetic Fields) και τεράστια φήμη. Δημιούργησε φαντασμαγορικές συναυλίες διαλέγοντας εντυπωσιακές τοποθεσίες ανά τον πλανήτη και μάγεψε το πλήθος των θεατών που τις παρακολούθησε.

Όλη αυτή η λάμψη της επιτυχίας που τον περιστοίχισε, όμως, δεν κάλυψε ποτέ το τεράστιο κενό που του άφησε η απουσία του πάτερα του. Δεν το ξεπέρασε ποτέ και ο ίδιος λέει πως «δεν υπήρξε ποτέ μέρος της ζωής μου... είναι ένας άνθρωπος που τον είδα είκοσι με είκοσι πέντε φορές όλες κι όλες... είναι αλλιώς να χάνεις τον πατέρα σου επειδή πέθανε, είναι αλλιώς να έχεις επαφή με τον πατέρα σου κι ας συγκρούεσαι, και είναι αλλιώς να είναι απών».

 

Εμφανίσεις: 890

«Αμίλητη Ιστορία» της Ελένης Αρβελέρ με τον Γιώργο Νταλάρα

«Αμίλητη Ιστορία» της Ελένης Αρβελέρ με τον Γιώργο Νταλάρα


Η Ιστορία έγινε ποίημα, οι μνήμες έγιναν τραγούδι: ο ακριβός ποιητικός λόγος της Ελένης Αρβελέρ αποτέλεσε τη βασική πρώτη ύλη για τη γέννηση του άλμπουμ Αμίλητη Ιστορία, που κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες από την εξαιρετικά δραστήρια εταιρεία Ogdoo Music Group. Δέκα ποιήματα από την πλούσια προσωπική συλλογή τής διεθνώς καταξιωμένης ακαδημαϊκού μελοποιήθηκαν από τον Νίκο Πλάτανο και «ζωντάνεψαν» μέσα από τις ερμηνείες του Γιώργου Νταλάρα.

Ηθική αυτουργός του δισκογραφικού αυτού εγχειρήματος ήταν η Μέμη Σπυράτου, η οποία είχε την ιδέα να παρουσιαστεί η μελοποιημένη ποίηση της Ελένης Αρβελέρ στο πλαίσιο μιας συναυλίας που δόθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το 2008. Το ηχητικό ντοκουμέντο αυτής της ξεχωριστής μουσικής βραδιάς αποτυπώνεται στο άλμπουμ Αμίλητη Ιστορία, η κυκλοφορία του οποίου ταυτίζεται με μια από τις κρισιμότερες περιόδους της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας.

«Η ποίηση είναι για μένα η νυχτερινή ενασχόλησή μου», δήλωσε η Ελένη Αρβελέρ στην παρουσίαση του άλμπουμ. «Ασχολούμαι με αυτή τη νύχτα, όταν δεν δουλεύω για άλλα πράγματα. Για να θυμάμαι τι έχω κάνει το βράδυ, πρέπει να ξέρω τις ομοιοκαταληξίες. Είναι λοιπόν μόνο θέμα μνήμης η ομοιοκαταληξία», είπε ενώ υπογράμμισε με νόημα πως: «Η μνήμη είναι αδελφή της λήθης».

 

Εμφανίσεις: 1143

Περισσότερα...

«Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο» της Μαρίας Κοτοπούλη

«Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο» της Μαρίας Κοτοπούλη


Από τις ωραιότερες και πιο ενδιαφέρουσες εκπλήξεις της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών ήταν η παρουσία της στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, ένα από τα σπουδαιότερα στο είδος του σε ολόκληρο τον κόσμο. Το Αρχαιολογικό Μουσείο γειτνιάζει με το Πολυτεχνείο, δύο πνευματικές εστίες του τόπου μας, όπου στη μία διδάσκονται οι τέχνες και στην άλλη εκτίθενται τα έργα τέχνης. Και τα δύο ιστορικά κτίρια βρίσκονται σε μια περιοχή που αποτελούσε υπόδειγμα καλαισθησίας, καθαριότητας, ομορφιάς και φροντίδας και, δυστυχώς, σήμερα είναι από τις πλέον υποβαθμισμένες της χώρας μας. Ωστόσο, το Μουσείο αντιστέκεται και παλεύει για τις αιώνιες αξίες του πνεύματος και του πολιτισμού. Για τούτο, εκτός από τα πολύτιμα εκθέματά του, φιλοξενεί κατά καιρούς περιοδικές εκθέσεις υψηλής αισθητικής, όπως η τρέχουσα έκθεση, «Ένα όνειρο ανάμεσα σε υπέροχα ερείπια… Περίπατος στην Αθήνα των περιηγητών, 17ος-19ος αιώνας»,που θα διαρκέσει ως τις 8-10-16.Αριστουργηματικά οργανωμένη η έκθεση, αναδεικνύει μοναδικά το πολιτιστικό πλαίσιο της εποχής των Ευρωπαίων περιηγητών και μυεί τον επισκέπτη στη μεγάλη άνθηση της περιήγησης, όπου, όμως, άρχισε και η λεηλασία των πνευματικών θησαυρών της χώρας μας. Μια εξαιρετικού ενδιαφέροντος έκδοση, με αφορμή τη συμπλήρωση 150 χρόνων από τη θεμελίωση του Αρχαιολογικού Μουσείου (1866-2016), είναι το Συλλεκτικό Ημερολόγιο 2016, όπου ο αναγνώστης θα έχει την ευκαιρία να πληροφορηθεί τημεγάλη προσφορά και τη δράση του.

Αρχής γενομένης από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ξεκίνησε στις 7-12-15 τους Μουσικούς Περιπάτους στα Μουσεία με το Κουαρτέτο Εγχόρδων Αθηνών, αποτελούμενο από τους κορυφαίους καλλιτέχνες της Κρατικής Ορχήστρας, Γιώργο Μάνδυλα και Παναγιώτη Τζιώτη – βιολί, Πάρι Αναστασιάδη – βιόλα, Ισίδωρο Σιδέρη – βιολοντσέλο, οι οποίοι, «εν αρμονία» με τα αριστουργήματα της αρχαιότητος, απέδωσαν με σπάνια ερμηνευτική τελειότητα, δύο έργα θαυμάσιας συνθετικής γραφής και, με την πολύτιμη συνδρομή στο δεύτερο έργο, του εξαίρετου πιανίστα Στέφανου Νάσου.

 

Εμφανίσεις: 1940

Περισσότερα...

Νίκος Ξυδάκης – Γιώργος Ανδρέου στο Θέατρο «Τζένη Καρέζη»

Νίκος Ξυδάκης – Γιώργος Ανδρέου στο Θέατρο «Τζένη Καρέζη»


Η επί σκηνής συνάντηση του Νίκου Ξυδάκη με τον Γιώργο Ανδρέου, πολυαναμενόμενη από πολλούς καλούς ακροατές και φίλους της μουσικής τους, ξεκινά τώρα και προβλέπεται... μακράς πνοής.

Δεν χρειάζεται να πει κανείς πολλά για το δημοσιευμένο έργο των δύο δημιουργών – αποτελεί αδιαμφισβήτητα ενεργό κομμάτι του μουσικού μας πολιτισμού. Το μεγάλο ενδιαφέρον αυτής της συνάντησης κρύβεται στο «κρυμμένο» τους έργο, στο «συρτάρι» τους – εκεί όπου θησαυροί και θραύσματα περιμένουν την κατάλληλη στιγμή για να βγουν στο φως.

Ο Νίκος Ξυδάκης, που τραγουδά και προσωποποιεί σταθερά όλα αυτά τα χρόνια ένα μεγάλο μέρος των έργων του, κι ο Γιώργος Ανδρέου, που δεν τραγουδά παρά ελάχιστα αλλά είναι ένας δεξιοτέχνης πιανίστας, επέλεξαν ως ερμηνεύτρια των «γυναικείων» τραγουδιών τους την Κορίνα Λεγάκη.

Η Κορίνα Λεγάκη έχει ξεχωρίσει τα τελευταία χρόνια με την επιμονή της σε ρεπερτόριο ουσίας και τις συνεργασίες της με σημαντικούς συνθέτες, μουσικούς κι ανθρώπους του Λόγου. Στη σκηνή θα σταθεί δίπλα στον Νίκο Ξυδάκη και τον Γιώργο Ανδρέου, συμπαραστάτης κι ηθοποιός των παθών του τραγουδιού τους.

 

Εμφανίσεις: 763

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr