A+ A A-

«Η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ υπό τον Zubin Mehta στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη

«Η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ υπό τον Zubin Mehta στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη


Μέσα σε διάστημα τριών περίπου μηνών, είχαμε την τιμή και τη χαρά να μας επισκεφθεί ξανά στις 31-1-2016, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η περίφημη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ, υπό την μπαγκέτα του διακεκριμένου αρχιμουσικού της, Zubin Mehta, και να μας χαρίσει μια, σπάνιας ομορφιάς, ερμηνεία έργων του Maurice Ravel (1875-1937) και του Camille Saint-Saëns (1835-1921).

Το Βαλς, «χορογραφικό ποίημα για ορχήστρα», ο Maurice Ravel το συνέθεσε μεταξύ των ετών 1919-1920, έπειτα από παραγγελία του δημιουργού των Ρωσικών Μπαλέτων, Sergei Diaghilev. Η ιδέα ενός Βαλς απασχολούσε τον Ravel από το 1906, όταν σχεδίαζε τη σύνθεση ενός «Συμφωνικού ποιήματος» με τίτλο Βιέννη, αφιερωμένου στον «πατέρα του Βαλς», Johann Strauss τον νεότερο, και θεώρησε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή να ενσαρκώσει την ιδέα του, την οποία και υλοποίησε μέσα σε έναν χρόνο.Όταν το έργο περιήλθε στα χέρια του Diaghilev, επειδή δεν βρήκε αυτό που είχε οραματιστεί το απέρριψε, με αποτέλεσμα να διαρραγούν οριστικά οι σχέσεις των δύο ανδρών. Ωστόσο, το Βαλς έκανε την πρεμιέρα του στις 12 Δεκεμβρίου 1920 στο Παρίσι υπό τον Camille Chevillard με επιτυχία και έκτοτε συνεχίζει να παίζεται στις αίθουσες συναυλιών.

 

Εμφανίσεις: 1964

Περισσότερα...

Βασιλική Καρακώστα: συνέντευξη στη Ράνια Μπουμπουρή

Βασιλική Καρακώστα


Η σκηνική της παρουσία είναι εκρηκτική, η φωνή της ξεχωριστή, το ρεπερτόριό της ευρύ και ιδιαίτερο, η μουσική της διαδρομή μακρά, σε σχέση με το νεαρό της ηλικίας της, και πολλά υποσχόμενη. Ο λόγος για τη Βασιλική Καρακώστα, που έχει ως τώρα στη μουσική φαρέτρα της τρία προσωπικά άλμπουμ: Η σβούρα και άλλες ιστορίες (2008), Τα επικίνδυνα (2013) και Η κουρελού (2015), καθώς και το CD single Ο κηπουρός (2014). Μάλιστα, το άλμπουμ Η κουρελού εξαντλήθηκε και ετοιμάζεται να επανακυκλοφορήσει εμπλουτισμένο με δύο ακόμα τραγούδια. Όλ’ αυτά μάς κίνησαν την περιέργεια να τη γνωρίσουμε καλύτερα.

Βασιλική, από πού κατάγεσαι;

Το παζλ της καταγωγής μου αποτελείται από δυο χωριά και μια πόλη: από τη Γλύφα της Φθιώτιδας, από την Ευξεινούπολη Αλμυρού και από τον Βόλο, όπου πέρασα τα χρόνια της εφηβείας μου.

 

Εμφανίσεις: 1822

Περισσότερα...

«Βασίλης Λέκκας: “Να σου δώσω μια να σπάσεις”» της Ανθούλας Δανιήλ

«Να σου δώσω μια να σπάσεις»: Ο Βασίλης Λέκκας τραγουδά Στέλιο Καζαντζίδη


Το βιβλίο με τον τίτλο Να σου δώσω μια να σπάσεις (αχ βρε κόσμε γυάλινε) αρχίζει και τελειώνει με το ίδιο σημείωμα του Βασίλη Λέκκα, του γνωστού και αγαπημένου ερμηνευτή, που τραγουδώντας κάλυψε όλη την γκάμα των φωνητικών αποχρώσεων: «Τραγουδώ και τιμώ τον Στέλιο Καζαντζίδη και τα τραγούδια που αποτυπώνουν τον λαϊκό μας πολιτισμό. Τραγούδια που αποκαλύπτουν τη νεότερη ελληνική περιπέτεια. Μια περιπέτεια που –μέσα από τη φωνή του– ταξίδεψε σ’ ολόκληρο τον κόσμο, σκορπίζοντας παντού βαθιά συγκίνηση. Ο Στέλιος έγινε μέλος της κάθε ελληνικής οικογένειας. Έτσι τον ένιωσα κι εγώ, σαν άνθρωπο δικό μου. Έτσι θα τον τραγουδήσουμε, με την ψυχή και την αλήθεια που συμβολίζει για τον καθένα μας».

 

Εμφανίσεις: 1208

Περισσότερα...

«“Madama Butterfly” από την Εθνική Λυρική Σκηνή στο Μέγαρο Μουσικής» της Μαρίας Κοτοπούλη

«“Madama Butterfly” από την Εθνική Λυρική Σκηνή στο Μέγαρο Μουσικής» της Μαρίας Κοτοπούλη


Στην κατάμεστη αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, παρακολουθήσαμε στις 17 Ιανουαρίου τη λαμπερή πρεμιέρα της όπερας Madama Butterfly του Giacomo Puccini (1858-1924) από την Εθνική Λυρική Σκηνή, σε σκηνοθεσία, σκηνογραφία, κοστούμια και φωτισμούς του Νίκου Πετρόπουλου και μουσική διεύθυνση του διακεκριμένου Βραζιλιάνου αρχιμουσικού Luiz Fernardo Malheiro.

Η παράσταση του θεατρικού μονοπράκτου Madame Butterfly του David Belasco (1853-1931), Αμερικανού συγγραφέα και παραγωγού, που παρακολούθησε στο Λονδίνο το 1900 o Puccini, ήταν το ερέθισμα για να συνθέσει την όπερά του Madama Butterfly. Αναθέτει στους Giuseppe Giacosa (1847-1906) και Luigi Illica (1857-1919) να γράψουν το λιμπρέτο, το οποίο βασίζεται στο ομώνυμο έργο του John Luther Long (1861-1927) και δανείζεται στοιχεία από το μυθιστόρημα Madame Chrysanthѐme του Pierre Loti (1850-1923). Η πρεμιέρα της όπερας έγινε στη Σκάλα του Μιλάνου στις 17 Φεβρουαρίου 1904 και, παρά το εκλεκτό επιτελείο ερμηνευτών, κατέληξε σε μεγάλη αποτυχία, βοηθούσης και της οργανωμένης «κλάκας». Ο συνθέτης, βαθιά προσβεβλημένος, απέσυρε την όπερα και αποζημίωσε το Θέατρο με 20.000 λίρες. Αμέσως μετά σκύβει πάνω από το ίδιο έργο και, έπειτα από τρεις τροποποιήσεις, του δίνει την τελική μορφή του.

 

Εμφανίσεις: 1745

Περισσότερα...

Παράταση των επιτυχημένων παραστάσεων του Σταμάτη Κραουνάκη

Όλοι ένα – Φίλα με του Σταμάτη Κραουνάκη


Η πιο σημαντική μουσική παράσταση του φετινού χειμώνα είναι αναμφισβήτητα το Όλοι ένα – Φίλα με του Σταμάτη Κραουνάκη, που ξεκίνησε τον Οκτώβριο και συνεχίζει δυναμικά για άλλον έναν μήνα, μέχρι και τις 27 Φεβρουαρίου 2016, καθώς απέσπασε εξαιρετικές κριτικές και καταχειροκροτήθηκε από το κοινό.

Τρεις γενιές τραγούδια αναλλοίωτα στον χρόνο, τα οποία μας έκαναν συνοδοιπόρους με τον πολυαγαπημένο δημιουργό Σταμάτη Κραουνάκη. Κοινή πορεία με τα αισθήματα και τα όνειρα των ζευγαριών, των μοναχικών, των ερωτευμένων.

Ο ίδιος ο Σταμάτης Κραουνάκης λέει: «Ας πούμε, σώζω στο σκληρό δίσκο εκείνα που θα ’παιρνα μαζί μου. Τα απαραίτητα για ένα παγκόσμιο ταξίδι. Επιλογή από λατρεμένα αλλά και κρυφά ενωμένα με ρετσιτατίβα και σπουδαία μικρά ποιητικά κείμενα βαφτισμένα στη μουσική που δε σταματάει ποτέ. Σουίτα αισθημάτων, λειτουργικό της Αγάπης. Τόσα βράδια μια ζωή. Για δύο ώρες στο πιάνο μου και παντού, ανάμεσά σας, με καλεσμένους τους θαυμάσιους συνεργάτες μου».

 

Εμφανίσεις: 1154

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr