A+ A A-

«Radiohead – A moon shaped pool» της Πέρσας Σούκα

«Radiohead – A moon shaped pool» της Πέρσας Σούκα

Αποφεύγουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, να φωτογραφίζονται και σπάνια δίνουν συνεντεύξεις. Τα πέντε μέλη της διάσημης art rock μπάντας θεωρούν ότι δεν γίνονται συνήθως κατανοητοί από τους δημοσιογράφους. «Είμαστε από την Οξφόρδη και οι άνθρωποι των media μας θεωρούν ιδιότροπους μεσοαστούς. Όμως ο τόπος αυτός είναι γεμάτος από φαρισαϊκούς αντιπαθητικούς τύπους, που μόνο μεσοαστοί δεν είναι. Ένας κόσμος που δεν κάνει τίποτα άλλο από το να πίνει στις pub μέχρι τις 5 το πρωί και μετά σέρνονται ο ένας με τον άλλο στο δρόμο για το σπίτι. Εμείς θέλαμε να ξεφύγουμε απ’ όλο αυτό» αναφέρει χαρακτηριστικά ο frontman των Radiohead Thom Yorke.

 

Εμφανίσεις: 1198

Περισσότερα...

Mιχάλης Τερζής: Συνέντευξη στη Θεοδώρα Τζίτα

Mιχάλης Τερζής: Συνέντευξη στη Θεοδώρα Τζίτα


Ο Μιχάλης Τερζής, ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες συνθέτες, σπούδασε πιάνο και θεωρητικά στο Μακεδονικό Ωδείο Θεσσαλονίκης για τέσσερα χρόνια. Συνέχισε τις σπουδές του στην Αθήνα, κάνοντας ιδιαίτερα μαθήματα με τους Κ. Χρονόπουλο και Α. Αινιάν. Στα μέσα της δεκαετίας του ‘70 άρχισε την καριέρα του σαν πιανίστας, παίζοντας στις μπουάτ της Πλάκας «Εσπερίδες» με τον Γιάννη Αργύρη και «Απανεμιά» με τους Γιώργο Ζωγράφο, Βαγγέλη Ντίκο κ.ά. Επίσης, στη «Λήδρα», στο «Θεμέλιο», στην «Ξαστεριά», με τους Βασίλη Παπακωνσταντίνου, Δημήτρη Κοντογιάννη, Δημήτρη Σκαμάγκα, στο «Περιβόλι του ουρανού» με τους Νίκο Δημητράτο, Στέλιο Βαμβακάρη, Κώστα Μαντζόπουλο κ.ά.

 

Εμφανίσεις: 1803

Περισσότερα...

Δημήτρης Λέντζος: συνέντευξη στη Θεοδώρα Τζίτα

Δημήτρης Λέντζος: συνέντευξη στη Θεοδώρα Τζίτα


Ο Δημήτρης Λέντζος είναι ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες στιχουργούς.
Γράφει επίσης ποίηση, θέατρο και διηγήματα. Έχει εκδόσει πέντε βιβλία, μεταξύ των οποίων τα Θεία λειτουργεία της Ηλιανής, 1986, Ηλιανή εβδομάδα, 1987, Η Μεγάλη Τεσσαρακοστή, 2010. Το diastixo.gr τον συνάντησε με αφορμή την κυκλοφορία του νέου του cd.

Γεννηθήκατε στις Μηλιές Ηλίας. Πώς γεννιέται ένας ποιητής στην επαρχία;
Αυτή είναι μια ερώτηση που έχει σχέση με το τι είναι ταλέντο ή έμπνευση. Είναι η περίεργη σχέση με το άλλο με το έτερο, το θείο. Δεν μπορώ να καταλάβω τι συμβαίνει και φτάνει αυτή η στιγμή. Είναι όπως τα αισθήματα στον έρωτα, που κάτι έρχεται και σε συνεπαίρνει και δεν μπορείς να το ορίσεις. Όσο για την επαρχία, εγώ την κουβαλάω μέσα μου, σαν ευλογία και ζώντας πάντα σαν εξόριστος. Η επαρχία έχει ακόμη αυτά τα εξωτερικά στοιχεία που μπορούν να προσδιορίσουν μια εσωτερικότητα, όπως είναι τα στοιχεία της φύσης όπου η επαφή είναι άμεση, σε αντίθεση με την πόλη.

Θυμάστε σε ποια ηλικία παίρνετε το μολύβι και γράφετε;

Μπορώ να θυμηθώ πότε είχα αυτό τον σεληνιασμό, αυτή την έξαρση των αισθήσεων που σε οδηγεί να γράψεις δύο λέξεις: στην Δευτέρα με Τρίτη δημοτικού. Νομίζω πως ο ρόλος της γιαγιάς μου υπήρξε καταλυτικός, μια γυναίκα που έλεγε ιστορίες, παραμύθια δικά της. Εκεί λοιπόν άρχισα και εγώ να σκαρώνω στο μυαλό μου δικά μου πράγματα με αυτά τα ωραία στοιχεία τα ψεύτικα. Μέσα μου αυτά είναι τα πιο αληθινά μου πράγματα. Με έμαθε η γιαγιά μου να χρησιμοποιώ τις λέξεις μέσα στην απλότητά τους.

 

Εμφανίσεις: 1008

Περισσότερα...

«ΚOA: Αλαίν Λεφέβρ – Ορέστης Παπαϊωάννου στο Φεστιβάλ Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη

«ΚOA: Αλαίν Λεφέβρ – Ορέστης Παπαϊωάννου στο Φεστιβάλ Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη


Ο Αλαίν Λεφέβρ, με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, συναντά και πάλι το κοινό του σε μια αμφίδρομη σχέση αγάπης. Ο Γαλλοκαναδός διάσημος πιανίστας, θα προσθέταμε και Έλληνας, χρόνια τώρα μας τιμά με την παρουσία του και την αγάπη του, την οποία έμπρακτα μας απέδειξε στο Ηρώδειο, με την υπέροχη σύνθεσή του «Sas Agapo», που μας αφιέρωσε και ξεσήκωσε το ρωμαϊκό Ωδείο. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Στην αξέχαστη αυτή συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, στις 27 Ιουνίου 2016, που έγινε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, στο πρώτο μέρος είχαμε την τύχη να ακούσουμε, με ιδιαίτερη συγκίνηση, το συμφωνικό έργο «Αποφώνησις» (παραγγελία της ΚΟΑ) ενός νέου, μόλις 23 ετών, Έλληνα συνθέτη, του Ορέστη Παπαϊωάννου, βραβευμένου με το Α΄ Βραβείο του Διεθνούς Διαγωνισμού «Ντβόρζακ» της Πράγας, το 2015. Το έργο άφησε άριστες εντυπώσεις. Από τον τίτλο εξυπακούεται ότι προηγείται η «Προσφώνηση», συνδηλώνοντας έναν πολύμορφο δημόσιο λόγο. Ο συνθέτης όμως προτάσσει την «Αποφώνηση» και δημιουργεί την ανατροπή, ενσωματώνοντας στην κλασική φόρμα στοιχεία σύγχρονα, ελληνικά, με νεανική φαντασία, έμπνευση και ορμή. Ακούγοντας και το θαυμάσιο έργο του «Κανόνας της Πράγας» (Praque Canon) για Ορχήστρα Εγχόρδων, σύνθεση με την οποία και βραβεύτηκε, πιστεύουμε ότι πρέπει να συγκρατήσουμε το όνομα του ταλαντούχου νέου συνθέτη, από τον οποίο έχουμε να περιμένουμε πολλά.

 

Εμφανίσεις: 1907

Περισσότερα...

«Νέλλη Σεμιτέκολο και Κωνσταντίνος Σφέτσας στο Φεστιβάλ Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη

«Νέλλη Σεμιτέκολο και Κωνσταντίνος Σφέτσας στο Φεστιβάλ Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη


Όταν η εμπειρία στην τέχνη συναντάται με έναν προικισμένο, ταλαντούχο νέο μεγαλουργεί, όπως τη βραδιά της 24-6-2016, όπου η διακεκριμένη πιανίστα Νέλλη Σεμιτέκολο σε μια αρμονική συνύπαρξη με τον αισθαντικό βιολοντσελίστα Κωνσταντίνο Σφέτσα μας χάρισαν μοναδικές ερμηνείες σε έργα των Antonio Vivaldi (1678-1741), Alfred Schnittke (1934-1998), Béla Bartόk 1881-1945) και Ντμίτρι Σοστακόβιτς (1906-1975), στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, στο Μέγαρο Μουσικής (Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος).

Ο Αντόνιο Βιβάλντι, Ιταλός συνθέτης, βιρτουόζος του βιολιού, ιερέας και δάσκαλος, γνωστός με το προσωνύμιο Ill Prete Rosso, ήταν από τους δημοφιλέστερους και πλέον σημαντικούς συνθέτες της εποχής του Μπαρόκ, που επηρέασαν μεγάλες μορφές της τέχνης, όπως τον Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ. Συνέθεσε κοντσέρτα για βιολί και για πολλά ακόμα μουσικά όργανα, καθώς επίσης Χορωδιακά, Όπερες και άλλα. Από τις πιο γνωστές του συνθέσεις, οι Τέσσερις Εποχές παίζονται ασταμάτητα από μεγάλους βιρτουόζους και ορχήστρες. Μεγάλο μέρος της θρησκευτικής και οργανικής μουσικής του γράφτηκε για το Ορφανοτροφείο Θηλέων και μουσικό σχολείο του μοναστηριού Ospedale della Pietà, στο οποίο ο Βιβάλντι χειροτονήθηκε και προσελήφθη ως καθηγητής βιολιού το 1703. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το μοναστήρι αυτό ήταν εν ενεργεία ως το 1830.

 

Εμφανίσεις: 2636

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr