A+ A A-

Χρήστος Νικολόπουλος: συνέντευξη στη Θεοδώρα Τζίτα

Χρήστος Νικολόπουλος Η ζωή μου… τα τραγούδια μου Κώστας Μπαλαχούτης Αλκυών

Ο Χρήστος Νικολόπουλος, ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες συνθέτες και κορυφαίος δεξιοτέχνης του μπουζουκιού, έχει διαγράψει μια μακρά και απολύτως επιτυχημένη πορεία στον χώρο του ελληνικού τραγουδιού. Γεννημένος στο Καψοχώρι Ημαθίας ακολουθεί από πολύ νωρίς τη μουσική του κλίση και καταφέρνει να μάθει μπουζούκι, μελετώντας ουσιαστικά μόνος του. Το 1963 μετακομίζει στην Αθήνα και αρχίζει να παίζει στις ηχογραφήσεις δίσκων μικρών εταιρειών. Σύντομα θα βρεθεί στο πλευρό του Στέλιου Καζαντζίδη, μέχρι την οριστική αποχώρηση του τραγουδιστή από το πάλκο. Συνοδεύει στις ζωντανές τους εμφανίσεις τα μεγαλύτερα ονόματα του λαϊκού τραγουδιού (από την Πόλυ Πάνου και την Μαρινέλλα μέχρι τον Γρηγόρη Μπιθικώτση και τον Μανώλη Χιώτη), ενώ ταυτόχρονα συνεργάζεται με τους σημαντικότερους συνθέτες της εποχής στις ηχογραφήσεις των δίσκων τους (τον Βασίλη Τσιτσάνη, τον Μίκη Θεοδωράκη, τον Μάνο Λοΐζο, τον Γιώργο Ζαμπέτα, τον Χρήστο Λεοντή, τον Δήμο Μούτση, ακόμα και με τον Μάρκο Βαμβακάρη στις τελευταίες ηχογραφήσεις του), ενώ από το 1968 αρχίζει και ο ίδιος να συνθέτει μουσική.

Αφορμή για τη συνάντησή μας στάθηκε η κυκλοφορία της βιογραφίας του, με την υπογραφή του σημαντικού ερευνητή του λαϊκού τραγουδιού, συγγραφέα και στιχουργού, Κώστα Μπαλαχούτη, όπου καταγράφονται μνημειώδεις στιγμές του ελληνικού τραγουδιού, πολύτιμες πληροφορίες και γοητευτικά παραλειπόμενα και  ανασύρονται μνήμες για πρόσωπα και καταστάσεις, καθώς στις σελίδες του βιβλίου παρελαύνουν οι σπουδαίοι συνοδοιπόροι του μέχρι και σήμερα.

 

Εμφανίσεις: 833

Περισσότερα...

«Παραλλαγές Γκόλντμπεργκ του Γ. Σ. Μπαχ στο Ίδρυμα Θεοχαράκη με τον Νίκο Λαάρη» της Μαρίας Κοτοπούλη

«Παραλλαγές Γκόλντμπεργκ του Γ. Σ. Μπαχ στο Ίδρυμα Θεοχαράκη με τον Νίκο Λαάρη» της Μαρίας Κοτοπούλη


Ποιός ήταν ο νεαρός Γκόλντμπεργκ που το αριστούργημα του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ (1685-1750), Παραλλαγές Γκόλντμπεργκ, φέρει το όνομά του; Γερμανός βιρτουόζος του τσέμπαλου, οργανίστας και μετριότατος συνθέτης, ο Γιόχαν Γκόλντμπεργκ [Johann Goldberg] (1727-1756), ήταν, από τα νεανικά του χρόνια, στην υπηρεσία του Ρώσου πρεσβευτή στη Δρέσδη, του κόμητος Χέρμαν Καρλ φον Κάιζερλινγκ [Hermann Carl von Keyserlingk] (1697-1754). Ο Κόμης επισκεπτόταν συχνά τον Μπαχ στη Λειψία, αποβλέποντας στο να τον πείσει να δώσει κάποια μαθήματα στον προστατευόμενό του. Ο Ρώσος διπλωμάτης εκτιμούσε και θαύμαζε ιδιαίτερα το Μεγάλο Κάντορα και ήταν αυτός που είχε προτείνει το 1736 να του απονεμηθεί ο τίτλος του βασιλικού συνθέτη του παρεκκλησίου της αυλής της Σαξωνίας. Όπως αναφέρεται από τον πρώτο βιογράφο του Μπαχ, τον Γιόχαν Ν. Φόρκελ [Johann Nicolaus Forkel], ο κόμης, καθώς υπέφερε από αϋπνίες, είχε ζητήσει από τον συνθέτη να γράψει ένα έργο για να του το παίζει τις ατέλειωτες νύχτες στο τσέμπαλο ο δεκατετράχρονος Γκόλντμπεργκ. Μια χρυσή ταμπακέρα, κατ’ άλλους ένα κύπελλο με χρυσά λουδοβίκεια ήταν η αποτίμηση του παραγγελέα για έργο αξίας ανεκτίμητης.

 

Εμφανίσεις: 3738

Περισσότερα...

«Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών με την Τιάνγουα Γιανγκ στο Μέγαρο Μουσικής» της Μαρίας Κοτοπούλη

«Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών με την Τιάνγουα Γιανγκ στο Μέγαρο Μουσικής» της Μαρίας Κοτοπούλη


Ένα έργο υψηλών συνθετικών αρετών, το Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα, έργο 15 του Μπέντζαμιν Μπρίτεν [Benjamin Britten] , ερμηνευμένο ιδανικά από ένα σπάνιο αστέρι του βιολιού, τη διεθνούς φήμης Κινέζα Τιάνγουα Γιανγκ [Tianwa Yang], είχαμε την τύχη να απολαύσουμε στις 19.02.16 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με την Κρατική Ορχήστρα, υπό την μπαγκέτα του αρχιμουσικού Στέφανου Τσιαλή, και με την ευγενική υποστήριξη της Γερμανικής Πρεσβείας στην Αθήνα. Και είναι η δεύτερη φορά που η Γιανγκ μας κάνει την τιμή να έρθει στη χώρα μας, μετά από την πρώτη εκείνη αξέχαστη ερμηνεία της στο Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα, έργο 35 του Τσαϊκόφσκι, προσκαλεσμένη, όπως και τώρα, από την Κρατική μας Ορχήστρα.

Η συναυλία ξεκίνησε με την Εισαγωγή, σκέρτσο και φινάλε, έργο 52 του Ρόμπερτ Σούμαν [Robert Schumann], μια άτυπη συμφωνία χωρίς αργό μέρος. Ο αρχιμουσικός Στέφανος Τσιαλής με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών αξιοποίησε τον ανάλαφρο και  συναισθηματικό χαρακτήρα που ο συνθέτης προσέδωσε στο έργο του και ανέδειξε μοναδικά τον λεπτό ρομαντικό ήχο των Ξύλινων Πνευστών και τη διάχυτη χάρη και ιλαρότητα της Ορχήστρας. 

 

Εμφανίσεις: 1575

Περισσότερα...

Ευσταθία: συνέντευξη στη Ράνια Μπουμπουρή

Ευσταθία: συνέντευξη στη Ράνια Μπουμπουρή


Η Ευσταθία, γνωστή και αγαπημένη τραγουδοποιός, αποτελεί μια ιδιαίτερη παρουσία στο ελληνικό καλλιτεχνικό στερέωμα. Στην προσωπική της δισκογραφία έχει να επιδείξει, μέχρι στιγμής, τέσσερα άλμπουμ: Το φιλανθρωπικό γκαλά (2003), Χωρίς εσένα, η ζωή θα είναι… (2005), Δεν μπορεί, έχει meeting (2007) και Είναι πολύ καλό παιδί (2010), καθώς και τέσσερα CD single: Το γραφείο (2000), Σ’ ευχαριστώ (2002), Το τραγούδι της ΑΝΑΣΑ (2009) και, το πιο πρόσφατο, Διακριτικά (2015). Τα τελευταία χρόνια έχει στραφεί και στη θεατρική συγγραφή, ενώ κυκλοφορεί και το βιβλίο της Τέρμα για σήμερα ο μύθος (Ιανός, 2011). Μιλήσαμε μαζί της για τη μέχρι σήμερα πορεία της, καθώς και για τα μελλοντικά σχέδιά της.

Ευσταθία, γεννήθηκες και μεγάλωσες στην Αθήνα. Σε ποια ηλικία κατάλαβες ότι η μουσική είναι αυτό με το οποίο θες ν’ ασχοληθείς στη ζωή σου;

Από μικρή αγαπούσα τη μουσική, γι’ αυτό και ξεκίνησα ήδη από το δημοτικό τις σπουδές στο ωδείο της γειτονιάς μου. Μάθαινα κλασικό πιάνο. Ο αγαπημένος μου ήταν ο Μπαχ. Συνήθως τα παιδιά σιχαίνονται τον Μπαχ, εγώ ήμουν η εξαίρεση. Μου άρεσε επίσης να γράφω και στίχους. Δεν μου άρεσε να τραγουδάω η ίδια, αυτό ήρθε πολλά χρόνια αργότερα λόγω «επαγγελματικής απογοήτευσης». Δεν κατάφερα να γίνω καθηγήτρια και έγινα τραγουδίστρια. Και οι δύο περιπτώσεις απευθύνονται σε κάποιο κοινό…

Ποια ήταν τα μουσικά ακούσματα που σ’ επηρέασαν στην εφηβεία σου;

Ο πρόσφατα χαμένος David, o Elton John, αργότερα ανακάλυψα και τους Beatles και κάμποσα φλωροτράγουδα που έσκιζαν στα ερτζιανά, που τα άκουγα κρυφά μιας και στο σχολείο το σωστό και το πρέπον ήταν να είσαι πιο ροκ τύπος…

Σπούδασες στη Θεολογική Σχολή Αθηνών. Με ποιο σκεπτικό επέλεξες αυτό το γνωστικό αντικείμενο και τι σου προσέφερε στη μετέπειτα πορεία και εξέλιξή σου;

Δεν επέλεξα τη Σχολή μου με κανένα σκεπτικό ιδιαίτερο. Απλά είδα τι διδασκόταν και μου άρεσε η ύλη. Μου άρεσαν τα μαθήματα και σκέφτηκα ότι θα σπουδάσω κάτι με χαρά και όχι με βαρεμάρα. Δεν σκέφτηκα καθόλου τις προοπτικές, που δεν υπήρχαν έτσι κι αλλιώς. Μου άρεσε η θεολογία, συνεχίζει να μου αρέσει και πιστεύω ότι μου προσέφερε πολλά όσον αφορά την πνευματική μου αφύπνιση και την τέχνη μου.

 

Εμφανίσεις: 1323

Περισσότερα...

«Ultimate Sinatra» της Πέρσας Σούκα

Ultimate Sinatra


«Ο κόσμος λέει συχνά ότι υπήρξα τυχερός. Η τύχη είναι σημαντική μόνο όταν σου δίνεται η ευκαιρία να πουλήσεις τον εαυτό σου στη σωστή στιγμή. Από εκεί και πέρα, πρέπει να έχεις ταλέντο και να ξέρεις να το χρησιμοποιήσεις», δήλωσε χαρακτηριστικά σε μια συνέντευξή του ένας από τους μεγαλύτερους μύθους της παγκόσμιας μουσικής σκηνής, ο Φρανκ Σινάτρα, αποδεικνύοντας περίτρανα ότι αν υπήρχε κάποιος που ήξερε πώς να χρησιμοποιήσει το χάρισμα που του έδωσε η φύση, ήταν αυτός.

H Capitol Records, θέλοντας να τιμήσει τα 100 χρόνια από τη γέννηση του τεράστιου θρύλου της τζαζ, που απολάμβανε κάθε του στιγμή όταν έμπαινε στο στούντιο για να τραγουδήσει, κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 2015 ένα τετραπλό deluxe CD καλύπτοντας όλο του το ρεπερτόριο, με 100 τραγούδια που ηχογραφηθήκαν από το 1939 ως το 1979. Τραγούδια που έγιναν ορόσημο, που μάγεψαν κι εξακολουθούν να μαγεύουν τους λάτρεις της τζαζ και όχι μόνο: «I’ve got you under my skin», «Fly me to the moon», «The lady is a tramp, «My way», «The girl from Ipanema», «Strangers in the night», «New York, New York», «Summer wind», «Somethin’ stupid», «It was a very good year», «My funny Valentine», «Love and marriage», «Come fly with me», «One for my baby», «My kind of town»... Επίσης, δίνεται ως bonus track στους ακροατές το ακυκλοφόρητο τραγούδι «The surrey with the fringe on top».

Η έκδοση περιλαμβάνει επίσης ένα βιβλίο 80 σελίδων του ιστορικού και συγγραφέα Charles Pignone, ένα κείμενο διά χειρός Σινάτρα, καθώς και σπάνιο φωτογραφικό υλικό με τα μέλη της οικογένειάς του και τους βασικούς συνεργάτες του. Το Ultimate Sinatra θεωρείται ως η πιο ολοκληρωμένη και αντιπροσωπευτική συλλογή που έχει παρουσιαστεί μέχρι στιγμής στο κοινό.

 

Εμφανίσεις: 712

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr