A+ A A-

Η ΩΡΑΙΑ ΚΟΙΜΩΜΕΝΗ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Η ΩΡΑΙΑ ΚΟΙΜΩΜΕΝΗ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣτης Έλενας Χουζούρη

Όταν ο Νουρέγιεφ αυτομόλησε στη Δύση, το πρώτο μπαλέτο το οποίο χόρεψε ήταν Η ωραία κοιμωμένη. Είχε παρουσιάσει μάλιστα πρώτη φορά τη δική του εκδοχή στη Σκάλα του Μιλάνου το 1966 με τη Μαργκότ Φοντέιν στον ομώνυμο ρόλο. Εκδοχή που συγγένευε περισσότερο με την αυτοκρατορική παράδοση του Μαριίνσκι παρά με τη σοβιετική του Κίροφ. Η Ουλάνοβα, η μεγάλη Ρωσίδα χορεύτρια, αποφάσισε να ασχοληθεί επαγγελματικά με το μπαλέτο όταν είδε την παράσταση της Ωραίας κοιμωμένης. Αναμφισβήτητα, Η ωραία κοιμωμένη είναι ένα από τα κλασικά αριστουργήματα της μπαλετικής τέχνης. Όπως έχει γράψει ο μουσικοκριτικός Ανδρέας Ρικάκης: «Η ωραία κοιμωμένη είναι το έργο που αποτελεί την πεμπτουσία του κλασικού μπαλέτου, την αποκορύφωσή του, και ίσως το στόχο κάθε χορευτικού συγκροτήματος που θέλει να αναγνωριστεί θεματοφύλακας του κλασικού ρεπερτορίου».

H ωραία κοιμωμένη είναι δημιούργημα της συνεργασίας του Τσαϊκόφσκι, που υπογράφει τη μουσική, και του Μαριούς Πετιπά, που υπογράφει τις χορογραφίες. Το μπαλέτο έκανε πρεμιέρα στις 16 Ιανουαρίου 1890, στο περίφημο θέατρο της Αγίας Πετρούπολης, το Μαριίνσκι, ενώπιον του Τσάρου, ο οποίος δήλωσε απλώς ευχαριστημένος και πλήγωσε τον ευαίσθητο Τσαϊκόφσκι. Έξι χρόνια αργότερα, το 1896, το μπαλέτο ανεβαίνει στη Σκάλα του Μιλάνου. Ωστόσο, όπως επίσης αναφέρει ο Ανδρέας Ρικάκης, η επιβίωση και η εξαιρετική φήμη της Ωραίας κοιμωμένης του μπαλέτου στα θέατρα της Δύσης οφείλεται στον Ντιαγκίλεφ και τα Ρωσικά Μπαλέτα του, που παρουσίασαν το έργο στο Λονδίνο το 1921 με τον τίτλο Η κοιμισμένη πριγκίπισσα. Από κει και πέρα θα ακολουθήσουν αρκετές αναβιώσεις της πρωταρχικής εκδοχής που θα γνωρίσουν μεγάλη επιτυχία, τους δε ρόλους θα χορέψουν τα μεγαλύτερα ονόματα της μπαλετικής τέχνης.

 

Εμφανίσεις: 1982

Περισσότερα...

Ο ΛΟΡΙΝ ΜΑΑΖΕΛ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ

Ο ΛΟΡΙΝ ΜΑΑΖΕΛ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝτης Πέρσας Σούκα

«Η ζωή είναι να προσπαθείς κάθε μέρα να διορθώνεις τον εαυτό σου και να τον εξελίσσεις. Αυτή η σκέψη βρίσκεται μέσα στο μυαλό μου όταν διευθύνω μια ορχήστρα. Ακούω, διορθώνω, καλυτερεύω και την επόμενη μέρα ξεκινώ πάλι από την αρχή», εκμυστηρεύτηκε πριν από κάποια χρόνια ο διακεκριμένος αρχιμουσικός Λόριν Μάαζελ.

Όπως φαίνεται ακόμα και τώρα, παρά τα ογδόντα δύο του χρόνια, αρνείται να βάλει τέλος στη μεγάλη του αγάπη, τη Μουσική. Η ανήσυχη αλλά και αισιόδοξη φύση του δεν του επιτρέπει να παραιτηθεί, αλλά ούτε και να βάλει παύση έστω για λίγο.

 

Εμφανίσεις: 1428

Περισσότερα...

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΖΑΖ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΖΑΖ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝτης Έλενας Χουζούρη

Η ιστορία της ελληνικής τζαζ στην Ελλάδα ξεκινάει ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 1940 –ένας από τους βασικούς εκπροσώπους εκείνης της γενιάς είναι ο Μίμης Πλέσσας–, η εξέλιξή της εμποδίζεται τις δύο επόμενες δεκαετίες από την πλημμυρίδα της έντεχνης λαϊκής μουσικής χωρίς όμως να ανακόπτεται, για να ξεκινήσει σε νέες βάσεις και με μια νέα γενιά μουσικών μετά τη μεταπολίτευση. Φυτώριο και στέκι των νέων μουσικών της τζαζ θα αποτελέσει το θρυλικό τζαζ μπαρ του αείμνηστου Γιώργου Μπαράκου, στην Πλάκα. Γιώργος Τρανταλίδης, Μηνάς Αλεξιάδης, Νίκος Τουλιάτος, στη Θεσσαλονίκη ο Σάκης Παπαδημητρίου και οι πέριξ αυτού μουσικοί, είναι ενδεικτικά μερικά από τα ονόματα που θα δώσουν νέα πνοή στην ελληνική τζαζ. Το συγκρότημα SFINX θα καταξιωθεί όχι μόνον με την επιτυχία των δίσκων του αλλά και με την άνοδό του στο Λυκαβηττό, στο πλαίσιο τότε του Φεστιβάλ Αθηνών. Τη δεκαετία του 1980 η παρουσία της ελληνικής τζαζ είναι πια γεγονός καθώς αιμοδοτείται με όλο και περισσότερους μουσικούς, όπως τον νεότατο τότε Γιώργο Φακανά, τον Τάκη Φαραζή, τον Γιώργο Κοντραφούρη, τον Γιώργο Πατερέλη, τον Ντέιβιντ Λιντς, τη Λητώ Βογιατζόγλου, τον Γιώργο Τσαμπρόπουλο και αρκετούς ακόμα αξιόλογους μουσικούς και συνθέτες, οι οποίοι παίζουν και δημιουργούν σε όχι και τόσο εύκολες συνθήκες. Πάνω από είκοσι χρόνια μετά, αυτές οι συνθήκες έχουν σαφώς βελτιωθεί καθώς και πολλοί μουσικοί χώροι έχουν δημιουργηθεί σ’ αυτό το διάστημα και η ελληνική τζαζ και οι μουσικοί της έχουν πίσω τους ένα σημαντικό έργο. Ακόμα και σήμερα, σε συνθήκες κρίσης, δίνεται η δυνατότητα στους αξιόλογους Έλληνες μουσικούς της τζαζ να παίξουν τη μουσική τους και να επικοινωνήσουν με ένα πιστό κοινό.

 

Εμφανίσεις: 1608

Περισσότερα...

FREDDIE MERCURY A KIND OF MAGIC

FREDDIE MERCURY A KIND OF MAGICτης Πέρσας Σούκα

«Βρισκόμασταν μέσα στο ασανσέρ όταν μάθαμε ότι το “Bohemian Rhapsody” είχε φτάσει στο νούμερο ένα των charts. Ο Freddie από τη χαρά του πήδηξε τόσο δυνατά, που το ασανσέρ σταμάτησε. Δεν ξέρω πόση ώρα μείναμε έτσι, αλλά μέχρι να μας κατεβάσουν στο ισόγειο πραγματικά είχαμε φοβηθεί πολύ. Νομίζαμε ότι δε θα βγούμε ποτέ από εκεί μέσα», εξομολογήθηκε πρόσφατα ο κιθαρίστας των Queen, Bryan May. Έπειτα από λίγους μήνες ο Freddie δήλωνε: «Είμαι πολύ περήφανος για το νέο μας άλμπουμ. Κανένα άλλο ροκ γκρουπ δεν έχει ασχοληθεί με την όπερα. Είμαστε οι πρώτοι που το κάναμε».

Όντως, είχε απόλυτο δίκιο να αισθάνεται έτσι. Δεν υπήρξε άνθρωπος τότε που να μην αγάπησε το «Bohemian Rhapsody», όπως άλλωστε και ολόκληρο το δίσκο A night at the Opera. Όλοι οι φίλοι της ροκ, αλλά και οι μη, παραληρούσαν μπροστά στην υπεροχή και το εύρος της φωνής του Mercury. Ακόμα και η Montserrat Caballé, όταν συνεργάστηκε μαζί του, είπε: «Αν μη τι άλλο, αυτός ο άνθρωπος έχει κάτι παραπάνω από τους υπόλοιπους ροκ σταρ. Φωνή!»

Ο Farrokh Bulsara, όπως είναι το αληθινό του όνομα, γεννήθηκε στις 4 Σεπτεμβρίου του 1946 στη Ζανζιβάρη από γονείς Παρσί (πυρολάτρες που πιστεύουν στο ζωροαστρισμό). Κλεισμένος σε οικοτροφείο, κατόπιν παρότρυνσης του διευθυντή του ξεκίνησε να μαθαίνει πιάνο. Στη Μεγάλη Βρετανία έφτασε στα δεκαεφτά του χρόνια μαζί με την οικογένειά του. Εκεί σπούδασε γραφιστική και έπειτα από λίγο καιρό άνοιξε κατάστημα με μεταχειρισμένα ρούχα. Όλο αυτό το διάστημα δε σταμάτησε να ασχολείται με τη μουσική. Τραγουδούσε σε συναυλίες με διάφορα μικρά γκρουπ μέχρι που ένας συμμαθητής του τον σύστησε στους Roger Taylor και Bryan May. Ύστερα από λίγο το όνομα της μπάντας Smile, στην οποία συμμετείχαν ο May και ο Taylor, άλλαξε σε Queen από το νέο μέλος Farrokh Bulsara που σύντομα άλλαξε και το δικό του. (Η επιτυχία στη σόου μπίζνες, είχε πει κάποτε, είναι να περπατάς σε ένα δωμάτιο γεμάτο από κόσμο και να ξέρουν όλοι ότι είσαι εκεί.)

 

Εμφανίσεις: 1622

Περισσότερα...

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ – ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ… ΤΩΡΑ

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ – ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ… ΤΩΡΑτης Πέρσας Σούκα

Ο αγαπημένος τραγουδοποιός επιλέγει στις 21 και 23 Νοεμβρίου να μας παρουσιάσει τραγούδια του αξεπέραστου Μάνου Χατζιδάκι. Δύο βράδια γεμάτα ονειρικές μουσικές που απαλλάσσουν την ψυχή από καθετί ασήμαντο και νοσηρό. Μελωδίες και στίχοι που δεν έχασαν ποτέ τη φλόγα τους, την ποιότητα και τη διαχρονικότητά τους. Αρμονίες που πέρασαν από γενιά σε γενιά σαν ύμνοι προς την αγωγή και την καλαισθησία.

Είκοσι επτά τραγούδια διαλεγμένα με βιωματικό κριτήριο, όπως αναφέρει ο ίδιος:

«Καλοτάξιδα πουλιά», «Ένας μύθος», «Ηθοποιός», «Τσάμικος», «Χάρτινο το φεγγαράκι»…

 

Εμφανίσεις: 1453

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr