A+ A A-

«Λυρισμός και συναίσθημα από το Κουαρτέτο Εγχόρδων της Φιλαρμονικής του Μονάχου» της Μαρίας Κοτοπούλη

«Λυρισμός και συναίσθημα από το Κουαρτέτο Εγχόρδων της Φιλαρμονικής του Μονάχου» της Μαρίας Κοτοπούλη


Το Κουαρτέτο Εγχόρδων της Φιλαρμονικής του Μονάχου παρακολουθήσαμε στις 20 Οκτωβρίου του 2016, στον Κύκλο Μουσικής Δωματίου του Μ.Μ.Α «Μπετόβεν κοινός παρανομαστής». Μια σπουδαία ερμηνεία από το Κουαρτέτο, στο οποίο μετέχει ως πρώτο βιολί ένας Έλληνας, ο Ιάσων Κεραμίδης, επίσης πρώτο βιολί και στη Φιλαρμονική του Μονάχου.

Με ένα από τα πιο πρόσφατα έργα του Βρετανού συνθέτη και τσελίστα Γκρέιαμ Ουότερχαουζ (γενν. 1960), το Crystallogenesis, που έκανε πρεμιέρα τον περασμένο Ιούλιο, ξεκίνησε η ωραία αυτή βραδιά μουσικής δωματίου.

Ο τίτλος, Κρυσταλλογένεση, φέρει και το στίγμα του έργου. Κρύσταλλοι εκπέμπουν τις ρυθμικές ανταύγειες τους, αναπλασμένες μέσα από τέσσερα όργανα τεσσάρων βιρτουόζων, αφήνοντας την αίσθηση μελωδιών παρμένων από την ιστορική, μουσική μνήμη. Ερμηνεία εξαιρετική, προάγγελος της βαθιάς εκείνης συναισθηματικής και στοχαστικής ερμηνείας που μας χάρισε στη συνέχεια το Κουαρτέτο της Φιλαρμονικής του Μονάχου.

 

Εμφανίσεις: 1510

Περισσότερα...

«Στη μαγεία της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Βερολίνου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη

«Στη μαγεία της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Βερολίνου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη


Τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Βερολίνου (Berliner Philarmoniker), από τις σπουδαιότερες του κόσμου, παρακολουθήσαμε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 16 Οκτωβρίου 2016, υπό την μπαγκέτα του Ρώσου αρχιμουσικού-φαινόμενου, όπως τον αποκαλούν, Τουγκάν Σοχίεφ (Tugan Sokhiev), με σολίστ τον βιρτουόζο Ρώσο πιανίστα Νικολάι Λουγκάνσκι (Nikolai Luganski).

Η συναυλία πραγματοποιήθηκε και πάλι χάρη στη γενναιόδωρη χορηγία Έλληνα του εξωτερικού, που επιθυμεί η δωρεά του να παραμείνει ανώνυμη, και τα ευχαριστώ μας στον ευγενή χορηγό είναι άπειρα.

Η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Βερολίνου ιδρύθηκε το 1882. Μεγάλο το έργο της και μεγάλοι οι μαέστροι που ανέβηκαν στο πόντιουμ, όπως οι Χανς φον Μπίλοφ, Άρτουρ Νίκις, Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ, Χέρμπερτ φον Κάραγιαν, Κλαούντιο Αμπάντο, Σερ Σάιμον Ρατλ, με τον Κίριλ Πετρένκο να τους διαδέχεται, μετά τη μεγάλη πλειοψηφία που έλαβε κατά την εκλογή του στις 21 Ιουνίου του 2015 από την ιστορική αυτή ορχήστρα.

Ο Σεζάρ Φρανκ (César Franck 1822-1890), συνθέτης, πιανίστας, οργανίστας και καθηγητής στο Conservatoire του Παρισιού, γεννήθηκε στη Λιέγη του Βελγίου, αλλά πολιτογραφήθηκε Γάλλος. Έκανε καριέρα στην πόλη του φωτός και απέκτησε μεγάλη φήμη. Διορίστηκε οργανίστας στη Saint-Clotilde, θέση που κράτησε για όλη του τη ζωή. Το συμφωνικό του ποίημα Ο καταραμένος κυνηγός (Le chasseur maudit) ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 1882 και παίχτηκε στις 31 Μαρτίου του επόμενου χρόνου στο Παρίσι.

Ο Κόμης του Ρήνου, παρά το γεγονός ότι την ιερότητα της ημέρας υποδηλώνουν πανηγυρικά τα σήμαντρα των ναών και του την υπενθυμίζουν οι αποτρεπτικές εκκλήσεις του λαού του, ξεκινά μια Κυριακή έφιππος να κυνηγήσει, με αποτέλεσμα για την ύβρη του αυτή να καταδιώκεται αιώνια από τις φλόγες της κολάσεως και τους δαίμονες.

 

Εμφανίσεις: 1452

Περισσότερα...

«Το “Περί Ύψους” στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης» του Δημήτρη Σκύλλα

«Το “Περί Ύψους” στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης» του Δημήτρη Σκύλλα


Στην ερώτηση «τι είναι ακριβώς το Περί Ύψους» δεν γνωρίζω αν πραγματικά έχω την απάντηση. Θα μπορούσα να πω πως είναι μια συναυλία σύγχρονης κλασικής μουσικής. Όμως αυτό είναι ένα μόνο μέρος της αλήθειας και απερίγραπτα ανεπαρκές. Ταυτόχρονα, η λέξη «παράσταση» θα άφηνε υπόνοια για μια διαφορετική αίσθηση καλλιτεχνικής υφής και πιθανόν να οδηγούσε το κοινό σε κάποια εσφαλμένη αντίληψη. Δεν μπορώ να περιγράψω λεπτομερώς λοιπόν τι είναι το Περί Ύψους, γνωρίζω όμως από τι αποτελείται: μουσική, λογοτεχνία και θέατρο.

Όλα ξεκίνησαν από μια βαθιά κρυμμένη φωνή. Ακούνε φωνές οι συνθέτες. Ήχους από το παρελθόν και το μέλλον που τους υπαγορεύουν τις ανάγκες δημιουργίας ενός παρόντος. Το Περί Ύψους γεννήθηκε από ανάγκη. Ανάγκη να συνδέσω τα διαφορετικά μου εγώ ώστε να προκύψει ένα νέο, καθαρό, αντιθετικό, ποιητικό, τελετουργικό. Με οδηγό τις ως τώρα εμπειρίες μου, ο εσωτερικός συνθέτης απαίτησε να αλληλεπιδράσει με τον εσωτερικό μου αναγνώστη και ακροατή, και μαζί να φτιάξουν μια συνθήκη μεγάλης κλίμακας όπου θραύσματα τριών τεχνών θα μπορέσουν να συνυπάρξουν ατομικά αλλά και συλλογικά. Όταν διαβάζω, ακούω. Και οι λογοτεχνικές περιγραφές πλέκουν μέσα μου μια δυνατή μάζα νέου ήχου. Όταν συνθέτω, δημιουργώ λέξεις και εικόνες με την έντονη παρουσία της αφήγησης και της σωματικής έκφρασης. Τοποθετώντας όλα αυτά σε έναν ενιαίο άξονα, το Περί Ύψους άρχισε να αποκτά οστά! Για τη σάρκα όμως έπρεπε να γίνουν περαιτέρω ενέργειες. Άρχισα να ψάχνω. Στοιχεία, μυρωδιές, ήχους, αισθήσεις του μυαλού και του σώματός μου για να ανακαλύψω ποιο είναι το βασικό αυτό συστατικό το οποίο πρεσβεύει την ύπαρξή μου στο παρόν. Πέντε ιδέες περικύκλωσαν το μυαλό μου με οικειότητα και δέος, υπαγορεύοντας τη μόνη συνθήκη που θα μπορούσε να με κάνει να αισθανθώ με ανεξάντλητα όρια. Το Υψηλό.

 

Εμφανίσεις: 1500

Περισσότερα...

«Λυρικός ρομαντισμός με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ υπό τον Zubin Mehta» της Μαρίας Κοτοπούλη

«Λυρικός ρομαντισμός με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ υπό τον Zubin Mehta» της Μαρίας Κοτοπούλη


Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αν και δεν έχει ακόμα ανακοινώσει το πρόγραμμά του, άνοιξε στις 17-9-16 θριαμβικά τις πύλες του, για τη νέα καλλιτεχνική περίοδο 2016-2017, με μια ξεχωριστή συναυλία από τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ, υπό την μπαγκέτα του διακεκριμένου αρχιμουσικού Zubin Mehta. Ο διάσημος αρχιμουσικός μας έκανε την τιμή να μας επισκεφτεί ξανά, χάρις στον γενναιόδωρο ανώνυμο χορηγό που τα τελευταία χρόνια καλύπτει τη μετάκληση του κορυφαίου Συμφωνικού Συνόλου του κράτους του Ισραήλ. Και, όπως διαβάσαμε στο πρόγραμμα, θα ακολουθήσει η Berliner Philharmoniken στις 16-10-16.

Με το μελαγχολικό και τόσο αισθαντικό έργο του Pyotr Ilyich Tchaikovsky Andantecantabile, σε σι ύφεση μείζονα αρ.1, για βιολοντσέλο και Ορχήστρα έργο ΙΙ άρχισε τον λυρικό - ρομαντικό της περίπατο η Ορχήστρα.

Τo δημοφιλές αυτό δεύτερο μέρος από το Πρώτο Κουαρτέτο Εγχόρδων του Tchaikovsky βασίζεται σε ένα παραδοσιακό ρωσικό τραγούδι, αναβαπτισμένο στην κλασική, μαγική φόρμα του συνθέτη, ο οποίος συνέδεσε το εθνικό στοιχείο ενός μεγάλου λαού με την ευρωπαϊκή παράδοση. Ο ίδιος ο συνθέτης, στο τέλος του 1880, το μετέγραψε για Βιολοντσέλο και Ορχήστρα, ειδικά, για τον φίλο του Ρώσο βιολοντσελίστα και συνθέτη Anatoly Brandukov (1858-1830).

 

Εμφανίσεις: 1707

Περισσότερα...

«Το νέο ξεκίνημα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής» της Μαρίας Κοτοπούλη

«Το νέο ξεκίνημα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής» της Μαρίας Κοτοπούλη


«Ένας ρομαντικός μαέστρος με σημαία την “πολυχρωμία” θα είναι ο κεντρικός ήρωας της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής, που θα επιχειρήσει ένα πλανητικό μουσικό ταξίδι για να ενώσει μουσικούς, έργα και νότες και να πετύχει μια “συμπαντική” συμφωνική συνύπαρξη».

Με αυτό το «ποιητικό» όραμα, ο διευθυντής της Κ.Ο.Α Στέφανος Τσιαλής ανήγγειλε το πρόγραμμα της νέας σεζόν 2016-2017, από την αίθουσα «Γαλαξίας» του ξενοδοχείου Hilton Αθηνών, που είναι ο σταθερός χορηγός φιλοξενίας της Ορχήστρας.

 

Εμφανίσεις: 1801

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr