A+ A A-

«Ένα ερωτικό αριστούργημα από τη Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης» της Μαρίας Κοτοπούλη

 «Ένα ερωτικό αριστούργημα από τη Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης» της Μαρίας Κοτοπούλη


Μια σύγχρονη όπερα, L'Amour de Loin (Η αγάπη από μακριά), γραμμένη από την πολυβραβευμένη Φιλανδή δημιουργό Kaija Annelli Saariaho, ήταν το μεγάλο πνευματικό δώρο που μας έκανε η Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης (ΜΕΤ) μέσω δορυφορικής αναμετάδοσης στις 10 Δεκεμβρίου του 2016, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Η Saariaho γεννήθηκε το 1952 στο Ελσίνκι και σπούδασε στην Ακαδημία Sibelius, συνέχισε τις σπουδές της στο Φράιμπουργκ και στο Ντάρμσταντ και το 1982 πηγαίνει στο Ινστιτούτο Ερευνών IRCAM του Παρισιού, όπου γνωρίζει και παντρεύεται τον Γάλλο συνθέτη Jean-Baptiste Barrière. Έχει συνθέσει περί τα είκοσι ένα έργα, εκ των οποίων τέσσερα είναι όπερες. Λιμπρετίστας και στις τέσσερις όπερες είναι ο Γαλλολιβανέζος Ammin Maaloof (γ. 1949), συγγραφέας, κάτοχος του Βραβείου Goncourt και μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας, στην οποία κατέχει τη θέση του εκλιπόντος ανθρωπολόγου Claude Lévi-Strauss. Ο Maaloof βασίζει το λιμπρέτο του στη βιογραφία του ιππότη και τροβαδούρου Jaufré Rudel που έζησε τον 12ο αιώνα. Η όπερα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ το 2000 με μεγάλη επιτυχία και τον επόμενο χρόνο στη Σάντα-Φε των ΗΠΑ, για να κατακτήσει επάξια και τη Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης.

 

Εμφανίσεις: 2073

Περισσότερα...

«Beethoven, “ποιητής των μουσικών ήχων”, από την Ορχήστρα του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών» της Μαρίας Κοτοπούλη

«Beethoven, “ποιητής των μουσικών ήχων”, από την Ορχήστρα του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών» της Μαρίας Κοτοπούλη


Στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής περιοδείας της Ορχήστρας του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών (Academy of St Martin in the Fields), πραγματοποιήθηκε, στις 4-12-16 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, χάρη στη γενναιόδωρη χορηγία της Alpha Bank, συναυλία στη μνήμη του ιδρυτή και ισόβιου αρχιμουσικού της περίφημης αυτής ορχήστρας Sir Neville Marriner, καθώς και καλλιτεχνικού διευθυντή της Καμεράτα - Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής και μετέπειτα επίτιμου προέδρου της. Προηγήθηκε η ομιλία του πρώην καλλιτεχνικού διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Νίκου Τσούχλου, ο οποίος με λόγο περιεκτικό αναφέρθηκε στην προσωπικότητα του τιμωμένου, στη σχέση του με την Ελλάδα και την Καμεράτα. Είναι ευχής έργο που ο Τσούχλος επισήμανε από καθέδρας τα άλυτα προβλήματα της πολύπαθης, αν και διεθνώς καταξιωμένης ως Armonia Atenea, Καμεράτα, που τιμά την Ελλάδα στο εξωτερικό και οι ξένοι την υμνούν για την υψηλή της απόδοση, εντούτοις εδώ, στη χώρα που δημιουργήθηκε και ανδρώθηκε με τόσους κόπους, στερείται τα στοιχειώδη για την ύπαρξή της.

 

Εμφανίσεις: 1676

Περισσότερα...

«“Ανθρώπινη φωνή” και “Carmina Burana” σε ερμηνείες εξαίσιες» της Μαρίας Κοτοπούλη

«“Ανθρώπινη φωνή” και “Carmina Burana” σε ερμηνείες εξαίσιες» της Μαρίας Κοτοπούλη


Η υψίφωνος Μυρσίνη Μαργαρίτη (θα την ξαναβρούμε στα Carmina Burana και θα θαυμάσουμε τη μεταμόρφωσή της) και η πιανίστα Μαρία Παπαπετροπούλου μας χάρισαν, στις 19-11-16 στην αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος», στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών 
μια βραδιά με άρωμα από τη Γαλλία του 1930, όπου οι θρυλικές μορφές των Πικάσο, Μπρανκούζι, Ραβέλ, για να αναφέρουμε μερικούς, κυριαρχούσαν, αλλά και μνήμες από τους Μαρσέλ Προυστ, Ντιάγγιλεφ, Νιζίνσκι, Μοντιλιάνι ήταν ακόμα ζωντανές. Τότε γράφει ο Jean Cocteau (1889-1963) τον μονόλογο Ανθρώπινη φωνή (La voix humaine), που παίχτηκε την ίδια χρονιά στην Comédie-Française του Παρισιού. Το έργο είναι ένας ερωτικός μονόλογος που διαδραματίζεται στο Παρίσι. Μια γυναίκα βρίσκεται αντιμέτωπη με την εγκατάλειψη και τη μοναξιά. Μιλά για τελευταία φορά στο τηλέφωνο με τον αγαπημένο της, ο οποίος την εγκαταλείπει για να παντρευτεί μια άλλη.

 

Εμφανίσεις: 1556

Περισσότερα...

«Έκλεψαν την παράσταση οι “Αυλοί του βασιλιά” με την Kρατική Ορχήστρα Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη

«Έκλεψαν την παράσταση οι “Αυλοί του βασιλιά” με την Kρατική Ορχήστρα Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη


Τρεις ενδιαφέρουσες συναυλίες παρακολουθήσαμε στο Μέγαρο Μουσικής από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, αλλά την παράσταση «έκλεψε» η τελευταία, υπό τον τίτλο Οι αυλοί του βασιλιά.

Στις 4-11-16 η Κρατική Ορχήστρα, στον κύκλο «Οι πόλεις της μουσικής - Μόσχα», αφιέρωσε τη συναυλία της στα 400 χρόνια από τον θάνατο του Σαίξπηρ, θέλοντας έτσι να τιμήσει, εκτός από τον βάρδο της Αγγλίας, και τους Ρώσους συνθέτες που εμπνεύστηκαν από το έργο του. Η Τρικυμία ήταν που ενέπνευσε τον Pyotr Ilyich Tchaikovsky (1840-1893) να δημιουργήσει τη Συμφωνική φαντασία, έργο 18 και η τραγωδία του Ρωμαίος και Ιουλιέτα τον Sergei Prokofiev (1891-1953) να συνθέσει το περίφημο ομώνυμο μπαλέτο του, απ’ όπου και η Σουίτα αρ. 2 που ακούσαμε. Ο διαπρεπής αρχιμουσικός Ούρος Λάγιοβιτς απέδωσε με ποιητικό οίστρο τη θυελλώδη τρικυμία της Συμφωνικής Φαντασίας, μέσα στην οποία συνυπάρχουν μάγοι, ξωτικά και ναυαγοί, αλλά και το πνεύμα της συγχώρεσης που υπερτερεί της εκδίκησης.

 

Εμφανίσεις: 2449

Περισσότερα...

«Ανακαλύπτοντας τον Rossini με τον κόντρα τενόρο Franco Fagioli» της Μαρίας Κοτοπούλη

«Ανακαλύπτοντας τον Rossini με τον κόντρα τενόρο Franco Fagioli» της Μαρίας Κοτοπούλη


Έναν από τους κορυφαίους κόντρα τενόρους, τον Αργεντινό Franco Fagioli, είχαμε την τύχη να ακούσουμε σε μια σπάνιας τελειότητας εναρμόνιση μαέστρου, σολίστ και ορχήστρας, σε έργα του Gioachino Rossini (1792-1865), στις 2-11-16 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Ο Fagioli ερμήνευσε άριες ανδρικών ρόλων, γραμμένες για γυναικεία φωνή μεσοφώνου, υπό την εντυπωσιακή διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου, του οποίου η επιτυχής μακρά θητεία στο Μπαρόκ τον καθιστά maître του είδους. Με το ίδιο πρόγραμμα και με όργανα εποχής, η Καμεράτα, γνωστή διεθνώς ως «Armonia Atenea», εμφανίστηκε στις 4 Νοεμβρίου στο Θέατρο Champs-Elysées του Παρισιού, με μεγάλη επιτυχία απ’ ό,τι μάθαμε, και θα ακολουθήσουν εμφανίσεις της στη Λωζάνη, στο Μονπελιέ, στο Βισμπάντεν, στο Σάλτσμπουργκ κ.α.

 

Εμφανίσεις: 1482

Περισσότερα...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

  1. «Βασιλική Ορχήστρα Concertgebouw: Ποιότητα και ήχος μαγικός υπό τον Daniele Gatti» της Μαρίας Κοτοπούλη
  2. «Γνωριμία με τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών και το Κουαρτέτο Εγχόρδων» της Μαρίας Κοτοπούλη
  3. 8 Ρώσοι ποιητές τραγουδούν ελληνικά στο Gazarte
  4. «Λυρισμός και συναίσθημα από το Κουαρτέτο Εγχόρδων της Φιλαρμονικής του Μονάχου» της Μαρίας Κοτοπούλη
  5. «Στη μαγεία της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Βερολίνου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη
  6. «Το “Περί Ύψους” στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης» του Δημήτρη Σκύλλα
  7. «Λυρικός ρομαντισμός με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ υπό τον Zubin Mehta» της Μαρίας Κοτοπούλη
  8. «Το νέο ξεκίνημα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής» της Μαρίας Κοτοπούλη
  9. Ο Σταμάτης Σπανουδάκης στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού
  10. «Στον μεθυστικό χορό του Bach: Με την Καμεράτα στο Μέγαρο Μουσικής» της Μαρίας Κοτοπούλη

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr