fbpx
Τζον Κάρπεντερ: Lost Themes II

«Τζον Κάρπεντερ: Lost Themes II» της Πέρσας Σούκα

«Οι πτυχές της προσωπικότητάς μου κρύβουν μια τεράστια γκάμα συναισθηματικών αποχρώσεων. Μονίμως πηγαινοέρχομαι από την απαισιοδοξία στην αισιοδοξία, καταλήγοντας τις πιο πολλές φορές στο σκοτάδι, γιατί αυτήν την αίσθηση μού βγάζει η ανθρώπινη φύση. Αλλά μου συμβαίνει ταυτόχρονα και το εξής παράδοξο: Έχω την εντύπωση ότι η ζωή μπορεί να είναι υπέροχη. Δεν θέλω να αισθάνομαι περιορισμένος. Θέλω να εκφράζομαι με όποιον τρόπο μπορώ και η μουσική είναι ένας τρόπος» δήλωσε σε μια πρόσφατη συνέντευξη του ο σκηνοθέτης-θρύλος των ταινιών τρόμου και φαντασίας, Τζον Κάρπεντερ [John Carpenter].

Στις 15 Απριλίου του 2016, η Sacred Bones Records κυκλοφόρησε το δεύτερο κατά σειρά
non-soundtrack άλμπουμ του σκηνοθέτη με τίτλο «Lost Themes II». Δουλεύοντας πυρετωδώς μαζί με τον γιο του, Κόντι Κάρπεντερ [Cody Carpenter], και τον βαφτισιμιό του, Ντάνιελ Ντέιβις [Daniel Davies], δημιούργησαν έναν instrumental δίσκο με 12 κομμάτια. Οι μουσικές άλλοτε ρυθμικές, άλλοτε μπαλάντες, κινούνται στο ύφος του ονειρικού, του μυστηριώδους· συχνά απόκοσμες περνούν τον ακροατή μέσα από τους δρόμους του λυκόφωτος, που τόσο πολύ αγαπάει ο σκηνοθέτης. Οι μελωδίες, παρόλο που δεν είναι φτιαγμένες για ταινία, έχουν πολύ έντονη κινηματογραφική ατμόσφαιρα, βάζοντας τον ακροατή να δημιουργήσει την δική του μυθοπλασία, με την τάση προς “το κακό παραμονεύει εκεί έξω” και “τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται”, περιπλανώμενος μέσα σε ομιχλώδη τοπία, έρημες πόλεις, αντικρίζοντας την παρακμή σε οτιδήποτε, έμψυχο ή μη. Η ενορχήστρωση του «Lost Themes II», στα περισσότερα κομμάτια, έχει έντονα στοιχεία του ροκ της δεκαετίας του 1980, με κάποιες πινελιές ηλεκτρονικού χαρακτήρα. Το «Lost Themes II» είναι ένα σκοτεινό μελωδικό παραμύθι με διφορούμενο τέλος, σίγουρα όχι χαρούμενο. Λυτρωτικό... ίσως.

Το «Lost Themes II» είναι  ένα σκοτεινό μελωδικό παραμύθι με διφορούμενο τέλος, σίγουρα όχι χαρούμενο. Λυτρωτικό… ίσως.

Δεν είναι το ζητούμενο αυτό, άλλωστε, ούτε για τον Κάρπεντερ, ούτε για τους συνεργάτες του. Το ταξίδι στο άγνωστο είναι αυτό που μετράει και ο ακροατής που γνωρίζει το έργο του σκηνοθέτη το αντιλαμβάνεται αμέσως. Έτσι ο συνθέτης στο συγκεκριμένο δημιούργημά του φτάνει στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

«Τζον Κάρπεντερ: Lost Themes II» της Πέρσας Σούκα

Ο Τζον Κάρπεντερ γεννήθηκε στις 16 Ιανουαρίου του 1948 στη Νέα Υόρκη και σπούδασε σκηνοθεσία στη Σχολή Κινηματογραφικών Τεχνών του Πανεπιστημίου Νότιας Καλιφόρνιας. To 1976 σκηνοθέτησε την πρώτη του ταινία, το «Dark Star» [Σκοτεινό αστέρι], όμως η ταινία που τον έκανε να ξεχωρίσει και να στραφούν όλα τα βλέμματα επάνω του ήταν το θρυλικό «Halloween» [Η νύχτα με τις μάσκες] – μάλιστα, μετά την τεράστια εμπορική του επιτυχία έγιναν αρκετά sequels. Ακολούθησαν κι άλλες ταινίες οι οποίες έμειναν στην ιστορία όπως το «The Fog» [Η ομίχλη], το «Escape from New York» [Απόδραση από τη Νέα Υόρκη] με τον Κερτ Ράσελ στον αξεπέραστο ρόλο του Σνέικ Πλίσκεν, τον ίδιο ηθοποιό με τον ομώνυμο ρόλο στο «Escape from Los Angeles» [Απόδραση από το Λος Άντζελες] και με τον Γιώργο Χωραφά στον ρόλο του κακού, τη κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου του Στίβεν Κινγκ «Christine», το «The mouth of Madness» [Στο στόμα της τρέλας], το “Village of the Damned” [Η πόλη των καταραμένων], όπου και έγραφε, γνωστό σε όλους τους λάτρεις του Κάρπεντερ, ο ίδιος τις μουσικές για ταινίες του.

Το ταξίδι στο άγνωστο είναι αυτό που μετράει και ο ακροατής που γνωρίζει το έργο του σκηνοθέτη το αντιλαμβάνεται αμέσως.

Ο Κάρπεντερ ήταν και είναι ένας άνθρωπος χαμηλών τονων, μακριά από την βιομηχανία του Χόλιγουντ, δουλεύοντας πάντα σε ανεξάρτητες παραγωγές. Ο ίδιος εξομολογείται πως «Αυτό που προσπαθώ είναι να πειράξω, να ενοχλήσω τα συναισθήματα των θεατών. Τα τέρατα στις ταινίες είμαστε εμείς, πάντα εμείς με τον άλφα ή βήτα τρόπο, απλά φοράνε μάσκα ή καπέλο. Είναι πεινασμένα και μας δείχνουν την κρυφή κι επικίνδυνη πλευρά μας. Την πλευρά που θέλει να καταστρέψει. Την πλευρά του σκληρού, αδίστακτου και διεστραμμένου εγκεφάλου μας [...] Περνώντας τόσα χρόνια στα στούντιο, μέσα από τις επιτυχίες μου και αποτυχίες μου, κατάλαβα ότι οι νεανικές μου φιλοδοξίες δεν είχαν καμία σχέση με την αληθινή ζωή. Η τύχη και το τυχαίο παίζουν τεράστιο ρόλο στην πορεία μας. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα έμαθα να είμαι επαρκής είτε φτάνοντας τον στόχο μου είτε όχι. Έτσι, το μόνο πράγμα που μπορώ να κάνω είναι το καλύτερο που μπορώ να κάνω».

*Ο Τζον Κάρπεντερ και η μπάντα του θα εμφανιστουν στο Piraeus 117 Academy στις 27 Μαΐου, 2016.


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ
«Παναγία – Η Μητέρα του Φωτός»: ένα σύγχρονο ορατόριο του Γιώργου Θεοφάνους στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Το Ινστιτούτο «Άγιος Μάξιμος ο Γραικός», σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, τη Διεύθυνση Πολιτισμού Τουρισμού Δήμου Θεσσαλονίκης, το Κέντρο Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής...

ΜΟΥΣΙΚΗ
«Άξιος Λόγος»: αφιέρωμα στον Κωστή Παλαμά σε μελοποίηση του Πασχάλη Τόνιου στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός»

Με αφορμή τα 81 χρόνια από τον θάνατο του εμβληματικού Έλληνα ποιητή Κωστή Παλαμά, ο συνθέτης και ερμηνευτής Πασχάλης Τόνιος μελοποιεί σπουδαία ποιήματα από το πολύ σημαντικό έργο του και μας...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.