A+ A A-

«Great Romantics: Chopin – Schumann, με τον Απόστολο Παληό στο πιάνο» της Μαρίας Κοτοπούλη

«Great Romantics: Chopin – Schumann, με τον Απόστολο Παληό στο πιάνο»


Οι Τέσσερις Μπαλάντες του Frédéric Chopin (1810-1849), όπως και το Grand Waltz, έχουν χαρακτηριστεί ανυπέρβλητα αριστουργήματα του πιάνου. Αυτά τα αριστουργήματα, αλλά και εκείνο του Robert Schumann (1810-1865), Davidsbündlertänze, επέλεξε να ερμηνεύσει και να αναδείξει με το δικό του μοναδικό στιλ ο διακεκριμένος πιανίστας Απόστολος Παληός στο νέο του CD, Great Romantics, της εταιρείας Subways Music, που ηχογραφήθηκε στο Ηχογραφικό Κέντρο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

Ο Chopin φτάνει στο Παρίσι από την ιδιαίτερη πατρίδα του (27 Σεπτεμβρίου 1831) την εποχή των αλλαγών, των εμιγκρέδων, των διαμαρτυριών, των μεγάλων πορειών για τη στήριξη των κατατρεγμένων λαών της Ευρώπης, αλλά και στο Παρίσι των νέων ιδεών και πνευματικών εκφράσεων, που εκπροσωπούν συγγραφείς όπως οι Hugo, Balzac, Musset, ζωγράφοι όπως ο Delacroix και μουσικοί του μεγέθους των Liszt, Berlioz, Mendelssohn, Cherubini, Bellini κ.ά. Η γνωριμία του Chopin με την οικογένεια Rothschild τον φέρνει σε επαφή με τον κύκλο της γαλλικής αριστοκρατίας και αποκτά τη φήμη του λαμπερού πιανίστα, του συνθέτη και του δασκάλου. Τις Τέσσερις Μπαλάντες, που αντικατοπτρίζουν και το πνεύμα του έργου του, συνέθεσε ο Chopin μεταξύ των ετών 1831-1842, εμπνεόμενος από το έργο του αγωνιστή και εθνικού ποιητή της Πολωνίας, Adam Bernard Mickiewicz (1798-1855).

Ο Απόστολος Παληός, με απαράμιλλο συγκερασμό τέχνης και τεχνικής, αναδεικνύει αυτό που ο Chopin αποκαλούσε «κρυφό νόημα της μουσικής», αλλά και το κομψό, περίτεχνο μουσικό αφηγηματικό ύφος, καθώς και τη νοσταλγική διάθεση, χαρακτηριστικά στοιχεία του συγκεκριμένου είδους. Στη συνέχεια, με δυναμική αφήγηση και ήχο έξοχης τονικής ευκρίνειας, ερμηνεύει τους μουσικούς διαλόγους Των συντρόφων του Δαβίδ του Robert Schumann.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΛΗΟΣ  Apostolos Palios

Συνθέτης, συγγραφέας και κριτικός, ο Schumann σφράγισε τον γερμανικό Ρομαντισμό, κατά το πρώτο ήμισυ του 19ου αιώνα, με την ποιητικότητα της μουσικής του, τα νεωτερικά μορφοπλαστικά στοιχεία, αλλά και με την ευρύτητα των λογοτεχνικών του γνώσεων, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αισθητική και τα ιδεώδη της μουσικής. Ποίηση και μουσική συνυπάρχουν στον Schumann, όπως ο Φλορεστάν και ο Ευσέβιος, στον διττό εαυτό του, με τους οποίους βρίσκεται σε διαρκή μουσικοποιητικό και κριτικό διάλογο.

Τo έργο Davidsbündlertänze op.6 γράφτηκε το 1837, μετά το Carnaval op. 9 (1834). Είναι ένα σύνολο 18 κομματιών για πιάνο, από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα του συνθέτη και από τα μεγαλύτερα έργα για πιάνο της Ρομαντικής εποχής, όπως έχει χαρακτηριστεί. Το θέμα βασίζεται σε μια mazurca της Clara Wieck, της μούσας και ηγερίας του. Δεν πρόκειται όμως για πραγματικούς χορούς, αλλά για μουσικούς διαλόγους ανάμεσα στους Συντρόφους του Δαβίδ, πρόσωπα υπαρκτά, μεταπλασμένα από τη φαντασία του Schumann, ο οποίος κρατά για τον εαυτό του τον Φλορεστάν, που αντιπροσωπεύει τον άνδρα της δράσης και τον Ευσέβιο, τον λυρικό, οραματικό, ονειροπόλο ποιητή. Οι δύο ήρωες εμφανίζονται συχνά στις κριτικές του και σχολιάζουν τα μουσικά δρώμενα, επιτιθέμενοι στους αντιδραστικούς Φιλισταίους.

Είναι αξιοθαύμαστο πώς ο Απόστολος Παληός, σύγχρονος ερμηνευτής, αποκαλύπτει μουσικά τα συναισθήματα του συνθέτη, γεννημένα από τις ποιητικές του ιδέες. Ηχοπλάστης της τελειότητας, ο Έλληνας σολίστ μάς χαρίζει με το τελευταίο του CD, Great Romantics, μια ακόμα ερμηνεία γεμάτη φως και χρώμα, συναίσθημα και ποίηση, σημαντική κατάκτηση και αναφορά στη μουσική του παλέτα.

 

Διαβάστε επίσης
ΜΟΥΣΙΚΗ
Χρήστος Λεοντής – Δημήτρης Λέντζος: «Φλόγα που καίει»

Κυκλοφόρησε η καινούρια δισκογραφική δουλειά των δύο γνωστών δημιουργών. Το έργο Φλόγα που καίει, σε μουσική του Χρήστου Λεοντή και στίχους του Δημήτρη Λέντζου, είναι η δεύτερη επιτυχημένη συνεργασία τους,...

ΜΟΥΣΙΚΗ
«Από τον Bach στον Chopin με τον Σωτήρη Λουίζο στο Ωδείο Athenaeum» της Μαρίας Κοτοπούλη

Πόσο τυχεροί αισθανόμαστε, όταν μας δίδεται η ευκαιρία να χαρούμε και να εκτιμήσουμε τη μαγεία και την ομορφιά έργων μεγάλων δημιουργών, μέσα από ερμηνείες νέων σολίστ, όπως αυτή που παρακολουθήσαμε στο Ρεσιτάλ Πιάνου, από τον...

ΜΟΥΣΙΚΗ
«“Το χαμόγελο της Τζοκόντας” με την Καμεράτα στο Μέγαρο Μουσικής» της Μαρίας Κοτοπούλη

Το Χαμόγελο της Τζοκόντας έδωσε τον τίτλο στην ωραία συναυλία με έργα των Antonio Vivaldi και Μάνου Χατζιδάκι, που παρακολουθήσαμε στις 23-3-2017 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, από την Καμεράτα Ορχήστρα των...

ΦΙΛΙΚΑ SITE

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr