«Great Romantics: Chopin – Schumann, με τον Απόστολο Παληό στο πιάνο»

«Great Romantics: Chopin – Schumann, με τον Απόστολο Παληό στο πιάνο» της Μαρίας Κοτοπούλη

Ο Απόστολος Παληός, με απαράμιλλο συγκερασμό τέχνης και τεχνικής, αναδεικνύει αυτό που ο Chopin αποκαλούσε «κρυφό νόημα της μουσικής», αλλά και το κομψό, περίτεχνο μουσικό αφηγηματικό ύφος, καθώς και τη νοσταλγική διάθεση, χαρακτηριστικά στοιχεία του συγκεκριμένου είδους. Στη συνέχεια, με δυναμική αφήγηση και ήχο έξοχης τονικής ευκρίνειας, ερμηνεύει τους μουσικούς διαλόγους Των συντρόφων του Δαβίδ του Robert Schumann.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΛΗΟΣ  Apostolos Palios

Συνθέτης, συγγραφέας και κριτικός, ο Schumann σφράγισε τον γερμανικό Ρομαντισμό, κατά το πρώτο ήμισυ του 19ου αιώνα, με την ποιητικότητα της μουσικής του, τα νεωτερικά μορφοπλαστικά στοιχεία, αλλά και με την ευρύτητα των λογοτεχνικών του γνώσεων, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αισθητική και τα ιδεώδη της μουσικής. Ποίηση και μουσική συνυπάρχουν στον Schumann, όπως ο Φλορεστάν και ο Ευσέβιος, στον διττό εαυτό του, με τους οποίους βρίσκεται σε διαρκή μουσικοποιητικό και κριτικό διάλογο.

Τo έργο Davidsbündlertänze op.6 γράφτηκε το 1837, μετά το Carnaval op. 9 (1834). Είναι ένα σύνολο 18 κομματιών για πιάνο, από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα του συνθέτη και από τα μεγαλύτερα έργα για πιάνο της Ρομαντικής εποχής, όπως έχει χαρακτηριστεί. Το θέμα βασίζεται σε μια mazurca της Clara Wieck, της μούσας και ηγερίας του. Δεν πρόκειται όμως για πραγματικούς χορούς, αλλά για μουσικούς διαλόγους ανάμεσα στους Συντρόφους του Δαβίδ, πρόσωπα υπαρκτά, μεταπλασμένα από τη φαντασία του Schumann, ο οποίος κρατά για τον εαυτό του τον Φλορεστάν, που αντιπροσωπεύει τον άνδρα της δράσης και τον Ευσέβιο, τον λυρικό, οραματικό, ονειροπόλο ποιητή. Οι δύο ήρωες εμφανίζονται συχνά στις κριτικές του και σχολιάζουν τα μουσικά δρώμενα, επιτιθέμενοι στους αντιδραστικούς Φιλισταίους.

Είναι αξιοθαύμαστο πώς ο Απόστολος Παληός, σύγχρονος ερμηνευτής, αποκαλύπτει μουσικά τα συναισθήματα του συνθέτη, γεννημένα από τις ποιητικές του ιδέες. Ηχοπλάστης της τελειότητας, ο Έλληνας σολίστ μάς χαρίζει με το τελευταίο του CD, Great Romantics, μια ακόμα ερμηνεία γεμάτη φως και χρώμα, συναίσθημα και ποίηση, σημαντική κατάκτηση και αναφορά στη μουσική του παλέτα.


 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ
«Απόστολος Παληός, Στέφανος Νάσος: Μουσική δωματίου» της Μαρίας Κοτοπούλη

Μια ακόμα ξεχωριστή συναυλία μουσικής δωματίου, για δύο πιάνα και κρουστά, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στο Θέατρο Ολύμπια, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, στις 26 Ιουνίου του 2017. Δυο...

ΜΟΥΣΙΚΗ
«Ο θρίαμβος της ΚΟΑ με το “Θωρηκτό Ποτέμκιν” του Eisenstein» της Μαρίας Κοτοπούλη

Ήταν άριστη η επιλογή της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών να παρουσιάσει στο θέατρο Ηρώδου του Αττικού, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, το θρυλικό έργο του Sergei Eisenstein (1898-1945), το Θωρηκτό...

ΜΟΥΣΙΚΗ
«Λένια Ζαφειροπούλου: Ρεσιτάλ τραγουδιού» της Μαρίας Κοτοπούλη

Ως όαση σε ατέρμονη έρημο θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει τις ελάχιστες εκδηλώσεις κλασικής μουσικής του Φεστιβάλ Αθηνών. Μία από αυτές ήταν το ρεσιτάλ της διακεκριμένης μεσοφώνου, ποιήτριας και...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER