«“Καπουλέτοι και Μοντέκοι” του Μπελίνι στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη
«“Καπουλέτοι και Μοντέκοι” του Μπελίνι στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη

«“Καπουλέτοι και Μοντέκοι” του Μπελίνι στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη

 

«“Καπουλέτοι και Μοντέκοι” του Μπελίνι στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη

Άκρως ποιητικό το εύρημα του Bernard, να τοποθετήσει την ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας σε ένα Μουσείο, το Λούβρο υποθέτουμε, όπου με την εισαγωγή της Όπερας ξεκινούν οι εργασίες συντήρησης των έργων τέχνης και, μόλις οι συντηρητές και οι εργάτες αποχωρήσουν, οι ήρωες ξεπηδούν μέσα από τους Αναγεννησιακούς πίνακες και ζωντανεύουν τα θρυλικά πάθη τους. Ο σκηνοθέτης, σε ένα παιχνίδι ανάμεσα στην πραγματικότητα και στο όνειρο, ρίχνει τις ρεαλιστικές πινελιές του εντείνοντας τη μαγεία της προσμονής των δρωμένων, εκμεταλλευόμενος στο έπακρο τη σκηνογραφική παλέτα με τα εκθαμβωτικά χρυσά, τα δυνατά, ερωτικά κόκκινα, τα μαύρα των χρησμών, να διαγράφουν, συνταιριασμένα με την ψυχολογική κατάσταση των ηρώων, την πορεία των τραγικών εραστών από το φως της ζωής στο σκότος του θανάτου. Το εύρημα εξελίσσεται και, καθώς οι συντηρητές επιστρέφουν για να συνεχίσουν τις εργασίες τους, οι ήρωες παγώνουν σε εκπληκτικά tableau vivant, απίστευτης ζωγραφικής ακρίβειας και ποιητικής ομορφιάς, στην οποία συνέβαλαν, τα μέγιστα, τα θαυμάσια σκηνικά και κοστούμια των Alessandro Camera και Carla Ricotti, αντίστοιχα, που αναβίωσαν τη θρυλική των ηρώων εποχή, οι δε αριστοτεχνικοί φωτισμοί της Στέλλας Κάλτσου παρέπεμπαν στο φως των πινάκων μεγάλων Αναγεννησιακών ζωγράφων, που προέρχεται εκ των έσω. Και ενώ ο θεατής γνωρίζει τον μύθο, νιώθει να συμβαίνουν όλα πρώτη φορά μπροστά του. Επίτευγμα μοναδικό, χάρη στην απαράμιλλη ερμηνεία του συνόλου των καλλιτεχνών, αρχής γενομένης από τον εκπληκτικό αρχιμουσικό Λουκά Καρυτινό, που κράτησε ολόκληρο το μουσικό σύμπαν του Bellini υπό την μπαγκέτα του, αναδεικνύοντας τις αρετές του, στηρίζοντας τους ερμηνευτές του και αποδίδοντας όλη τη μαγεία και την ομορφιά του έργου στο κοινό του. Ακόμα και η εξαιρετική χορογραφία και κινησιολογία, ανάμεσα στο πραγματικό και το ονειρικό, ήταν υπό την άγρυπνη παρακολούθηση του αρχιμουσικού. Υπέροχες οι δύο πρωταγωνίστριες, η Ρουμάνα υψίφωνος Μιχαέλα Μάρκου, Ιουλιέτα (ερμήνευσε τον ρόλο στη Βερόνα), και η Ελληνίδα μεσόφωνος Μαίρη-Έλεν Νέζη, Ρωμαίος, οι οποίες, με σπάνιο δέσιμο μεταξύ τους και εξαιρετική ευρωστία φωνής, έδωσαν συναρπαστικές ερμηνείες. Ο βαθύφωνος Τάσος Αποστόλου ερμήνευσε επάξια τον Καπέλιο, πατέρα της Ιουλιέτας, και με το επιβλητικό παράστημά του ξεχώρισε στις σκηνές συνόλου. Στο ρόλο του Τεμπάλντο,ο έμπειρος τενόρος Γιάννης Χριστόπουλος απέδωσε δυναμικά τον αντίζηλο και θαυμάσιος υπήρξε ο βαρύτονος Πέτρος Μαγουλάς, στον ρόλο του Λορέντζο.

«“Καπουλέτοι και Μοντέκοι” του Μπελίνι στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη

Η Χορωδία υπό τον Αγαθάγγελο Γεωργακάτο, «εν αρμονία» με την Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, έδωσαν, υπό τον αρχιμουσικό τους Λουκά Καρυτινό, εξαίσιες ερμηνείες μέσα από τις οποίες έλαμψαν στο σόλο τους, φλάουτο, κλαρινέτο, κόρνο και άρπα.

Τα εύσημα ανήκουν σε όλους τους συντελεστές της σπουδαίας αυτής παράστασης, που, μέσα σε καιρούς δύσκολους, αντιστέκονται προσφέροντας τα άνθη της υψηλής τέχνης τους.


 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ
«Απόστολος Παληός, Στέφανος Νάσος: Μουσική δωματίου» της Μαρίας Κοτοπούλη

Μια ακόμα ξεχωριστή συναυλία μουσικής δωματίου, για δύο πιάνα και κρουστά, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στο Θέατρο Ολύμπια, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, στις 26 Ιουνίου του 2017. Δυο...

ΜΟΥΣΙΚΗ
«Ο θρίαμβος της ΚΟΑ με το “Θωρηκτό Ποτέμκιν” του Eisenstein» της Μαρίας Κοτοπούλη

Ήταν άριστη η επιλογή της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών να παρουσιάσει στο θέατρο Ηρώδου του Αττικού, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, το θρυλικό έργο του Sergei Eisenstein (1898-1945), το Θωρηκτό...

ΜΟΥΣΙΚΗ
«Λένια Ζαφειροπούλου: Ρεσιτάλ τραγουδιού» της Μαρίας Κοτοπούλη

Ως όαση σε ατέρμονη έρημο θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει τις ελάχιστες εκδηλώσεις κλασικής μουσικής του Φεστιβάλ Αθηνών. Μία από αυτές ήταν το ρεσιτάλ της διακεκριμένης μεσοφώνου, ποιήτριας και...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER