«Ο αιματοβαμμένος Κουρουπός στο Φεστιβάλ Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη

«Ο αιματοβαμμένος Κουρουπός στο Φεστιβάλ Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη

«Ο αιματοβαμμένος Κουρουπός στο Φεστιβάλ Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη

Και επειδή εν αρχή ην ο λόγος και στα δύο λιμπρέτα υπερτερεί, δεν φρόντισαν να διαβάζουμε, τουλάχιστον, σε υπέρτιτλους τα ποιητικά κείμενα του Γιώργου Χειμωνά και της Ιουλίτας Ηλιοπούλου, γιατί, πώς να απολαύσει κανείς τη μουσική αν δεν υπάρχει πρόσβαση στον στίχο που την ενέπνευσε; Λόγω όμως της κακής ακουστικής της αποθήκης-αιθούσης, μόνο σκόρπιες λέξεις καταφέραμε να συγκρατήσουμε, παρά την εξαιρετική άρθρωση των λυρικών καλλιτεχνών. Ορθότερο, βέβαια, αφού επρόκειτο για όπερες, θα ήταν να ακούγαμε το τραγούδι τους, όταν μάλιστα υπήρχαν στη διάθεση του δημιουργού θαυμάσιες φωνές, όπως της υψιφώνου Μυρτώς Παπαθανασίου, που ελάχιστα εκμεταλλεύτηκε ο συνθέτης και άφησε την υπέροχη αυτή φωνή να μονολογεί εν μέσω υδάτων και αιμάτων. Στον μεν Πυλάδη, βρήκαμε διέξοδο από το απεχθές θέαμα, θαυμάζοντας την ορχηστρική συνοδεία πιάνου και κρουστών με τον εκπληκτικό Δημήτρη Δεσύλλα και τα «Χίλια» κρουστά του και τον εξίσου εκπληκτικό πιανίστα Θανάση Αποστολόπουλο. Ο Μαέστρος Γιώργος Πέτρου έλαμψε, διευθύνοντας λόγο και μουσική, τόσο στον Πυλάδη όσο και στην Ιοκάστη, με τους εξαιρετικούς μουσικούς που διαθέτει η Καμεράτα μας. Ενδιαφέρουσα και μοντέρνα η συνθετική πρόταση του Γιώργου Κουρουπού, δεν αναδείχθηκε, όμως, όσο της άξιζε, διότι το θέαμα την υποβίβασε. Τόσο στον Πυλάδη, όπου χρησιμοποίησε μόνο κρουστά και πιάνο όπως προείπαμε, όσο και στην Ιοκάστη, οι μουσικοί υπήρξαν άριστοι, οι δε ηρωικοί καλλιτέχνες υπερέβαλαν τις δυνάμεις τους μέσα σε αντίξοες συνθήκες και θαυμάσαμε την αντοχή και την απόδοσή τους, με ένα ερώτημα να μας βασανίζει: τόσοι άνθρωποι στις πρόβες δεν έβλεπαν την κακοποίηση των δύο έργων και των λαμπερών ερμηνευτών τους; Αν κρίνουμε από το θερμό χειροκρότημα στο τέλος της παράστασης, μάλλον εμείς είμαστε ανεπαρκείς και δεν μπορέσαμε να αντιληφθούμε το μέγεθος της διάστασης της τέχνης που μας προτάθηκε.

«Ο αιματοβαμμένος Κουρουπός στο Φεστιβάλ Αθηνών» της Μαρίας Κοτοπούλη


 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ
Δημήτρης Σκύλλας: «The Great Transition» στο Κέντρο Πολιτισμού – Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Με αφορμή την παγκόσμια πρεμιέρα της νέας του μουσικής σύνθεσης «The Great Transition», η οποία είναι βασισμένη στον πίνακα «Tοwards the Forest» του Έντβαρτ Μουνκ, ο Δημήτρης Σκύλλας μοιράζεται για...

ΜΟΥΣΙΚΗ
Σταμάτης Κραουνάκης και Σπείρα Σπείρα: «Τα παιδιά της Σφίγγας» στη Σφίγγα

Μετά από την τεράστια επιτυχία της παράστασης «Όλοι ένα» – Φίλα με, τα αγόρια της Σπείρας μαζί με τον Σταμάτη Κραουνάκη επιλέγουν από τη Δευτέρα 6 Νοεμβρίου για τον φετινό χειμώνα να βρεθούν σε έναν χώρο που...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

 

Το email σας: