Η ΣΥΜΦΩΝΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ της Μαρίας Κοτοπούλη

denis-matsuev

Στη συνέχεια, ο Ντένις Ματσούεφ έπλασε μια ερμηνεία μοναδικής ομορφιάς στο σπάνια παιζόμενο Κοντσέρτο για πιάνο αρ.2 σε σολ μείζονα, έργο 44 του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893). Το Κοντσέρτο, που ολοκληρώθηκε το 1880, είναι αφιερωμένο στον Νικολάι Ρουμπινστάιν, ο οποίος επέμενε να είναι ο πρώτος που θα το ερμηνεύσει, συνειδητοποιώντας την τόσο άδικη και σκληρή κριτική που είχε κάνει για το Πρώτο Κοντσέρτο του Συνθέτη, το οποίο έμελλε να γίνει το πιο δημοφιλές από τρία που έγραψε. Ο θάνατος όμως τον πρόλαβε και ήταν η Αγγλίδα πιανίστα Madeline Schiller (1850-1911) που είχε την τιμή της πρώτης εκτέλεσης με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Νέας Υόρκης υπό τον Theodore Thomas, στις 12 Νοεμβρίου 1881, στην έδρα της Ορχήστρας. Στη Ρωσία παίχτηκε πρώτη φορά στη Μόσχα τον Μάιο της επόμενης χρονιάς υπό τον Αντόν Ρουμπινστάιν (1829-1894) με σολίστ τον Σεργκέι Τανάγιεφ (1856-1915), μαθητή του Τσαϊκόφσκι.

Συγκλονιστικός ο Ντένις Ματσούεφ, βυθίστηκε στην ποιητικότητα του έργου και ανέδειξε με την αιθέρια και αδρή πλαστικότητά του τις απαράμιλλες μουσικές φράσεις της σύνθεσης. Με τον εκπληκτικό ρυθμό του και με το λεπτό άγγιγμα των πλήκτρων βρήκε τον μίτο του ονείρου, μέσα από τον οποίο παίρνουν έκφραση και ζωντάνια όλα τα ρομαντικά και παράφορα συναισθήματα του Ρώσου Συνθέτη.

a-chaikosvki

Δεκαπέντε χρόνια μετά την 4η Συμφωνία του, και ενώ ο πόλεμος μαίνεται, το 1944 ο Προκόφιεφ, ασφαλής στο καταφύγιό του, στην «Αποικία των Συνθετών» έξω από τη Μόσχα, συνθέτει μέσα σε έναν μήνα τη Συμφωνία αρ.5 σε σι ύφεση μείζονα, έργο 100, που έγινε η διασημότερη από όλες τις συμφωνίες του τόσο στη Ρωσία όσο και στο εξωτερικό. «Ύμνο σε έναν ελεύθερο, ευτυχισμένο άνθρωπο, στο καθαρό και ευγενικό του πνεύμα», θα πει ο Συνθέτης και θα συμπληρώσει: «Δεν μπορώ να πω ότι διάλεξα το θέμα. Γεννήθηκε μέσα μου και αναζητούσε έκφραση. Η Μουσική ωρίμαζε μαζί μου, γέμιζε την ψυχή μου».

Ο Αρχιμουσικός Βαλέρι Γκέργκιεφ, έχοντας υπό την μπαγκέτα του τη Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου, έπλασε μια ερμηνεία ανυπέρβλητης ομορφιάς. Μετέδωσε τη λεπτή αυτή αίσθηση της σύλληψης του Συνθέτη με δραματικές εντάσεις, ηρωικές εξάρσεις, λυρισμό και χάρη, και ανέδειξε τη δυναμική της σπουδαίας αυτής Ορχήστρας με τον σπάνιο, διαυγή ήχο.

sergei-prokofiev1


 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ
«Απόστολος Παληός, Στέφανος Νάσος: Μουσική δωματίου» της Μαρίας Κοτοπούλη

Μια ακόμα ξεχωριστή συναυλία μουσικής δωματίου, για δύο πιάνα και κρουστά, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στο Θέατρο Ολύμπια, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, στις 26 Ιουνίου του 2017. Δυο...

ΜΟΥΣΙΚΗ
«Ο θρίαμβος της ΚΟΑ με το “Θωρηκτό Ποτέμκιν” του Eisenstein» της Μαρίας Κοτοπούλη

Ήταν άριστη η επιλογή της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών να παρουσιάσει στο θέατρο Ηρώδου του Αττικού, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, το θρυλικό έργο του Sergei Eisenstein (1898-1945), το Θωρηκτό...

ΜΟΥΣΙΚΗ
«Λένια Ζαφειροπούλου: Ρεσιτάλ τραγουδιού» της Μαρίας Κοτοπούλη

Ως όαση σε ατέρμονη έρημο θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει τις ελάχιστες εκδηλώσεις κλασικής μουσικής του Φεστιβάλ Αθηνών. Μία από αυτές ήταν το ρεσιτάλ της διακεκριμένης μεσοφώνου, ποιήτριας και...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER