A+ A A-

ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΗΣ της Τούλας Ρεπαπή

ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΗΣ της Τούλας Ρεπαπή
Αν θες να κερδίσεις το λαχείο, θα πρέπει να βγάλεις λεφτά για να μπορείς να αγοράσεις τον λαχνό.
(Λούις Μπλουμ, Νυχτερινός ανταποκριτής)

Ο Λου Μπλουμ (Τζέικ Τζίλενχαλ), μην μπορώντας να βρει δουλειά και όντας κυριολεκτικά άφραγκος, γυρνά στους δρόμους του Λος Άντζελες μέρα-νύχτα. Σε κάποια από τις νυχτερινές περιπλανήσεις του, ένα αυτοκινητικό δυστύχημα, τα περιπολικά, οι αστυνομικοί και κάποιοι ρεπόρτερ τού τραβούν την προσοχή. Τους παρακολουθεί και θέλει να γίνει σαν κι αυτούς. Τους ρεπόρτερ. Τότε, δεν θα χρειάζεται να τον προσλάβει κανείς. Έπρεπε μόνο να βρει τον τρόπο –χρήματα δεν είχε– να αποκτήσει φωτογραφική μηχανή, ένα cb για να παρακολουθεί τις αστυνομικές συχνότητες, να έχει την εξυπνάδα, την εγρήγορση, την καπατσοσύνη και την ταχύτητα να προλαβαίνει να είναι ο πρώτος που θα τραβήξει το «κοντινό», αλλά και ο πρώτος που θα πουλήσει την είδηση, για να παιχτεί αμέσως στο πρόγραμμα κάποιου καναλιού. Με πολλούς τρόπους –όχι πάντα νόμιμους– βρίσκει το υλικό, τις προσβάσεις, προσλαμβάνει και έναν Πακιστανό (Ριζ Άχμεντ) για βοηθό και μπαίνει δυνατά στον βραδινό, αδυσώπητο κόσμο του εγκληματολογικού ρεπορτάζ. Με τη βοήθεια της Νίνα (Ρενέ Ρούσο), διευθύντριας ενός τηλεοπτικού καναλιού και υπεύθυνης των δελτίων ειδήσεων, ο Λου γίνεται πρωταγωνιστής της δικής του ιστορίας, θολώνοντας το όριο μεταξύ παρατηρητή και συμμετέχοντα. Αυτή είναι η πλοκή του έργου.

 

Εμφανίσεις: 1382

Περισσότερα...

ΟΣΚΑΡ 2015 της Τούλας Ρεπαπή

ΟΣΚΑΡ 2015 της Τούλας Ρεπαπή
Το BIRDMAN (Η ΑΠΡΟΣΜΕΝΗ ΑΡΕΤΗ ΤΗΣ ΑΦΕΛΕΙΑΣ) είναι μια ταινία εξαιρετικά γοητευτική, κυρίως ως προς τον τρόπο με τον οποίον ο Μεξικανός σκηνοθέτης Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου –τον θαυμάσαμε και στο BABEL– χώρισε το φιλμάρισμα της ταινίας σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος διαδραματίζεται πάνω στη σκηνή, όπου γίνονταν οι πρόβες, και ήταν εμφανέστατη η αλαζονεία του νεότερου καθώς και ο φόβος για την επερχόμενη απόσυρση του παλαιότερου, ενώ το δεύτερο μέρος διαδραματίζεται στους στενούς και σκοτεινούς διαδρόμους –πίσω από τη σκηνή– του θεάτρου, που οδηγούσαν στο καμαρίνι του Birdman, όπως σκοτεινό και στενάχωρο ήταν το μυαλό και οι δαιδαλώδεις σκέψεις του. Και κορυφαία να εκφράζονται όλα αυτά με στίχους, μ' έναν τρελό μάλλον και όχι μεθυσμένο, έξω από το θέατρο, να απαγγέλλει Σαίξπηρ –συγκεκριμένα, Μάκβεθ, Πράξη Πέμπτη, Σκηνή Πέμπτη– λέγοντας: «Life's but o walking shadow: a poor player,/ That struts and frets his hour upon the stage,/ And then is heard no more: it is a tale/ Told by an idiot, full of sound and fury,/ Signifying nothing» (Δεν είν' ο βίος άλλο/ παρά σκιά που περπατεί, παρά θεάτρου μίμος/ οπού πηγαινοέρχεται μιαν ώραν 'ς την σκηνήν του,/ και πλέον δεν ακούεται, είν' ένα παραμύθι/ που λέγει ένας παλαβός, βοήν, θυμούς γεμάτον,/ αλλά δεν έχει νόημα! Μτφρ. Δ.Βικέλα). Η ταινία απέσπασε τα βραβεία: Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας και Πρωτότυπου Σεναρίου. Μέσα στην ομάδα σεναρίου ήταν και ο ελληνικής καταγωγής Αλεξάντερ Ντινελάρις, ο οποίος μοιράστηκε το βραβείο με τον Α. Ινιάριτου και τους Νίκολας Τζιακομπόνε και Αρμάντο Μπο. Κατά την άποψή μου, και ο Μάικλ Κίτον ως Birdman ήταν πολύ καλύτερος στην ερμηνεία του και έπρεπε να πάρει το Βραβείο Α' Ανδρικού ρόλου και όχι ο Έντι Ρεντμέιν στο THE THEORY OF EVERYTHING, στον ρόλο του Στίβεν Χόκινγκ.

 

Εμφανίσεις: 1545

Περισσότερα...

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΣΚΟΠΕΥΤΗΣ (AMERICAN SNIPER) της Τούλας Ρεπαπή

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΣΚΟΠΕΥΤΗΣ (AMERICAN SNIPER) της Τούλας Ρεπαπή
Ο Κρις Κάιλ (8 Απριλίου 1974 – 2 Φεβρουαρίου 2013), ως ελεύθερος σκοπευτής του Αμερικάνικου Ναυτικού, για την προστασία των αμερικανικών στρατευμάτων και των επιχειρήσεων που γίνονταν στο Ιράκ –μετά την 11η Σεπτεμβρίου– κατάφερε να έχει στο ενεργητικό του 160 επιβεβαιωμένες δολοφονίες, τον μεγαλύτερο αριθμό που είχε καταφέρει ποτέ κανείς. Αυτή η σκοπευτική του δεινότητα αφενός μεν τον κάνει θρύλο του Αμερικάνικου Ναυτικού, αφετέρου όμως τον κάνει και τον σημαντικότερο στόχο των Ιρακινών. Ωστόσο, εκτός της μάχης που δίνει ο Κρις Κάιλ (Μπράντλεϊ Κούπερ) στο Ιράκ, δίνει παράλληλα και μια άλλη μάχη, να είναι καλός πατέρας και σύζυγος έστω και από αυτή την απόσταση. Στον ρόλο της δυναμικής συζύγου του, Τάγια Κάιλ, μιας γυναίκας με μοναδική προσωπικότητα που κρατούσε τις ισορροπίες στη ζωή του Κρις, η Σιένα Μίλερ. Παρά τον κίνδυνο και το τίμημα της απόστασης από την οικογένειά του, ο Κρις συμμετέχει σε τέσσερις στρατιωτικές αποστολές στο Ιράκ, κάνοντας πράξη το σύνθημα του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού, «να μην αφήνει κανένα στρατιώτη πίσω». Δυστυχώς για τον ίδιο, επιστρέφοντας στη σύζυγο και στα παιδιά του, συνειδητοποιεί πως τον πόλεμο τον κουβαλά μέσα του.

 

Εμφανίσεις: 3069

Περισσότερα...

ΠΕΝΗΝΤΑ ΑΠΟΧΡΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΚΡΙ της Τούλας Ρεπαπή

ΠΕΝΗΝΤΑ ΑΠΟΧΡΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΚΡΙ της Τούλας Ρεπαπή
Στην ταινία Πενήντα αποχρώσεις του γκρι, οι: Ντακότα Τζόνσον –μοντέλο και ηθοποιός, κόρη της Μέλανι Γκρίφιθ και του Ντον Τζόνσον– και ο Τζέιμι Ντόρναν –ηθοποιός, έγινε γνωστός το 2006 με τον ρόλο του στην ταινία Μαρία Αντουανέτα– ενσαρκώνουν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους: της φοιτήτριας Αναστάζια Στιλ και του εικοσιεπτάχρονου δισεκατομμυριούχου Κρίστιαν Γκρέι αντίστοιχα. Η Αναστάζια, μια τελειόφοιτη φοιτήτρια της Αγγλικής Φιλολογίας, πηγαίνει στο γραφείο του Κρίστιαν Γκρέι για να του πάρει συνέντευξη στη θέση της συγκατοίκου της, που ήταν άρρωστη. Έτσι γνωρίζονται η Αναστάζια και ο Κρίστιαν, ερωτεύονται και...

Η κλασική συνταγή επιτυχίας όπου τα δύο αντίθετα έλκονται, η Σταχτοπούτα και το πριγκιπόπουλο, η άβγαλτη και ο «περπατημένος», έρχονται και γίνονται τα βασικά υλικά της επιτυχίας. Όμως, πέραν αυτού τι;

Όντως στο έργο φαίνονται οι διαφορές και οι προσπάθειες που γίνονται εκ μέρους και των δύο για να προσεγγίσουν ο ένας τον άλλο: η Αναστάζια, αθώα, άπειρη, με αισθήματα αλλά και αντιστάσεις, προσπαθεί να ελέγξει την κατάσταση και να κεντρίσει τα αισθήματα του Κρίστιαν, όταν αυτός προσπαθεί να κυριαρχήσει πάνω της και να την υποτάξει, άλλοτε με πανάκριβα δώρα και άλλοτε μέσα από τις αισθήσεις. Το σεξ. Το, μέχρι τότε, άγνωστο σε αυτήν.

 

Εμφανίσεις: 4877

Περισσότερα...

ΑΦΙΕΡΩΜΑ «ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ – ΑΛΛΗΛΟΥΧΙΑ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ»

ΑΦΙΕΡΩΜΑ «ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ – ΑΛΛΗΛΟΥΧΙΑ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ»
Την Παρασκευή 9 και το Σάββατο 10 Ιανουαρίου 2015, η Ομάδα Σύναψις οργανώνει ένα αφιέρωμα στον κινηματογραφιστή Αχιλλέα Κυριακίδη, προβάλλοντας τις 10 από τις 11 μικρού μήκους ταινίες του.

Οι προβολές του αφιερώματος, που φέρει τον τίτλο «Αχιλλέας Κυριακίδης – Αλληλουχία ταινιών μικρού μήκους», θα γίνουν στην Αίθουσα Cinemarian (Γενναίου Κολοκοτρώνη 42, Κουκάκι), στις 20:00.

Την προβολή της Παρασκευής, στην οποία θα παραστεί και ο τιμώμενος σκηνοθέτης, θα προλογίσει ο φιλόλογος Αριστοτέλης Σαΐνης.

Οι ταινίες, που θα προβληθούν κατά χρονολογική σειρά δημιουργίας τους, είναι:

Νυμφίος (1994), έγχρωμη, 18 λεπτά (Ολυμπία Καράγιωργα, Σταμάτης Μουστάκας).
Recitativo (1995), έγχρωμη, 18 λεπτά (Αγλαΐα Παππά, Κώστας Αποστολίδης, Ρένος Χαραλαμπίδης).
Jazz (1997), έγχρωμη, 12 λεπτά (Δημήτρης Βογιατζής, Αντιγόνη Αλικάκου, Δημήτρης Σοφιανόπουλος).
Καφές (1998), μαυρόασπρη, 9 λεπτά (Αγλαΐα Παππά, Ρένος Χαραλαμπίδης).
Αλληλουχία των κήπων (1999), έγχρωμη, 6 λεπτά (Βαγγέλης Μουρίκης, Νότα Τσερνιάφσκι).
Μπαρόκ (2000), έγχρωμη, 6 λεπτά (Βάνα Ραμπότα, Γιάννης Κοκιασμένος).
Εσωτερικό, νύχτα (2007), έγχρωμη, 17 λεπτά (Νότα Τσερνιάφσκι, Βαγγέλης Μουρίκης, Ειρήνη Κυριακίδου).
Nebraska (2008), έγχρωμη, 20 λεπτά (Γιώτα Φέστα, Τάκης Σπυριδάκης, Χρήστος Δήμας).
Μετά τον χαρακτηριστικό ήχο (2009), έγχρωμη, 12 λεπτά (Δημοσθένης Παπαδόπουλος).
Ιδιότητες του 2 (2012), έγχρωμη, 15 λεπτά (Ιερώνυμος Καλετσάνος, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου).

 

Εμφανίσεις: 1801

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr