A+ A A-

«Μια σύντομη συνάντηση με τον Νίκο Κούνδουρο» του Ελπιδοφόρου Ιντζέμπελη

Γράμματα από την Κριμαία 1991 Νίκος Κούνδουρος Άγρα


Ο Νίκος Κούνδουρος γεννήθηκε στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης. Σπούδασε ζωγραφική και γλυπτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Οι δύο πρώτες του ταινίες, Μαγική πόλη (1954) και Ο δράκος, τον καθιέρωσαν με το πέρασμα του χρόνου ως έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες σκηνοθέτες. Έχει σκηνοθετήσει 11 ταινίες που έχουν όλες συμμετάσχει και βραβευτεί σε ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ. Διετέλεσε πρόεδρος της Εταιρίας Ελλήνων Σκηνοθετών. Το 1998 εξέδωσε τον τόμο Stop carré με μακέτες, σχέδια, stills και φωτογραφίες από τα πρόσωπα, τα σκηνικά και τα κοστούμια των ταινιών του. Το 2009 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ίκαρος η αυτοβιογραφία του με τίτλο Ονειρεύτηκα πως πέθανα.

 

Εμφανίσεις: 1295

Περισσότερα...

«Θαυμάσιος Βοκάκιος» της Τούλας Ρεπαπή

«Θαυμάσιος Βοκάκιος» της Τούλας Ρεπαπή


Οι Ιταλοί σκηνοθέτες Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι μέσα στα χρόνια της σκηνοθετικής τους δραστηριότητας μας έδωσαν κινηματογραφικά αριστουργήματα, όπως τα: ΑΛΟΝΖΑΝΦΑΝ, Η ΝΥΧΤΑ ΤΟΥ ΣΑΝ ΛΟΡΕΝΤΖΟ, ΧΑΟΣ. Τιμήθηκαν, δε, με τον Χρυσό Φοίνικα για το ΠΑΤΕΡΑΣ ΑΦΕΝΤΗΣ και με τη Χρυσή Άρκτο για το Ο ΚΑΙΣΑΡΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ. Όταν πριν από δύο χρόνια προβλήθηκε η ταινία Ο ΚΑΙΣΑΡΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ, οι αδελφοί Ταβιάνι μάς άφησαν άφωνους λόγω της ευφυούς σύλληψης και υλοποίησης της ταινίας. Από μια υψηλής ασφαλείας φυλακή στην Ιταλία, επέλεξαν θανατοποινίτες κρατούμενους για να ενσαρκώσουν όλους τους ρόλους. Ιδιαίτερα του Βρούτου. Οι αδελφοί Ταβιάνι ήθελαν να τους κάνουν μέσα από τον ρόλο τους να βγάλουν το έγκλημα, να το νιώσουν και να το αποδώσουν όπως ακριβώς και τη στιγμή που το διέπραξαν. Το αποτέλεσμα της ταινίας ήταν εξαιρετικό, όχι μόνο σκηνοθετικά, αλλά και ως προς τον ρεαλισμό με τον οποίον έντυσαν οι ερασιτέχνες ηθοποιοί τούς ρόλους.

Τώρα, στη νέα ταινία τους, με τον τίτλο ΘΑΥΜΑΣΙΟΣ ΒΟΚΑΚΙΟΣ, έρχονται να αποτίσουν φόρο τιμής στον Βοκάκιο, παίρνοντας πέντε από τις εκατό περίπου ιστορίες που αναφέρονται στο Δεκαήμερο. Σύμφωνα με την υπόθεση της ταινίας, στη Φλωρεντία του 14ου αιώνα η πανούκλα έχει αποδεκατίσει την πόλη, η οποία έχει μοιραστεί στα δύο βλέποντας στους δρόμους ανθρώπους και ζώα νεκρά από την αρρώστια. Οι μισοί θρηνούν τους νεκρούς τους, άλλοι ενταφιάζονται μαζί τους ζωντανοί, άλλοι τούς εγκαταλείπουν ή τους αποφεύγουν για να μην κολλήσουν.

 

Εμφανίσεις: 1793

Περισσότερα...

«Carol» της Τούλας Ρεπαπή

«Carol» της Τούλας Ρεπαπή


Λίγο πριν απ’ τα Χριστούγεννα, στις αρχές της δεκαετίας του ’50, στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης, μια υπέρκομψη κυρία υψηλής κοινωνικής στάθμης, η Κάρολ Άιρντ (Κέιτ Μπλάνσετ), βρίσκεται σε ένα πολυσύχναστο κατάστημα παιγνιδιών, για ν’ αγοράσει ένα παιγνίδι για την κόρη της. Η νεαρή πωλήτρια που την εξυπηρετεί είναι η Τερέζ Μπέλιβετ (Ρούνι Μάρα). Η Τερέζ βλέπει την κομψότητα, τη γοητεία και τον αέρα πολυτέλειας που αποπνέει η Κάρολ, τη θαυμάζει αλλά ίσως και να νιώθει μια μικρή ζήλια για το πόσο ενδιαφέρουσα, κοσμική και συναρπαστική θα πρέπει να είναι η ζωή της. Η Κάρολ πληρώνει το δώρο που έχει αγοράσει για την κόρη της και δίνει τη διεύθυνσή της, για να σταλεί εκεί. Στον πάγκο όμως της Τερέζ ξεχνά τα γάντια της. Η Τερέζ τα βρίσκει κατόπιν και της τα ταχυδρομεί, στη διεύθυνση που τους έχει αφήσει.

Η Κάρολ γυρίζει σπίτι της και, μαγειρεύοντας και φροντίζοντας τη μικρή της κόρη, δείχνει ευτυχισμένη. Ωστόσο, υπάρχει μια έντονη θλίψη στο πρόσωπό της. Ιδιαίτερα όταν ο άνδρας της έρχεται στο σπίτι. Βρίσκονται σε έναν διαλυμένο γάμο, που πλησιάζει στο τέλος του.

 

Εμφανίσεις: 1789

Περισσότερα...

«Η γέφυρα των κατασκόπων» της Τούλας Ρεπαπή

«Η γέφυρα των κατασκόπων» της Τούλας Ρεπαπή


1957, και στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης ένας μεσήλικας άνδρας κάνει την προσωπογραφία του. Είναι σιωπηλός, ανάμεσα στο καβαλέτο, την παλέτα του και έναν μεγάλο αριθμό ραδιοφώνων γύρω του. Ύστερα από λίγο, παίρνει το μετρό και κατεβαίνει στο Μανχάταν. Ωστόσο, κάποιοι τον παρακολουθούν. Κι όμως, δείχνει να είναι ένας φιλήσυχος πολίτης. Κατεβαίνει από το μετρό και χάνεται στο πλήθος. Λίγο αργότερα, βρίσκεται να έχει στήσει το καβαλέτο του ζωγραφίζοντας μία από τις γέφυρες του ποταμού Χάντσον. Όμως εκεί, κάτω από το παγκάκι όπου κάθεται, υπάρχει κάτι μόνο γι’ αυτόν. Ένα νόμισμα των 50 σεντς. Κάνοντας πως ξεβιδώνει το καβαλέτο του, το χέρι του γλιστρά κάτω από το παγκάκι, ξεκολλά το νόμισμα και το παίρνει μαζί του. Επιστρέφει σπίτι του και, λίγο αργότερα, μια ομάδα ανδρών του FBI εισβάλλει στο δωμάτιό του, ψάχνοντας παντού για κάτι. Τελικά συλλαμβάνεται και οδηγείται στην αστυνομία για κατασκοπεία. Είναι ο Ρώσος Ρούντολφ Έιμπελ.

Ένα δικηγορικό γραφείο στο Μπρούκλιν αναθέτει στον συνεργάτη του, Τζέιμς Ντόνοβαν –δικηγόρο που ειδικεύεται στα ασφαλιστικά– να υπερασπιστεί τον Ρώσο κρατούμενο. Παρά τη σχετική απειρία του σε τέτοιου είδους υποθέσεις, ο Ντόνοβαν δέχεται τελικά και με πολλές δυσκολίες επιδιώκει να εξασφαλίσει στον πελάτη του μια δίκαιη δίκη. Έτσι, ο Τζέιμς Ντόνοβαν έρχεται αντιμέτωπος με τον κοντόφθαλμο πατριωτισμό – του δικαστή, των ενόρκων και πολλών πολιτών, όμως καταφέρνει και τους πείθει πως όλοι έχουν δικαίωμα στην υπεράσπιση, διότι η ζωή κάθε ανθρώπου μετράει. Και η δίκη αρχίζει.

 

Εμφανίσεις: 1558

Περισσότερα...

«Τέλος διαδρομής» της Τούλας Ρεπαπή

«Τέλος διαδρομής» της Τούλας Ρεπαπή


Η ταινία βασίζεται στο βραβευμένο αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα του Ντέιβιντ Λίπσκι Although of course you end up becoming yourself: A road trip with David Foster Wallace [Αν και, βέβαια, καταλήγεις να γίνεις ο εαυτός σου: ένα οδικό ταξίδι με τον Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας], που έγραψε με αφορμή την αξέχαστη γνωριμία του με τον συγγραφέα Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας (1962-2008).

Τον χειμώνα του 1996, δύο φιλόδοξοι νέοι, άγνωστοι μεταξύ τους, ξεκινούν ένα πενθήμερο ταξίδι με το αυτοκίνητο, στη διάρκεια του οποίου ο καθένας προσπαθεί, με τρόπο άλλοτε νευρικό, άλλοτε προκλητικό, ν’ ανακαλύψει τον εαυτό του. Ο ένας είναι ο Ντέιβιντ Λίπσκι, «άγουρος» ακόμα δημοσιογράφος του περιοδικού Rolling Stone, και ο άλλος ο 34χρονος Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας, ένας ροκ σταρ της λογοτεχνίας, που ξαφνικά αναδείχτηκε ως ο πιο λαμπρός συγγραφέας και κοινωνικός παρατηρητής της γενιάς του. Στα ελληνικά έχουν μεταφραστεί τρία βιβλία του Γουάλας: Αυτό εδώ είναι νερό (μτφρ. Κώστας Καλτσάς, Εκδόσεις Κριτική 2015), Αμερικάνικη λήθη (μτφρ. Γιάννος Πολυκανδριώτης, Εκδόσεις Κέδρος 2011) και Κορίτσι με παράξενα μαλλιά (μτφρ. Μαργαρίτα Κουλεντιανού, Εκδόσεις Τραυλός 2000).

 

Εμφανίσεις: 1492

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr