A+ A A-

«Βιμ Βέντερς: Η αγωνία του τερματοφύλακα πριν από το πέναλτι» της Βιβής Ζωγράφου

«Βιμ Βέντερς: Η αγωνία του τερματοφύλακα πριν από το πέναλτι» της Βιβής Ζωγράφου


Το 1971 ο Βιμ Βέντερς γύρισε την πρώτη του ταινία, Η αγωνία του τερματοφύλακα πριν από το πέναλτι, η οποία το 2014 αποκαταστάθηκε από το Ίδρυμα «Βέντερς» και φέτος προβάλλεται από τις 28 Ιουλίου στους θερινούς κινηματογράφους.

 

Εμφανίσεις: 1348

Περισσότερα...

«Γράμμα από το παρελθόν» της Βιβής Ζωγράφου

«Γράμμα από το παρελθόν» της Βιβής Ζωγράφου


Περισσότερο με την αυτογνωσία που έρχεται μέσα από τη μνήμη και όχι τόσο με την ιστορική ευθύνη πιστεύω ότι έχει να κάνει η ταινία του Ατόμ Εγκογιάν Γράμμα από το παρελθόν.

Μπορεί το Άουσβιτς να είναι ιστορικό παρελθόν για εμάς, αλλά για τον πρωταγωνιστή της ταινίας, έναν γέροντα σε οίκο ευγηρίας, είναι προσωπική του μνήμη. Συνδεδεμένη με την Ιστορία, ναι, αλλά βίωμά του. Ο Eγκογιάν πιστεύω ότι το επιλέγει για να υπογραμμίσει την απώλεια της μνήμης. Ο παππούς δεν θυμάται το ρόλο του ούτε καν σε ένα τόσο κραυγαλέο, ιστορικό γεγονός. Πρόκειται για μια μικρο-ιστορική προσέγγιση.

 

Εμφανίσεις: 959

Περισσότερα...

In the heart of the heart of another country: Ένα φεστιβάλ μεταξύ Ελλάδας και Λίβανου

In the heart of the heart of another country: Ένα φεστιβάλ μεταξύ Ελλάδας και Λίβανου


Το “In the heart of the heart of another country”* είναι ένα συλλογικό project μεταξύ σύγχρονης τέχνης και κοινωνικοπολιτικών ζητημάτων που συνδιοργανώνεται από το AIN, το Μansion και το TWIXTlab. To AIN από την ίδρυσή του εστιάζει στη σύγχρονη συριακή καλλιτεχνική σκηνή, ενώ το Mansion είναι ένας συλλογικός πολυχώρος στο κέντρο της Βηρυτού, ο οποίος κατοικείται από καλλιτέχνες, ερευνητές και ακτιβιστές, με κοινό στόχο τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων στην πόλη. Με βάση την Αθήνα, το TWIXTlab έχει ιδρυθεί από ανθρωπολόγους και καλλιτέχνες με στόχο να φέρνει σε επαφή τη σύγχρονη τέχνη και τις ανθρωπιστικές επιστήμες, προκειμένου να κατανοήσει και να παρέμβει στην καθημερινότητα σε μια περίοδο σφοδρών κοινωνικοπολιτικών εξελίξεων. Το project θα λάβει χώρα σε Αθήνα και Βηρυτό με τη στήριξη των: AFAC (Arab Fund for Art and Culture), Ταινιοθήκη της Ελλάδας (Αθήνα) και Dawawine (Βηρυτός).

Στόχος του project, που δανείζεται τον τίτλο του από την ποιητική συλλογή της Etel Adnan, είναι να ανοίξει τον διάλογο γύρω από τις πολύπλοκες διαδικασίες που συμβαίνουν στη Συρία από την επανάσταση κι έπειτα, την πολιτική και κοινωνικοοικονομική κρίση στην Ελλάδα και τον Λίβανο, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αντιστέκονται. Επιπλέον σημαντικό παράγοντα αποτελεί η παρουσία των μετατοπισμένων ανθρώπων, μεταναστών ή προσφύγων και οι πολιτισμικές της επιρροές στις και από τις καλλιτεχνικές και ακτιβιστικές πρακτικές σε αυτές τις τρεις χώρες.

 

Εμφανίσεις: 1106

Περισσότερα...

«Μια σύντομη συνάντηση με τον Νίκο Κούνδουρο» του Ελπιδοφόρου Ιντζέμπελη

Γράμματα από την Κριμαία 1991 Νίκος Κούνδουρος Άγρα


Ο Νίκος Κούνδουρος γεννήθηκε στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης. Σπούδασε ζωγραφική και γλυπτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Οι δύο πρώτες του ταινίες, Μαγική πόλη (1954) και Ο δράκος, τον καθιέρωσαν με το πέρασμα του χρόνου ως έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες σκηνοθέτες. Έχει σκηνοθετήσει 11 ταινίες που έχουν όλες συμμετάσχει και βραβευτεί σε ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ. Διετέλεσε πρόεδρος της Εταιρίας Ελλήνων Σκηνοθετών. Το 1998 εξέδωσε τον τόμο Stop carré με μακέτες, σχέδια, stills και φωτογραφίες από τα πρόσωπα, τα σκηνικά και τα κοστούμια των ταινιών του. Το 2009 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ίκαρος η αυτοβιογραφία του με τίτλο Ονειρεύτηκα πως πέθανα.

 

Εμφανίσεις: 1238

Περισσότερα...

«Θαυμάσιος Βοκάκιος» της Τούλας Ρεπαπή

«Θαυμάσιος Βοκάκιος» της Τούλας Ρεπαπή


Οι Ιταλοί σκηνοθέτες Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι μέσα στα χρόνια της σκηνοθετικής τους δραστηριότητας μας έδωσαν κινηματογραφικά αριστουργήματα, όπως τα: ΑΛΟΝΖΑΝΦΑΝ, Η ΝΥΧΤΑ ΤΟΥ ΣΑΝ ΛΟΡΕΝΤΖΟ, ΧΑΟΣ. Τιμήθηκαν, δε, με τον Χρυσό Φοίνικα για το ΠΑΤΕΡΑΣ ΑΦΕΝΤΗΣ και με τη Χρυσή Άρκτο για το Ο ΚΑΙΣΑΡΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ. Όταν πριν από δύο χρόνια προβλήθηκε η ταινία Ο ΚΑΙΣΑΡΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ, οι αδελφοί Ταβιάνι μάς άφησαν άφωνους λόγω της ευφυούς σύλληψης και υλοποίησης της ταινίας. Από μια υψηλής ασφαλείας φυλακή στην Ιταλία, επέλεξαν θανατοποινίτες κρατούμενους για να ενσαρκώσουν όλους τους ρόλους. Ιδιαίτερα του Βρούτου. Οι αδελφοί Ταβιάνι ήθελαν να τους κάνουν μέσα από τον ρόλο τους να βγάλουν το έγκλημα, να το νιώσουν και να το αποδώσουν όπως ακριβώς και τη στιγμή που το διέπραξαν. Το αποτέλεσμα της ταινίας ήταν εξαιρετικό, όχι μόνο σκηνοθετικά, αλλά και ως προς τον ρεαλισμό με τον οποίον έντυσαν οι ερασιτέχνες ηθοποιοί τούς ρόλους.

Τώρα, στη νέα ταινία τους, με τον τίτλο ΘΑΥΜΑΣΙΟΣ ΒΟΚΑΚΙΟΣ, έρχονται να αποτίσουν φόρο τιμής στον Βοκάκιο, παίρνοντας πέντε από τις εκατό περίπου ιστορίες που αναφέρονται στο Δεκαήμερο. Σύμφωνα με την υπόθεση της ταινίας, στη Φλωρεντία του 14ου αιώνα η πανούκλα έχει αποδεκατίσει την πόλη, η οποία έχει μοιραστεί στα δύο βλέποντας στους δρόμους ανθρώπους και ζώα νεκρά από την αρρώστια. Οι μισοί θρηνούν τους νεκρούς τους, άλλοι ενταφιάζονται μαζί τους ζωντανοί, άλλοι τούς εγκαταλείπουν ή τους αποφεύγουν για να μην κολλήσουν.

 

Εμφανίσεις: 1747

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr