A+ A A-

NEEΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 14 ΜΑΡΤΙΟΥ

του Νίκου Νικολαΐδη

Mε αφορμή την κυκλοφορία της νέας ταινίας του Νίκου Κούνδουρου, η Ταινιοθήκη της Ελλάδος διοργανώνει ένα μίνι αφιέρωμα από 14 έως 20 Μαρτίου στο έργο του με την προβολή τεσσάρων προηγούμενων ταινιών του (ΜΑΓΙΚΗ ΠΟΛΗ, ΜΙΚΡΕΣ ΑΦΡΟΔΙΤΕΣ, ΜΠΟΡΝΤΕΛΟ, ΜΠΑΫΡΟΝ: ΜΠΑΛΑΝΤΑ Σ' ΕΝΑΝ ΔΑΙΜΟΝΑ).Τις ίδιες ημερομηνίες ο θάνατος του Ούγκο Τσάβες δίνει το έναυσμα στον κινηματογράφο Τιτάνια να τιμήσει τη μνήμη του με ένα σχετικό πρόγραμμα εννέα ταινιών τεκμηρίωσης καθημερινά στις 21:30 και στις 23:00, μεταξύ των οποίων είναι το βραβευμένο SOUTH OF BORDER του Όλιβερ Στόουν κι ένα επεισόδιο από τη σειρά ντοκιμαντέρ «Εξάντας» του Γιώργου Αυγερόπουλου με τίτλο Ο ΚΥΡΙΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ. Απορίας άξιο πώς κάποιος αιθουσάρχης δεν σκέφτηκε να προβάλλει και το απρόσμενα επίκαιρο ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΠΑ του Νάνι Μορέτι τη στιγμή που ενάμισι δισεκατομμύριο καθολικοί περιμένουν την εκλογή του νέου ποντίφικα. Τέλος να πληροφορήσουμε ότι οι εμφανίσεις του σπουδαίου Γάλλου συνθέτη κινηματογραφικής μουσικής Μισέλ Λεγκράν που ήταν προγραμματισμένες από 15 μέχρι 17 Μαρτίου στο Gazarte αναβάλλονται για το τριήμερο 12 έως 14 Απριλίου στον ίδιο χώρο.

Η ΕΠΙΘΕΣΗ (L'ATTENTAT)Η ΕΠΙΘΕΣΗ (L'ATTENTAT)

ΛΙΒΑΝΟΣ-ΓΑΛΛΙΑ-ΒΕΛΓΙΟ-ΚΑΤΑΡ/105'/STRADA FILMS

Σκηνοθεσία: Ζιάντ Ντουέιρι

Ηθοποιοί: Αλί Σουλιμάν, Ρέιμοντ Αμσαλέμ, Εβγκένια Ντοντένα

Ο μύθος: Μετά από μία πολύνεκρη βομβιστική επίθεση, ένας χειρούργος παλαιστινιακής καταγωγής που ζει στο Τελ Αβίβ πληροφορείται ότι η γυναίκα του ήταν όχι μόνο ανάμεσα στα θύματα αλλά και η «καμικάζι» αυτοκτονίας. Συγκλονισμένος θα θελήσει να ανακαλύψει την αλήθεια και τον πραγματικό χαρακτήρα της συντρόφου του.

Η ανάγνωσή μας: Τρίτη μεγάλου μήκους ταινία για τον Ζιάντ Ντουέιρι ο οποίος τη δεκαετία του ‘90 εργάστηκε στις ΗΠΑ ως καμεραμάν, μεταξύ άλλων, στις τρεις πρώτες ταινίες του Κουέντιν Ταραντίνο και στο φιλμ ΑΠΟ ΤΟ ΣΟΥΡΟΥΠΟ ΩΣ ΤΗΝ ΑΥΓΗ του Ρομπέρτο Ροντρίγκεζ. Με έμπνευση το μυθιστόρημα του Αλγερινού συγγραφέα Γιασμίνα Χάντρα στήνει ένα πολιτικό θρίλερ που παρακολουθείται, τουλάχιστον μέχρι τη μέση, με κομμένη την ανάσα. Ο θεατής αισθάνεται την έκπληξη και τον αιφνιδιασμό του βασικού ήρωα για το παρελθόν της γυναίκας του που δεν αγνόησε την εθνική της περηφάνια. Ο Λιβανέζος σκηνοθέτης πατάει με άνεση στο ρεαλισμό μίας μακροχρόνιας φυλετικής διένεξης με ανυπολόγιστο αριθμό θυμάτων και με θύτες που ανάγονται σε σύμβολα ηρωισμού. Στο δεύτερο μέρος, το ελαστικό μοντάζ ενσωματώνει λιτά μνήμες τρυφερών συζυγικών στιγμών, όμως ο Ντουέιρι διστάζει ανάμεσα στην έρευνα πάνω στα αίτια του φονταμενταλισμού και τα υπαρξιακά ερωτήματα για τα όρια εμπιστοσύνης και ειλικρίνειας στη ζωή ενός ευτυχισμένου ζευγαριού. Σε αντίθεση με το ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΤΩΡΑ του Παλαιστίνιου Χάνι Αμπού-Ασάντ δεν ενδιαφέρεται για την προετοιμασία και τα κίνητρα, αλλά για τις ψυχολογικές επιπτώσεις μίας τρομοκρατικής πράξης στον οικογενειακό περίγυρο. Ο πρωταγωνιστής Αλί Σουλιμάν που συνδέει τις δύο ταινίες, μόνο που τότε ήταν εκείνος ο βομβιστής, βιώνει με τον πιο τραυματικό τρόπο την κατάληξη ενός αναπάντητου τηλεφωνήματος, οδηγούμενος στο μελαγχολικό συμπέρασμα ότι σε κάποιες περιπτώσεις το να έχεις δύο πατρίδες είναι το ίδιο (αυτο)καταστροφικό όπως αν δεν είχες καμία.

Αξιολόγηση: 7/10

ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΣΤΟ ΗΥDE PARK (HYDE PARK ON HUDSON)ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΣΤΟ ΗΥDE PARK (HYDE PARK ON HUDSON)

AΓΓΛΙΑ/94'/ODEON

Σκηνοθεσία: Ρότζερ Μίτσελ

Ηθοποιοί: Μπιλ Μάρεϊ, Λόρα Λίνεϊ, Ολίβια Κόλμαν, Ολίβια Γουίλιαμς

Ο μύθος: Το 1939, ο Αμερικανός πρόεδρος Φραγκλίνος Ρούσβελτ περνούσε τον ελεύθερο χρόνο του στο εξοχικό της μητέρας του. Η συνεσταλμένη Νταίζη, μία μακρινή ξαδέλφη του, θα αποτελέσει μία ξεχωριστή συντροφιά. Σε ένα από τα Σαββατοκύριακα στο σπίτι θα φιλοξενηθεί το βασιλικό ζεύγος της Βρετανίας που τυχαία θα επηρεάσει και την παράνομη ερωτική τους σχέση.

Η ανάγνωσή μας: Στην κατηγορία των ταινιών που κοιτάζουν από απόσταση ασφαλείας την προσωπική ζωή διασήμων, το ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΣΤΟ HYDE PARK θα μπορούσε να μείνει στα επίπεδα μίας ρετρό αναπαράστασης, αν δε διέθετε ένα καλογραμμένο σενάριο. Είκοσι χρόνια μετά την παρθενική ενασχόληση του με το σινεμά (στο ΕΤΗΑΝ FROME του Τζον Μάντεν) ο Ρίτσαρντ Νέλσον εμπνεύστηκε από τα απομνημονεύματα της ξαδέλφης του Ρούσβελτ που κυκλοφόρησαν μετά το θάνατο της και επέλεξε ο ίδιος το σκηνοθέτη. Ο Ρότζερ Μίτσελ (ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ ΣΤΟ ΝΟΤΙΝΓΚ ΧΙΛ, ΜΗΤΕΡΑ) που σκηνοθετεί συνήθως καλά προετοιμασμένος και μένοντας ο αφανής συντονιστής, έχει, στη συγκεκριμένη περίπτωση, την πρόκληση δύο διασταυρούμενων ιστοριών. Το ειδύλλιο του Ρούσβελτ με τη Νταίζη, η εξιστόρηση της οποίας διατρέχει την ταινία, δείχνει την αναγκαιότητα σε έναν κόσμο από τον οποίο εκείνος επιθυμούσε να ξεφύγει και εκείνη ήθελε να γνωρίσει. Όμως ο Νοτιοαφρικανός σκηνοθέτης δεν θα αναλωθεί σε μία ντραμεντί με τετριμμένο love story. Η άφιξη του βασιλιά Γεώργιου και της βασίλισσας Ελισάβετ δίνει την αφορμή για τη φινετσάτη αντιπαραβολή της αγγλικής με την αμερικανική κουλτούρα αλλά και τη σχέση των ηγετών, ανεξάρτητα του πολιτεύματος, με τους απλούς θνητούς. Ο Ρούσβελτ, λόγω της θέσης του και του προβλήματος με την πολιομυελίτιδα, απολάμβανε μία ερωτική ασυλία από τις πολλές συντρόφους του, που βασίζονταν όχι στο φόβο αλλά στην κατανόηση και την αποδοχή, κάτι που η Νταίζη θα το αντιληφθεί αναπάντεχα. Ο Μπιλ Μάρεϊ που υποδύεται «προεδρικά» άσχετους ρόλους, δεν είχε πρόβλημα με ένα ιστορικό πρόσωπο, όπως και ο Σάμουελ Γουέστ που ενσαρκώνει ικανοποιητικά τον τραυλό μονάρχη που τείνει να γίνει δραματουργική μόδα μετά το ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ του Τομ Χούπερ και το W.E της Μαντόνα. Δύο δευτερεύοντες γυναικείοι ρόλοι αποσπούν δίκαια την προσοχή μας από τη Λόρα Λίνεϊ. Η Ολίβια Κόλμαν (ΤΥΡΑΝΝΟΣΑΥΡΟΣ) κλέβει την παράσταση ως Ελισάβετ, ακολουθούμενη από την Ελίζαμπεθ Μάρβελ στο ρόλο της γραμματέως και στο πλευρό ενός ακόμη προέδρου μετά το ΛΙΝΚΟΛΝ, του Σπίλμπεργκ. Ένα χοτ ντογκ θα πιστοποιήσει την αγγλοαμερικανική φιλία αλλά και ότι μία τοποθεσία που ονομάζεται Ηyde Park δεν είναι το μόνο τους κοινό σημείο.

Αξιολόγηση: 7/10

ΕΝΑ ΠΛΟΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΕΝΑ ΠΛΟΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ

ΕΛΛΑΔΑ/120'/FEELGOOD

Σκηνοθεσία: Νίκος Κούνδουρος

Ηθοποιοί: Θεοδόσης Ζαννής, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Ερρίκος Λίτσης, Αγάπη Μανουρά

Ο μύθος: Σε ένα λιμάνι της Πελοποννήσου, η γυναίκα του τοπικού μασόνου σκοτώνεται σε βομβιστική επίθεση στο σπίτι του. Η πόλη είναι η έδρα ενός κυκλώματος πορνείας που εκμεταλλεύεται μετανάστριες και η βάση Παλαιστινίων που σχεδιάζουν την κατάληψη ενός πλοίου με πολεμικό υλικό που προορίζεται για τη Χάιφα.

Η ανάγνωσή μας: Ο Νίκος Κούνδουρος, πριν σχεδόν εξήντα χρόνια, με εφόδια την εικαστική παιδεία του και τα διδάγματα του νεορεαλισμού, θεμελίωσε το συντακτικό και τη γραμματική του μεταπολεμικού ελληνικού κινηματογράφου. Ανέκαθεν ντόμπρος και χειμαρρώδης, όχι μόνο με το έργο αλλά και το δημόσιο λόγο του, κοντράρεται μέχρι σήμερα με την υποκρισία του καλλιτεχνικού στερεώματος. Η νέα του δουλειά δε στέκεται σε επίπεδο εφάμιλλο της τεράστιας ιστορίας του και μοιάζει να αντιστρέφει την πασίγνωστη ρήση για την προθυμοποίηση της σάρκας και του πνεύματος. Έχει το φυσικό σθένος και τη διάθεση να εκφραστεί, αλλά οι ιδέες και οι καταγγελίες του παραμένουν συγκεχυμένες. Μασόνοι, εβραίοι, μουσουλμάνοι, ναζιστές, θύματα τράφικινγκ και πορνείας, δημοσιογράφοι συνθέτουν μία απίθανη βαβέλ με ηθελημένα ασαφές γεωγραφικό και χρονικό στίγμα σε ένα ρευστό κράμα αλληλοεξαρτώμενων σχέσεων. Η νυχτερινή φωτογραφία του Βαγγέλη Κατριτζιδάκη και τα λυρικά μοτίβα του Βαγγέλη Μπόντα δίνουν μία ατμόσφαιρα στο λιθόκτιστο φυσικό ντεκόρ της Μάνης, όπου οι ηθοποιοί απευθύνονται συχνότερα στην κάμερα και λιγότερο ο ένας στον άλλο. Διασώζονται η Δέσποινα Μοίρου στο ρόλο της Σβετλάνα και ο Μανώλης Παπαδάκης στο ρόλο του Μουσταφά. Αυτό το πλοίο τελικά δεν θα το δούμε ποτέ, ίσως επειδή έμεινε παγιδευμένο στο σκόπελο αντιφατικών στοχασμών και μιας παρωχημένης τεχνοτροπίας. Ακόμη και έτσι όμως το έργο του Κούνδουρου παραμένει προτιμότερο από εκείνο δεκάδων, δήθεν προικισμένων, απογόνων του.

Αξιολόγηση: 4/10  

ΠΕΡΙΠΟΛΙΑ (ΕΝD OF WATCH)ΠΕΡΙΠΟΛΙΑ (ΕΝD OF WATCH)

HΠΑ/109'/AUDIOVISUAL

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Άγιερ

Ηθοποιοί: Τζέικ Γκίλενχααλ, Μάικλ Πένια, Άννα Κέντρικ

Ο μύθος: Η καθημερινότητα δύο αστυνομικών του Λος Άντζελες και τα επικίνδυνα συμβάντα κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας τους στα γκέτο της πόλης.

Η ανάγνωσή μας: Το ενδιαφέρον του Ντέιβιντ Άγιερ στοχεύει, για άλλη μια φορά, στους εκπροσώπους του νόμου με ένα αταίριαστο αστυνομικό δίδυμο. Όπως είχε συμβεί και στο ΗΜΕΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ του Αντουάν Φουκουά, στο οποίο ήταν σεναριογράφος, και πιο ελευθέρα στο STREET KINGS που σκηνοθέτησε ο ίδιος, αλλά γοήτευε με τη συγγραφική στιβαρότητα του Τζέιμς Ελρόι . Στους αφηγηματικούς αντίποδες των δύο παραπάνω ταινιών, που έβλεπαν με συμπάθεια διεφθαρμένους αστυνομικούς, εδώ οι δύο κεντρικοί ήρωες είναι απολύτως ευσυνείδητοι και παρά την αντιηρωική διάθεση που τους προσεγγίζει, η ταινία καταλήγει σε μία αποθέωση του αστυνομικού καθήκοντος. Ο Άγιερ χρησιμοποιεί το στυλ ενός mocumentary για να οπλίσει με αυθεντικότητα το υλικό του και γι’ αυτό απεικονίζει την υποκειμενική κινηματογράφηση με κάμερα στο χέρι και ασταθή πλάνα, με βάση τη βιντεοσκόπηση που συνηθίζουν οι δύο αστυνομικοί με φορητές κάμερες. Στη πραγματικότητα το οπτικό στυλ προσπαθεί να κρύψει τη γύμνια μιας παραγωγής που χρειαζόταν τις ενισχύσεις μιας πιο ευφάνταστης ιστορίας από την απλή παράθεση πληκτικών στιγμών στην υπηρεσιακή και ιδιωτική ζωή των δύο πρωταγωνιστών. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης εστιάζει στη συναδελφική αλληλεγγύη, τη φιλία και την καθημερινή διαχείριση κινδύνων, σε ένα περιβάλλον ανομίας και εγκληματικότητας και θυμάται τη βία ως μέσο του τραγικού επίλογου. Τη στιγμή που νομίζεις ότι θα δώσει το τέλος με τον πιο σαρδόνιο και φειδωλό επικήδειο, από καταβολής του αστυνομικού φιλμ ως είδος, μετανιώνει ξανά με ένα καλαμπούρι της τελευταίας τους βάρδιας που τον καταδικάζει καλλιτεχνικά και στα μάτια του πιο υπομονετικού θεατή.

Αξιολόγηση: 3/10

AKAΛΥΠΤΟΣAKAΛΥΠΤΟΣ

ΕΛΛΑΔΑ/90'/SPENTZOS FILM

Σκηνοθεσία: Χρήστος Δήμας

Ηθοποιοί: Πέτρος Φιλιππίδης, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Κατερίνα Λέχου, Ελισάβετ Κωνσταντινίδου

Ο μύθος: Ο Αντρέας, χωρισμένος μεσίτης γνωστός με το παρατσούκλι Ακάλυπτος και αδιόρθωτος κομπιναδόρος προσπαθεί να πουλήσει σε Άραβες δημόσια γη με τη συνενοχή ενός κληρικού και μίας πολιτικού, φορτώνοντας τις ευθύνες του πάντα σε έναν φίλο του οδοντογιατρό.

Η ανάγνωσή μας: Κινηματογραφική μεταφορά της δημοφιλούς σειράς ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΟΙ ΕΧΟΥΝ ΨΥΧΗ με διαφορετικούς ηθοποιούς στους βασικούς ρόλους. Πρώην ελπίδα του ελληνικού κινηματογράφου, όπως είχε θεωρηθεί, στο ξεκίνημα του από ορισμένους, ο Χρήστος Δήμας προσχώρησε σύντομα στην τηλεόραση και στο αποκαλούμενο εμπορικό ελληνικό σινεμά, που αναθέτει σκηνοθεσίες σε ταινίες-παραγγελίες κατά τα ξένα πρότυπα. Ευτύχησε, χωρίς να προδώσει την αισθητική του, να γνωρίσει τεράστια επιτυχία με τη ΝΗΣΟ, αλλά τόσο το POKER FACE που ακολούθησε, όσο και ο ΑΚΑΛΥΠΤΟΣ δείχνουν ότι δε γνωρίζει ουσιαστικά τους κώδικες της κωμωδίας. Το σενάριο του Λευτέρη Καπώνη στην τηλεοπτική εκδοχή του βρήκε ανταπόκριση σε μία άλλη νεοελληνική πραγματικότητα διαφορετική από τη σημερινή, οπότε κάθε προσθήκη για την τελευταία δεκαετία μοιάζει σαν μία χλιαρή σάτιρα με το σκάνδαλο της μονής Βατοπεδίου να αναδεικνύεται σαν η πιο ασφαλής αναφορά. Το γέλιο είναι ανύπαρκτο, σχεδόν αναμενόμενο, αφού ελάχιστοι από το καστ μπορούν να χαρακτηριστούν κατεξοχήν κωμικοί ηθοποιοί. Οι παραγωγοί και ο σκηνοθέτης εναποθέτουν τα πάντα στο ταπεραμέντο του Πέτρου Φιλιππίδη (μετά τον ΗΛΙΑ ΤΟΥ 16ΟΥ σε έναν ακόμη χαρακτήρα που ταυτίστηκε με συνάδελφο του), όμως εκείνος, με μικρό μερίδιο ευθύνης, τους αφήνει κυριολεκτικά ακάλυπτους.

Αξιολόγηση: 2/10

ΤΑD O XAMENOΣ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΗΣ (LAS AVENTURAS DE TADEO JONES)ΤΑD O XAMENOΣ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΗΣ (LAS AVENTURAS DE TADEO JONES)

ΙΣΠΑΝΙΑ/90'/VILLAGE

Σκηνοθεσία: Ενρίκε Γκάτο

Ακούγονται: Νίκος Ιωαννίδης, Ζωή Ρηγοπούλου

Κινουμένων Σχεδίων μόνο με ελληνική μεταγλώττιση

Ο μύθος: Από παρεξήγηση, ο Ταντέο, ένας ονειροπόλος οικοδόμος θα θεωρηθεί διάσημος αρχαιολόγος και θα σταλεί στο Περού για να σώσει τη Χαμένη Πόλη των Ίνκας από κάποιους αδίστακτους κυνηγούς θησαυρών. Στη προσπάθεια του θα τον βοηθήσουν ένας μουγγός παπαγάλος και ένας απατεώνας.

Η ανάγνωσή μας:-

Αξιολόγηση:-

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ (LORE)ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ (LORE)

ΑΓΓΛΙΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ-ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ/106'/SEVEN FILMS- SPENTZOS FILM)

Σκηνοθεσία: Κέιτ Σόρτλαντ

Ηθοποιοί: Σάσκια Ρόσενταλ, Νιλ Τρεμπς

Ο μύθος: Στο τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου στην ηττημένη Γερμανία, μετά τη σύλληψη των γονέων τους πέντε αδέλφια θα αναγκαστούν να διασχίσουν τη χώρα συντροφιά με ένα νεαρό εβραίο πρόσφυγα με προορισμό το σπίτι της γιαγιάς τους.

Η ανάγνωσή μας:-

Αξιολόγηση:-

ΑΠΑΓΩΓΗ (STOLEN)ΑΠΑΓΩΓΗ (STOLEN)

HΠΑ/96'/ODEON

Σκηνοθεσία: Σάιμον Γουέστ

Ηθοποιοί: Νίκολας Κέιτζ, Τζος Λούκας, Ντάνι Χιούστον, Μαλίν Άκερμαν

Ο μύθος:-

Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους

Αξιολόγηση:-

 

ΦΙΛΙΚΑ SITE

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr