fbpx

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

του Νίκου Νικολαΐδη

Με ένα αναδρομικό αφιέρωμα στον Αντρέι Βάιντα, η Ταινιοθήκη της Ελλάδος ολοκληρώνει τον πλούσιο προγραμματισμό της για το 2012. Από τις 13 έως τις 23 Δεκεμβρίου θα προβληθούν δεκαοχτώ ταινίες, -αρκετές από αυτές ανέκδοτες στη χώρα μας-, μία τηλεταινία, ένα ντοκιμαντέρ και δύο τηλεοπτικά επεισόδια που σκηνοθέτησε ο 86χρονος μετρ της πολωνικής σχολής που αυτό τον καιρό ολοκληρώνει τo βιογραφικό δράμα WALESA, βασισμένο στη ζωή του πρώην προέδρου της Πολωνίας και συνιδρυτή του συνδικάτου Αλληλεγγύη. Οι προβολές θα πλαισιωθούν από έκθεση με φωτογραφίες και αφίσες ταινιών του καθώς και αυτοπορτραίτα του σκηνοθέτη.

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥΤΟ ΑΓΟΡΙ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΘΡΑΝΙΟ (DANS LA MAISON)

ΓΑΛΛΙΑ/105'/SEVEN FILMS & SPENTZOS FILM

Σκηνοθεσία: Φρανσουά Οζόν

Ηθοποιοί: Φαμπρίς Λουκινί, Κριστίν Σκοτ Τόμας, Εμανουέλ Σενιέ, Ερνστ Ουμχάουερ

Ο μύθος: Στο μάθημα της λογοτεχνίας, ο δεκαεξάχρονος Κλοντ γράφει σε συνέχειες όλα όσα βιώνει και φαντασιώνεται στο σπίτι ενός συμμαθητή του, κεντρίζοντας τη προσοχή ενός καθηγητή του, που γίνεται σύμβουλος και ένθερμος αναγνώστης του.

Η ανάγνωσή μας: Από το θεατρικό έργο του Ισπανού Χουάν Μαγιόργκα, η δέκατη τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του Φρανσουά Οζόν μας υπενθυμίζει την υψηλή του κλάση και την απολαυστικά καυστική οπτική του την οποία πρωτογνωρίσαμε στο SITCOM. Ξεσκεπάζει με ειρωνική διάθεση το τέλμα και την ανία της μεσαίας τάξης, παρακολουθώντας τις οικογενειακές ζωές ενός καθηγητή-παρατηρητή και ενός μαθητή που γίνεται υποκείμενο έμπνευσης. Παράλληλα σκιαγραφεί ως σχέση εξουσίας και συνενοχής, το δεσμό του συγγραφέα με τον αναγνώστη και εξετάζει τα συγγραφικά ερεθίσματα και την ηδονοβλεπτική πλευρά της ανάγνωσης. Η έφεση του Κλοντ, υποκινείται από το πόθο του για τη μητέρα του φίλου του, οπότε η βαθμιαία εισβολή του στα άδυτα μιας ξένης οικογένειας, έχει λογοτεχνικό άλλοθι. Ο Οζόν εικονογραφεί με σαφήνεια και νεύρο τη πραγματικότητα και τη φαντασία του εκκολαπτόμενου συγγραφέα, χωρίς να απουσιάζουν ο υπαινικτικός ερωτισμός και οι γνώριμες ομοφυλοφιλικές του νύξεις. Όπως και οι βασικοί του ήρωες, ο Γάλλος σκηνοθέτης χειραγωγεί σινεφιλικά τις διαθέσεις του κοινού και αποθεώνει το μεγαλείο της πνευματικής δημιουργίας.

Αξιολόγηση:7/10

TEDDY BEARTEDDY BEAR

ΔΑΝΙΑ/92'/STRADA FILMS

Σκηνοθεσία: Ματς Μάτιενσεν

Ηθοποιοί: Κιμ Κολντ, Έλσμπεθ Στίντοφτ, Λαμάιπον Χούγκαρτ

Ο μύθος: Ο Ντένις, ένας τριανταοκτάχρονος bodybuilder συνεχίζει να συγκατοικεί με τη μητέρα του δίχως να έχει ποτέ μια ερωτική σχέση. Ακολουθώντας το παράδειγμα ενός θείου του θα ταξιδέψει στην Ταϊλάνδη όπου θα γνωρίσει το έτερο του ήμισυ.

Η ανάγνωσή μας: Με το βραβείο σκηνοθεσίας στο τμήμα World Cinema-Dramatic του φετινού Σάντανς, η παρθενική δημιουργία του Ματς Μάτιενσεν είναι εμπνευσμένη από ένα δικό του μικρού μήκους φιλμ του 2007, με τους ίδιους πρωταγωνιστές και παρόμοια ιστορία. Η περίπτωση μιας καθυστερημένης ενηλικίωσης με αιτία τη μητρική καταπίεση δεν είναι άγνωστη στην έβδομη τέχνη, όμως ο Δανός σκηνοθέτης βασίζει τη δική του παραλλαγή στις έντονες αντιθέσεις. Ο θηριώδης γιος με τη μικρή αυτοπεποίθηση και η λεπτοκαμωμένη μητέρα με τον τεράστιο εγωισμό. Ο Μάτιενσεν παρατηρεί με γλαφυρότητα την ήπια επανάσταση του ήρωα από τα συγγενικά δεσμά, όμως χρονοτριβεί υπερβολικά την επιστροφή του από τον εξωτικό προορισμό. O Κιμ Κολντ, πρώην ποδοσφαιριστής και φυσικά πρωταθλητής στο bodybuilding, που μοιάζει ως ο ιδανικός Ηulk χωρίς την ανάγκη των οπτικών εφέ, κερδίζει το ενδιαφέρον και τη κατανόηση μας με τη νηφάλια ερμηνεία του. Ελπιδοφόρο ξεκίνημα που ενδεχομένως να αφήσει ανικανοποίητους τους λάτρεις της δανέζικης σχολής.

Αξιολόγηση: 6/10

MARLEYMARLEY

HΠΑ-ΑΓΓΛΙΑ/144'/ΟΧΥΤΟCINEMA-MIΚΡΟΚΟΣΜΟΣ

Ντοκιμαντέρ

Σκηνοθεσία: Κέβιν Μακντόναλντ

Εμφανίζονται: Ρίτα Μάρλεϊ, Λι Σκρατς Πέρι, Τζίμι Κλιφ, Μπάνι Γουέϊλερ

Ο μύθος: Η ζωή και η μουσική του Μπομπ Μάρλεϊ μέσα από συνεντεύξεις και σπάνιο αρχειακό υλικό.

Η ανάγνωσή μας: Ειδικός στα ντοκιμαντέρ αλλά διάσημος για τις ταινίες μυθοπλασίας, ο Κέβιν Μακντόναλντ (Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ) προσθέτει το τεκμήριο που έλειπε από το μύθο του Μπομπ Μάρλεϊ, με την υποστήριξη της οικογένειας του μουσικού και του ιδιοκτήτη της Island Records Κρις Μπλάκγουελ. Ο Σκωτσέζος σκηνοθέτης είχε εντυπωσιαστεί όταν στην Ουγκάντα που γύριζε το ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΒΑΣΙΛΙΑ ΤΗΣ ΣΚΩΤΙΑΣ, έβλεπε παντού αφίσες, φωτογραφίες, γκράφιτι και στίχους των τραγουδιών του μουσικού στους τοίχους και τότε αποφάσισε να διερευνήσει τα αίτια της τεράστιας απήχησης του Μάρλεϊ στον κόσμο ακόμη και σήμερα. Από τα εφηβικά του χρόνια και τη διεθνή καταξίωση, μέχρι την απόπειρα δολοφονίας και τον πρόωρο θάνατο του το 1981 από καρκίνο, ο φακός παρακολουθεί με χρονολογική σειρά ιδιωτικές στιγμές, αποσπάσματα από συναυλίες και αναμνήσεις ανθρώπων που συνδέθηκαν μαζί του. Δεν υπάρχει κάποια σκηνοθετική πρωτοτυπία στην παρουσίαση του υλικού, αλλά μόνο η μεθυστική μουσική και οι άγνωστες πτυχές στη πορεία του που συντέλεσαν να θεωρηθεί ένας πνευματικός ηγέτης. Όποιος πάντως δεν είναι ήδη θαυμαστής του θρύλου της ρέγκε είναι απίθανο να γίνει μέσα από το φιλμ.

Αξιολόγηση:6/10

ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ (LA SIRGA)ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ (LA SIRGA)

KOΛΟΜΒΙΑ-ΓΑΛΛΙΑ-ΜΕΞΙΚΟ/90'/ΑΜΑ FILMS

Σκηνοθεσία: Γουίλιαμ Βέγκα

Ηθοποιοί: Γιόκις Αρίας, Χούλιο Σέζαρ Ρόμπλε

Ο μύθος: Έπειτα από την καταστροφή του χωριού της και το θάνατο των γονιών της, μία κοπέλα καταφεύγει στο υπό κατασκευή hostel στις όχθες μίας λίμνης όπου ζει ο απομονωμένος θείος της.

Η ανάγνωσή μας: Ένα τυπικό δείγμα arthouse λατινοαμερικανικού σινεμά με φεστιβαλικές κυρίως προσδοκίες, τοποθετημένο στο υποβλητικό τοπίο της λίμνης La Cocha στις Άνδεις. Με ελλειπτική αφήγηση και υπέρμετρα εγκεφαλική σκηνοθεσία, ο Γουίλιαμ Βέγκα στο ντεμπούτο του περιγράφει το χρονικό επιβίωσης μιας ορφανής, στο ερειπωμένο πανδοχείο του στενότερου συγγενή και απρόθυμου σωτήρα της. Ταυτόχρονα φωτογραφίζει την εγκληματικότητα, την τουριστική υποβάθμιση, την ηδονοβλεψία και την υπνοβασία. Ο Κολομβιανός δημιουργός αξιοποιεί εύστοχα τους φυσικούς ήχους και τα καιρικά φαινόμενα, εκμεταλλευόμενος το περιβάλλον μιας παρακμασμένης όασης, ώστε να κατανοήσουμε τα πρόσωπα και τον ψυχισμό τους. Οι χαρακτήρες πάντως παραμένουν επίμονα μελαγχολικοί και ψυχροί και η κορύφωση για την οποία σε προετοιμάζει, δεν έρχεται ποτέ. Η βία, αν και απούσα από τα πλάνα, καθορίζει την εισαγωγή και τον επίλογο του φιλμ και εξανεμίζει τη ζητούμενη ονειρική αίσθηση. Από τη βραδυφλεγή γραφή του Βέγκα διακρίνονται επιμέρους αρετές αλλά όχι υποχρεωτικά και μεγάλες υποσχέσεις για το μέλλον.

Αξιολόγηση: 4/10

ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΑΝ ΚΙ ΕΜΑΣ (PEOPLE LIKE US)ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΑΝ ΚΙ ΕΜΑΣ (PEOPLE LIKE US)

HΠΑ/114’/FEELGOOD ENTERTAINMENT

Σκηνοθεσία: Άλεξ Κούρτζμαν

Ηθοποιοί: Κρις Πάιν, Ελίζαμπεθ Μπανκς, Μισέλ Φάιφερ, Ολίβια Γουάιλντ

Ο μύθος: Ο Σαμ επιστρέφει στο πατρικό του μετά το θάνατο του πατέρα του με τον οποίο ήταν σε ρήξη, και με αφορμή την κληρονομιά ανακαλύπτει την ετεροθαλή αδελφή που αγνοούσε, στο πρόσωπο μιας φτωχής ανύπαντρης μητέρας.

Η ανάγνωσή μας: Η πρώτη ταινία του Άλεξ Κούρτζμαν, πετυχημένου τηλεοπτικού παραγωγού (ΑLIAS, ZINA XABAH 5-0) και σεναριογράφου (TRANSFORMERS, STAR TREK, TO ΝΗΣΙ), είναι ένα συμβατικό δράμα με αρκετά αυτοβιογραφικά στοιχεία. Η γνωριμία του Σαμ με την άγνωστη κληρονόμο, σύντομα θα μετατρέψουν την περιέργεια σε πιεστικό δίλημμα, ωθούμενο από τους λανθασμένους χειρισμούς του σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο. Στην πορεία προς την ωριμότητα, θα νικήσει τη δειλία του και θα συνειδητοποιήσει τη σημασία των δεσμών αίματος. Όταν ο θεατής πληροφορηθεί το περιεχόμενο της διαθήκης, μπορεί να μαντέψει εύκολα τη συνέχεια μιας βαρετής ιστορίας οικογενειακής επανασύνδεσης, που ο Κούρτζμαν πασπαλίζει με εύκολη συγκίνηση κι ένα αισιόδοξο μήνυμα. Περισσότερο και από αδέλφια το πρωταγωνιστικό ζευγάρι μοιάζουν στην άχρωμη ερμηνεία τους, ενώ με τον εκλιπόντα πατέρα τους στη μουσική βιομηχανία, θα περίμενες ένα πιο καλόγουστο σάουντρακ. Τρεις μήνες μετά την καλοκαιρινή έξοδο του στους αμερικανικούς κινηματογράφους, το φιλμ προωθήθηκε στην αγορά των dvd και blue-ray, εκεί που θα έπρεπε να ήταν εξ’ αρχής ο προορισμός του.

Αξιολόγηση: 3/10

ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ (THE PERKS TO BEING A WALLFLOWER)ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ (THE PERKS TO BEING A WALLFLOWER)

HΠΑ/102/ΟDEON

Σκηνοθεσία: Στίβεν Τσμπόσκι

Ηθοποιοί: Λόγκαν Λέρμαν, Έζρα Μίλερ, Έμα Γουότσον, Πολ Ραντ

Ο μύθος: Ο δεκαπεντάχρονος Τσάρλι προσπαθεί να ξεπεράσει την αυτοκτονία του καλύτερου φίλου του και το θάνατο της αγαπημένης του θείας. Αν και απομονωμένος αρχικά στο σχολείο, θα γνωριστεί με δύο ετεροθαλή αδέλφια και θα νιώσει την αληθινή φιλία και τον έρωτα.

Η ανάγνωσή μας: Έχουν περάσει δεκαεπτά χρόνια από τη μοναδική σκηνοθετική απόπειρα του Στίβεν Τσμπόσκι THE FOUR CORNERS OF NOWHERE, που επιστρέφει με παραγωγό τον Τζον Μάλκοβιτς και την Έμα Γουότσον (στη δεύτερη εμφάνιση της μετά τη σειρά ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ) και πάλι στη μέση ενός εφηβικού τριγώνου. Μία σχολική χρονιά στη ζωή ενός εύθραστου συναισθηματικά μαθητή που στα μέλη μιας φαινομενικά αταίριαστης παρέας, θα βρει τη νέα του «οικογένεια» και θα ανακτήσει την αισιοδοξία και το θάρρος για ζωή. Στα αισθητικά πρότυπα του Γουίτ Στίλμαν, ο Τσμπόσκι ξεφυλλίζει φλύαρα ένα δικό του αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα που εκδόθηκε το 1999 από το ΜΤV και γνώρισε επιτυχία. Δυστυχώς οι αναμνήσεις του αναβιώνουν καθυστερημένα στην μεγάλη οθόνη με ξεπερασμένο στυλ, αν και δεν προσδιορίζει την εποχή για να δώσει έναν επίκαιρο τόνο στην ίντριγκα. Οι σημερινοί συνομήλικοι των βασικών ηρώων, θα θεωρήσουν γραφική τη γενιά που δεν διέθετε ιντερνέτ ή iPad και έγραφε αγαπημένες μουσικές συλλογές σε κασέτες και οι γονείς τους είναι αμφίβολο αν θα έχουν τη νοσταλγική διάθεση να ταυτιστούν. Εξαίρεση στις άψυχες και νωχελικές ερμηνείες, ο Έζρα Μίλερ που υποδύεται τον ατίθασο φίλο του Τσάρλι και προσδιορίζει χωρίς ταμπού το σεξουαλικό του προσανατολισμό. Ο τίτλος του φιλμ που εκλιπαρεί για προσοχή, εκφράζει ιδανικά και τη θέση του Τσμπόσκι στην κινηματογραφική βιομηχανία.

Αξιολόγηση:3/10

XOMΠΙΤ:ENA ANΑΠΑΝΤΕΧΟ ΤΑΞΙΔΙ (ΤΗΕ ΗΟΒΒΙΤ: ΑΝ UNEXPECTED JOURNEY)XOMΠΙΤ:ENA ANΑΠΑΝΤΕΧΟ ΤΑΞΙΔΙ (ΤΗΕ ΗΟΒΒΙΤ: ΑΝ UNEXPECTED JOURNEY)

HΠΑ-ΝΕΑ ΖΗΛΑΝΔΙΑ/169'/VILLAGE

Σκηνοθεσία: Πίτερ Τζάκσον

Ηθοποιοί: Μάρτιν Φρίμαν, Ίαν Μακ Κέλεν, Ελάιζα Γουντ, Χιούγκο Γουίβινγκ

Ο μύθος: Το χόμπιτ Μπάγκινς προσλαμβάνεται από το μάγο Γκάνταλφ να συνοδέψει δεκατρείς νάνους στη Μέση Γη για να επανακτήσουν το Μοναχικό Βουνό από το δράκο Σμάουγκ.

Η ανάγνωσή μας:-

Αξιολόγηση:-

Η ΚΑΡΔΙΑ ΕΝΟΣ ΣΚΥΛΟΥ (SOBACHYE SERDTSE) Η ΚΑΡΔΙΑ ΕΝΟΣ ΣΚΥΛΟΥ (SOBACHYE SERDTSE)

ΣΟΒΙΕΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ/136'/NEW STAR

Σκηνοθεσία:Βλαντιμίρ Μπόρτκο

Ηθοποιοί: Εβγκένι Εβστίγκνιβ, Μπόρις Πλοτν'ικοφ

Ο μύθος: Την περίοδο της Οκτωβριανής Επανάστασης, ένας χειρουργός προχωρά σε τολμηρό πείραμα, μεταφέροντας τα ζωτικά όργανα κάποιου αλκοολικού μικροκακοποιού σε ένα αδέσποτο σκυλί. Σύντομα αυτό θα αποκτήσει ανθρώπινη συμπεριφορά αλλά και τα ελαττώματα του δότη.

Η ανάγνωσή μας:-

Αξιολόγηση:-

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.