fbpx
«Πιέρο Μεσίνα: “Η Μεγάλη Αναμονή”» της Βιβής Ζωγράφου

«Πιέρο Μεσίνα: “Η Μεγάλη Αναμονή”» της Βιβής Ζωγράφου

Ακολουθώντας τον αισθητισμό του Πάολο Σορεντίνο, ο νέος Ιταλός σκηνοθέτης Πιέρο Μεσίνα καταθέτει την πρώτη του ταινία. Σε αυτήν παρακολουθούμε τη Ζαν, μια νεαρή κοπέλα που επισκέπτεται τη βίλλα της μητέρας του φίλου της στη Σικελία για να περάσουν μαζί το Πάσχα. Ο φίλος της όμως δεν είναι εκεί. Έχει απροσδόκητα πεθάνει και η μητέρα του, Άννα, της αποκρύπτει το γεγονός.

Η Ζαν υποχρεώνεται να τον περιμένει εκεί και η μητέρα του έτσι κερδίζει την παρουσία της κοπέλας στο σπίτι της για λίγες μέρες. Κατά τη διάρκεια της παραμονής της Ζαν, αναπτύσσεται μια ανταγωνιστική σχέση ανάμεσα στις δύο γυναίκες, η οποία πηγάζει από την πλευρά της μητέρας. Μην αντέχοντας να υποφέρει μόνη της την απώλεια του γιου της, η μητέρα, μέσω της απόκρυψης της αλήθειας, μεταθέτει τα συναισθήματα του πόνου που βιώνει στην κοπέλα: Τη βλέπει να βασανίζεται από την αδικαιολόγητη αναμονή, όπως εκείνη υποφέρει από το χαμό του. Παράλληλα, μαθαίνει λεπτομέρειες για τη σχέση τους, βρίσκοντας έτσι έναν τρόπο για να έχει, νοερά πια, τον γιο της ακόμα κοντά της.

Η ταινία βασίζεται στέρεα πάνω στην ψυχολογία της άρνησης του πένθους και της ανταγωνιστικής σχέσης «πεθεράς»-«νύφης» όπως τη γνωρίζουμε καλά στα μεσογειακά κλίματα. Η Ζιλιέτ Μπινός μεταμορφώνεται εκπληκτικά σε Ιταλίδα μάνα (δεν είναι γηγενής, αλλά παντρεύτηκε Ιταλό και παρέμεινε στη Σικελία), αφομοιώνοντας εξαιρετικά τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου παραδοσιακού προτύπου. Παράλληλα, στο πρότυπο αυτό βλέπουμε να ενσωματώνονται στοιχεία της «γυναίκας-bitch», που είναι η μετεξέλιξη της femme fatale , όπως αυτή συνέβη μέσα στη δεκαετία του 1990.

Η ταινία είναι ατμοσφαιρική και έχει στοιχεία ήπιου ψυχολογικού θρίλερ. H σχέση των δύο γυναικών αναπτύσσεται μέσα από σκηνές στατικές, βασισμένες στο διάλογο και με υποτυπώδη δράση.

«Πιέρο Μεσίνα: “Η Μεγάλη Αναμονή”» της Βιβής Ζωγράφου

Η σκηνοθεσία δίνει έμφαση στη στυλιζαρισμένη απεικόνιση: όμορφα και εντυπωσιακά πλάνα, κάποια μάλιστα συμβολικά, με αναφορά στη θρησκεία, κοντινά σε αισθησιακά χαρακτηριστικά των ηρωίδων και άλλα που προβάλλουν την τοπική παράδοση (τοπικά εδέσματα, πανηγύρια).

Βλέποντας την ταινία, δεν έχεις να αμφισβητήσεις κάτι. Το ψυχολογικό υπόβαθρο είναι σωστό, η ομορφιά των εικόνων καταιγιστική. Δημιουργείται, όμως, μια μικρή αντίσταση, ίσως από αυτή την ίδια την υπερπροσφορά της ομορφιάς. Σε κάθε περίπτωση, η ταινία ανανεώνει τον προβληματισμό για τη σχέση της ομορφιάς με την τέχνη: όπως και ο Σορεντίνο, με τον οποίο ο σκηνοθέτης έχει συνεργαστεί, επαναφέρουν αναγεννησιακά πρότυπα στην απεικονιστική λειτουργία του σινεμά.

Η ταινία έκανε την πρεμιέρα της στο περσινό φεστιβάλ Βενετίας, προβλήθηκε στην Ελλάδα στο 22ο φεστιβάλ «Νύχτες Πρεμιέρας» και έχει λάβει διανομή για τους κινηματογράφους της χώρας μας.

«Πιέρο Μεσίνα: “Η Μεγάλη Αναμονή”» της Βιβής Ζωγράφου

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Η «Λάμψη» του Στίβεν Κινγκ σε μια μοναδική προβολή στον «Δαναό»

Οι Εκδόσεις Κλειδάριθμος και ο κινηματογράφος «Δαναός» προσκαλούν και πάλι το αναγνωστικό και κινηματογραφόφιλο κοινό σε μια μοναδική προβολή. Σε σκηνοθεσία του θρυλικού Στάνλεϊ Κιούμπρικ, η Λάμψη...

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
«“Άγνωστοι μεταξύ μας” του Άντριου Χέιγκ» του Μανώλη Γαλιάτσου

Η θλίψη των βρικολάκων Όλη η ταινία βρίσκεται εκεί, συμπυκνωμένη στο πρώτο πλάνο της, με την παρατεταμένη διπλοτυπία της πόλης που ακόμη δεν έχει ξυπνήσει και του ήρωα που αναμένει πίσω απ’ το τζάμι του...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.