A+ A A-

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 11 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

του Νίκου Νικολαΐδη

Ένα νέο γραφείο διανομής, έρχεται από αυτή την εβδομάδα να προστεθεί, στο μακρύ κατάλογο των εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στο χώρο. Με ένα πολύ εξειδικευμένο ρεπερτόριο που αφορά αποκλειστικά ταινίες τρόμου, ευελπιστεί να συσπειρώσει τους θαυμαστές του συγκεκριμένου είδους, εν μέσω της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας. Με τόλμη, τύχη και επαγγελματική νοοτροπία, το εγχείρημα θα μπορούσε να έχει επιτυχία. Αντίθετα κάποιες παλαιότερες εταιρείες του χώρου, δίνουν όλο και πιο συχνά, δείγματα ασυνέπειας και προχειρότητας, στον τομέα της έγκαιρης ενημέρωσης. Το 35ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας μετακομίζει για μία εβδομάδα στην Αθήνα, και πιο συγκεκριμένα στη Ταινιοθήκη της Ελλάδας από 11 έως 17 Οκτωβρίου. Με προβολές σε τρεις ενότητες καθημερινά, θα προβληθούν όλες οι ελληνικές συμμετοχές, οι βραβευμένες ταινίες του 18ου Διεθνούς Διαγωνιστικού προγράμματος, οι βραβευμένες ταινίες του 2011 από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου και το αφιέρωμα στην Εθνική Σχολή Κινηματογράφου της Ρουμανίας. Μην παραλείψετε να δείτε τα: ΕΝΣΤΑΣΗ VI του Ελβετού Ρολάντο Κόλα, ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΙΣΟΦΕΓΓΑΡΩΝ του Κρις Ένγκο Γιν από το Χονγκ Κονγκ και ΟΙ ΛΥΚΟΙ του Iταλού Αλμπέρτο Ντε Μικέλι. Κι επίσης βάλτε οπωσδήποτε στο προγραμματισμό σας, τις ελληνικές ταινίες: STONE STORY του Σπύρου Παπαναστασίου, LOVE POTION της Κατερίνας Πιπεργιά, ONLY INN WITHIN 2 DAYS WALK του Μιχάλη Μονεμβασιώτη, GHOST IN THE MACHINE του Oliver Crimpas και ΚΛΕΦΤΡΑ της Αργυρώ Κουρλίτη.

Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ (THE GENERAL) ΕπανέκδοσηΟ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ (THE GENERAL) Επανέκδοση

ΗΠΑ /75'/ΝEW STAR

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Μπρίκμαν, Μπάστερ Κίτον

Ηθοποιοί: Μπάστερ Κίτον, Μάριον Μακ, Τζιμ Φάρλευ

Ο μύθος: Κατά τη διάρκεια του αμερικανικού εμφυλίου, ένας μηχανικός τρένων που δεν κρίθηκε ικανός ως στρατιώτης, θα κληθεί να απελευθερώσει την αρραβωνιαστικιά του και να ξαναπάρει την ατμομηχανή του από τα χέρια του εχθρού.

 

Η ανάγνωσή μας: Μια σημαντική στιγμή στην ιστορία του βωβού κινηματογράφου που σε ένα μέρος του (την κατάληψη ενός τρένου με σκοπό τη δολιοφθορά), στηρίζεται σε αληθινό περιστατικό που συνέβη το 1862. Αποτελούσε την αγαπημένη ταινία του Μπάστερ Κίτον, όμως παρά τον υψηλό, για τα δεδομένα του 1926, προϋπολογισμό της, είχε μικρή εμπορική απήχηση και μέτρια κριτική υποδοχή στην εποχή της. Όμως Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ αποτελεί την επιτομή του φιλμικού σύμπαντος του μεγάλου κωμικού. Με ένα συμπαγές σενάριο που στον πυρήνα του έχει, όπως πάντα, τον έρωτα του για μία κοπέλα, ο Κίτον έρχεται να προσθέσει το συναισθηματικό δεσμό του ήρωα με το αγαπημένο του τρένο και δεν παραλείπει να στηλιτεύσει τα ψευδή πρότυπα ηρωισμού που κυριαρχούν σε μια εμπόλεμη περίοδο. Με προσοχή στη λεπτομέρεια, ριψοκίνδυνα ακροβατικά και ευφυή γκαγκ, ο Κίτον προσφέρει ένα μοναδικό συνδυασμό, μιας απολαυστικής κωμωδίας και μιας περιπέτειας καταδίωξης, με σκηνές ανθολογίας όπως η κατάρρευση της γέφυρας που τη διασχίζει ένα τρένο. Πέρα από πρωταγωνιστής ο Κίτον, συμμετέχει στη σκηνοθεσία, στο σενάριο και στο μοντάζ και κλέβει στην κινηματογραφική ιστορία, τον τίτλο του στρατηγού, από την αγαπημένη του ατμομηχανή. Το πορτραίτο του μελαγχολικού νεαρού, που βρήκε αστείρευτα αποθέματα γενναιότητας για να διεκδικήσει τις δύο του αγάπες, πήρε περίοπτη θέση σε πολλές λίστες με τις καλύτερες ταινίες του περασμένου αιώνα. Ήταν όμως στην εποχή του ένα χαμένο στοίχημα για το δημιουργό της, που αναγκάστηκε, δύο χρόνια αργότερα, να υπογράψει ένα δεσμευτικό συμβόλαιο με την ΜGM, που σήμανε το τέλος της καλλιτεχνικής του ανεξαρτησίας και ο ίδιος είχε χαρακτηρίσει ως τη χειρότερη απόφαση της ζωής του.

Αξιολόγηση: 8/10

Ο ΘΕΟΣ ΑΓΑΠΑΕΙ ΤΟ ΧΑΒΙΑΡΙΟ ΘΕΟΣ ΑΓΑΠΑΕΙ ΤΟ ΧΑΒΙΑΡΙ

ΕΛΛΑΔΑ-ΡΩΣΙΑ /99'/FEELGOOD

Σκηνοθεσία: Γιάννης Σμαραγδής

Ηθοποιοί: Σεμπάστιαν Κοχ, Κατρίν Ντενέβ, Τζον Κλιζ, Χουάν Ντιέγκο Μπότο, Άκης Σακελαρίου, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Φωτεινή Μπαξεβάνη

Ο μύθος: Ο ταραχώδης βίος του Ιωάννη Βαρβάκη που από ναυπηγός και πειρατής στην πατρίδα του τα Ψαρά, εξελίχθηκε σε έναν πάμπλουτο έμπορο χαβιαριού στην αυλή της Αικατερίνης της Μεγάλης , μέλος της Φιλικής Εταιρείας στην επανάσταση του 1821 και εθνικό ευεργέτη.

Η ανάγνωσή μας: Η απόσταση που διανύει μία ελληνική ταινία από τη σύλληψη της ιδέας ως τη πραγματοποίησή της, αποδεικνύεται δύσβατη και απρόβλεπτη, χάνοντας σε πολλές περιπτώσεις τον προσανατολισμό της. Ο Γιάννης Σμαραγδής, παρά τις καλές προθέσεις, δεν καταφέρνει να μας μεταδώσει τον ενθουσιασμό του για την προσωπικότητα του Βαρβάκη και να εμφυσήσει την επική διάσταση στη βιογραφία του, μέσα σε μία ώρα και σαράντα λεπτά. Χρησιμοποιεί την αφηγηματική φόρμα ενός παραμυθιού, όπου δύο πρόσωπα που το γνώριζαν καλά, ο υπάλληλος Ιβάν και ο πολιτικός Λεφεντάριος, σε παράλληλο μοντάζ, περιγράφουν ιδιωτικές του στιγμές και πτυχές, από την επαγγελματική και πολιτική του δραστηριότητα αντίστοιχα. Ο Έλληνας σκηνοθέτης, αποφεύγει τη σχολαστική χρονολογική καταγραφή των ιστορικών γεγονότων που καθόρισαν τη ζωή του Βαρβάκη. Θυσιάζει τη σαφή πολιτική κατανόηση της εποχής, για να προβάλλει την αλληγορική σημασία, που έχει η προσωπικότητα του στην σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας, καταλαμβάνει η περίοδος της παραμονής του στην Ρωσία, ενώ οι υπόλοιπες φάσεις της ζωής του, παρά τη χαλαρή ημερολογιακή αλληλουχία, παρουσιάζονται συνοπτικά και αποσπασματικά. Αν και η κύρια γλώσσα είναι η αγγλική, αναπόφευκτα, λόγω του πολυεθνικού καστ με ηθοποιούς από έξι διαφορετικές χώρες, τα λίγα ελληνικά παρεισφρύουν ακανόνιστα και θυμίζουν αναχρονιστικές συνήθειες παλαιότερων ελληνικών συμπαραγωγών. Ελάχιστα λειτουργική και άσκοπη, αποδεικνύεται και η μεταφυσική προσθήκη του ψαρά του Θεού και της νεκρής μητέρας του Βαρβάκη, σε ένα καταλυτικά ρεαλιστικό φόντο. Στις αρετές της ταινίας, στις τεχνικές κατηγορίες, δεσπόζουν τα καλοσχεδιασμένα κοστούμια της Λάλα Χουέτε και η φωτογραφία του Άρη Σταύρου, ενώ το μελωδικό κρεσέντο του συνθέτη Μίνωα Μάτσα, θα ταίριαζε καλύτερα, σε κάποιο άλλο κινηματογραφικό είδος. Όπως και στο ΕL GRECO, o Αργεντινός Χουάν Ντιέγκο Μπότο είναι ο κορυφαίος ερμηνευτικά, μαζί με το ταλαντούχο Ευγένι Στίτσκιν, στο ρόλο του Ιβάν, ενώ ικανοποιητική είναι η παρουσία των τριών Ελλήνων, με τη μεγαλύτερη χρονικά συμμετοχή, Σακελαρίου,Τριανταφυλλίδου και Μπαξεβάνη. Ο Σεμπάστιαν Κοχ, δεν μοιάζει εξοικειωμένος με το ρόλο του, αποδυναμώνοντας πλήρως το κυρίαρχο ερώτημα που απασχολούσε το Βαρβάκη: αν τα πλούτη ισοδυναμούν με την ατομική ελευθερία, μια υπαρξιακή απορία που, ανεπιτυχώς, προσπάθησε να αναδείξει και η ίδια η ταινία.

Αξιολόγηση: 4/10

Η ΑΡΠΑΓΗ 2 (ΤΑΚΕΝ 2)Η ΑΡΠΑΓΗ 2 (ΤΑΚΕΝ 2)

ΓΑΛΛΙΑ /91'/ΟDEON

Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Μεγκατόν

Ηθοποιοί: Λίαμ Νίσον, Φάμκε Γιάνσεν, Ράντε Σερμπέτζια, Μάγκι Γκρέις

Ο μύθος: Ένας απόστρατος πράκτορας της CIA και η σύζυγος του, πέφτουν θύμα απαγωγής από τα μέλη μιας οικογένειας Αλβανών, που ήθελαν να εκδικηθούν το θάνατο συγγενικών τους προσώπων, για τον οποίο υπεύθυνος ήταν ο Αμερικανός πρώην αξιωματούχος.

Η ανάγνωσή μας: Η συνέχεια της επιτυχημένης, εισπρακτικά, πρώτης ταινίας, έχει ελάχιστες αλλαγές και προσθήκες. Ο σεναριογράφος και παραγωγός Λικ Μπεσόν, αντιστρέφει τους απαχθέντες της οικογένειας Μιλς. Στο ΑΡΠΑΓΗ ήταν η μοναχοκόρη αιχμάλωτη μιας συμμορίας στο Παρίσι και ο υπερπροστατευτικός πατέρας της, την έσωζε αφού εξουδετέρωνε τους κακούς, ενώ τώρα η κόρη, έστω και με τηλεφωνική καθοδήγηση, καλείται να βοηθήσει στην απόδραση των γονιών της. Η δράση μεταφέρεται στην Κωνσταντινούπολη και ο προστατευόμενος του Μπεσόν, Ολιβιέ Μεγκατόν, διακινδυνεύει και στήνει κυνηγητά αυτοκινήτων, στα στενά σοκάκια και το Μεγάλο Παζάρι της Πόλης. Όπως ο Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ στη Βενετία, για τις ανάγκες του ΤHE TOURIST, σκεπτόμενος τις ιδιαιτερότητες της πόλης, κινηματογραφούσε αρκετές σκηνές στις στέγες των κτιρίων, στα ίδια χνάρια και ο Μεγκατόν, αξιοποιεί τις ταράτσες των σπιτιών της Κωνσταντινούπολης, για πιο θεαματικά πλάνα που θα του στερούσαν οι επίγειες λήψεις. Ο πολυμήχανος και, τεχνολογικά άριστα εξοπλισμένος, πράκτορας, η κόρη του που στις ΗΠΑ κάνει μαθήματα οδήγησης και στην Κωνσταντινούπολη οδηγεί ως πρωταθλήτρια σε ράλι, είναι κάποιες από τις αφέλειες, μιας γαλλικής παραγωγής που προτάσσει την ιερή συνοχή της οικογένειας, για να ικανοποιήσει το αμερικανικό κοινό. Στην τελική σκηνή της συνάντησης των δύο πατεράδων, ο Λίαμ Νίσον, προτείνει τη συγχώρεση στον Ράντε Σεμπέρτζια για να λήξει η βεντέτα και να ολοκληρωθεί προφανώς το φρανσάιζ Όμως σ’ αυτό πιο αρμόδιες να απαντήσουν, θα είναι οι σαράντα τρεις διεθνείς αγορές, στις οποίες κυκλοφορεί η ταινία, μέσα σε δύο μόλις εβδομάδες.

Αξιολόγηση: 3/10

ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ (ΤΗΕ CAMPAIGN) ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ (ΤΗΕ CAMPAIGN)

HΠΑ /85'/VILLAGE

Σκηνοθεσία: Τζέι Ρόουτς

Ηθοποιοί: Γουίλ Φέρελ, Ζακ Γαλιφιανάκις, Ντίλαν Μακ Ντέρμοτ, Νταν Ακρόιντ

Ο μύθος: Ο Καμ Μπρέιντι, εκλέγεται γερουσιαστής για πολλά χρόνια, στην περιοχή της Βόρειας Καρολίνας, χωρίς αντίπαλο. Η αλαζονική συμπεριφορά και μερικές άστοχες κινήσεις του, προκαλούν τη δυσαρέσκεια δύο επιχειρηματιών, που για να εξυπηρετήσουν τις παράνομες δραστηριότητες τους, προωθούν ως αντίπαλο του, τον αφελή υπεύθυνο ενός τουριστικού γραφείου.

Η ανάγνωσή μας: Σε μια χρονιά προεδρικών εκλογικών στις ΗΠΑ, μια πολιτική σάτιρα για τα παρασκήνια ανάδειξης των μελών του Κογκρέσου και των σχέσεων τους με διεφθαρμένα οικονομικά συμφέροντα, θα έδειχνε μια επίκαιρη και έξυπνη κινηματογραφική πρόταση. Το όνομα του Τζέι Ρόουτς, σκηνοθέτη των τριών ταινιών AUSTIN POWERS και των κωμωδιών ΓΑΜΠΡΟΣ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ και ΠΕΘΕΡΙΚΑ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ, δεν άφηνε πολλές ελπίδες για μια καυστική και διαυγή ματιά, στην πολιτική ανηθικότητα και η ταινία επιβεβαιώνει τις επιφυλάξεις. Το χιούμορ είναι χονδροειδές και κακόγουστο, οικείο πιθανόν σε μερίδα του αμερικανικού τηλεοπτικού κοινού, αλλά εντελώς ξένο για τον μέσο Ευρωπαίο θεατή. Το φιλμ επενδύει τις φιλοδοξίες του, στο ταπεραμέντο και την εκρηκτικότητα των δύο πρωταγωνιστών (που μαζί με το σκηνοθέτη είναι και παραγωγοί), όμως η χημεία τους αποδεικνύεται πιο προβληματική και από τη μεταξύ τους κομματική αντιπαράθεση, που υπαγορεύουν οι σεναριακές ανάγκες. Ειδικά ο Γαλιφιανάκις, μοιάζει ακατάλληλος, σε ένα ρόλο κόντρα στην περσόνα που έχει καθιερώσει και ίσως ένας διευθυντής κάστιγκ που εδώ απουσιάζει εντελώς, να άλλαζε τη διανομή των ρόλων, ανάμεσα σε αυτόν και τον Φέρελ. Η αντίστροφη μέτρηση της συγκεκριμένης προεκλογικής εκστρατείας, κυλά γοργά και αυτό είναι το μόνο παρήγορο με αυτή την άτολμη και ρηχή κωμωδία, που υιοθετεί ακριβώς την ίδια τακτική με τους πολιτικούς που κριτικάρει, καθώς προσπαθεί να μη δυσαρεστήσει κανένα.

Αξιολόγηση: 2/10    

V/H/SV/H/S

HΠΑ/115'/FILMΒΟΥ PICTURES

Σκηνοθεσία: Άνταμ Γουίνγκαρντ, Ντέιβιντ Μπρούκνερ, Τάι Γουέστ, Γκλεν Μακ Κουέιντ, Τζόε Σουάνμπεργκ, Ρέντιο Σάιλενς

Ηθοποιοί: Κάλβιν Ρίντερ, Λέιν Χιουζ, Τζο Σάικς

Ο μύθος: Μια μυστηριώδης οργάνωση, αναθέτει σε ομάδα παρανόμων, να κλέψει μια βιντεοκασέτα από ένα απομονωμένο σπίτι. Όταν φτάνουν εκεί, ο ιδιοκτήτης είναι νεκρός απέναντι σε μια ανοικτή τηλεόραση, κι εκείνοι αναγκάζονται να δουν, μια σειρά από πέντε ανατριχιαστικά βίντεο, προκειμένου να βρουν τo υλικό που ψάχνουν.

Η ανάγνωσή μας: Μια πρωτότυπη, αναμφίβολα, σεναριακή αφορμή, συνδέει αυτή τη σπονδυλωτή ταινία με ιστορίες τρόμου, που υπογράφουν εννέα διαφορετικοί σκηνοθέτες, τέσσερις από τους οποίους συνσκηνοθετούν ως ομάδα. Οι δημιουργοί είναι όλοι γύρω στα τριάντα, πολλοί συμμετέχουν στις ταινίες των συναδέλφων τους με διάφορες ιδιώτητες και αποτελούν μια νέα φουρνιά, που ειδικεύεται σε χαμηλού κόστους θρίλερ και ταινίες τρόμου. Με μια κάμερα στο χέρι, που υποδηλώνει το πάθος των ηρώων για τη βιντεοσκόπηση, και υποβλητικούς μεταβαλλόμενους φωτισμούς, αναπαράγουν κάθε στοιχείο που σημάδεψε το συγκεκριμένο είδος ταινιών τα τελευταία σαράντα χρόνια. Στοιχειωμένα σπίτια, εξορκισμοί, βαμπίρ, φαντάσματα, σαδιστική πορνογραφία, διανθίζουν, με ελάχιστη φαντασία και χωρίς ανανεωτικές ιδέες, τις ιστορίες. Η μονοδιάστατη πλοκή και οι υπερβολικές ερμηνείες, απλά προετοιμάζουν, για τη σοκαριστική και εξαιρετικά βίαιη κατάληξη του κάθε επεισοδίου και οι καθρέπτες αντανακλούν φευγαλέα, το κακό που στις περισσότερες περιπτώσεις έχει τη μορφή γυναίκας ή παιδιού. Ευχάριστη διαφοροποίηση, αποτελεί μόνο η ιστορία με τίτλο Τuesday the 17th, με θέμα την εκδρομή δύο ζευγαριών στο παραλίμνιο σπίτι μιας κοπέλας η οποία τους χρησιμοποιεί ως δόλωμα, για να αναμετρηθεί με έναν παράξενο δολοφόνο, στην επέτειο προηγούμενων φόνων. Ο Ιρλανδός Γκλεν Μακ Κουέιντ, συνδυάζει εμπνευσμένα, το σασπένς και τη μεταφυσική, και αξιοποιεί στο έπακρο, τους φυσικούς χώρους. Συνολικά, η σκιά ταινιών όπως τα THE BLAIR WITCH PROJECT, CLOVERFIELD και ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ, πέφτει βαριά πάνω σε αυτή την ανθολογία, που προσπαθεί να καλύψει τις αδυναμίες της, κάτω από την καλτ αισθητική της, απευθύνοντας αυτό το found footage φιλμ, αποκλειστικά στους φανατικούς του είδους.

Αξιολόγηση: 2/10

ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ (CHAHARSHANBE-SOORI)ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ (CHAHARSHANBE-SOORI)

IΡΑΝ/102'/SEVEN

Σκηνοθεσία: Ασγκάρ Φαραντί

Ηθοποιοί: Χεντιγιέ Τεχράμι, Παντέα Μπαχράμ ,Ταρανέχ Αλιντούστι

Ο μύθος: Η Ρουχί αναλαμβάνει τον καθαρισμό ενός διαμερίσματος, η ιδιοκτήτρια του οποίου υποπτεύεται τον άντρα της για μοιχεία και ζητάει τη βοήθεια της.

Η ανάγνωσή μας:-

Αξιολόγηση:-

 

 

ΦΙΛΙΚΑ SITE

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr