«Πενήντα αποχρώσεις του γκρι» της Τούλας Ρεπαπή

«Πενήντα αποχρώσεις του γκρι» της Τούλας Ρεπαπή

Στην ταινία Πενήντα αποχρώσεις του γκρι, οι: Ντακότα Τζόνσον –μοντέλο και ηθοποιός, κόρη της Μέλανι Γκρίφιθ και του Ντον Τζόνσον– και ο Τζέιμι Ντόρναν –ηθοποιός, έγινε γνωστός το 2006 με τον ρόλο του στην ταινία Μαρία Αντουανέτα– ενσαρκώνουν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους: της φοιτήτριας Αναστάζια Στιλ και του εικοσιεπτάχρονου δισεκατομμυριούχου Κρίστιαν Γκρέι αντίστοιχα. Η Αναστάζια, μια τελειόφοιτη φοιτήτρια της Αγγλικής Φιλολογίας, πηγαίνει στο γραφείο του Κρίστιαν Γκρέι για να του πάρει συνέντευξη στη θέση της συγκατοίκου της, που ήταν άρρωστη. Έτσι γνωρίζονται η Αναστάζια και ο Κρίστιαν, ερωτεύονται και...

Η κλασική συνταγή επιτυχίας όπου τα δύο αντίθετα έλκονται, η Σταχτοπούτα και το πριγκιπόπουλο, η άβγαλτη και ο «περπατημένος», έρχονται και γίνονται τα βασικά υλικά της επιτυχίας. Όμως, πέραν αυτού τι;

Όντως στο έργο φαίνονται οι διαφορές και οι προσπάθειες που γίνονται εκ μέρους και των δύο για να προσεγγίσουν ο ένας τον άλλο: η Αναστάζια, αθώα, άπειρη, με αισθήματα αλλά και αντιστάσεις, προσπαθεί να ελέγξει την κατάσταση και να κεντρίσει τα αισθήματα του Κρίστιαν, όταν αυτός προσπαθεί να κυριαρχήσει πάνω της και να την υποτάξει, άλλοτε με πανάκριβα δώρα και άλλοτε μέσα από τις αισθήσεις. Το σεξ. Το, μέχρι τότε, άγνωστο σε αυτήν.

Κι ενώ στο βιβλίο αυτό το κομμάτι –του σεξ– έχει τη μεγαλύτερη βαρύτητα, διότι μέσα από αυτό βγαίνουν στο φως οι σκοτεινές πλευρές και τα όριά τους, στην ταινία, εκτός από την αίθουσα του playroom, όπου σε άρτια αισθητική εκτίθενται όλα τα «βοηθήματα», εκεί οι πενήντα αποχρώσεις της διαστροφής απλώς υπονοούνται. Γεγονός το οποίο δεν προσδίδει στην ταινία το ενδιαφέρον ή μάλλον τον λόγο για τον οποίο το βιβλίο έκανε τόσο μεγάλη επιτυχία. Δηλαδή την απελευθέρωση και το σημείο συνάντησης για την ουσιαστική ένωση των ηρώων, αν έγινε, πώς έγινε και ποιος τελικά είχε τον έλεγχο.

Βέβαια, αισθητικά η σκηνοθέτις δίνει αυτό το απαστράπτον σπίτι ενός Αμερικανού δισεκατομμυριούχου και το εκ διαμέτρου αντίθετο πρόχειρο και καθημερινό σπίτι και περιβάλλον της πρωταγωνίστριας. Αλλά μέχρι εκεί. Διότι ίσως η σεξουαλική επανάσταση της νοικοκυράς να περιορίζεται στις λέξεις και στα υπονοούμενα και να μην είναι έτοιμη για οπτικοποίηση των πράξεων. Πόσο μάλλον σε δημόσιο χώρο, όταν πολλές αναγνώστριες αγόραζαν το βιβλίο και το έκρυβαν στο κομοδίνο τους. Έτσι και η ταινία καταφέρνει να απευθύνεται σε ένα μαζικότερο κοινό για μεγαλύτερες εισπράξεις.

Αν και η ταινία δεν συντηρεί τον λόγο για τον οποίο έκανε πάταγο το βιβλίο, το οποίο μεταφράστηκε σε πενήντα γλώσσες και πούλησε πάνω από 100 εκατομμύρια αντίτυπα, ωστόσο πιστεύω πως θα δώσει φήμη στους πρωταγωνιστές, διότι απλώς ενσάρκωσαν τους ήρωές του.

Τι να κάνετε; Και βέβαια να τη δείτε! Πρέπει να έχετε άποψη, ιδίως αν έχετε διαβάσει το βιβλίο.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Πρωταγωνιστούν: Ντακότα Τζόνσον, Τζέιμι Ντόρναν, Ρίτα Όρα, Μάρσα Γκέι Χάρντεν
Σκηνοθεσία: Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον
Μουσική: Ντάνι Έλφμαν
Διανομή: United International Pictures
Από Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2015 στους κινηματογράφους.
Το Πενήντα αποχρώσεις του γκρι της E.L. James κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Πατάκη.

Follow us on Facebook!


 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
«Βραδιές Film Noir κάτω από το φως των αστεριών» σε Μουσεία του ΠΙΟΠ

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) διοργανώνει κινηματογραφικό αφιέρωμα με τίτλο «Βραδιές Film Noir κάτω από το φως των αστεριών», σε Μουσεία του Δικτύου του. Συγκεκριμένα, το πρώτο μέρος...

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Oren Moverman: «Το δείπνο»

Η ταινία Το δείπνο (The Dinner), βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ολλανδού Herman Koch που έχει μεταφραστεί σε 37 γλώσσες και έχει κυκλοφορήσει σε 53 χώρες –μεταξύ αυτών και στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Μεταίχμιο– έκανε πρεμιέρα...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER