A+ A A-

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ του Νίκου Νικολαΐδη


Ο ρομαντισμός, κοινή συνισταμένη πολλών ταινιών αυτής της εβδομάδας, δεν είναι απαραίτητα και σύμμαχος της ποιότητας.

Η ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΞΕΝΗ (LOVE IS STRANGE)

Η ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΞΕΝΗ (LOVE IS STRANGE)
HΠΑ-ΓΑΛΛΙΑ-ΕΛΛΑΔΑ-ΒΡΑΖΙΛΙΑ/94'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Άιρα Σακς
Ηθοποιοί: Τζον Λίθγκοου, Άλφρεντ Μολίνα, Μαρίσα Τομέι

Ο μύθος: Ένα ζευγάρι ηλικιωμένων ομοφυλόφιλων, όταν υποχρεώνεται για οικονομικούς λόγους να πουλήσει την κατοικία του, φιλοξενείται σε διαφορετικά σπίτια κι έρχεται αντιμέτωπο με πρωτόγνωρα προβλήματα.

Η ανάγνωσή μας: Με βάση προσωπικά βιώματα και εμπειρίες ανθρώπων του περίγυρού του, η έκτη ταινία του Άιρα Σακς χρωματίζεται, όπως και προηγούμενές του, από μία gay θεματολογία που πυροδοτεί ένα υπόκωφο δράμα. Με τις αναπάντεχες επιλογές των Λίθγκοου και Μολίνα στους βασικούς ρόλους, ο Αμερικανός σκηνοθέτης ήταν σίγουρο ότι δεν είχε στο μυαλό του να προκαλέσει αλλά να στηριχτεί σε δύο έμπειρα ονόματα. Παράλληλα, είναι αρκετά ώριμος για να αποφύγει ένα μαχητικό σινεμά υπέρ των δικαιωμάτων μίας μειονότητας, έστω κι αν ο γάμος των ηρώων του ύστερα από 39 χρόνια σχέσης ανοίγει τον ασκό του Αιόλου. Δυστυχώς, από τη στιγμή της χωριστής διαβίωσης των δύο ανδρών το φιλμ μοιάζει σχεδόν εκτός θέματος, πλησιάζοντας καταστάσεις οικογενειακών τηλεοπτικών σειρών με μία μητέρα και τον γιο της να μονοπωλούν τον φιλμικό χρόνο. Ο Σακς διστάζει να σχολιάσει επαρκώς τον σκληρό αντίκτυπο των γηρατειών. Προτιμά να μιλήσει για το αίσθημα της αγάπης διαφορετικών μορφών και γενεών μέσα από ένα ισχνό σενάριο, με την ανεδαφική οπτική ενός διανοούμενου του Μανχάταν. Μία κινηματογραφική σονάτα η οποία, αντίθετα με εκείνες του Σοπέν που κυριαρχούν στην ταινία, είναι ελάχιστα υποβλητική.
Αξιολόγηση: 4/10

 

10.000 ΚΜ
10.000 ΚΜ

ΙΣΠΑΝΙΑ/99'/MIKROKOSMOS
Σκηνοθεσία: Κάρλος Μάρκες-Μάρτσετ
Ηθοποιοί: Νατάλια Τένα, Νταβίντ Βερντάχουερ

Ο μύθος: Ένα ζευγάρι ερωτευμένων υποχρεώνεται για επαγγελματικούς λόγους να ζήσει χωριστά για έναν χρόνο με εφόδια την αγάπη του και το Skype.

H ανάγνωσή μας: Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Μάρκες-Μάρτσετ ήταν μαζί με το '71 οι ταινίες με το πιο ισχυρό word of mouth στις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας. Ο τίτλος αναφέρεται στα χιλιόμετρα που απέχει η Βαρκελώνη από το Λος Άντζελες, πόλεις που είναι αναγκασμένοι να μείνουν οι δύο και μοναδικοί χαρακτήρες του φιλμ. Ο Ισπανός σκηνοθέτης μάς τους γνωρίζει με ένα εικοσάλεπτο μονοπλάνο στο ένα από τα δύο διαμερίσματα όπου εκτυλίσσεται ολόκληρη η ταινία. Αυτή η έλλειψη προσώπων και χώρων μπορεί να αιτιολογείται μέχρι ενός βαθμού από το θέμα, αλλά σταδιακά κουράζει υποδηλώνοντας το χαμηλό κόστος της παραγωγής, που γυρίστηκε αποκλειστικά στην Ισπανία. Ο Μάρκες-Μάρτσετ θίγει το δίλημμα των προτεραιοτήτων των σύγχρονων ανθρώπων και τον ρόλο της τεχνολογίας που, αν και διευκολύνει την επικοινωνία τους, δεν μπορεί να υποκαταστήσει την πληρότητα της φυσικής παρουσίας ή τη σωματική επαφή. Παρόμοια όμως με τη σχέση φθείρεται και η δική του προβληματική λόγω της έλλειψης εκπλήξεων και ευρημάτων. Με συνέπεια αυτή η συνεχής καταμέτρηση των ημερών του αποχωρισμού σε κάθε πλάνο να προκαλεί τα αντίθετα από τα επιθυμητά συναισθήματα στον θεατή. Ως δημιουργός έχει μέλλον, αλλά και μεγάλη απόσταση να διανύσει ακόμα μέχρι την καταξίωση.
Αξιολόγηση: 4/10

 

ΨΥΧΡΑ ΚΙ ΑΝΑΠΟΔΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΑ (FROZEN SING-A-LONG)
ΨΥΧΡΑ ΚΙ ΑΝΑΠΟΔΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΑ (FROZEN SING-A-LONG)

HΠΑ/102'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Κρις Μπακ, Τζένιφερ Λι
Ακούγονται: Πάνος Μουζουράκης, Σία Κοσκινά
Κινουμένων σχεδίων με ελληνική μεταγλώττιση

Ο μύθος: Η πριγκίπισσα Άννα συντροφιά με έναν νεαρό ορεσίβιο αγρότη, τον αφοσιωμένο του τάρανδο και έναν καλόκαρδο χιονάνθρωπο, θα αναζητήσει την αδελφή της, βασίλισσα Έλσα, της οποίας η μαγική δύναμη, να δημιουργεί χιόνι και πάγο, έχει καταδικάσει το βασίλειό τους σε αιώνιο χειμώνα.

H ανάγνωσή μας: Κυκλοφόρησε πριν από έναν χρόνο και δύσκολα θα μπορούσες να μαντέψεις ότι θα γίνει το πιο εμπορικό animation όλων των εποχών, με περίπου ένα 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια εισπράξεις μέχρι τώρα. Τιμήθηκε με δύο Όσκαρ κινουμένων σχεδίων και τραγουδιού με τους θαυμαστές μέσω ΥοuTube να τραγουδούν κομμάτια του σάουντρακ. Η εταιρεία παραγωγής έσπευσε να αξιοποιήσει αυτή την ανταπόκριση προωθώντας εκ νέου την ταινία, όπου μικροί και μεγάλοι θα μπορούν στην προβολή να τραγουδήσουν στίχους των κομματιών. Παραθέτουμε ένα απόσπασμα από την κριτική μας: «Παρά την παρουσία του Τζον Λάσετερ ως εκτελεστικού παραγωγού, δεν καταφέρνει να μπολιάσει την παράδοση των κλασικών ταινιών της Nτίσνεϊ με το πνεύμα του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Η πρωτοποριακή τεχνολογία σε σχεδιαστικό επίπεδο, εμπνευσμένη από τα φιόρδ και τα χιονισμένα όρη της Νορβηγίας, αποτυπώνει εντυπωσιακά τον κρυστάλλινο διάκοσμο έστω και χωρίς ουσιαστική βοήθεια από την τρισδιάστατη εικόνα. Η ελληνική μεταγλώττιση δυσκολεύεται να εντάξει στη ροή του φιλμ τα τραγούδια, όμως ο Πάνος Μουζουράκης δανείζει με μπρίο και κέφι τη φωνή του στον χιονάνθρωπο Όλαφ, αναδεικνύοντάς τον στον πιο αξιαγάπητο χαρακτήρα της ταινίας».
Αξιολόγηση: 4/10

 

OI AIΣΘΗΜΑΤΙΕΣ
OI AIΣΘΗΜΑΤΙΕΣ

ΕΛΛΑΔΑ/94'/SPENTZOS FILM
Σκηνοθεσία: Νίκος Τριανταφυλλίδης
Ηθοποιοί: Τάκης Μόσχος, Χάρης Φραγκούλης, Δημήτρης Λάλος

Ο μύθος: Όταν οι δύο μπράβοι ενός τοκογλύφου ερωτεύονται τις λάθος γυναίκες (την κόρη του εργοδότη τους και μία πόρνη, αντίστοιχα) το αφεντικό τους αποφασίζει να τους τιμωρήσει.

Η ανάγνωσή μας: Ύστερα από μακρά απουσία (η τελευταία του μυθοπλασία ήταν το ΜΑΥΡΟ ΓΑΛΑ του 1999), ο Νίκος Τριανταφυλλίδης επιστρέφει με ένα ρομαντικό νουάρ που διαδραματίζεται στη σύγχρονη Αθήνα. Ο Έλληνας δημιουργός σκιαγραφεί με συμπάθεια αλλά και λεπτή ειρωνεία τον υπόκοσμο και προικίζει του ήρωες όχι μόνο με σκληρότητα, αλλά και με ευαισθησία. Οι καπνοί των τσιγάρων και το ημίφως των νυχτερινών κέντρων δεν μπορούν να αποκρύψουν τα κενά της αφήγησης ή την έλλειψη συνοχής των πλάνων. Στις άναρχες ερμηνείες έρχονται να προστεθούν τα ατυχή περάσματα έξι σκηνοθετών, ενός ανεξάρτητου βουλευτή και ενός μουσικού σε ρόλους που αναρωτιέσαι αν προϋπήρχαν στο σενάριο ή τους επέβαλαν οι δημόσιες σχέσεις. Η λατρεία του cult που κυριαρχούσε και στις προηγούμενες δουλειές του σκηνοθέτη αποτελεί τροχοπέδη για το σύμπαν που στήνει και θέλει να είναι ταυτόχρονα ρετρό, επικίνδυνο, αισθηματικό. Αν κάτι διακρίνει τους ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΕΣ είναι η μουσική αντίληψη του Τριανταφυλλίδη και η καίρια χρήση ενός σάουντρακ που περιλαμβάνει από Ενρίκο Καρούζο και Αττίκ μέχρι Τζένη Βάνου. Η έξυπνα κινηματογραφημένη playback ερμηνεία του Λευτέρη Μυτιληναίου στην επιτυχία του «Συγχώρα με που φεύγω» είναι μία από τις ελάχιστες εκλάμψεις της.
Αξιολόγηση: 3/10

 

H ΠΡΩΤΗ ΑΓΑΠΗ (ΤΗΕ ΒΕST OF ME)
H ΠΡΩΤΗ ΑΓΑΠΗ (ΤΗΕ ΒΕST OF ME)

ΗΠΑ/118'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Μάικλ Χόφμαν
Ηθοποιοί: Μισέλ Μόναχαν, Τζέιμς Μάρσντεν, Λιάνα Λιμπεράτο

Ο μύθος: Ένα ζευγάρι που ο έρωτάς του δεν τελεσφόρησε στα εφηβικά του χρόνια συναντιέται και πάλι όταν επιστρέφει στη γενέτειρά του με αφορμή τον θάνατο ενός κοινού φίλου.

Η ανάγνωσή μας: Το ένατο από τα δεκαεπτά μυθιστορήματα που μεταφέρεται στον κινηματογράφο και φέρει την υπογραφή του Νίκολας Σπαρκς. Ο Μίδας της ρομαντικής λογοτεχνίας γράφει συνεχώς συμβατικές παραλλαγές του ανεκπλήρωτου ή ταραχώδους έρωτα ανάμεσα σε ζευγάρια νεαρής και μεσαίας ηλικίας. Στην οθόνη, το αποτέλεσμα εξαρτάται αποκλειστικά από την ικανότητα του σκηνοθέτη και τη χημεία των πρωταγωνιστών που εδώ είναι τέσσερις, αφού το φιλμ απεικονίζει τη σχέση τους σε δύο διαφορετικές περιόδους. Ο Μάικλ Χόφμαν κινηματογραφεί άνευρα και μονότονα παρόν και παρελθόν, αφού ο συγγραφέας (και δεύτερη φορά παραγωγός) δεν θέλει τα μελοδραματικά στοιχεία να μας αποπροσανατολίσουν. Γι' αυτό οι δευτερεύουσες πληροφορίες, όπως η τραγωδία στον γάμο της ηρωίδας και η εγκληματική φύση της οικογένειας του ήρωα, απεικονίζονται γραφικά και δεν πείθουν. Ο Λουκ Μπρέισι αποτελεί την παραφωνία τού σχετικά ομοιογενούς καστ. Εκτός του ότι δεν έχει την παραμικρή ομοιότητα με τον Τζέιμς Μάρσντεν στα 25 του χρόνια, είναι και μεγάλος για γυμνασιόπαιδο. Η εύκολη συγκίνηση ως επιστέγασμα της συνέχειας αυτού του δεσμού στον επίλογο κάνει την καρδιά του φιλμ να σταματήσει οριστικά.
Αξιολόγηση: 3/10

 

ΧΟΜΠΙΤ: Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΣΤΡΑΤΩΝ (ΤΗΕ HOBBIT: THE BATTLE OF THE FIVE ARMIES)
ΧΟΜΠΙΤ: Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΣΤΡΑΤΩΝ (ΤΗΕ HOBBIT: THE BATTLE OF THE FIVE ARMIES)

ΗΠΑ-ΝΕΑ ΖΗΛΑΝΔΙΑ/144'/VILLAGE
Σκηνοθεσία: Πίτερ Τζάκσον
Ηθοποιοί: Μάρτιν Φρίμαν, Ίαν Μακ Κέλεν, Λουκ Έβανς, Ρίτσαρντ Αρμιτάτζ

Ο μύθος: Ο δράκος Νοσφιστής εξολοθρεύεται και οι κάτοικοι της Λιμνούπολης βρίσκονται σε αναζήτηση νέας έδρας, ενώ ο Θόριν Δρυάσπις διεκδικεί έναν αμύθητο θησαυρό. Τα Ορκς πολιορκούν το Βουνό της Μοναξιάς δίνοντας το σύνθημα για τη μάχη των πέντε στρατών.

Η ανάγνωσή μας: Το τελευταίο μέρος της τριλογίας θα μπορούσε να συνοψιστεί ως μία σύγκρουση όλοι εναντίον όλων. Ορκς και λύκοι απέναντι στους νάνους, τα ξωτικά και τους ανθρώπους που καλούνται να τους αντιμετωπίσουν. Η τελική μάχη ξεκινάει περίπου με τη συμπλήρωση μίας ώρας, ενώ οι διαβουλεύσεις και τα συνειδησιακά ζητήματα πριν και κατά τη διάρκειά της μοιάζουν ως οι υποχρεωτικές παύσεις της δράσης. Ο Πίτερ Τζάκσον ήταν απασχολημένος με την περφεξιονιστική αναπαράσταση ενός ακόμη storyboard και του τρόπου σύνδεσης αυτού του κεφαλαίου με την τριλογία του ΑΡΧΟΝΤΑ ΤΩΝ ΔΑΚΤΥΛΙΔΙΩΝ. Τα γεγονότα δεν οδηγούν σε κάποια κορύφωση και οι χαρακτήρες παραμένουν χωρίς σημάδια εξέλιξης σε σχέση με τα προηγούμενα μέρη. Οι ηθοποιοί με σαιξπηρική παιδεία (Μακ Κέλεν, Αρμιτάτζ) απλώς διασώζονται, ενώ διάσημα ονόματα (Κέιτ Μπλάνσετ, Χιούγκο Γουίβινγκ, Κρίστοφερ Λι, Ιαν Χολμ) παρελαύνουν μόνο για μία σκηνή. Ο Νεοζηλανδός σκηνοθέτης έχει πείσει προ πολλού ότι συντονίζει καλύτερα τα computer graphics παρά το ανθρώπινο δυναμικό. Ύστερα από δύο τριλογίες και περισσότερες από δεκαεπτά ώρες θεάματος, το μόνο που απομένει να ζητήσουμε είναι: όχι άλλος Τόλκιν, κύριε Τζάκσον.
Αξιολόγηση: 2/10

 

Ο ΠΑΡΑΜΥΘΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ
Ο ΠΑΡΑΜΥΘΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ

ΕΛΛΑΔΑ/80'/DANAOS FILM
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Πιλάβιος
Εμφανίζεται: Νίκος Πιλάβιος

Ο μύθος: Ζώα, φυτά και αντικείμενα με ασυνήθιστες δυνατότητες αποκαλύπτουν τα μυστικά τους σε έναν τρυφερό παππού.

Η ανάγνωσή μας: Στα χρόνια που ο Νίκος Πιλάβιος ήταν διευθυντής παιδικών προγραμμάτων της ΕΡΤ, η εκπομπή του «Ο Παραμυθάς», που προβαλλόταν επί μια δεκαετία (1978-1987), ένας συνδυασμός αφήγησης και κινούμενων ζωγραφιών, είχε αφήσει εποχή. Πριν από μια τριετία επιχείρησε το comeback στη μικρή οθόνη χωρίς ανάλογη απήχηση και τώρα μεταφέρει τo ίδιο concept στον κινηματογράφο με τη συνδρομή ξανά μελών της οικογένειάς του. Ο ηθοποιός-συγγραφέας ίπταται (με συνέπεια οι ανεμιστήρες να απειλούν την περούκα του) από τη μία περιπέτεια στην άλλη, όμως όλα φαίνονται σήμερα εντελώς παρωχημένα. Το computer animation είναι ερασιτεχνικό και στην εξιστόρηση πλεονάζει ο διδακτισμός και ο αυτοσχεδιασμός, αλλά απουσιάζει η φαντασία. Το μαγικό μολύβι, το μαγικό γιλέκο και οι υπόλοιποι «πρωταγωνιστές» είναι ανεπαρκείς για να αφυπνίσουν τις αναμνήσεις των ενηλίκων ή να κεντρίσουν τη μαθησιακή περιέργεια των παιδιών. Η έκδηλη πρόθεση για επανάληψη της τηλεοπτικής επιτυχίας δεν καθιστά την επιστροφή Πιλάβιου παραμυθένια.
Αξιολόγηση: 2/10

 

ΜΑGICAL GIRL
ΜΑGICAL GIRL

ΙΣΠΑΝΙΑ-ΓΑΛΛΙΑ/127'/WEIRD WAVE
Σκηνοθεσία: Κάρλος Βερμούτ
Ηθοποιοί: Λουίς Μπερμέχο, Μπάρμπαρα Λένι, Χοσέ Σανκριστάν

Ο μύθος: Ένας πατέρας, για να εκπληρώσει την τελευταία επιθυμία της δωδεκάχρονης κόρης του που πάσχει από καρκίνο, θα συναναστραφεί μία ψυχικά διαταραγμένη κοπέλα και έναν συνταξιούχο καθηγητή με σκοτεινό παρελθόν.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

 

ΚΕΛΙ ΑΠΟ ΧΡΥΣΑΦΙ (LA JAULA DE ORO)
ΚΕΛΙ ΑΠΟ ΧΡΥΣΑΦΙ (LA JAULA DE ORO)

MEΞΙΚΟ-ΙΣΠΑΝΙΑ-ΓΟΥΑΤΕΜΑΛΑ/102'/STRADA FILMS
Σκηνοθεσία: Διέγο Κουεμάδα-Ντίεθ
Ηθοποιοί: Μπράντον Λόπεθ, Κάρλος Τσαχόν, Κάρεν Μαρτίνεθ

Ο μύθος: Τρεις έφηβοι από τη Γουατεμάλα επιχειρούν να φτάσουν παράνομα στις ΗΠΑ παρέα με έναν νεαρό Ινδιάνο.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

 

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ (Ο ΜΕΝΙΝΟ Ε Ο ΜUNDO)
ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ (Ο ΜΕΝΙΝΟ Ε Ο ΜUNDO)

ΒΡΑΖΙΛΙΑ/80'/NEANIKO PLANO
Κινουμένων σχεδίων βωβή
Σκηνοθεσία: Άλε Αμπρέου
Ηθοποιοί: Βινίσιους Γκαρσία, Λου Χόρτα

Ο μύθος: Ένα αγόρι ξεκινάει ένα περιπετειώδες ταξίδι προκειμένου να συναντήσει τον πατέρα του, που ξενιτεύτηκε για επαγγελματικούς λόγους.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

 

Διαβάστε επίσης
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
«Πιέρο Μεσίνα: “Η Μεγάλη Αναμονή”» της Βιβής Ζωγράφου

Ακολουθώντας τον αισθητισμό του Πάολο Σορεντίνο, ο νέος Ιταλός σκηνοθέτης Πιέρο Μεσίνα καταθέτει την πρώτη του ταινία. Σε αυτήν παρακολουθούμε τη Ζαν, μια νεαρή κοπέλα που επισκέπτεται τη βίλλα της...

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
11-16 Οκτωβρίου: 10ο Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας-docfest

Από την Τρίτη 11 Οκτωβρίου και για έξι μέρες η καρδιά των Ελλήνων δημιουργών χτυπά δυνατά στο 10ο Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ-docfest. Το Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ-docfest γίνεται 10 χρονών....

ΦΙΛΙΚΑ SITE

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr