A+ A A-

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ του Νίκου Νικολαΐδη


Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης θα φιλοξενήσει και φέτος την 3η Εβδομάδα Ισραηλινού Κινηματογράφου από 10 έως 16 Δεκεμβρίου με εννέα ταινίες της περιόδου 2011-2014 που θα προβληθούν με ελληνικούς υπότιτλους, μεταξύ των οποίων το περσινό ΣΤΟ ΚΕΝΟ ΤΗΣ της Ράμα Μπερστάιν, αλλά και τη συμμετοχή για δεύτερη χρονιά του συγκινητικού ΑΝΤΙΚΕΣ ΦΙΝΤΕΛΜΑΝ του Γιόσι Μαντμόνι.

Το ελληνικό σινεμά της εσωστρέφειας και της αλαζονείας δεν επικοινωνεί με τους θεατές, που έχουν αναπτύξει το δικό τους κριτήριο και δεν παρασύρονται. Περίπου 1.800 τα εισιτήρια της ταινίας Η ΕΚΡΗΞΗ στο πρώτο τετραήμερο, που όλα δείχνουν ότι θα έχει ακόμα πιο χαμηλές πτήσεις στα ταμεία και από την ανάλογα πολυδιαφημισμένη XENIA του Πάνου Χ. Κούτρα.

Το γεγονός ότι το ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΓΙΑ ΣΚΟΤΩΜΑ 2 είναι ένα αδύναμο σίκουελ μάλλον κούρασε ιδιαίτερα, με αποτέλεσμα να διοχετευτεί η λανθασμένη πληροφορία ότι έχει τον ίδιο σεναριογράφο και σκηνοθέτη με το πρώτο φιλμ. Κάτι που φυσικά δεν ισχύει, όπως ήδη γνωρίζετε από τη στήλη μας και την κριτική της περασμένης εβδομάδας. Κανονικά ο Σον Άντερς θα πρέπει να μπει στην ουρά παραπόνων πίσω από τον Έλληνα συνάδελφό του Βασίλη Ραΐση, που η πρόσφατη δουλειά του Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΑΡΣΑ παρουσιάστηκε ως ντεμπούτο, επειδή κάποιοι έτυχε να μην έχουν δει ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΕΛΒΙΣ.

 

Η ΝΥΧΤΑ ΠΡΙΝ ΠΕΣΕΙ ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ (DIPLOMATIE)
Η ΝΥΧΤΑ ΠΡΙΝ ΠΕΣΕΙ ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ (DIPLOMATIE)

ΓΑΛΛΙΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ/84'/ΟDEON
Σκηνοθεσία: Φόλκερ Σλέντορφ
Ηθοποιοί: Νιλς Άρεστρουπ, Αντρέ Ντισολιέ

Ο μύθος: Τη νύχτα της 24ης Αυγούστου 1944, λίγο πριν ο Γερμανός διοικητής του Παρισιού διατάξει την ανατίναξή του, δέχεται την αιφνιδιαστική επίσκεψη του Σουηδού πρόξενου που έχει ως αποστολή να αποτρέψει την καταστροφή.

Η ανάγνωσή μας: Το φιλμ πραγματεύεται μία σχετικά άγνωστη πτυχή του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και αφορά δύο υπαρκτά πρόσωπα, τον Γερμανό στρατηγό Ντίτριχ φον Χόλτιτζ και τον Σουηδό Ραούλ Νόρντιγκ. Το ίδιο περίπου θέμα είχε θίξει το 1966 και ο Ρενέ Κλεμάν στην τρίωρη δημιουργία του ΚΑΨΤΕ ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ, με τον Όρσον Γουέλς στον ρόλο του Σκανδιναβού πολιτικού. Ο Φόλκερ Σλέντορφ δεν είχε λόγο να αναιρέσει την ιστορική ανακρίβεια ότι οι δύο άντρες είχαν περισσότερες από μία συναντήσεις, λεπτομέρεια που εξυπηρετούσε τη δομή του θεατρικού έργου του Σιρίλ Ζελί, αλλά και τη μειωμένη στα 75 του χρόνια ενεργητικότητα. Εξάλλου, τα διαλογικά μέρη ήταν άψογα στην ανάπτυξη και κορύφωση του δράματος και ο ίδιος ήταν από τους πλέον αρμόδιους για τη σκηνοθεσία με βάση τη γερμανική του εθνικότητα και τη γαλλική επαγγελματική του θητεία. Ο Σλέντορφ διευθύνει άνετα ένα ιστορικό δράμα ξενοδοχείου που εξελίσσεται σε μία μεγάλη νύχτα, μέσα στην οποία επιτυγχάνεται η σωτηρία μίας πόλης και το τέλος μίας στρατιωτικής καριέρας. Θίγει τη σημασία του καθήκοντος, της στρατιωτικής υπακοής και των οικογενειακών αξιών, αλλά και των ανθρώπινων αμφιβολιών σε ακραίες εντολές. Όμως η ταινία είναι κυρίως η αποθέωση της διπλωματίας και της πολιτικής επιχειρηματολογίας και η, συχνά, επιλήψιμη ηθική που τις διέπει, κυρίως σε ειρηνικές περιόδους. Οι δύο σπουδαίοι Γάλλοι ηθοποιοί, και ιδιαίτερα ο κατακτητής Νιλς Άρεστρουπ, δίνουν ρεσιτάλ ερμηνείας. Με βάση την ιστορική πραγματικότητα μεταθέτουν τη μηδενική απορία από την τύχη μίας πόλης στο αβέβαιο μέλλον των ξεχωριστών ανθρώπων με βάση τον δεύτερο αφανή πόλεμο: αυτόν της διαπραγμάτευσης.
Αξιολόγηση: 7/10

 

ΑΠΟ ΕΡΩΤΑ
ΑΠΟ ΕΡΩΤΑ

ΕΛΛΑΔΑ/100'/VILLAGE
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αθερίδης
Ηθοποιοί: Σμαράγδα Καρύδη, Θοδωρής Αθερίδης, Παναγιώτα Βλαντή, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Μάρθα Καραγιάννη

Ο μύθος: Δύο μέρες πριν από τον γάμο του με μία Μολδαβή νοσοκόμα, ένας πυροσβέστης θα αρχίσει να νιώθει την οπτασία της γυναίκας που αγάπησε στο παρελθόν να τον πολιορκεί.

Η ανάγνωσή μας: Ο Θοδωρής Αθερίδης διασκευάζει δεύτερη φορά σε ισάριθμες ταινίες του ένα δικό του θεατρικό έργο. Η επιτυχία στο σανίδι μπορεί να είναι μαζί με τα ονόματα των ηθοποιών μία εισπρακτική εγγύηση, αλλά όπως και στο ΜΙΑ ΜΕΛΙΣΣΑ ΣΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ ο Έλληνας σκηνοθέτης δίνει κινηματογραφικές ανάσες και την απαραίτητη σκηνογραφική διεύρυνση στο κείμενό του. Είχε τη φαεινή ιδέα να τοποθετήσει την ιστορία στη Φρεαττύδα και τη Δραπετσώνα, περιοχές που περιφρονεί ο σύγχρονος ελληνικός κινηματογράφος (όντας αιχμάλωτος του ιστορικού κέντρου) και οι οποίες μαζί με τη μονοκατοικία του ήρωα συνθέτουν το ναΐφ και το ρομαντικό στοιχείο. Εκεί που υστερεί είναι στη σκιαγράφηση των δύο γυναικών που βάζουν φωτιά στη ζωή του, τη μοναδική που δυσκολεύεται να σβήσει. Η Άννα της Σμαράγδα Καρύδη είναι ένα ερωτευμένο αλλά πολύ πεζό φάντασμα, ακόμα και για τα δεδομένα μίας ρεαλιστικής ντραμεντί, και η Νατάσα της Παναγιώτας Βλαντή με την κιτς ελληνική προφορά μοιάζει ένας ατυχής συναισθηματικός συμβιβασμός που δεν ερμηνεύεται από την ηλικία ή το συμφέρον. Ο διχασμένος άντρας θα ονειροπολήσει, θα πενθήσει και τελικά θα λυτρωθεί σε ένα αξιοπρεπές θέαμα για το κοινό του σκηνοθέτη-πρωταγωνιστή. Το εγχείρημα θα ήταν σίγουρα πιο διεισδυτικό αν ο Αθερίδης δεν ταυτιζόταν τόσο αχαλίνωτα με τον ήρωά του, πιστοποιώντας ότι δεν καθοδηγήθηκε τόσο από κάποιο καλλιτεχνικό όραμα αλλά από έρωτα.
Αξιολόγηση: 4/10

 

ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ (ΚREUZWEG)
ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ (ΚREUZWEG)

ΓΕΡΜΑΝΙΑ/107'/SEVEN FILMS-SPENTZOS FILM
Σκηνοθεσία: Ντίτριχ Μπρίγκεμαν
Ηθοποιοί: Λέα φαν Άκεν, Φραντζέσκα Bέις

Ο μύθος: Η δεκατετράχρονη Μαρία, κόρη μίας οικογένειας φανατικών καθολικών, θα περάσει από δεκατέσσερις σταθμούς, όπως και ο Ιησούς στον δρόμο για τον Γολγοθά, προκειμένου να ανακηρυχτεί Αγία.

Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

 

JIMMY'S HALL
JIMMY'S HALL

ΑΓΓΛΙΑ-ΙΡΛΑΝΔΙΑ-ΓΑΛΛΙΑ/109'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Κεν Λόουτς
Ηθοποιοί: Μπάρι Γουόρντ, Τζιμ Νόρτον

Ο μύθος: Ένας Ιρλανδός πολιτικός ακτιβιστής επιστρέφει από τις ΗΠΑ στην πατρίδα του και προσπαθεί να ανασυγκροτήσει μία αίθουσα πολιτιστικών εκδηλώσεων και χορού, η δημιουργία της οποίας είχε οδηγήσει στο παρελθόν στην απέλασή του.

Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

 

ΗΛΙΘΙΟΣ ΚΑΙ ΠΑΝΗΛΙΘΙΟΣ ΔΙΟ (DUMP AND DUMPER TO)
ΗΛΙΘΙΟΣ ΚΑΙ ΠΑΝΗΛΙΘΙΟΣ ΔΙΟ (DUMP AND DUMPER TO)

HΠΑ/109'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Πίτερ Φαρέλι, Μπομπ Φαρέλι
Ηθοποιοί: Τζιμ Κάρεϊ, Τζεφ Ντάνιελς, Κάθλιν Τέρνερ

Ο μύθος: Δύο παλιοί φίλοι με χαμηλή ευφυΐα ξανασμίγουν με αφορμή την πρόθεση του ενός να γνωρίσει τη βιολογική κόρη του, που ανατράφηκε από θετούς γονείς.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

 

ΚΟΥΜΠΑ: ΜΙΑ ΖΕΒΡΑ ΚΑΙ ΜΙΣΗ (ΚHUMBA)
ΚΟΥΜΠΑ: ΜΙΑ ΖΕΒΡΑ ΚΑΙ ΜΙΣΗ (ΚHUMBA)

ΝΟΤΙΑ ΑΦΡΙΚΗ/85'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Άντονι Σίλβερστον
Ακούγονται: Ηλίας Ζερβός, Γιάννης Στεφόπουλος
Κινουμένων σχεδίων μόνο με ελληνική μεταγλώττιση

Ο μύθος: Η Κούμπα, μία ζέβρα χωρίς ραβδώσεις στο μισό της σώμα, θεωρείται από το κοπάδι της καταραμένη και ξεκινά ένα περιπετειώδες ταξίδι προς τον νερόλακκο που χαρίζει τις ρίγες στο είδος της.

Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

 

H EΠΕΛΑΣΗ ΤΩΝ ΒΙΚΙΝΓΚΣ (ΝΟRTHMEN – A VIKING SAGA)
H EΠΕΛΑΣΗ ΤΩΝ ΒΙΚΙΝΓΚΣ (ΝΟRTHMEN – A VIKING SAGA)

EΛΒΕΤΙΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ-ΝΟΤΙΑ ΑΦΡΙΚΗ/95'/ΟDEON
Σκηνοθεσία: Κλαούντιο Φα
Ηθοποιοί: Τομ Χόπερ, Τζέιμς Νόρτον

Ο μύθος:-
Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους.
Αξιολόγηση:-

 

Διαβάστε επίσης
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
«Πιέρο Μεσίνα: “Η Μεγάλη Αναμονή”» της Βιβής Ζωγράφου

Ακολουθώντας τον αισθητισμό του Πάολο Σορεντίνο, ο νέος Ιταλός σκηνοθέτης Πιέρο Μεσίνα καταθέτει την πρώτη του ταινία. Σε αυτήν παρακολουθούμε τη Ζαν, μια νεαρή κοπέλα που επισκέπτεται τη βίλλα της...

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
11-16 Οκτωβρίου: 10ο Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας-docfest

Από την Τρίτη 11 Οκτωβρίου και για έξι μέρες η καρδιά των Ελλήνων δημιουργών χτυπά δυνατά στο 10ο Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ-docfest. Το Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ-docfest γίνεται 10 χρονών....

ΦΙΛΙΚΑ SITE

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr