A+ A A-

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 16 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ του Νίκου Νικολαΐδη


Με τη νέα ταινία του Τζον Μπούρμαν QUENN AND COUNTRY ξεκινάει το 27ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, που μας υπενθυμίζει ότι είναι η μακροβιότερη κινηματογραφική διοργάνωση της Αθήνας. Το Φεστιβάλ, που θα πραγματοποιηθεί στις αίθουσες Άστυ (16-29/10) και Ααβόρα (16-22/10) περιλαμβάνει 58 μεγάλου και 15 μικρού μήκους φιλμ. Στις 8 συμμετοχές του διαγωνιστικού προγράμματος, εκτός του Μπούρμαν περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η νέα δουλειά της Άσια Αρτζέντο (κόρη του Ντάριο) INCOMPRESA και το καινούργιο φιλμ του προκλητικού Λάρι Κλάρκ ΤΗΕ SMELL OF US. Με αφορμή τη συμπλήρωση ενός αιώνα από την έναρξη του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, το Φεστιβάλ ετοίμασε μία ενότητα 12 πολεμικών ταινιών, όπως τα Ο ΣΑΡΛΩ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ του Τσάρλι Τσάπλιν και ΜΕΓΑΛΗ ΧΙΜΑΙΡΑ του Ζαν Ρενουάρ. Επίσης, 8 Έλληνες σκηνοθέτες (Αβδελιώδης, Οικονομίδης, Παναγιωτόπουλος κ.ά.) διαλέγουν την αγαπημένη τους ευρωπαϊκή ταινία, με σπανιότερη όλων το ΓΥΑΛΙΝΟ ΚΛΟΥΒΙ του Αγκούστι Βιγιαρόγκα, πρόταση του Δημήτρη Παναγιωτάτου. Στις παράλληλες εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας εντάσσεται η συζήτηση με θέμα: «Ο κινηματογράφος της κρίσης – Ο κινηματογράφος σε κρίση» την Τετάρτη 22/10 στις 12:30 στον Ιανό. Παράλληλα, θα διατεθούν περίπου 700 εισιτήρια σε ανέργους (10 ανά προβολή), τα οποία θα μοιράζονται με σειρά προτεραιότητας 45 λεπτά πριν από την έναρξη κάθε προβολής.

ΑNNABELLE

ΑNNABELLE
ΗΠΑ/98'/VILLAGE
Σκηνοθεσία: Τζον Λεονέτι
Ηθοποιοί: Άναμπελ Γουάλις, Γουρντ Χόρτον, Άλφρε Γούνταρντ

Ο μύθος: Αφού γλιτώνουν από την εισβολή ενός ζευγαριού δολοφόνων στη οικία τους, μία έγκυος και ο σύζυγός της μετακομίζουν πετώντας τη vintage κούκλα που είχαν στο παιδικό δωμάτιο ως κακότυχη. Μετά τη γέννηση της κόρης τους και με την κούκλα ξανά στις αποσκευές τους, οι δαιμονικές δυνάμεις τούς ακολουθούν στο καινούργιο σπίτι τους.

Η ανάγνωσή μας: Οι περισσότεροι διευθυντές φωτογραφίας μπορεί να μετανιώνουν για το πέρασμά τους στη σκηνοθεσία, όμως ο Τζον Λεονέτι πιστοποιεί ότι άξιζε την αναβάθμιση έστω και στην τρίτη ευκαιρία του. Το φιλμ χαρακτηρίζεται ταυτόχρονα πρίκουελ και spin-off του άδικα επιτυχημένου ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ του Τζεμς Γουάν (που εδώ είναι ο παραγωγός), αλλά στην πραγματικότητα οι ομοιότητες (η εναρκτήρια σκηνή, η όψη και το όνομα της κούκλας) είναι ελάχιστες. Ο άσημος σεναριογράφος Γκάρι Ντάουμπερμαν, σε μία αυτόνομη ιστορία που διαδραματίζεται στα χρόνια του '70 στην Καλιφόρνια, προσωποποιεί αρχικά τον κίνδυνο σε κάποιους μιμητές του Τσαρλς Μάνσον και στη συνέχεια δανείζεται με την αναπόφευκτη ατέλεια από ΤΟ ΜΩΡΟ ΤΗΣ ΡΟΖΜΑΡΙ. Εκεί ο Λεονέτι μπορεί να υστερεί θεαματικά σε σχέση με τον στοχασμό που κυοφορούσε το αριστούργημα του Πολάνσκι, αλλά δείχνει αξιοθαύμαστη φαντασία στην τρόπο κινηματογράφησης, τις γωνίες λήψης και τον ρυθμό που επιβάλλει τόσο στο διαμέρισμα όσο και στο υπόλοιπο κτίριο. Ακόμα και η παρουσία της βιβλιοπώλισσας είναι μέχρι την τελική θυσία της διφορούμενη και απειλητική, χάρη στην καλή ερμηνεία της Άλφρε Γούνταρντ. Το σοκ και η φρίκη δεν γίνονται ποτέ αυτοσκοπός σε μία ταινία που προσπαθεί να σε τρομάξει με πιο υποβλητικό τρόπο και σε αρκετά σημεία το καταφέρνει.
Αξιολόγηση: 6/10

Παράλληλα, θα διατεθούν περίπου 700 εισιτήρια σε ανέργους (10 ανά προβολή), τα οποία θα μοιράζονται με σειρά προτεραιότητας 45 λεπτά πριν από την έναρξη κάθε προβολής.

GET ON UP

GET ON UP
HΠΑ/139'/UIP
Σκηνοθεσία: Τέιτ Τέιλορ
Ηθοποιοί: Τσάντγουικ Μπόουσμαν, Νταν Ακρόιντ, Βαϊόλα Ντέιβις, Οκτάβια Σπένσερ

Ο μύθος: Η πορεία του Τζέιμς Μπράουν από τη δύσκολη παιδική ηλικία έως τη μεταμόρφωσή του σε αστέρα της μουσικής βιομηχανίας.

Η ανάγνωσή μας: Το χρονικό της πολυκύμαντης ζωής του πιο σκληρά εργαζόμενου ανθρώπου στη show business ζωντανεύει με χρηματοδότες τούς Μικ Τζάγκερ και Μπράιαν Γκρέιζερ (ΕΝΑΣ ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ). Έχοντας πιάσει τον παλμό της αφροαμερικανικής κουλτούρας στο φιλμ ΟΙ ΥΠΗΡΕΤΡΙΕΣ, ο Τέιτ Τέιλορ αποφεύγει τη γραμμική αφήγηση δίνοντας έμφαση στην προσωπικότητα και στο πνεύμα της μουσικής του Μπράουν, γι' αυτό τον εμφανίζει σε διαφορετικές ηλικίες να απευθύνεται στον φακό. Οι Άγγλοι αδελφοί Τσεζ και Τζον-Χένρι Μπάτεργουορθ (ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ) για το σενάριό τους δεν στηρίχτηκαν καν στην αυτοβιογραφία του, εστιάζοντας περισσότερο στην καριέρα και λιγότερο στην ιδιωτική ζωή του, πάντα με κριτήριο πραγματικά στοιχεία. Ο Τέιλορ σκιαγραφεί όχι μόνο το πορτρέτο ενός ταλαντούχου μουσικού και επιτυχημένου επιχειρηματία, αλλά έναν άνθρωπο που φθονούσε ανερχόμενους συναδέλφους, όπως οι Ρόλινγκ Στόουνς, και ήταν αυταρχικός με τους συνεργάτες του, στους οποίους συχνά επέβαλλε πρόστιμο. Όλες οι μελανές πτυχές του (καταχρήσεις, κακοποιήσεις συζύγων, συλλήψεις) απεικονίζονται ως απόρροια της αλαζονείας που τον διακατείχε, με καλύτερο παράδειγμα την έξοχη εναρκτήρια σεκάνς, όπου η χρήση μίας τουαλέτας αποκτά μείζονα σημασία. Ο Τσάντγουικ Μπόουσμαν μπολιάζει στην υποκριτική του την ψυχοσύνθεση του νονού της σόουλ και δίνει το τέμπο σε αυτό το στιλιστικά funky biopic. Μάλιστα, αν σκεφτείς ότι όλα τα τραγούδια ακούγονται στις αυθεντικές εκτελέσεις του Τζέιμς Μπράουν, η μόνη περίπτωση να αφήσεις το κάθισμά σου είναι απλώς για να χορέψεις.
Αξιολόγηση: 6/10

71

'71
ΑΓΓΛΙΑ/99'/SEVEN FILMS-SPENTZOS FILM
Σκηνοθεσία: Γιαν Ντεμάνζ
Ηθοποιοί: Τζακ Ο' Κόνελ, Ντέιβιντ Γουίλμοτ

Ο μύθος: Στη διάρκεια ταραχών στη Βόρεια Ιρλανδία το 1971, ένας Άγγλος στρατιώτης αποσπάται από τη μονάδα του και παγιδεύεται σε εχθρικό έδαφος δίνοντας μάχη για τη ζωή του.

Η ανάγνωσή μας: Με μία σημαδιακή χρονιά στον τίτλο, όπου η εθνικιστική βία ήταν σε έξαρση στη Βόρεια Ιρλανδία, το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Γιαν Ντεμάνζ καλλιεργεί ανεκπλήρωτες υποσχέσεις. Δεν δραματοποιεί ένα ιστορικό γεγονός, όπως ο Πολ Γκρίνγκρας στη θορυβώδη ΜΑΤΩΜΕΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗ, ούτε έχει ίχνος από τον πολιτικό προβληματισμό και τα ηθικά διλήμματα που έθετε ο Τζέιμς Μαρς στον ΧΟΡΟ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΟΠΩΝ, που τοποθετούνταν σε ένα μεταγενέστερο Μπέλφαστ. Ο Ντεμάνζ στο μεγαλύτερο μέρος περιγράφει ψυχρά μία ασυνήθιστη ανθρωποκεντρική ιστορία απαλλαγμένη από κάθε πιθανή πολιτική προέκταση. Ο στρατιώτης εγκλωβίζεται σε ένα επικίνδυνο περιβάλλον, όπου δεν μπορεί να αναγνωρίσει συμμάχους και αντιπάλους. Το ίδιο πρόβλημα όμως έχουν και οι θεατές, τουλάχιστον οι εκτός Βρετανίας, που παρακολουθούν έναν αγώνα επιβίωσης διανθισμένο από αδιάφορες ίντριγκες και προδοσίες πολιτοφυλάκων, παραστρατιωτικών, καθολικών και προτεσταντών με αιτία τη λεία τους. Η φωτογραφία σε παστέλ αποχρώσεις και η χρήση της μουσικής δημιουργούν την απαιτούμενη ζοφερή ατμόσφαιρα και το φινάλε έχει την κορύφωση για να σε αποζημιώσει. Αυτό όμως δεν αμβλύνει την εντύπωση μίας ενοχλητικής ουδετερότητας (ανεξάρτητα από το γεγονός ότι ο σκηνοθέτης είναι Γαλλοαλγερινός), που έχει ως αποκλειστικό στόχο να εμφανίσει ως αθώες περιστερές τα αγγλικά στρατεύματα εκείνης της εποχής.
Αξιολόγηση: 5/10

ΛΑΘΟΣ ΣΤΟ ΛΑΘΟΣ (ΜΕΑ CULPA)

ΛΑΘΟΣ ΣΤΟ ΛΑΘΟΣ (ΜΕΑ CULPA)
ΓΑΛΛΙΑ/90'/ΟDEON
Σκηνοθεσία: Φρεντ Καβαγιέ
Ηθοποιοί: Βενσάν Λιντόν, Ζιλ Λελούς, Ναντίν Λαμπακί

Ο μύθος: Δύο φίλοι αστυνομικοί, που η επαγγελματική σχέση τους διακόπηκε όταν ο ένας προκάλεσε θανατηφόρο τροχαίο και αποτάχθηκε, ξανασμίγουν όταν η οικογένειά του γίνεται στόχος εγκληματιών.

Η ανάγνωσή μας: Η τρίτη κατά σειρά περιπέτεια σε ισάριθμες ταινίες για τον Φρεντ Καβαγιέ σε κάνει να αναρωτιέσαι πώς ο Λικ Μπεσόν δεν τον προσεταιρίστηκε ως σήμερα σε κάποια από τις συναφείς παραγωγές του. Μπορεί το αστυνομικό δίδυμο (που συνθέτουν οι πρωταγωνιστές των δύο προηγούμενων ταινιών του) να ταιριάζει απόλυτα με τις φυσιογνωμίες δύο ανορθόδοξων υπερασπιστών του νόμου, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό. Ο Γάλλος σκηνοθέτης φορτώνει την πλοκή με απίθανες καταστάσεις, όπως για παράδειγμα οι τύψεις που προκάλεσαν το διαζύγιο ή οι μαφιόζοι που ξεκαθαρίζουν τους λογαριασμούς τους στον πολυσύχναστο χώρο ταυρομαχιών. Παράλληλα, οι αλλεπάλληλοι εφιάλτες του ήρωα γύρω από τη στιγμή του τροχαίου σχεδόν προδίδουν την υποτιθέμενη ανατροπή της ιστορίας. Ο Καβαγιέ επινοεί ως ευάλωτο στόχο ένα παιδί για να δικαιολογήσει το θέμα της λύτρωσης, μόνο που η ηλικία του και όσα σε κλάσματα δευτερολέπτου είδε αποκλείεται να τον καθιστούσαν ποτέ ουσιώδη μάρτυρα εγκλήματος. Η δράση αξίζει μόνο για την τελική σεκάνς στην υπερταχεία αμαξοστοιχία, αλλά ο σκηνοθέτης νιώθει πολύ σίγουρος για τις ικανότητές του ώστε να σκεφτεί πως αυτό το mea culpa τον αφορά.
Αξιολόγηση: 3/10

ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ 30,5 ΜΕΤΡΑ ΜΑΚΡΙΑ (ΤΗΕ ΗUNDRED-FOOT JOURNEY)

ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ 30,5 ΜΕΤΡΑ ΜΑΚΡΙΑ (ΤΗΕ ΗUNDRED-FOOT JOURNEY)
ΗΠΑ-ΙΝΔΙΑ-ΗΝΩΜΕΝΑ ΑΡΑΒΙΚΑ ΕΜΙΡΑΤΑ/122'/ΟDEON
Σκηνοθεσία: Λάσε Χάλστρομ
Ηθοποιοί: Έλεν Μίρεν, Ομ Πούρι, Μανίς Νταγιάλ

Ο μύθος: Ένας Ινδός και η οικογένειά του εγκαταλείπουν την πατρίδα τους και ανοίγουν στη Νότια Γαλλία το νέο εστιατόριό τους, πυροδοτώντας την αντιπαράθεση με την ντόπια ιδιοκτήτρια ενός βραβευμένου ρεστοράν που βρίσκεται στον απέναντι δρόμο.

Η ανάγνωσή μας: Σπεσιαλίστας στις γλυκανάλατες ταινίες, ο Λάσε Χάλστρομ ήταν μία λογική επιλογή για την Όπρα Γούινφρει και τον Στίβεν Σπίλμπεργκ, που είναι οι παραγωγοί και περιβάλλουν με το κύρος τους το εγχείρημα. Το μυθιστόρημα του Ρίτσαρντ Μοράις, που άνετα θα μπορούσε να εμπνευστεί και ένας έφηβος, δεν μπορεί να το σώσει ούτε ο καταξιωμένος σεναριογράφος Στίβεν Νάιτ (ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΧΡΟΝΟ, ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΚΥΚΛΩΜΑ). Η συνταγή του Σουηδού σκηνοθέτη περιλαμβάνει λίγη μαγειρική, μεγάλη δόση φολκλόρ (κάθε πλάνο με Ινδούς επενδύεται με ανάλογη μουσική) και μία σύγκρουση ανάμεσα στους δύο ιδιοκτήτες, που η μία βλέπει να χάνει τη μονοπωλιακή θέση της και ο άλλος να αδικείται ο γιος του, ένας χαρισματικός, αυτοδίδακτος σεφ. Προσχηματικά φουντώνει η σπίθα της κοινωνικής ανησυχίας αναφορικά με τον τρόπο που ο καπιταλισμός αντιλαμβάνεται την πολυπολιτισμικότητα, η οποία σβήνει ταυτόχρονα με την απόλυση του μισαλλόδοξου μάγειρα. Το φαγητό συμφιλιώνει τις διαφορετικές κουλτούρες και δημιουργεί κοινά οικονομικά συμφέροντα, που εξυπηρετούνται από τα αστέρια Μισελέν της γαλλικής κουζίνας. Με βάση την κοντινή απόσταση, το ταξίδι των γεύσεων και της αφέλειας θα μπορούσε να είχε τερματιστεί πολύ νωρίτερα, αν ο Χάλστρομ δεν επιδίωκε να τακτοποιήσει διεξοδικά νεανικούς και γεροντικούς έρωτες κόβοντάς μας εντελώς την όρεξη.
Αξιολόγηση: 3/10

ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ (ΙL CAPITALE UMANO)

ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ (ΙL CAPITALE UMANO)
ΙΤΑΛΙΑ-ΓΑΛΛΙΑ/111'/STRADA FILMS
Σκηνοθεσία: Πάολο Βίρτζι
Ηθοποιοί: Φαμπρίτσιο Μπεντιβόλιο, Βαλέρια Γκολίνο, Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι

Ο μύθος: Την παραμονή των Χριστουγέννων, ένας ποδηλάτης παρασύρεται από ένα τζιπ. Το δυστύχημα διασταυρώνει τη μοίρα δύο οικογενειών που οδεύουν προς τη χρεοκοπία.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

ΤΑ ΤΕΡΑΤΟΚΟΥΤΑΚΙΑ (ΤΗΕ BOXTROLLS)

ΤΑ ΤΕΡΑΤΟΚΟΥΤΑΚΙΑ (ΤΗΕ BOXTROLLS)
HΠΑ/96'/UIP
Σκηνοθεσία: Γκρέιαμ Ανέιμπλ, Άντονι Στάτσι
Ακούγονται: Μπεν Κίνγκσλεϊ, Νικ Φροστ, Ρίτσαρντ Αγιοάντε
Κινουμένων σχεδίων με υπότιτλους και ελληνική μεταγλώττιση

Ο μύθος: Ένα ορφανό αγόρι, που το μεγάλωσαν ρακοσυλλέκτες με τη μορφή κουτιών μέσα στους υπονόμους, θα προσπαθήσει να υπερασπιστεί τη φήμη τους που αμαυρώνει ένας μοχθηρός εξολοθρευτής, προκειμένου να ενταχτεί στην καλή κοινωνία της πόλης.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

 

ΦΙΛΙΚΑ SITE

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr