fbpx

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 18 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ του Νίκου Νικολαΐδη

Στις 18 Σεπτεμβρίου ανοίγει ουσιαστικά τις πύλες του για το κοινό, στις αίθουσες Ιντεάλ, Δαναός 1 & 2, Οdeon Opera 1 & 2 και Ταινιοθήκη της Ελλάδος, το 20ό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» με ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα, αλλά χωρίς τη συνταρακτική προσθήκη που θα υποδήλωνε τον εορταστικό χαρακτήρα του. Δέκα ταινίες από Λατινική Αμερική, ΗΠΑ και Ευρώπη θα διαγωνιστούν για τη Χρυσή Αθηνά. Το επίσης διαγωνιστικό τμήμα Μουσική και Φιλμ με επτά ταινίες έχει δύο ξεκάθαρα φαβορί, κυρίως λόγω της απήχησης των ονομάτων που αφορούν. Πρόκειται για το PULP: ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ, ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΚΑΙ ΤΑ ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ, που το συνοδεύουν ο σκηνοθέτης Φλόριαν Χάμπιχτ και ο ντράμερ του συγκροτήματος Νικ Μπαρνς, ο οποίος στις 26/9 θα είναι ο dj στο επετειακό πάρτι στην Τεχνόπολη. Επίσης, το 20.000 ΜΕΡΕΣ ΣΤΗ ΓΗ για τον Νικ Κέιβ με τον αριθμό να ισοδυναμεί με τα 56 χρόνια του μουσικού σε ημέρες και την προβολή να είναι προγραμματισμένη ανήμερα των γενεθλίων του, 22/9. Εμείς αναμένουμε περισσότερο το ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΦΕΛΑ ΚΟΥΤΙ του Άλεξ Γκίμπνεϊ για την καριέρα και την πολιτική δράση του Νιγηριανού μουσικού. Η κατηγορία του ντοκιμαντέρ έχει ως ηχηρότερα ονόματα τον Σεργκέι Λόζνιτσα με το ΠΛΑΤΕΙΑ ΜΑΪΝΤΑΝ, το προοίμιο της ουκρανικής κρίσης, και τον Τζόναθαν Νόσιτερ (επίσης προσκεκλημένος) που στο ΦΥΣΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ συνεχίζει τις οινικές αναζητήσεις του στην Ιταλία. Άλλες δυνατές προτάσεις το ΚΥΡΙΟΣ X της Τεσά Λουίζ-Σαλόμ, πορτρέτο του σκηνοθέτη Λεό Καράξ, και το ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ του Νάνταβ Σίρμαν για έναν αληθινό Παλαιστίνιο προδότη. Όμως το must-see για κάθε κριτικό κινηματογράφου είναι το Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ του Στιβ Τζέιμς, για τον διάσημο Ρότζερ Ίμπερτ, βραβευμένο με Πούλιτζερ και κινηματογραφικό συντάκτη της Chicago Sun Times από το 1967 έως τον θάνατό του, το 2013! Τον άνθρωπο που μας βοήθησε να κατανοήσουμε ότι μπορεί να έχεις εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις με κάποιον που μοιράζεσαι το ίδιο πάθος. Παράλληλα συνεχίζονται τα τμήματα Πανόραμα, Ειδικές Προβολές και Πρεμιέρες (με τις νέες ταινίες μεταξύ άλλων των Έιμπελ Φεράρα, Ντέιβιντ Μακένζι, Αν Φοντέν και τις αποχαιρετιστήριες δουλειές των Αλέν Ρενέ και Τζέιμς Γκαντολφίνι). Στα φετινά αφιερώματα, την τιμητική τους έχουν οι σκηνοθέτες Αντρέι Ζουλάφσκι, Σταύρος Τορνές, Ρόμπερτ Όλντμαν (με τη φιλμογραφία του στη δεκαετία του '70), ενώ δελεαστικό φαντάζει το focus στην Αυστραλία με έξι σύγχρονα δείγματα από τη μακρινή χώρα. Επίσης, θα προβληθούν 85 ελληνικές ταινίες μικρού μήκους (οι 65 διαγωνιστικά) και 12 μεγάλου μήκους, ανάμεσά τους 4 σε διαδικασία Work In Progress, κατηγορία που στο μέλλον θα έπρεπε να επανεξεταστεί αν έχει χρησιμότητα. Ποιος ο λόγος να αφιερώσεις χρόνο για κάτι που μπορεί να απέχει από την τελική εκδοχή του, προσδίδοντας ταυτόχρονα προσωρινότητα και στα συμπεράσματά σου; Η διοργάνωση, που πλαισιώνεται από παράλληλες εκδηλώσεις και καθημερινά πάρτι σε αθηναϊκά μπαρ, θα ολοκληρωθεί στις 28 Σεπτεμβρίου με ταινία λήξης ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ του Ντέιβιντ Φίντσερ.

Όμως το must-see για κάθε κριτικό κινηματογράφου είναι το Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ του Στιβ Τζέιμς, για τον διάσημο Ρότζερ Ίμπερτ, βραβευμένο με Πούλιτζερ και κινηματογραφικό συντάκτη της Chicago Sun Times από το 1967 έως τον θάνατό του, το 2013!

Η ΩΡΑΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ (ΒΕLLE DE JOUR)

Η ΩΡΑΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ (ΒΕLLE DE JOUR) Επανέκδοση
ΓΑΛΛΙΑ-ΙΣΠΑΝΙΑ/101'/ΝΕW STAR
Σκηνοθεσία: Λουίς Μπουνιουέλ
Ηθοποιοί: Κατρίν Ντενέβ, Μισέλ Πικολί, Πιέρ Κλεμεντί

Ο μύθος: Η νεαρή σύζυγος ενός γιατρού βρίσκει καταφύγιο στις ερωτικές της φαντασιώσεις, τις οποίες πραγματοποιεί όταν γίνεται πόρνη πολυτελείας σε οίκο ανοχής τις ώρες που ο άντρας της εργάζεται.

Η ανάγνωσή μας: Η πρώτη έγχρωμη ταινία του Μπουνιουέλ, γυρισμένη το 1967, προκάλεσε σκάνδαλο στην αρχική κυκλοφορία της και αποτελεί ένα κλασικό δείγμα ερωτικού κινηματογράφου δικαιολογώντας γιατί θεωρούνταν ο πρωτοπόρος του σουρεαλισμού. Ποτέ άλλοτε ο Ισπανός δημιουργός δεν έμπλεξε τόσο ιδανικά το όνειρο και την πραγματικότητα, τον ρεαλισμό με τη φαντασία όσο σε αυτό το φιλμ, που ο τίτλος είναι μία παράφραση της αγγλικής φράσης Lady Of The Night, αφού η εκδιδόμενη ηρωίδα του εργάζεται υπό το φως της ημέρας. Ξεκινώντας από μία αριστοτεχνική διασκευή του ομότιτλου μυθιστορήματος που έγραψε στα νεανικά του χρόνια ο Ζοζέφ Κεσέλ, ο Μπουνιουέλ καυτηριάζει τον αστικό καθωσπρεπισμό και τις θρησκευτικές απαγορεύσεις. Παράλληλα μελετά τη σεξουαλική στέρηση, απενοχοποιεί την ερωτική διαστροφή και τον σαδομαζοχισμό, προκαλώντας μας να δούμε ένα ανθρώπινο δράμα ως μία οπτασία πάνω στη γυναικεία λίμπιντο. Ως ελάχιστο φόρο αναγνώρισης, ο Μάρτιν Σκορσέζε πρωτοστάτησε στην επανακυκλοφορία το 1995 στις ΗΠΑ του φιλμ, που εκτόξευσε την καριέρα της 24χρονης Κατρίν Ντενέβ. Μίας μορφής τόσο τέλειας με το πέπλο της ψυχρότητας και κολασμένα ποθητής στον κόσμο της «αμαρτίας».
Αξιολόγηση: 9/10

Ο ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ (ΤΗΕ ΜΑΖΕ RUNNER)

Ο ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ (ΤΗΕ ΜΑΖΕ RUNNER)
HΠΑ/113'/ΟDEON
Σκηνοθεσία: Γουές Μπολ
Ηθοποιοί: Ντίλαν Ο' Μπρίεν, Γουίλ Πούλτερ, Πατρίτσια Κλάρκσον

Ο μύθος: Ο νεαρός Τόμας, δίχως αναμνήσεις από την προηγούμενη ζωή του, ξυπνά σε μία εύφορη κοιλάδα όπου ζει εγκλωβισμένη μία κοινότητα εφήβων, τα μέλη της οποίας αφίχθησαν με τον ίδιο ανεξήγητο τρόπο, ένα κάθε μήνα. Μόνη ελπίδα διαφυγής αποτελεί ένας λαβύρινθος που φυλάσσεται από αιμοβόρα τέρατα.

Η ανάγνωσή μας: Η ταινία βασίζεται στον ομότιτλη σειρά τεσσάρων βιβλίων του Αμερικανού Τζέιμς Ντάσνερ που ειδικεύεται στη νεανική λογοτεχνία με αμφιλεγόμενη παραγωγικότητα, αφού έχει γράψει σε μία δεκαετία δεκαέξι μυθιστορήματα σε πέντε διαφορετικές σειρές. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Γουές Μπολ συνδυάζει την επιστημονική φαντασία, τη δράση και το δράμα χαρακτήρων αρκετά επιτυχημένα, διαλύοντας από την αρχή κάθε πιθανή προκατάληψη για αυτού του είδους τις παραγωγές. Οι τρεις σεναριογράφοι θέτουν έμμεσα (για να μην απομακρύνουν το target group της ταινίας) τα ζητήματα του εγκλεισμού, το ιεραρχικό σύστημα σε ένα ανδροκρατούμενο περιβάλλον, την οργάνωση και συνεργασία που διέπει τις μικρές κοινότητες. Δείχνουν τους νεαρούς ήρωες να συμπεριφέρονται ώριμα σκεπτόμενοι την επιβίωση, κάποιοι ρισκάροντας μέσω της απόδρασης και οι υπόλοιποι αρκούμενοι στις περιορισμένες κατακτήσεις τους ως φυλακισμένοι. Η καλλιτεχνική διεύθυνση μπορεί να μην αποδεικνύεται πρωτότυπη στον σχεδιασμό των τεράτων, αλλά συνθέτει το γήινο με το φουτουριστικό στοιχείο στο ντεκόρ και ο Μπολ δεν χάνει τον χρόνο και τον προσανατολισμό του με δαιδαλώδεις λήψεις εντυπωσιασμού. Φυσικά, ο μίτος της Αριάδνης έχει εδώ ηλεκτρονικά χαρακτηριστικά, αλλά αυτό δεν επηρεάζει τις θετικές εντυπώσεις. Ούτε η ωμή προαναγγελία του σίκουελ αυτής της σοφιστικέ περιπέτειας από τα σαρκώδη χείλη της ακόμη ελκυστικής Πατρίτσια Κλάρκσον.
Αξιολόγηση: 6/10

ΑΜΝΗΣΙΑ (ΒΕFORE I GO TO SLEEP)

ΑΜΝΗΣΙΑ (ΒΕFORE I GO TO SLEEP)
ΑΓΓΛΙΑ-ΗΠΑ-ΓΑΛΛΙΑ-ΣΟΥΗΔΙΑ/92'/SEVEN FILMS-SPENTZOS FILM
Σκηνοθεσία: Ρόουαν Τζοφέ
Ηθοποιοί: Κόλιν Φερθ, Νικόλ Κίντμαν, Μαρκ Στρονγκ

Ο μύθος: Μία γυναίκα εξαιτίας κάποιου τραυματικού γεγονότος στο παρελθόν ξυπνά κάθε πρωί χωρίς να θυμάται τίποτα από τη ζωή της. Ένας ιατρός και μία παλιά φίλη θα συμβάλουν στο να ανακαλέσει τις αναμνήσεις της.

Η ανάγνωσή μας: Η αλήθεια είναι ότι βλέποντας δεύτερη φορά το τελευταίο δίμηνο μαζί τους Κόλιν Φέρθ και Νικόλ Κίντμαν (η οποία επέλεξε τον συμπρωταγωνιστή της) μετά τον ΚΥΚΛΟ ΤΩΝ ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ, οι ομοιότητες τουλάχιστον στην αρχή είναι χαρακτηριστικές. Οι δύο σταρ είναι ξανά σύζυγοι χωρίς παιδιά, η Κίντμαν ασχολείται με τα οικιακά και το θέμα της μνήμης έχει και πάλι σημαίνοντα ρόλο, με μόνη διαφορά ότι στο φιλμ του Τζόναθαν Τεπλίτζκι ήταν ο Φερθ που προσπαθούσε ανεπιτυχώς να ξεχάσει κάποια βιώματά του. Ο Ρόουαν Τζοφέ (γιος του σκηνοθέτη Ρόλαντ Τζοφέ) κάνει βήματα οπισθοδρόμησης σε σχέση με το ντεμπούτο του, ΑΝΗΛΙΚΟΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ, διασκευάζοντας το μπεστ σέλερ του ιατρού Στίβεν Γουότσον, που το επέλεξε ως παραγωγός ο Ρίντλεϊ Σκοτ. Το σενάριο δεν κατορθώνει να παρατείνει αρκετά την αμφιβολία αν η ηρωίδα είναι θύμα μίας συνωμοσίας ή των προσωπικών της φαντασιώσεων. Παράλληλα, η επιστημονική προσέγγιση είναι γελοία με τον νευρολόγο που την παρακολουθεί να αρέσκεται αντί για συνεδρίες σε κοινές εξόδους τους με το αυτοκίνητο και στην καθημερινή του υπενθύμιση που κρύβει τη φωτογραφική της μηχανή! Το χειρότερο όμως από όλα είναι πως αντιλαμβάνεσαι τον κακό της ιστορίας από τα πρώτα λεπτά, έστω και αν τελικά έχει άλλο βαθμό σχέσης με την πρωταγωνίστρια. Η Νικόλ Κίντμαν και ο Κόλιν Φερθ, όπως και στην προηγούμενη συνεργασία τους, δεν είναι πειστικοί και αυτός είναι ένας πρόσθετος λόγος που ξεχνάς γρήγορα την ταινία.
Αξιολόγηση: 3/10

BARBIE ΣTO MYΣΤΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ (ΒΑRBIE AND THE SECRET DOOR)

BARBIE ΣTO MYΣΤΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ (ΒΑRBIE AND THE SECRET DOOR)
HΠΑ/81'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Κάρεν Τζέι Λόιντ
Ακούγονται: Κέλι Σέρινταν, Μπρίτανι ΜακΝτόναλντ

Ο μύθος:-
Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους.
Αξιολόγηση:-

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.