A+ A A-

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ του Νίκου Νικολαΐδη


Στις 15 Σεπτεμβρίου ξεκινάει το 37ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας και το αντίστοιχο 20ό Διεθνές. 38 ελληνικές συμμετοχές από τις 165 που υποβλήθηκαν θα διεκδικήσουν τα βραβεία, μεταξύ των οποίων 2 ντοκιμαντέρ και 5 animation. Γνωστοί ηθοποιοί (Δήμητρα Χατούπη, Αλεξία Καλτσίκη, Δημήτρης Πιατάς, Ερρίκος Λίτσης) αλλά και σκηνοθέτες (Νίκος Καραθάνος, Σύλλας Τζουμέρκας) εμφανίζονται στις δουλειές των νέων δημιουργών. Το Διεθνές Τμήμα γιορτάζει τα 20 χρόνια από τη θέσπισή του με μεγάλα ονόματα, όπως ο Αυστραλός Τζέιμς ΜακΤιγκ (V FOR VENDETTA, TO KOΡAKI) που στέλνει το CASERTA PALACE DREAMS, o Σκοπιανός Μίλκο Μαντσέφκι που φέρνει το δίλεπτο (!) THURSDAY και ο Ιρλανδός Μαρκ Ο' Ρόου (σεναριογράφος των ΙΝΤΕRMISSION και BOY A του Τζο Κρόουλι) με το ντεμπούτο του, DEBRIS. Από τις παράλληλες εκδηλώσεις ξεχωρίζει το αφιέρωμα στην Πολωνία με 18 φιλμ και παράλληλα θα συνεχιστούν τα αίθρια λογοτεχνικά μεσημέρια, με φετινούς καλεσμένους τους συγγραφείς Γιάννη Ξανθούλη, Ιωάννα Καρυστιάνη, Μαρία Σκιαδαρέση, Παύλο Κάγιο, Βασίλη Κεσίσογλου κ.ά. Στην τελετή έναρξης θα τιμηθούν οι σκηνοθέτες Νίκος Παναγιωτόπουλος, Τάσος Ψαρράς και Γιώργος Τσεμπερόπουλος. Το Φεστιβάλ θα ολοκληρωθεί στις 20 Σεπτεμβρίου με τις απονομές.

Στις 15 Σεπτεμβρίου ξεκινάει το 37ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας και το αντίστοιχο 20ό Διεθνές. 38 ελληνικές συμμετοχές από τις 165 που υποβλήθηκαν θα διεκδικήσουν τα βραβεία, μεταξύ των οποίων 2 ντοκιμαντέρ και 5 animation. Γνωστοί ηθοποιοί (Δήμητρα Χατούπη, Αλεξία Καλτσίκη, Δημήτρης Πιατάς, Ερρίκος Λίτσης) αλλά και σκηνοθέτες (Νίκος Καραθάνος, Σύλλας Τζουμέρκας) εμφανίζονται στις δουλειές των νέων δημιουργών.

Η ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΑΡΤΣΙΜΠΑΛΝΤΟ ΝΤΕ ΛΑ ΚΡΟΥΖ (ΕΝSAYO DE UN CRIMEN)  

Η ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΑΡΤΣΙΜΠΑΛΝΤΟ ΝΤΕ ΛΑ ΚΡΟΥΖ (ΕΝSAYO DE UN CRIMEN) Επανέκδοση
ΜΕΞΙΚΟ/89'/ΑΜΑ FILMS
Σκηνοθεσία: Λουίς Μπουνιουέλ
Ηθοποιοί: Ερνέστο Αλόνσο, Μιροσλάβα Στέρνοβα, Ρίτα Μαθέντο

Ο μύθος: Μάρτυρας ως παιδί του θανάτου της γκουβερνάντας του, για τον οποίο θεώρησε υπεύθυνο το μουσικό κουτί της μητέρας του, ένας εύπορος αγγειοπλάστης ομολογεί στην αστυνομία τις απόπειρές του να σκοτώσει τέσσερις γυναίκες.

Η ανάγνωσή μας: Πολλοί serial killers έχουν αιματοκυλήσει τη μεγάλη οθόνη, αλλά ο Αρτσιμπάλντο Ντε Λα Κρουζ υπήρξε ο διασημότερος κατά συρροή δολοφόνος καθαρά σε επίπεδο προθέσεων. Ο Μπουνιουέλ βασίστηκε στο σκοτεινό μυθιστόρημα του Ροντόλφο Ούσιλι για να στήσει μία μαύρη κωμωδία γύρω από την καταπιεσμένη σεξουαλικότητα, τις σχέσεις ανδρών και γυναικών και τη ροπή προς το έγκλημα. Ο Αρτσιμπάλντο, ένας δανδής που προδίδει εύκολα την αριστοκρατική καταγωγή του εξαιτίας ενός παιδικού τραύματος που επανέρχεται, οργανώνει τους τέλειους φόνους. Σε κάθε σχέδιο όμως ένας αστάθμητος παράγοντας προξενεί τη μοιραία κατάληξη δίχως την ανάμειξή του. O ίδιος εκπλήσσεται, δεν το απολαμβάνει ως τη στιγμή που θα αποζητήσει τη λύτρωση μέσω της τιμωρίας. Με εκτεταμένη χρήση του flashback, ο Ισπανός δημιουργός στοχάζεται για τον ρόλο της τύχης και της νοσηρής φαντασίας. Ο πρωταγωνιστής Φερνάντο Αλόνσο, ευγενικός και ταυτόχρονα ευάλωτος, κρατάει την προσήλωσή μας παρά τις κακοήθεις επιθυμίες του. Φυσικά το απροσδόκητο happy end μόνο ως λεπτή ειρωνεία μπορεί να εκληφθεί, αλλά μην παραλείπουμε ότι ο Μπουνιουέλ διένυε τη μεξικανική περίοδο στην καριέρα του (1955), προτού δηλαδή παραδοθεί στους ψυχαναλυτικούς συμβολισμούς.
Αξιολόγηση: 7/10

ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ (ΒΟΥΗΟΟD)

ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ (ΒΟΥΗΟΟD)
HΠΑ/165'/UIP
Σκηνοθεσία: Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ
Ηθοποιοί: Έλαν Κολτρέιν, Πατρίτσια Αρκέτ, Ίθαν Χοκ

Ο μύθος: Η ζωή ενός αγοριού από τα έξι έως τα δεκαοχτώ του χρόνια.

Η ανάγνωσή μας: Ταλαντούχος αλλά άνισος, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ είχε ανέκαθεν μία ιδιαίτερη στάση απέναντι στο ζήτημα του χρόνου. Συχνά οι ταινίες του διαδραματίζονται μέσα σε μία ημέρα, ενώ η τριλογία του BEFORE απεικόνιζε τη σχέση ενός ζευγαριού σε τρεις δεκαετίες. Εδώ, αντί να σκιαγραφήσει τον ήρωά του με τον παραδοσιακό τρόπο, δουλεύοντας με διαφορετικά παιδιά, προτίμησε να κινηματογραφήσει το ίδιο αγόρι για δώδεκα χρόνια φιξάροντας ένα ετήσιο reunion των συντελεστών. Ο Λινκλέιτερ είχε προνοήσει για αντικαταστάτη τον κολλητό του Ίθαν Χοκ σε περίπτωση θανάτου του, όμως το work in progress υπήρχε πάντα η πιθανότητα να μην ολοκληρωθεί αν ο νεαρός πρωταγωνιστής δεν ήθελε ή αδυνατούσε να συνεχίσει. Ο μικρός Μέισον διαπλάθεται σωματικά και πνευματικά, αλλά η ταινία δεν ωριμάζει μαζί του. Θυμίζει ένα άθροισμα, και μάλιστα πολύωρο, απλών στιγμών που μόνο σε κάποιες αναλαμπές απηχούν κοινωνιολογικές ή ψυχολογικές επισημάνσεις, αφού ο Τεξανός σκηνοθέτης επαναπαύεται στην πρόκληση μίας ταινίας ενηλικίωσης σε πραγματικό χρόνο. Το μακροχρόνιο πείραμα, που συνοδεύτηκε από τμηματική χρηματοδότηση, έχει μεγαλύτερη συναισθηματική αξία για τον εμπνευστή ή τους συνεργάτες του παρά για τους θεατές, ακόμη και όσους βίωσαν παρεμφερείς εμπειρίες μεγαλώνοντας.
Αξιολόγηση: 6/10

ΞΟΡΚΙΣΕ ΤΟ ΚΑΚΟ (DELIVER US FROM EVIL)

ΞΟΡΚΙΣΕ ΤΟ ΚΑΚΟ (DELIVER US FROM EVIL)
ΗΠΑ/118'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Σκοτ Ντέρικσον
Ηθοποιοί: Έρικ Μπάνα, Έντγκαρ Ραμίρεζ

Ο μύθος: Ένας αστυνομικός αναλαμβάνει την εξιχνίαση μίας σειράς εγκλημάτων και μεταφυσικών περιστατικών που ενοχοποιούν τρεις πρώην πεζοναύτες στο Ιράκ. Ένας ιερέας ειδικός στους εξορκισμούς θα τον πείσει να συνεργαστούν.

Η ανάγνωσή μας: Βασισμένη σε αληθινή ιστορία και με παραγωγό τον Τζέρι Μπρουκχάιμερ, η τέταρτη ταινία του Σκοτ Ντέρικσον τον εδραιώνει ως σπεσιαλίστα του τρόμου. Τοποθετημένη στο βροχερό Μπρονξ, με νυχτερινά κυρίως πλάνα, η μεγαλύτερη αρετή της είναι ότι συνδυάζει τον ρεαλισμό ενός αστυνομικού θρίλερ με το προσφιλές για τον 37χρονο σκηνοθέτη θέμα του εξορκισμού, κλείνοντας το φιλμ με μία νευρώδη σχετική σκηνή. Νωρίτερα έχει καταφέρει να επισημάνει τη μεταστροφή του πραγματιστή και άθρησκου αστυφύλακα που εξομολογείται την αμαρτία του κολακεύοντας παράλληλα τον αληθινό Ραλφ Σάρτσι (που πρότεινε ο ίδιος το βιβλίο του στους παραγωγούς) για το πνευματικό του χάρισμα. Ο Αυστραλός Έρικ Μπάνα κεντρίζει το ενδιαφέρον με την αφοσιωμένη ερμηνεία του και οι μακιγιέρ δεν υπερβάλλουν με την εικόνα των δαιμονισμένων, κάνοντας περισσότερο υποβλητικό τον φόβο. Η σοβαρότερη ένσταση σχετίζεται με το Κακό (ο πρωτότυπος τίτλος είναι δανεισμένος από τον προτελευταίο στίχο της Κυριακής προσευχής) που κάλλιστα θα μπορούσε να μην είναι εισαγόμενο από τη Μέση Ανατολή, σοβινιστική θέση που υιοθετεί άκριτα το φιλμ.
Αξιολόγηση: 6/10

H ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΑΡΣΑ

H ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΑΡΣΑ
ΕΛΛΑΔΑ/84'
Σκηνοθεσία: Βασίλης Ραΐσης
Ηθοποιοί: Νικόλας Πιπεράς, Μαρίνα Καλογήρου

Ο μύθος: Τέσσερις επιστήμονες, που αρέσκονται στις φάρσες με τις οποίες ξεσκεπάζουν πνευματιστές και μέντιουμ, βλέπουν ένα μέλος τους να διαφοροποιείται όταν μπαίνει στο κοινόβιο ενός θεραπευτή.

Η ανάγνωσή μας: Με δύο από τα κορυφαία σενάρια της τελευταίας δεκαετίας (Ο ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΦΥΛΑΚΑ του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου, ΔΙΟΡΘΩΣΗ του Θάνου Αναστόπουλου) και την εύστοχη, ξεκαρδιστική κομεντί (ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΕΛΒΙΣ) ως σκηνοθετικό ξεκίνημα, θα περιμέναμε περισσότερα από τον Βασίλη Ραΐση. Η εισαγωγή με τους τέσσερις φίλους είναι σχηματική, παρά το γεγονός ότι ο σκηνοθέτης ως εκπαιδευτικός γνωρίζει τον ακαδημαϊκό χώρο, δημιουργώντας αρνητικές εντυπώσεις για τον απεριόριστο ελεύθερο χρόνο και το ελαστικό ωράριο των ερευνητών. Ακολουθεί μία ναΐφ προσέγγιση των καρκινοπαθών, με δεκανίκι μία ισχνή ερωτική ιστορία, πριν ο πρωταγωνιστής εκμυστηρευτεί το μυστικό του και σηματοδοτήσει τη μελοδραματική στροφή στο αμήχανο φινάλε με υλικό από το προσωπικό του video diary. Ο σκηνοθέτης τονίζει ότι το φιλμ έγινε με σχεδόν μηδενικό προϋπολογισμό και δίχως κρατική χρηματοδότηση, μάλλον ανεπαρκείς διευκρινίσεις για ένα home movie που αναζητά τη συμπάθεια αποκλειστικά από το κλίμα της παλιοπαρέας που προβάλλει.
Αξιολόγηση: 4/10

SIN CITY: H KYΡΙΑ ΘΕΛΕΙ ΦΟΝΟ (SIN CITY: Α DAME TO KILL FOR)

SIN CITY: H KYΡΙΑ ΘΕΛΕΙ ΦΟΝΟ (SIN CITY: Α DAME TO KILL FOR)
HΠΑ/102'/SEVEN FILMS-SPENTZOS FILM
Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ, Φρανκ Μίλερ
Ηθοποιοί: Μίκι Ρουρκ, Μπρους Γουίλις, Τζος Μπρολίν, Εύα Γκριν, Τζέσικα Άλμπα

Ο μύθος: Ένας τζογαδόρος και μία χορεύτρια κόντρα σε έναν διεφθαρμένο γερουσιαστή, ένας ντετέκτιβ στα δίχτυα μίας σατανικής γυναίκας και ένας άνδρας με αμνησία που συνδράμει σε όλους τους ανοιχτούς λογαριασμούς στην Αμαρτωλή Πόλη.

Η ανάγνωσή μας: Η σειρά graphic novels με την επωνυμία Sin City εκδόθηκε τη δεκαετία 1991-2000 και αριθμούσε επτά βιβλία. Τέσσερα από αυτά τροφοδότησαν την ομώνυμη ταινία που σκηνοθέτησαν το 2005 ο συγγραφέας Φρανκ Μίλερ με τον Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ. Oι υποχρεώσεις του τελευταίου με τα PLANET TERROR και ΜΑCHETE ανέβαλλαν επί χρόνια μία δεύτερη ματιά στο υλικό. Το νεο-νουάρ ύφος, σήμα κατατεθέν του κόμικ, συνθλίβεται από την πληκτική ίντριγκα, η μονοχρωμία της φωτογραφίας που υπογράφει (όπως επίσης το μοντάζ και τη μουσική) ο Ροντρίγκεζ δεν προκαλεί ανάλογη εντύπωση όσο στην παρθενική απόπειρα. Η Εύα Γκριν (η Κυρία του τίτλου) τιμώντας το όνομά της ήταν η μόνη εθελόντρια για αδαμιαία περιβολή, η Τζέσικα Άλμπα λικνίζεται στην μπάρα, οι Μίκι Ρουρκ και Στέισι Κιτς αλλοίωσαν σημάδια και γηρατειά αντίστοιχα με τόνους προσθετικών. Με μία ντουζίνα χαρακτήρων όπου κανένας δεν διαθέτει ηθική ακεραιότητα, τη μεγαλύτερη αμαρτία διαπράττουν οι δύο σκηνοθέτες με την αχρείαστη επανάληψη του εγχειρήματος.
Αξιολόγηση: 3/10

ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΩΝΑ (ΙΝΤΟ ΤΗΕ STORM)

ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΩΝΑ (ΙΝΤΟ ΤΗΕ STORM)
ΗΠΑ/89'/VILLAGE
Σκηνοθεσία: Στίβεν Κουέιλ
Ηθοποιοί: Ρίτσαρντ Αρμιτέιτζ, Ματ Γουόλς

Ο μύθος: Τα μέλη ενός συνεργείου που καταγράφει καταιγίδες βοηθούν έναν πατέρα να απεγκλωβίσει τον γιο του από τα συντρίμμια μίας αποθήκης, όταν ισχυρός κυκλώνας πλήττει την πόλη.

Η ανάγνωσή μας: Μόλις η δεύτερη κινηματογραφική παραγωγή που ασχολείται αμιγώς με τους ανεμοστρόβιλους μετά το TWISTER του Γιαν ντε Μποντ το 1996 και περισσότερο εκεί εξηγείται η αποδοχή του κοινού. Το φιλμ επιμένει στο found footage στιλ, αφού πέρα από το συνεργείο, δύο κολεγιόπαιδα καταγράφουν την καθημερινότητά τους και δύο φίλοι με τα κινητά ψάχνουν τη δόξα μέσω ΥοuTube. Φυσικά, για τον σκηνοθέτη Στίβεν Κουέιλ ούτε θα περνούσε από το μυαλό του μία απομυθοποίηση της σύγχρονης τάσης τα πάντα να απαθανατίζονται on camera. Η πλοκή συνοψίζεται σε μία διάσωση και οι ηθοποιοί στους ασήμαντους ρόλους τους το μόνο που εγγυώνται όταν η φύση δείχνει τη μανία της είναι πως... θα τους πάρει και θα τους σηκώσει. Τι καλύτερο άλλωστε να ελπίζεις από μία ταινία καταστροφής, όπου ουσιαστικός πρωταγωνιστής είναι ένα καιρικό φαινόμενο και τα μόνα ονόματα που θα οφείλαμε να θυμόμαστε είναι αυτά των υπευθύνων των οπτικών και ηχητικών εφέ για ορισμένα θεαματικά επιτεύγματά τους;
Αξιολόγηση: 2/10

Η ΤΕΛΙΚΗ ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗ

Η ΤΕΛΙΚΗ ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗ
ΕΛΛΑΔΑ/120'/FILMBOY
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Λεονταρίτης
Ηθοποιοί: Γρηγόρης Τερζάκης, Γιάννης Μποσταντζόγλου, Γιώργος Γιαννόπουλος

Ο μύθος: Ένας πρώην μποξέρ που απασχολείται ως εισπράκτορας ενός τοκογλύφου ερωτεύεται μία ηθοποιό, όμως ο υπόκοσμος και το οικογενειακό μυστικό που τον βαρύνει θα γκρεμίσουν τα όνειρά του.

Η ανάγνωσή μας: Το βάπτισμα του πυρός για τον Αλέξανδρο Λεονταρίτη είναι μία cult περιπέτεια για το περιθώριο και τον κόσμο της παρανομίας πλησιέστερα στην οπτική του Κάρολου Ζωναρά παρά σε εκείνη του Γιάννη Οικονομίδη. Με το δίδυμο των μπράβων ενός τοκογλύφου να θυμίζει τον σεναριακό καμβά από τους ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΕΣ του Νίκου Τριανταφυλλίδη (που ακόμη ψάχνει διέξοδο στις αίθουσες) και τον Γιάννη Μποσταντζόγλου να αναλαμβάνει θεάρεστη αποστολή παρόμοια με τον Γουίλ Σμιθ στο ΕΠΤΑ ΖΩΕΣ του Γκαμπριέλε Μουτσίνο. Η δραματουργία πάσχει, ο νέος σκηνοθέτης δεν έχει λύσεις, αλλά αισθάνεται το χρέος να συσχετίσει αμυδρά την παραπαίουσα ιστορία του με την ελληνική οικονομική κρίση. Σκηνές δράσης και συμπλοκές ερασιτεχνικά γυρισμένες, προχειρογραμμένοι διάλογοι και αξιοθρήνητες ερμηνείες πιστοποιούν ότι η μία ψηφιακή κάμερα και ο ενθουσιασμός δεν αρκούν. Με παρόμοια δείγματα γραφής ξοφλημένο θα πρέπει να θεωρούμε μόνο το ελληνικό σινεμά.
Αξιολόγηση: 2/10

Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΚΛΕΙΣΤΑ (VIVIR ES FACIL CON LOS OHOS CERRADOS)

Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΚΛΕΙΣΤΑ (VIVIR ES FACIL CON LOS OHOS CERRADOS)
IΣΠΑΝΙΑ/108'/ODEON
Σκηνοθεσία: Νταβίντ Τρουέμπα
Ηθοποιοί: Χαβιέ Κάμαρα, Αριάντνα Ζιλ

Ο μύθος: Ένας Ισπανός καθηγητής Αγγλικών και φανατικός θαυμαστής των Beatles ταξιδεύει το 1966 από το Αλμπαθέτε στην Αλμερία για να συναντήσει τον Τζον Λένον, που συμμετέχει στα γυρίσματα της ταινίας του Ρίτσαρντ Λέστερ ΗΟW I WON THE WAR.

Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

 

ΦΙΛΙΚΑ SITE

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr