fbpx

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 4 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ του Νίκου Νικολαΐδη


Ο Αύγουστος έφυγε παίρνοντας μαζί του τους Ρίτσαρντ Ατένμπορο, Λορίν Μπακόλ και Ρόμπιν Γουίλιαμς. Έφερε επίσης ψυχρολουσία σε φωτογράφους και συντάκτες κοσμοπολίτικων στηλών που έχασαν το γάμο της Αντζελίνα Τζολί και του Μπραντ Πιτ αποδεικνύοντας ότι ο δεκαετής καταιγισμός με λεπτομέρειες από τη ζωή τους ήταν πάντα υποκινούμενος από τους ίδιους. Εντός των συνόρων ο μήνας ξεκίνησε με τον πόλεμο ανακοινώσεων ανάμεσα στο διευθυντή και το Δ.Σ. του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου για τα ποσά και τον τρόπο που θα διατεθούν προς τις ελληνικές παραγωγές. Η ατμόσφαιρα είναι εκρηκτική και θα έχει πολλά επεισόδια.
Δεκαοχτώ ταινίες διεκδίκησαν το ενδιαφέρον των θεατών τις τέσσερις εβδομάδες του προηγούμενου μήνα με το ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ, σε σκηνοθεσία Ρότζερ Μίτσελ και σενάριο Χανίφ Κιουρέσι, να αποτελεί την πιο ευχάριστη έκπληξη από τις νέες παραγωγές. Ο Γούντι Άλεν με το ΜΑΓΕΙΑ ΣΤΟ ΣΕΛΗΝΟΦΩΣ ευτυχώς επιστρέφει στο γνώριμο ύφος του μετά τη σαπουνόπερα της ΘΛΙΜΜΕΝΗΣ ΤΖΑΣΜΙΝ και ο Καναδός Ντενί Βιλνέβ επιβεβαιώνει ξανά πόσο δήθεν είναι με το διάτρητο Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ.
Οι Νύχτες Πρεμιέρας, η κινηματογραφική διοργάνωση ιδιωτικής πρωτοβουλίας που ξεκίνησε από το μεράκι ορισμένων συντακτών μίας εκδοτικής επιχείρησης κλείνει φέτος είκοσι χρόνια ζωής. Σύμφωνα με τους δημιουργούς της 400.000 θεατές έχουν παρακολουθήσει 1.800 ταινίες ενώ δεκάδες σπουδαίοι καλλιτέχνες το έχουν τιμήσει με την παρουσία τους. Φέτος το Φεστιβάλ θα διεξαχθεί από 17 έως 28 Σεπτεμβρίου και όσον αφορά το πρόγραμμα του το μόνο που έχει ανακοινωθεί μέχρι σήμερα είναι η ταινία έναρξης που θα είναι η μαύρη κωμωδία του Αργεντινού Νταμιάν Σιφρόν ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΑΓΡΙΟΥΣ.

O No 1 KATAZHTOYMENOΣ (Α MOST WANTED MAN)

O No 1 KATAZHTOYMENOΣ (Α MOST WANTED MAN)
AΓΓΛΙΑ-ΗΠΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ/122'/SEVEN FILMS-SPENTZOS FILM
Σκηνοθεσία: Άντον Κόρμπιν
Ηθοποιοί: Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, Ρέιτσελ Μακ Άνταμς, Ρόμπιν Ράιτ, Γουίλιαμ Νταφόε

Ο μύθος: Ένας Τσετσένος παράνομος μετανάστης φτάνει στο Αμβούργο προκειμένου να εισπράξει την περιουσία του πατέρα του. Οι γερμανικές και οι αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες κινητοποιούνται για τη σύλληψη του με βάση την πληροφορία ότι πρόκειται για έναν επικίνδυνο εξτρεμιστή...

Η ανάγνωσή μας: Ύστερα από δύο απογοητευτικές διασκευές βιβλίων του, από τον Φερνάντο Μεϊρέγιες στον ΕΠΙΜΟΝΟ ΚΗΠΟΥΡΟ και τον Τόμας Άλφρεντσον στο ΚΙ Ο ΚΛΗΡΟΣ ΕΠΕΣΕ ΣΤΟΝ ΣΜΑΪΛΙ, ο πολυγραφότατος Τζον Λε Καρέ θα πρέπει να αισθάνεται περήφανος. Το ομώνυμο μυθιστόρημα του στη συγκεκριμένη περίπτωση ζει και αναπνέει στην ταινία. Να σημειωθεί ότι ο 83χρονος συγγραφέας ήταν παρών στα γυρίσματα στο νεφελώδες Αμβούργο, πόλη που είχαμε να δούμε τόσο διεξοδικά από την εποχή του SOUL KITCHEN του Φατίχ Ακίν. Το γεωγραφικό σημείο δεν είναι τυχαίο αφού, όπως θυμόμαστε, εκεί οργανώθηκε από την Αλ Κάιντα η επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου. Στην τρίτη του μυθοπλασία ο Άντον Κόρμπιν (CONTROL , Ο AMEΡIKANOΣ) προσεγγίζει με οξυδέρκεια και ωριμότητα το υλικό του κρατώντας μέχρι τέλους αμείωτη την ένταση παρόλο που στις δύο ώρες δε βλέπουμε ούτε μία γρατζουνιά. Ο Ολλανδός σκηνοθέτης υπονομεύει αριστοτεχνικά όλα όσα γνωρίζουμε για το κατασκοπικό θρίλερ, εμπιστευόμενος τη δημιουργική πένα του σεναριογράφου Άντριου Μπόβελ ο οποίος είχε δώσει τα διαπιστευτήρια του στο βιτριολικό ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΗΜΑΤΟΣ με τον Μελ Γκίμπσον. Ο Μπόβελ συντηρεί το μυστήριο αν ο παράνομος μετανάστης είναι τρομοκράτης χάρη στην αινιγματική ερμηνεία του χαρισματικού Γκριγκόρι Ντομπρίκιν. Ταυτόχρονα αδιαφορεί για το επιχειρησιακό κομμάτι εστιάζοντας σε μία μελέτη χαρακτήρων πάνω στο σύγχρονο ρόλο των κατασκόπων έπειτα από τα χτυπήματα στους Δίδυμους Πύργους με άκρως μελαγχολικά συμπεράσματα. Ο Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν στην τελευταία δουλειά του που ολοκλήρωσε πριν το θάνατο του βυθίζεται με πάθος στο χαρακτήρα που υποδύεται. Κάθε απόκριση του ισοδυναμεί με απόφθεγμα ανθολογίας σε άλλη μία bigger than life ερμηνεία. Μπορεί ο κόσμος να μην είναι ασφαλής, όπως ειρωνικά προσπαθεί να αιτιολογήσει την αποστολή του όταν τον ρωτούν, αλλά ο κινηματογραφικός γαλαξίας είναι σίγουρα φτωχότερος χωρίς το δικό του άστρο.
Αξιολόγηση: 8/10

ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΦΩΤΙΑ

ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΦΩΤΙΑ
ΕΛΛΑΔΑ/80'/DANAOS
Nτοκιμαντέρ
Σκηνοθεσία: Αννέτα Παπαθανασίου

Ο μύθος: Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες ηθοποιοί στο Αφγανιστάν.

Η ανάγνωσή μας: Το οδοιπορικό της Αννέτα Παπαθανασίου στη Νότια Ασία ξεκίνησε με το QADIR ENAΣ ΑΦΓΑΝΟΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ και συνεχίστηκε με το ντοκιμαντέρ ΟΙ ΝΥΜΦΕΣ ΤΟΥ ΗΙNDU KUSH. Με πρόσχημα ένα σεμινάριο πάνω στην Αντιγόνη του Σοφοκλή για τους φοιτητές του πανεπιστημίου της Καμπούλ, το φθινόπωρο του 2012, η Ελληνίδα δημιουργός έστρεψε την προσοχή της στις ηθοποιούς της χώρας. Οι εμπειρίες τους, οι πρόβες τoυ έργου και κάποιες συνεντεύξεις απαρτίζουν το υλικό που παρά τις κοινωνικές του ευαισθησίες μοιάζει πιο άναρχο από τις προηγούμενες προσπάθειες της. Η Παπαθανασίου αναδεικνύει την ευάλωτη θέση της γυναίκας και ιδιαίτερα εκείνης που επιλέγει να γίνει ηθοποιός σε μία αυστηρή μουσουλμανική κοινωνία. Παρασύρεται όμως υπέρμετρα από τις φεμινιστικές προθέσεις της και δεν τεκμηριώνει αν αυτές οι γυναίκες ωθούνται από ένα αντιστασιακό πνεύμα ή από την ανάγκη εκσυγχρονισμού και ισότητας. Τα κίνητρα των σπουδαστών που επιλέγουν τη σχολή θεάτρου, όπως και τα περιθώρια επαγγελματικής σταδιοδρομίας των ηθοποιών, αν και συναφή με το θέμα της παραμένουν αδιευκρίνιστα. Ο τίτλος πέρα από τις άγνωστες ηρωίδες της (με εξαίρεση την Λίνα Άλαμ που συμμετείχε στο ΜΩΡΟ ΤΗΣ ΚΑΜΠΟΥΛ) εκφράζει και την γενναιότητα της ίδιας της σκηνοθέτριας να βρεθεί για γυρίσματα σε μία ανασφαλή περιοχή. Για αυτό είναι κρίμα που η περιπέτεια της αφήνει άθικτο το πιο ουσιώδες κεφάλαιο: το ρόλο του πολιτισμού σε ένα κράτος που λόγω θρησκευτικής προσήλωσης και χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης εναντιώνεται στις οπτικές τέχνες.
Αξιολόγηση: 5/10

ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΟΥ ΓΑΛΑΞΙΑ (GUARDIANS OF THE GALAXY)

ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΟΥ ΓΑΛΑΞΙΑ (GUARDIANS OF THE GALAXY)
ΗΠΑ-ΑΓΓΛΙΑ/121'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Τζέιμς Γκαν
Ηθοποιοί: Κρις Πρατ, Ζόι Σαλντάνα, Γκλεν Κλοόυζ, Μπενίτσιο Ντελ Τόρο
Ακούγονται: Μπράντλεϊ Κούπερ, Βιν Ντίζελ

Ο μύθος: Ένα ορφανό παιδί που μεταφέρθηκε σε έναν μακρινό πλανήτη γίνεται ως ενήλικας στόχος όταν κλέβει μία μυστηριώδη σφαίρα. Σε μία διαστημική φυλακή συμμαχεί με μία πληρωμένη δολοφόνο, έναν οργισμένο παλαιστή, ένα μεταλλαγμένο ρακούν και ένα φυτό με ανθρώπινη όψη ώστε προστατεύσουν το γαλαξία.

Η ανάγνωσή μας: 'Ένα λιγότερο διάσημο κόμικ του 1969 αποτελεί τη δέκατη κινηματογραφική μεταφορά της Marvel σε μία εξαετία. Στρατηγική που έχει αποδειχτεί άκρως πετυχημένη αφού μόνο το ΑΠΙΘΑΝΟΣ HULK του Λουί Λετεριέ δεν συνοδεύτηκε από σίκουελ. Όποιος δεν είναι φανατικός του συγκεκριμένου χάρτινου σύμπαντος δύσκολα θα αποφύγει το κομφούζιο από τα παράξενα ονόματα ηρώων, και πλανητών παρά τη μονοδιάστατη εξέλιξη της ίντριγκας. Δε βοηθά στην έγκαιρη προσαρμογή των θεατών ούτε ο σκηνοθέτης Τζέιμς Γκαν που είχε ως σημαντικότερο credit μέχρι σήμερα το σενάριο του SCOOBY-DOO και αποτελεί μία μαριονέτα των παραγωγών. Η δράση χωλαίνει, τα αστεία είναι κρύα, η σκηνογραφία όπως και το σάουντρακ αφόρητα κιτς και οι αναφορές στα eighties βουτηγμένες στην αφέλεια. Η Ζόι Σαλντάνα αντικαθιστά την μπλε στολή του ΑVATAR με μία πράσινη, ο Μπράντλεϊ Κούπερ είναι ένα λαλίστατο ρακούν και ο Βιν Ντίζελ ως... δέντρο εξασφάλισε τον πιο εύκολο μισθό της καριέρας του επαναλαμβάνοντας σε όλο το φιλμ μόνο τρεις λέξεις. Στη σωρεία ανεπαρκών ερμηνειών διασώζονται ο ξεχασμένος Μάικλ Ρούκερ (ΧΕΝΡΙ ΤΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ ΕΝΟΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥ) στο ρόλο του Γιόντου και ο μυώδης Ντέιβιντ Μπαουτίστα ως Ντραξ. Η φωτογραφία της ηρωικής πεντάδας αρκεί για να πειστείς ότι παρά τη γνώση τους με τέτοιους φύλακες ο γαλαξίας όντως κινδυνεύει.
Αξιολόγηση: 1/10

STEP UP ALL IN

STEP UP ALL IN
HΠΑ/112'/ODEON
Σκηνοθεσία: Τρις Σι
Ηθοποιοί: Ράιαν Γκούζμαν, Στίβεν Μπος

Ο μύθος: Ένας φιλόδοξος χορευτής όταν οι παλιοί του φίλοι τον εγκαταλείπουν συγκροτεί μία νέα ομάδα για να συμμετάσχει σε έναν σχετικό διαγωνισμό στο Λας Βέγκας.

Η ανάγνωσή μας: Το φρανσάιζ γύρω από τους νέους που κυνηγούν με πάθος την καθιέρωση ως χορευτές έφτασε αισίως στην πέμπτη συνέχεια. Ελλείψει κάποιας καινοτομίας στη θεματολογία που ακολουθεί με ευλάβεια όλα τα κλισέ το πιο αξιοσημείωτο είναι η επανένωση πολλών ηθοποιών από τις προηγούμενες ταινίες εκτός της πρώτης. Η χορογράφος και πρωτοεμφανιζόμενη σκηνοθέτης Τρις Σι με προϋπηρεσία σε μουσικά videos, ανακυκλώνει την ίδια συνταγή σε τέτοιο βαθμό που το φιλμ θυμίζει περισσότερο ριμέικ παρά συνέχεια. Οι αντιπαλότητες, οι παρεξηγήσεις και ο έρωτας ανάμεσα στο πρωταγωνιστικό ζεύγος δεν εκδηλώνονται άμεσα αλλά μέσα από τη χορευτική έκφραση. Όλη αυτή η ανεμελιά μίας γενιάς που μοναδικός της σκοπός είναι να επικρατήσει σε reality μοιάζει εκτός από κουραστική και ανεδαφική. Για το λόγο αυτό ο σεναριογράφος Τζον Σουέτναμ (που θα τον ξανασυναντήσουμε στην περιπέτεια ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΩΝΑ την επόμενη εβδομάδα) εισάγει δειλά την ανησυχία των βασικών ηρώων για το βιοπορισμό και την επαγγελματική αποκατάσταση. Το ίδιο άτολμα θίγει τους στημένους τηλεοπτικούς διαγωνισμούς που αρκεί υποτίθεται ο νεανικός ενθουσιασμός και το ταλέντο για να τους συντρίψει. Ασήμαντες λεπτομέρειες βέβαια αυτά για τους πιστούς της σειράς που θα μπουν στην κινηματογραφική αίθουσα και στο χορό δίχως ενδοιασμούς.
Αξιολόγηση:1/10

THE LUNCHBOX (DABBA)

THE LUNCHBOX (DABBA)
INΔΙΑ-ΓΑΛΛΙΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ/104'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Ρίτες Μπάτρα
Ηθοποιοί: Ίρφατ Καν, Νίμρατ Καούρ

Ο μύθος: Στην Μουμπάι όπου οι γυναίκες στέλνουν το σπιτικό φαγητό καθημερινά στους εργασιακούς χώρους των συζύγων τους ένα τοπικός κούριερ παραδίδει κατά λάθος μία μερίδα σε έναν μοναχικό λογιστή που ξεκινά αλληλογραφία με την παντρεμένη που την ετοίμασε

Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

Η ΑΝΤΟΥΑ & ΟΙ ΦΙΛΕΣ ΤΗΣ (ΑDUA E LE COMPAGNE)

Η ΑΝΤΟΥΑ & ΟΙ ΦΙΛΕΣ ΤΗΣ (ΑDUA E LE COMPAGNE)
ITAΛΙΑ/106'/ΝΕW STAR
Σκηνοθεσία: Αντόνιο Πιετρατζέλι
Ηθοποιοί: Σιμόν Σινιορέ, Εμανουέλ Ριβά, Μαρτσέλο Μαστρογιάνι

Ο μύθος:-
Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους
Αξιολόγηση:-

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.