H ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΤΖΟΚΕΡ: ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΟΘΟΝΗ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ

Η κινηματογραφική βιομηχανία, αντί να επανεξετάσει σοβαρά τις επικίνδυνες υπερβολές δεκάδων πανάκριβων παραγωγών σε επίπεδο περιεχομένου, είναι αλήθεια ότι ελάχιστα θορυβήθηκε και αντέδρασε σπασμωδικά. Στην εν λόγω ταινία υπάρχουν δύο σκηνές με επιθέσεις σε ανυποψίαστους πολίτες –μία σε χρηματιστήριο και μία σε στάδιο– ανάλογες του αιφνιδιασμού που δέχτηκαν οι θεατές στο Ντένβερ, επιβεβαιώνοντας την τραγική ταύτιση μυθοπλασίας και πραγματικότητας. Από τη νέα ταινία του Ρούμπεν Φλέισερ GANGSTER SQUAD, που θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα τον ερχόμενο Ιανουάριο με τους Σον Πεν, Νικ Νόλτε, Τζος Μπρόλιν και Ράιαν Γκόσλινγκ, οι δύο τελευταίοι αναγκάστηκαν να ξαναγυρίσουν κάποια πλάνα μετά τα αιματηρά γεγονότα. Μία σκηνή της συγκεκριμένης ταινίας, που τοποθετείται χρονικά στις δεκαετίες του '40 και του '50, περιέγραφε επίθεση σε κινηματογραφική αίθουσα και υπήρχε στο τρέιλερ που αποσύρθηκε – πιθανόν με το νέο μοντάζ να μην υπάρχει η σκηνή αυτή, για να μην προκαλέσει το δημόσιο αίσθημα και βλάψει την εισπρακτική της πορεία.

Ο τρόπος και η άνεση με την οποία ο δράστης στο Ντένβερ πραγματοποίησε το χτύπημά του δεν άνοιξε ούτε τη συζήτηση για το βαθμό ασφαλείας και τις προϋποθέσεις φύλαξης που θα πρέπει να πληρούνται για τη σωματική ακεραιότητα του κοινού. Αίθουσες που πρόβαλλαν την ίδια ταινία στο Μέιν και στο Λος Άντζελες λίγα εικοσιτετράωρα μετά τα οδυνηρά περιστατικά του Ντένβερ θορυβήθηκαν από τις απειλητικές φωνές κάποιων θεατών με τάσεις βίαιης συμπεριφοράς. Τα παραπάνω, πέρα από δείγματα μιας πρόσκαιρης υστερίας, δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο η περίπτωση Χολμς να βρει αργά ή γρήγορα μιμητές, αν συνεχίσει η ποπ κουλτούρα να έχει τον ίδιο βαθμό επιρροής.

Τα Μέσα Ενημέρωσης έκλεισαν πολύ σύντομα τον κύκλο αναφορών τους στη συγκεκριμένη υπόθεση, όχι όμως γιατί εξαντλήθηκε δημοσιογραφικά ή για να προστατευτούν ευαίσθητες προσωπικότητες από μια επικίνδυνη φιλολογία. Το Χόλιγουντ αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους τομείς εξαγωγών της αμερικανικής οικονομίας, οι επενδύσεις είναι ανυπολόγιστες και τα συμφέροντα που διακυβεύονται τεράστια. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η ίδια η ταινία Ο ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΙΠΠΟΤΗΣ: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ, που κόστισε 250 εκατομμύρια δολάρια ενώ οι εισπράξεις της μόνο στις ΗΠΑ σε τέσσερις εβδομάδες άγγιξαν τα 410 εκατομμύρια.

Δύο μήνες αργότερα, η κοινωνία προσπαθεί να επουλώσει τις πληγές της, η βιομηχανία του σινεμά να ξεχάσει το συντομότερο δυνατόν το συμβάν και οι Αρχές άπραγες να το κατατάξουν στα αστυνομικά αρχεία ως μεμονωμένη πράξη ενός διαταραγμένου μυαλού. Τα σημεία των καιρών δείχνουν ότι το σκοτάδι δε θα δημιουργεί στο μέλλον απλώς μια υποβλητική μαγική ατμόσφαιρα μέσα σε μια αίθουσα, αλλά θα είναι κάτι σύμφυτο με τον τρόμο και τον πανικό, αν το Κακό αποφασίσει να εισβάλει από την αναπάντεχη πλευρά της, κάτι που φυσικά όλοι απεύχονται.

 

 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER