fbpx

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 1 ΜΑΪΟΥ του Νίκου Νικολαΐδη

 

Χρειάστηκε να φτάσει η Πρωτομαγιά για να δούμε την ταινία της χρονιάς και το ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΡΜΑ του Τζόναθαν Γκλέιζερ, που πραγματεύεται με έναν συναρπαστικά υποδόριο τρόπο το παρόν και το μέλλον της ανθρωπότητας, δείχνει ότι δεν θα χάσει αυτόν τον χαρακτηρισμό.

Ανήλικη πόρνη στον ΤΑΞΙΤΖΗ του Μάρτιν Σκορσέζε και θύμα βιασμού στο φιλμ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΙ του Τζόναθαν Κάπλαν, που της χάρισε το πρώτο της Όσκαρ, η είδηση ότι η Τζόντι Φόστερ παντρεύτηκε πριν από λίγες μέρες τη σύντροφό της στην Καλιφόρνια θα μπορούσε να σχολιαστεί χαριτολογώντας και ως «φυσικό» επακόλουθο. Ακολουθώντας πορεία ανάλογη με τη Σίνθια Νίξον (SEX AND THE CITY), η 52χρονη ηθοποιός διέγραψε τον εικοσαετή έγγαμο βίο και άλλαξε ερωτικό προσανατολισμό αναστατώνοντας πιθανόν τους δύο έφηβους γιους της. Το ρομάντζο γενικά ήταν άγνωστο στη φιλμογραφία της και πιο πρόσφατη ταινία της με αμυδρό άρωμα love story ήταν Η ΑΝΝΑ ΚΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ του 1999. Με την επισημοποίηση αυτής της σχέσης δίνει τη χαριστική βολή στην παραπαίουσα, την τελευταία δεκαετία, καριέρα της σε ένα Χόλιγουντ που παρά τις προόδους στις αντιλήψεις του εξακολουθεί να είναι βαθιά πουριτανικό.

Για τέσσερις ειδικές προβολές και έχοντας παρακαμφθεί σε ακόμη μία περίπτωση η γνώμη των κριτικών, από 2 έως 5 Μαΐου θα προβληθεί στον κινηματογράφο Μικρόκοσμο η ελληνική ταινία του Θάνου Τσαβλή GOLDFISH.

ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΡΜΑ (UNDER THE SKIN)ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΡΜΑ (UNDER THE SKIN)
AΓΓΛΙΑ/108'/ODEON
Σκηνοθεσία: Τζόναθαν Γκλέιζερ
Ηθοποιοί: Σκάρλετ Γιόχανσον, Πολ Μπράνιγκαν

Ο μύθος: Μία εξωγήινη οντότητα με τα χαρακτηριστικά μίας νεαρής γυναίκας περιπλανιέται με ένα φορτηγάκι στη Σκοτία και με σεξουαλικές υποσχέσεις αποπλανά και εξαφανίζει άντρες. Η κατανόηση ενός από τα υποψήφια θύματά της θα τη φέρει στα όρια του εξανθρωπισμού, κάτι που θα σημάνει την καταστροφή της.

Η ανάγνωσή μας: Έργο ζωής για τον Τζόναθαν Γκλέιζερ, που χρειάστηκε δέκα χρόνια για να ολοκληρώσει την ελεύθερη διασκευή στο ομώνυμο μυθιστόρημα του ολλανδικής καταγωγής Μίκελ Φέιμπερ, το οποίο εκδόθηκε το 2000. Ο Λονδρέζος σκηνοθέτης είχε δώσει τα διαπιστευτήριά του στην γκανγκστερική βία στο ντεμπούτο του, ΕΡΩΤΙΚΟ ΚΤΗΝΟΣ, και στο μεταφυσικό μυστήριο στη ΓΕΝΝΗΣΗ με τη Νικόλ Κίντμαν χωρίς να αποφεύγει τις αδυναμίες. Αυτή τη φορά όμως υπερβαίνει τον εαυτό του και κάθε προσδοκία. Μέσα σε μία απόκοσμη και τρομακτική ατμόσφαιρα, ο Γκλέιζερ σμιλεύει τα υλικά ενός sci-fi φιλμ σε ένα ρεαλιστικό πλαίσιο στις γειτονιές όπου εκτυλίσσονται οι ταινίες του Μάικ Λι ή του Κεν Λόουτς (ο πρωταγωνιστής του τελευταίου στο ΜΕΡΙΔΙΟ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ Πολ Μπράνιγκαν είναι ένα από τα θηράματα). Με εμπιστοσύνη στην αγνώριστη εικόνα της πρωταγωνίστριας στήνει κρυφές κάμερες στους δρόμους της Γλασκόβης και αποτυπώνει αυτοσχεδιαστικούς διαλόγους με ανυποψίαστους πολίτες. Εστιάζει έτσι στη δύναμη του απρόβλεπτου για να διηγηθεί την ιστορία μίας βασανισμένης οντότητας, που ψάχνει όχι μόνο ανθρώπινη σάρκα αλλά και έναν κόσμο για να ζήσει. Έχοντας αφομοιώσει τα φορμαλιστικά διδάγματα του Νίκολας Ρεγκ και του Ντέιβιντ Λιντς, κουρελιάζει σε εννοιολογικό επίπεδο το ΑVATAR του Τζέιμς Κάμερον και κάνει το ΔΕΡΜΑ ΠΟΥ ΚΑΤΟΙΚΩ του Πέντρο Αλμοντόβαρ να θυμίζει παιδικό παραμύθι. Μεταμορφώνει μάλιστα τη Σκάρλετ Γιόχανσον, τη μοναδική του εμπορική παραχώρηση, στην ιδανική ερμηνεύτρια για τον ρόλο και η Αμερικανίδα ηθοποιός υπενθυμίζει το ταλέντο που κρύβει... κάτω από το δέρμα της σέξι ξανθιάς και είχαμε να δούμε από ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΟ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΕΝΙΟ ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΙ. Προορισμένη να ενοχλήσει, μία συγκλονιστική ελεγεία για την αγάπη, το σεξ, τη βία και τη μοναξιά, ένας σαγηνευτικός εφιάλτης στις πιο απόκρυφες πτυχές της ανθρώπινης φύσης, που σε προκαλεί να τον βιώσεις.
Αξιολόγηση: 10/10

ΝΑ ΚΑΘΕΣΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΟΙΤΑΣΝΑ ΚΑΘΕΣΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΟΙΤΑΣ
ΕΛΛΑΔΑ/90'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Γιώργος Σερβετάς
Ηθοποιοί: Μαρίνα Συμεού, Νίκος Γεωργάκης, Γιώργος Καφετζόπουλος

Ο μύθος: Η Αντιγόνη εγκαταλείπει την Αθήνα και μετακομίζει στην κωμόπολη όπου γεννήθηκε. Ένας παλιός έρωτας, μία παιδική φίλη και ο νέος της εραστής στον καινούργιο της περίγυρο θα ωριμάσουν τις πεποιθήσεις της.
Η ανάγνωσή μας: Παρόλο που στα αρχικά πλάνα γυμνών τοπίων με έμφαση στην ηχοληψία νιώθεις ότι το φάντασμα του weird ελληνικού σινεμά θα αξιώσει να καθίσεις και να το κοιτάξεις, σύντομα αντιλαμβάνεσαι με ανακούφιση ότι ο Γιώργος Σερβετάς δεν έχει άμεση συγγένεια μαζί του. Η ακανθώδης επιστροφή της ηρωίδας του στη γενέθλια πόλη έχει ταυτόχρονα κοινωνιολογικό και ψυχολογικό ενδιαφέρον. Η ελληνική περιφέρεια μετρά τις πληγές της οικονομικής κρίσης, που την καθιστούν ένα αλλοτριωμένο περιβάλλον ανάλογο των αστικών κέντρων. Με μία αισθητική που παραπέμπει (όχι πάντοτε αποτελεσματικά) στο γουέστερν και με μία νατουραλιστική ακρίβεια, ο Έλληνας δημιουργός στήνει έναν μικρόκοσμο γεμάτο ατελείς χαρακτήρες. Η γλώσσα του είναι άμεση, λαϊκή, ρέπει αλλά όχι αδικαιολόγητα στη βωμολοχία για να θίξει τις σχέσεις των δύο φύλων, την κάθε μορφής εξουσία, τον μαρασμό και την υποβόσκουσα ένταση των μικρών πόλεων, την απουσία μεταναστευτικής πολιτικής, που ξυπνά το κυνήγι μαγισσών στους κατοίκους τους. Μέσα από τη συνειδητοποίηση, η Αντιγόνη θα μετατρέψει τη φυγομαχία της σε συμμετοχή, έστω κι αν μένει ευάλωτη στο τελικό ξεκαθάρισμα. Η Μαρίνα Συμεού αναδεικνύει τόσο την εύθραυστη όσο και τη δυναμική πλευρά της υποστηριζόμενη από όλους τους δεύτερους ρόλους που σφύζουν, χάρη στη σκηνοθετική καθοδήγηση, από αυθεντικότητα. Σωστό ταρακούνημα στην απάθεια και την αδιαφορία μας από έναν δημιουργό που δεν κρύβεται πίσω από τις εικόνες του, φωτίζοντας τη βία και την παράνοια της ελληνικής επαρχίας.
Αξιολόγηση: 7/10

ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΣΗΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΣΗΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΕΛΛΑΔΑ-ΒΕΛΓΙΟ-ΕΛΒΕΤΙΑ/60'
Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθεσία: Γιώργος Αυγερόπουλος
Εμφανίζονται: Φώτης Κουβέλης, Παντελής Καψής, Λάμπης Ταγματάρχης

Ο μύθος: Το χρονικό και ο απόηχος της κατάργησης της ΕΡΤ τον Ιούνιο του 2013.
Η ανάγνωσή μας: Ο Γιώργος Αυγερόπουλος υπήρξε εργαζόμενος της κρατικής ραδιοτηλεόρασης με πλούσια θητεία ως πολεμικός ανταποκριτής και σκηνοθέτης της σειράς ντοκιμαντέρ Εξάντας. Με τα χαρακτηριστικά ενός ρεπορτάζ και νηφαλιότητα περιγράφει το κλείσιμό της, έστω και αν κάπως απόλυτα στον τίτλο ταυτίζει τη δημοκρατία (στον χώρο των μέσων ενημέρωσης) με τον εθνικό ραδιοτηλεοπτικό φορέα. Η κάμερά του κατέγραψε τις αντιδράσεις των υπαλλήλων που κατέλαβαν τις εγκαταστάσεις της ΕΡΤ, τις απόψεις στελεχών της και πολιτικών όπως ο Φώτης Κουβέλης, που η αντίθεσή του προκάλεσε το ρήγμα στον κυβερνητικό συνασπισμό. Στο σκεπτικό της διάλυσης της κρατικής ραδιοτηλεόρασης υπήρχε η παραδοχή από υπουργικά χείλη ότι αποτέλεσε χώρο αδιαφανών και ρουσφετολογικών προσλήψεων και τεράστιας οικονομικής σπατάλης, στοιχεία ικανά για να τη μετατρέψουν στην Ιφιγένεια των εθνικών οργανισμών. Κατόπιν εορτής και κάτω από την ψυχολογική φόρτιση, σκληρές αλήθειες διατυπώνουν και οι εργαζόμενοι μιλώντας στον φακό για την αλαζονεία των συνδικαλιστών και την έλλειψη της ελευθεροτυπίας στην άσκηση των καθηκόντων τους. Λιγότερο από έναν χρόνο μετά, η θύελλα διαμαρτυρίας έχει καταλαγιάσει και ο ελληνικός λαός απέδειξε ότι μπορεί να επιβιώσει χωρίς εκείνη την ΕΡΤ. Έναν φορέα πολιτισμού, ασφαλώς, που λόγω του υποχρεωτικού ανταποδοτικού τέλους οι εκάστοτε διοικήσεις του αδιαφορούσαν για τη χαμηλή τηλεθέαση και την εξεύρεση άλλων εσόδων σε ένα ανταγωνιστικό τοπίο. Εξαιτίας της ιδιαιτερότητας του θέματος, το ντοκιμαντέρ θα ήταν απίθανο να βρει διέξοδο σε ιδιωτικό τηλεοπτικό δίκτυο ή τη νέα κρατική τηλεόραση. Η παρουσία του όμως στις αίθουσες μοιάζει περισσότερο σαν η έκφραση της πίκρας θιγμένων επαγγελματικών συμφερόντων παρά μία παλλαϊκή απαίτηση.
Αξιολόγηση: 5/10

ΣΤΙΓΜΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΕΝΟΣ ΗΡΩΑΣΤΙΓΜΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΕΝΟΣ ΗΡΩΑ (ΕPIZODA U ZIVOTU BERACA ZELJEZA)
ΒΟΣΝΙΑ ΕΡΖΕΓΟΒΙΝΗ-ΣΛΟΒΕΝΙΑ-ΓΑΛΛΙΑ-ΙΤΑΛΙΑ/75'/SEVEN FILMS-SPENTZOS FILM
Σκηνοθεσία: Ντάνις Τάνοβιτς
Ηθοποιοί: Ναζίφ Μούζιτς, Σενάντα Αλιμάνοβιτς

Ο μύθος: Η οδύσσεια μίας τετραμελούς οικογένειας Ρομά που συντηρείται από τη μεταπώληση παλιοσίδερων, όταν η ανασφάλιστη σύζυγος παρουσιάζει προβλήματα κύησης και χρειάζεται να χειρουργηθεί.
Η ανάγνωσή μας: Είναι άξιο απορίας πώς αυτό το δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ αποδείχτηκε η δεύτερη σπουδαιότερη επιτυχία του ταλαντούχου Ντάνις Τάνοβιτς κερδίζοντας το Βραβείο της Οικουμενικής Επιτροπής στο Βερολίνο το 2013 και φτάνοντας φέτος μέχρι την τελική πεντάδα στη κατηγορία του Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας. Με έναν αστείο προϋπολογισμό, μόλις τριάντα χιλιάδων ευρώ, αλλά γεμάτος από ουμανιστική διάθεση ο δημιουργός του αντιπολεμικού δράματος ΝΟ ΜΑΝ'S LAND αναβίωσε σε εννιά ημέρες στην οθόνη την περιπέτεια μίας οικογένειας τσιγγάνων. Το νοσοκομείο που αρνείται την απαραίτητη εγχείρηση στην ανασφάλιστη μητέρα δίνει την αφορμή στον Βόσνιο σκηνοθέτη να θίξει τις αντιξοότητες μίας μειονότητας και τα τρωτά σημεία του εθνικού συστήματος υγείας της πατρίδας του. Αν και αποφεύγει τον διδακτισμό ή τον έντονο μελοδραματισμό, το φιλμ κεντρίζει ελάχιστα το ενδιαφέρον και η ελλειπτική αφήγηση τονίζει τις αδυναμίες του. Παράλληλα, η οικογένεια των Ρομά αποδεικνύονται πολύ κακοί ως ηθοποιοί στην απόπειρα να ζωντανέψουν τη δοκιμασία τους επιτείνοντας την αίσθηση ότι θα ήταν πιο λειτουργικό αν ο Τάνοβιτς επέλεγε πιο ξεκάθαρα είτε τη μυθοπλασία ή τη φόρμα του ντοκιμαντέρ. Έστω και αν ο συνδυασμός τους τον δικαίωσε καλλιτεχνικά.
Αξιολόγηση: 4/10

THE AMAZING SPIDER-MAN 2THE AMAZING SPIDER-MAN 2
HΠΑ/142'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Μαρκ Γουέμπ
Ηθοποιοί: Άντριου Γκάρφιλντ, Έμα Στόουν, Σάλι Φιλντ, Τζέιμι Φοξ

Ο μύθος: Ο Πίτερ Πάρκερ, αφοσιωμένος στην πάταξη της εγκληματικότητας, θα συγκρουστεί με έναν παιδικό του φίλο που αναλαμβάνει τα ηνία της εταιρείας του και έναν ηλεκτρολόγο, πρώην θαυμαστή του, που μεταλλάχθηκε σε θανάσιμο εχθρό.
Η ανάγνωσή μας: Τo reboot του υπερήρωα στη μεγάλη οθόνη το 2012 χαρακτηριζόταν από φρεσκάδα και σχετική πρωτοτυπία συγκριτικά με την μπανάλ προσέγγιση της τριλογίας του Σαμ Ράιμι την περασμένη δεκαετία. Ήταν όμως μία εξαίρεση, όπως φαίνεται από αυτή τη συνέχεια, που γυρίστηκε αποκλειστικά στη Νέα Υόρκη και έχει τη μεγαλύτερη χρονική διάρκεια από κάθε άλλη ταινία με τον συγκεκριμένο χαρακτήρα. Οι τέσσερις σεναριογράφοι διατηρούν την εξωστρέφεια του Spider-Man, που είναι δημοφιλής στην κοινή γνώμη χάρη στον ηρωισμό του, καθυστερούν όμως με διαδοχικές εισαγωγές και περιττές αναφορές να μας γνωρίσουν τους δύο εχθρούς του. Ο Μαρκ Γουέμπ προσπάθησε να προσαρμόσει τη σωματική κωμωδία στην αθωότητα του κόμικ, όμως το αποτέλεσμα είναι μία ολότελα αφελής περιπέτεια που, αν και κινείται γύρω από το μοτίβο του ηλεκτρισμού, βραχυκυκλώνει με μεγάλη ευκολία. Το πιο ενδιαφέρον είναι το συναισθηματικό μέρος του φιλμ, όπου η αγαπημένη του Spider-Man τον χωρίζει και ξανασμίγει μαζί του δύο φορές, αν και εκείνος για κάποιον λόγο μένει απαρηγόρητος στο φινάλε. Ένα μπλοκμπάστερ που παγιδεύεται στον ιστό της δικής του αράχνης από έναν μετριότατο σκηνοθέτη με βαθμό εφευρετικότητας αντιστρόφως ανάλογο από εκείνον του ήρωά του.
Αξιολόγηση: 2/10

ΕΝΑΣ ΣΚΙΟΥΡΟΣ ΣΟΥΠΕΡ-ΗΡΩΑΣ (ΤΗΕ ΝUT JOB)ΕΝΑΣ ΣΚΙΟΥΡΟΣ ΣΟΥΠΕΡ-ΗΡΩΑΣ (ΤΗΕ ΝUT JOB)
KANAΔΑΣ-ΗΠΑ-ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ/85'/ODEON
Σκηνοθεσία: Πίτερ Λεπενιώτης
Ακούγονται: Γιάννης Στεφόπουλος, Μάντυ Λάμπου
Κινουμένων σχεδίων μόνο με ελληνική μεταγλώττιση

Ο μύθος: Όταν εξαντλούνται τα τρόφιμα στο άλσος όπου ζουν, ένας σκίουρος παρέα με έναν αρουραίο οργανώνουν τη ληστεία ενός καταστήματος πώλησης καρυδιών.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

ΖΟΓΙΑ (ΖΟΥΑ) ΕπανέκδοσηΖΟΓΙΑ (ΖΟΥΑ) Επανέκδοση
ΣΟΒΙΕΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ/95'/ΝΕW STAR
Σκηνοθεσία: Λεβ Άρνσταμ
Ηθοποιοί: Γκαλίνα Βοντιανίτσκαγια, Νικολάι Ριζόφ
Ο μύθος:
Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους.
Αξιολόγηση:

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.