fbpx

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ του Νίκου Νικολαΐδη

 

Η Ένωση Ελλήνων Κινηματογραφιστών, σε συνεργασία με την αντίστοιχη διεθνή, φιλοξενεί στις 23 και 24 Απριλίου τρεις καταξιωμένους διευθυντές φωτογραφίας: τον Κύπριο Χάρη Ζαμπαρλούκο (ΜΑΜΜΑ ΜΙΑ, ΤΗΟR) τον Αυστριακό Κρίστιαν Μπέργκερ (υποψήφιος για Όσκαρ για τη ΛΕΥΚΗ ΚΟΡΔΕΛΑ, Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΟΥ ΠΙΑΝΟΥ), τακτικό συνεργάτη του Χάνεκε, και τον Έλληνα Φαίδωνα Παπαμιχαήλ (υποψήφιος για Όσκαρ για το ΝEBRASKA, MNHMEIΩΝ ΑΝΔΡΕΣ), που ακολουθεί σπουδαία καριέρα στο εξωτερικό. Οι δύο πρώτοι μάλιστα συνοδεύουν δύο πρόσφατες δουλειές τους στην Ελλάδα. O Ζαμπαρλούκος το θρίλερ LOCKE του Στίβεν Νάιτ, που κάνει την πρεμιέρα του αυτή την εβδομάδα στην Αγγλία, και ο Μπέργκερ το πολεμικό δράμα Α NAGY FUZET του Ούγγρου Γιάνος Σαζ. Το διήμερο master class θα διεξαχθεί στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος από 9:30-17:45 με ελεύθερη είσοδο.

Η αιφνιδιαστική αναστολή λειτουργίας του κινηματογράφου Αλεξάνδρα στην Καλλιθέα στάθηκε η αιτία να μην προβληθεί η προγραμματισμένη ταινία ΧΙΤΛΕΡ, ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ.

Τη Μεγάλη Δευτέρα 14 Απριλίου έγινε η απονομή για πέμπτη χρονιά των κινηματογραφικών βραβείων της επονομαζόμενης από τα 243 μέλη της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, που αποτελεί τη σχεδόν αποκλειστική ετήσια δράση της. Η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία, που δεν έχει καταφέρει να γίνει ακόμα ισότιμος συνομιλητής της ελληνικής Πολιτείας σε θέματα κινηματογράφου, βράβευσε οκτώ από τις μόλις είκοσι ταινίες μυθοπλασίας που υπέβαλαν υποψηφιότητα, με τη ΜΙΚΡΑ ΑΓΓΛΙΑ του Παντελή Βούλγαρη να αποσπά τις περισσότερες διακρίσεις. Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, τιμήθηκαν κάποια φιλμ προτού να διανεμηθούν στις αίθουσες, αφού ένας παράδοξος όρος του καταστατικού επιτρέπει τη συμμετοχή μίας ταινίας στη διαδικασία αρκεί να έχει πραγματοποιήσει έστω μία δημόσια προβολή το προηγούμενο ημερολογιακό έτος.

Η ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ (LA BELLE ET LA BÊTE)Η ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ (LA BELLE ET LA BÊTE)
ΓΑΛΛΙΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ/112'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Κριστόφ Γκανς
Ηθοποιοί: Λεά Σεϊντού, Βενσάν Κασέλ, Αντρέ Ντισολιέ, Εντουάρντο Νοριέγκα

Ο μύθος: Ένας χρεοκοπημένος έμπορος τιμωρείται από το τέρας που κατοικεί σε έναν απομονωμένο πύργο, όταν κόβει ένα τριαντάφυλλο από τον κήπο του. Η μικρότερη κόρη του από ενοχή γιατί απαίτησε το λουλούδι θα πάρει τη θέση του επιχειρώντας να απαλλάξει τον οικοδεσπότη από τα μάγια που τον μεταμόρφωσαν σε ένα άκαρδο πλάσμα.
Η ανάγνωσή μας: Το κλασικό παραμύθι της Μπαρμπό ντε Βιλνέβ, που πρωτοεκδόθηκε το 1740, μεταφέρθηκε με διάφορους τρόπους μέσα στον 20ό αιώνα από μιούζικαλ και θέαμα στον πάγο μέχρι σε ταινίες κινουμένων σχεδίων. Η εκδοχή του Κριστόφ Γκανς είναι μόλις η τρίτη πιστή διασκευή με ηθοποιούς, που διατηρεί παράλληλα τον πρωτότυπο τίτλο. Ο Γάλλος σκηνοθέτης, σε σχέση με τη μνημειώδη και αξεπέραστη ομώνυμη ταινία του Ζαν Κοκτό το 1946, περιγράφει την ιστορία από την οπτική της Πεντάμορφης, δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στον πατέρα και στην υπόλοιπη οικογένειά της και επιμένει περισσότερο στην προέλευση της κατάρας. Γυρισμένο εξ ολοκλήρου σε πλατό σε στούντιο του Βερολίνου, το φιλμ εντυπωσιάζει για την εικαστική ματιά του και την ευφυή αξιοποίηση των CGI ειδικών εφέ, με δύο απόψεις κάθε σκηνικού – πριν και μετά τη μεταμόρφωση του πρίγκιπα. Όμως ο Γκανς παρασύρεται από τις τεχνολογικές δυνατότητες, αδιαφορεί να δώσει τις αντιστοιχίες του παραμυθιού με τη σύγχρονη πραγματικότητα ή να αναδείξει τον ερωτισμό ανάμεσα στα δύο κεντρικά πρόσωπα. Οι ηθοποιοί μοιάζουν να μην εξοικειώθηκαν ποτέ στο φανταστικό ντεκόρ μιας green screen, έστω και αν οι βασικές επιλογές των ανδρικών ρόλων ήταν εύστοχες. Ανάμεσα στην Πεντάμορφη και το Τέρας αυτή τη φορά στέκεται ο Κριστόφ Γκανς, που θέλει εγωιστικά να αποσπάσει όλη την προσοχή μας και δυστυχώς το καταφέρνει.
Αξιολόγηση: 5/10

ΝΤΟΜ ΧΕΜΙΝΓΟΥΕΪ (DOM HEMINGWAY)ΝΤΟΜ ΧΕΜΙΝΓΟΥΕΪ (DOM HEMINGWAY)
AΓΓΛΙΑ/93'/ΟDEON
Σκηνοθεσία: Ρίτσαρντ Σέπαρντ
Ηθοποιοί: Τζουντ Λόου, Ρίτσαρντ Ε. Γκραντ, Ντέμιαν Μπισίρ

O μύθος: Ο Ντομ, ένας διαρρήκτης χρηματοκιβωτίων, αποφυλακίζεται ύστερα από πολυετή κάθειρξη αποφασισμένος να διεκδικήσει το μερίδιο που του αναλογεί από μία ληστεία και να επανασυνδεθεί με την παντρεμένη κόρη του.
Η ανάγνωσή μας: Ακόμη και όσοι δεν συγκαταλέγονται στους θαυμαστές του θα δυσκολεύονταν να φανταστούν τον 42χρονο Τζουντ Λόου με παραπανίσια κιλά και παππού πεντάχρονου αγοριού, όπως μας τον συστήνει αυτή η μαύρη κωμωδία. Ο σκηνοθέτης- σεναριογράφος Ρίτσαρντ Σέπαρντ (ΤΗΕ ΜATADOR) παρουσιάζει το πρώην σεξ είδωλο με τη μορφή ενός ανεξήγητα ευτραφή Βρετανού κακοποιού και το κομφούζιο της ζωής του ως φάρσα που τη χωρίζει με γλαφυρούς μεσότιτλους. Ο Αμερικανός δημιουργός, ο οποίος αρέσκεται συχνά σε φιλμ που διαδραματίζονται εκτός Ηνωμένων Πολιτειών (εδώ εκτός από το Λονδίνο υπάρχει ένα πέρασμα από το Σεν Τροπέ), συνδυάζει το αγγλοσαξονικό φλέγμα με έναν νευρώδη ρυθμό κινηματογράφησης, έστω και αν οι καταστάσεις δεν ξεφεύγουν από τα κλισέ. Ο Ντομ είναι χειμαρρώδης, επιπόλαιος αλλά στο βάθος ένας καλόκαρδος τύπος που άργησε να ωριμάσει. Η δυναμική ερμηνεία του Τζουντ Λόου, ο οποίος στην αρχή δεν ενθουσιάστηκε με τον συγκεκριμένο ρόλο, ισορροπεί με άνεση ανάμεσα στην αθυρόστομη και αυτάρεσκη πλευρά του. Είναι το μόνο που μπορεί να θυμάσαι από μία ταινία που, αν και παρακολουθείται ευχάριστα, χρειαζόταν πολύ περισσότερα για να μετατραπεί στο ανατρεπτικό πορτρέτο ενός αντιήρωα ξεγραμμένου από παλιούς φίλους και εχθρούς.
Αξιολόγηση: 4/10

ΑΓΟΡΙΑ ΤΗΣ ΔΙΠΛΑΝΗΣ ΠΟΡΤΑΣ (ΤΗΕ ΑWΚWARD MOMENT)ΑΓΟΡΙΑ ΤΗΣ ΔΙΠΛΑΝΗΣ ΠΟΡΤΑΣ (ΤΗΕ ΑWΚWARD MOMENT)
ΗΠΑ/94'/VILLAGE
Σκηνοθεσία: Τομ Γκόρμικαν
Ηθοποιοί: Zακ Έφρον, Ιμότζεν Πουτς, Μάιλς Τέλερ

Ο μύθος: Τρεις φίλοι που υπόσχονται να κρατήσουν τη συναισθηματική ανεξαρτησία τους θα βρουν την ιδανική σύντροφο, προσπαθώντας να αποσιωπήσουν τον έρωτά τους.
Η ανάγνωσή μας: Η παρθενική ταινία του Τομ Γκόρμικαν στοχεύει το νεανικό κοινό και διαθέτει τα κατάλληλα υλικά, αλλά εκτελεί λανθασμένα τη συνταγή. Οι κολλητοί περπατούν με ένα ποτήρι καφέ στη Νέα Υόρκη και μιλούν ακατάπαυστα, με μόνη έγνοια τα συναισθηματικά τους προβλήματα. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης διαψεύδει τις σκέψεις για μία σοφιστικέ κομεντί με πυρήνα τη συμπεριφορά των δύο φύλων μέσα από μία ανδρική οπτική. Το σενάριο είναι φλύαρο και επαναλαμβανόμενο, τα αστεία αδέξια και οι τρεις πρωταγωνιστές, αν και αναγνωρίσιμοι ως τύποι για τους σύγχρονους εφήβους και νέους, ερμηνευτικά υποτονικοί. Ο Γκόρμικαν αδυνατεί να στήσει έστω και μία αξιομνημόνευτη σκηνή, επιθυμεί την επιτυχία του HΑΝGOVER με το ιδιοσυγκρασιακό στιλ του Κάμερον Κρόου στο SINGLES, όμως το καλύτερο που μπορεί να περιμένει είναι μία καριέρα στην τηλεόραση με ένα αρρενωπό SEX AND THE CITY. Κρίμα, γιατί στο ντεμπούτο του είχε την ευκαιρία να θίξει το άγχος της δέσμευσης σε μία σχέση και το επίκαιρο θέμα των φοιτητριών-συνοδών πολυτελείας, αλλά απ' ό,τι φάνηκε αυτή δεν ήταν η κατάλληλη στιγμή.
Αξιολόγηση: 3/10

ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ (TRANSCENDENCE)ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ (TRANSCENDENCE)
ΗΠΑ-ΑΓΓΛΙΑ-ΚΙΝΑ/119'/ODEON
Σκηνοθεσία: Γουόλι Φάιστερ
Ηθοποιοί: Τζόνι Ντεπ, Πολ Μπέτανι, Ρεμπέκα Χολ, Μόργκαν Φρίμαν

O μύθος: Ένας ερευνητής, ο οποίος πειραματιζόταν με τη δημιουργία ενός υπολογιστή που θα έχει συναίσθηση και νοημοσύνη, μολύνεται με πλουτώνιο από τρομοκράτες που εναντιώνονταν στις ανακαλύψεις του. Μετά τον θάνατό του, η σύζυγος και συνεργάτις του «φορτώνει» τις εγκεφαλικές του πληροφορίες σε ένα ηλεκτρονικό πρόγραμμα ως υποκατάστατο του αγαπημένου της.
Η ανάγνωσή μας: Το πέρασμα στη σκηνοθεσία του διευθυντή φωτογραφίας Γουόλι Φάιστερ, ο οποίος εργάστηκε σε φιλμ όπως τα MONEYBALL του Μπένετ Mίλερ και MΑRLEY του Κέβιν ΜακΝτόναλντ, καθιερώθηκε όμως από τη συνεργασία του με τον Κρίστοφερ Νόλαν σε επτά ταινίες, ανάμεσά τους το ΙΝCEPTION, που του χάρισε το Όσκαρ φωτογραφίας. Ο Νόλαν εδώ επιβλέπει τον συνεργάτη του ως εκτελεστικός παραγωγός μαζί με τη σύζυγό του, Έμα Τόμας. Αν και θρίλερ επιστημονικής φαντασίας, ο Φάιστερ τοποθετεί την πλοκή στο παρόν προσπαθώντας να θέσει κάποια εύλογα ερωτήματα πάνω στην ηθική της επιστήμης, τις εξελίξεις στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και την κακόβουλη χρήση του διαδικτύου. Επιλέγει όμως τον πιο προφανή τρόπο για μία χολιγουντιανή υπερπαραγωγή και, δυστυχώς, το σενάριο του επίσης πρωτάρη Τζακ Πάγκλεν, που συνοψίζεται στην ιδέα ότι η ανθρώπινη μνήμη και ευφυΐα μπορεί να αποθηκευτεί σε έναν σκληρό δίσκο, δεν τον βοηθά. Ο απαθής Τζόνι Ντεπ (που εκτόξευσε τον προϋπολογισμό με τα 15 εκατομμύρια δολάρια αμοιβής) μοιάζει ακατάλληλη επιλογή, αν και είναι ενδιαφέρον εύρημα η ανάστασή του ως ένας παντοδύναμος καθοδηγητής μέσω της ψηφιακής εικόνας του. Το γεγονός όμως ότι επιλέγεται η οπτική αναπαράσταση αυτής της αλλαγής, σε αντίθεση με τη Σκάρλετ Γιόχανσον στο πρόσφατο ΔΙΚΟ ΤΗΣ του Σπάικ Τζόνζι, που μένει ως το τέλος μία φωνή, είναι ενδεικτικό της καλλιτεχνικής ένδειας του εγχειρήματος, για την οποία δεν ευθύνεται η επιβλαβής τεχνολογία.
Αξιολόγηση: 3/10

OLDBOYOLDBOY
ΗΠΑ/104'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Σπάικ Λι
Ηθοποιοί: Τζος Μπρολίν, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Ελίζαμπεθ Όλσεν

Ο μύθος: Ένας αλκοολικός διαφημιστής ύστερα από εικοσαετή αιχμαλωσία απελευθερώνεται διψώντας για εκδίκηση από τους απαγωγείς του. Η γνωριμία του με μία κοινωνική λειτουργό και έναν άντρα που δείχνει να ξέρει το παρελθόν του θα επηρεάσουν τη νέα φάση της ζωής του.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

Η ΤΙΝΚΕΡ ΜΠΕΛ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΙΡΑΤΕΣ (THE PRIVATE FAIRY)Η ΤΙΝΚΕΡ ΜΠΕΛ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΙΡΑΤΕΣ (THE PRIVATE FAIRY)
HΠΑ/78'/FEELGOOD
Κινουμένων Σχεδίων μόνο με ελληνική μεταγλώττιση
Σκηνοθεσία: Πέγκι Χολμς
Ακούγονται: Αφροδίτη Αντωνάκη, Τζένη Θεωνά, Κατερίνα Τσάβαλου

Ο μύθος: Η νεράιδα Ζαρίνα προσφέρει τη γαλάζια νεραϊδόσκονη στους πειρατές ενός πλοίου και η Τίνκερ Μπελ σπεύδει να τη διεκδικήσει πίσω.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.