A+ A A-

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ του Νίκου Νικολαΐδη

 

Με μία νέα αίθουσα στο δυναμικό του, διαφορετικές συνεργαζόμενες πρεσβείες, μικρότερη έμφαση στο animation και ένα εικαστικό που παρέπεμπε αισθητά στο αντίστοιχο περσινό, ολοκληρώθηκε στην Αθήνα το 15ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου. Με έμφαση στην πρόσφατη παραγωγή αλλά χωρίς την πολύ μεγάλη ταινία, απέδειξε ότι το πρόγραμμα μπορεί να καταρτιστεί άνετα και χωρίς τη συνδρομή κάποιας εγχώριας εταιρείας διανομής. Από τα φιλμ που δεν έχουν αγοραστεί, όπου στράφηκε το ενδιαφέρον μας, ξεχώρισαν το ντεμπούτο του Καναδού Φρεντερίκ Πεγιετέρ DIEGO STAR και η πολιτική σάτιρα του Μπερτράν Ταβερνιέ QUAI D'ORSAY με τον σαρωτικό Τιερί Λερμίτ ως Γάλλο υπουργό. Επίσης, η καρτουνίστικη κομεντί 9 MOIS FERME του Αλμπέρ Ντιποντέλ, που πήρε Σεζάρ σεναρίου και Α' γυναικείου ρόλου τον περασμένο μήνα, και το ρομαντικό φιλμ 2 ΑUTOMNES 3 HIVERS του Σεμπαστιάν Μπεντμπεντέρ. Όλες αυτές οι ταινίες θα προβληθούν στη Θεσσαλονίκη, στην αίθουσα Ολύμπιον, όπου μεταφέρεται μέρος του προγράμματος από 27 Μαρτίου έως 2 Απριλίου με δύο καθημερινές προβολές και ευχόμαστε με πιο αυξημένη προσέλευση απ' ό,τι ήταν η αντίστοιχη αθηναϊκή.

ΜΙΚΡΑ ΟΜΟΡΦΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ (SHORT TERM 12)ΜΙΚΡΑ ΟΜΟΡΦΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ (SHORT TERM 12)
HΠΑ/96'/SEVEN FILMS-ΣΠΕΝΤΖΟΣ ΦΙΛΜ
Σκηνοθεσία: Ντέστιν Ντάνιελ Κρίτον
Ηθοποιοί: Μπρι Λάρσον, Κέιτλιν Ντίβερ, Τζον Γκάλαχερ Τζούνιορ

Ο μύθος: Η Γκρέις και ο σύντροφός της εργάζονται σε έναν ξενώνα βραχείας παραμονής εφήβων με προβληματική συμπεριφορά. Η προσοχή τους στρέφεται σε έναν μελαγχολικό ερασιτέχνη ράπερ που ετοιμάζεται να επανενταχτεί και ένα δύστροπο πλουσιοκόριτσο.

Η ανάγνωσή μας: Είναι παρήγορο μία ταινία που είδαμε στις Νύχτες Πρεμιέρας, όπου απέσπασε το Βραβείο Κοινού, χωρίς τότε να έχει εξασφαλίσει την κυκλοφορία της στην Ελλάδα να φτάνει τελικά στις αίθουσες. Ο Ντέστιν Κρίτον στη δεύτερη μυθοπλασία του αναπτύσσει ένα δικό του μικρού μήκους φιλμ βασισμένο στα βιώματά του ως εργαζόμενος σε μία τέτοια μονάδα. Αποφεύγοντας την παγίδα ενός βαρύγδουπου δράματος, παρατηρεί με ειλικρίνεια τις σχέσεις εφήβων με τους εμπειρικούς κοινωνικούς λειτουργούς που, όπως η πρωταγωνίστρια, μπορεί να έχουν ζήσει ανάλογες τραυματικές εμπειρίες. Δίχως να είναι αναμορφωτήρια ή κλινικές, τα συγκεκριμένα κέντρα προάγουν το οικογενειακό κλίμα βοηθούμενα από τη νεαρή ηλικία των επιτηρητών, που ο σκηνοθέτης από τη Χαβάη τούς σκιαγραφεί οπλισμένους με κατανόηση και αυταπάρνηση. Ακόμη και οι ιδιωτικές στιγμές της ηρωίδας και του φίλου της αλληλεπιδρούν με το έντονο συναισθηματικά εργασιακό περιβάλλον, αυξάνοντας τον σκεπτικισμό τους για κρίσιμες προσωπικές τους αποφάσεις. Το νεανικό καστ με την απαιτούμενη καθοδήγηση αποδίδει αυθεντικά τους ρόλους τους, με καλύτερη την Μπρι Λάρσον (ΔΟΝ ΖΟΥΑΝ) που μπορεί να εξελιχθεί σε νέα Τζένιφερ Λόρενς. Με εξαίρεση τα ανάλαφρα ιντερλούδια, ο Κρίτον αποδεικνύεται ένας προικισμένος αφηγητής που μεταφράζει τους φόβους, την οργή και τη θλίψη που προκάλεσαν εξωγενείς παράγοντες σε μέρος της αμερικανικής νεολαίας. Το αλληγορικό παραμύθι με το χταπόδι Νίνα που εξιστορεί η πληγωμένη Τζέιντεν είναι η κορυφαία και πιο συγκινητική απόδειξη.
Αξιολόγηση: 7/10

ΤΑ ΜΑΠΕΤΣ ΚΑΤΑΖΗΤΟΥΝΤΑΙ (ΜUPPETS MOST WANTED)ΤΑ ΜΑΠΕΤΣ ΚΑΤΑΖΗΤΟΥΝΤΑΙ (ΜUPPETS MOST WANTED)
HΠΑ/107'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Τζέιμς Μπόμπιν
Ηθοποιοί: Τίνα Φέι, Ρίκι Τζερβέ, Τάι Μπαρέλ

Ο μύθος: Τα Μάπετς ξεκινούν ευρωπαϊκή περιοδεία τη στιγμή που ο Κονσταντίν, ένας βάτραχος σωσίας του Κέρμιτ, αποδρά από ένα γκουλάγκ της Σιβηρίας και παίρνει τη θέση του με τη συνέργεια του μάνατζερ της ομάδας.
Η ανάγνωσή μας: Ύστερα από την ενθουσιώδη υποδοχή των θεατών στην επανεμφάνιση των Μάπετς το 2011, που υπήρξε η εμπορικότερη ταινία τους, η Ντίσνεϊ δεν είχε λόγο να αλλάξει τη συνταγή. Διατήρησε τον Τζέιμς Μπόμπιν, που αποδεικνύεται ευχάριστη έκπληξη, στη σκηνοθεσία και εξασφάλισε τη συμμετοχή τριών ηθοποιών από αγαπημένες τηλεοπτικές σειρές, των Ρίκι Τζερβέ (THE OFFICE), Τάι Μπαρέλ (MODERN FAMILY) και Τίνα Φέι (30 ROCK). O Αμερικανός σκηνοθέτης ενορχηστρώνει χαριτωμένα την κωμωδία, με το αστυνομικό μυστήριο στο κοσμοπολίτικο περιβάλλον ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων (αν και τα εξωτερικά γυρίσματα έγιναν μόνο σε Λονδίνο και Δουβλίνο). Η αθωότητα των Μάπετς έρχεται αντιμέτωπη με τη δολιοφθορά ενός σατανικού βάτραχου και του διεφθαρμένου μάνατζερ του θιάσου και τα στοιχεία του μιούζικαλ εντάσσονται έξυπνα στη διάρκεια της πλοκής. Ως συνήθως, μία λίστα από 30 γκεστ σταρ θεωρούν τιμή τους να παίξουν ή να τραγουδήσουν ακόμη και σε πλάνα ελάχιστων δευτερολέπτων. Από τη Σελίν Ντιόν και τον Τόνι Μπένετ μέχρι τη Σάλμα Χάγιεκ, τον Ρέι Λιότα και τον Φράνκ Λαγκέλα, το κοινό δεν προλαβαίνει να εντοπίζει διασημότητες – ορισμένες άψογα μεταμφιεσμένες. Το φινάλε βρίσκει τις μαριονέτες πιο ενωμένες από ποτέ, έστω και αν ο γάμος του Κέρμιτ και της Μις Πίγκι δεν ολοκληρώνεται, αφού οι δημιουργοί μένουν υπερβολικά πιστοί στα σχεδόν εξήντα χρόνια ιστορίας του φρανσάιζ.
Αξιολόγηση: 6/10

Ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΓΙΑΤΡΟΣ (WAKOLDA)Ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΓΙΑΤΡΟΣ (WAKOLDA)
AΡΓΕΝΤΙΝΗ-ΙΣΠΑΝΙΑ-ΓΑΛΛΙΑ-ΝΟΡΒΗΓΙΑ/93'/VIDEORAMA-ODEON
Σκηνοθεσία: Λουθία Πουένσο
Ηθοποιοί: Άλεξ Μπρεντεμιούλ, Νατάλια Ορέιρο, Ντιέγκο Περέτι

Ο μύθος: Στην Παταγονία του 1960, μία πενταμελής οικογένεια θα νοικιάσει ένα δωμάτιο σε έναν ιατρό που καταζητείται ως εγκληματίας πολέμου αγνοώντας την ταυτότητά του. Εκείνος προθυμοποιείται να βελτιώσει τη σωματική ανάπτυξη της μικρής τους κόρης.
Η ανάγνωσή μας: Η κόρη του σκηνοθέτη Λουίς Πουένσο μεταφέρει στον κινηματογράφο ένα δικό της βιβλίο, που εμπνέεται από την παρουσία του Γιόζεφ Μένγκελε στην περιοχή Μπαριλότσε της Αργεντινής, διανθισμένο με αμιγώς μυθοπλαστικά στοιχεία. Η εισβολή ενός ξένου στους κόλπους μίας οικογένειας, της οποίας κερδίζει την εμπιστοσύνη με κάλυψη την επαγγελματική του ιδιότητα, αντιμετωπίζεται ως δραματουργικό εργαλείο ισότιμα με το στυγερό παρελθόν του ήρωα, που προσθέτει την περιορισμένη ένταση στην πλοκή. Η 38χρονη σκηνοθέτρια επικεντρώνει μέσα από το ύφος της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας την προσοχή της στην πολύπλοκη σχέση ενός κοριτσιού με έναν αμετανόητα φανατικό γενετιστή. Τα δίπολα ιατρού-ασθενή, πατέρα-παιδιού και, δυστυχώς, επιστήμονα – ανθρώπινου πειραματόζωου είναι κατάλληλα τονισμένα σε ψυχολογικό επίπεδο. Πιο συγκρατημένη είναι η αναφορά της για τους λόγους που χώρες όπως η Αργεντινή έδωσαν άσυλο σε διεθνώς καταζητούμενους, ένα θέμα ταμπού στην πατρίδα της. Παράλληλα, ο διάτρητος ρόλος μίας ντόπιας αντιστασιακής φωτογράφου στους κόλπους μίας γερμανόφωνης κοινότητας μεταναστών μοιάζει να εξυπηρετεί αποκλειστικά το ανθρωπιστικό μήνυμα. Δεν μεταβάλλει ριζικά τη μοίρα του κεντρικού χαρακτήρα, αφού η Πουένσο αφήνει ορθά ανέπαφη τη βιογραφία από κάθε φανταστική προσθήκη απεικονίζοντας την ασφαλή διαφυγή του. Ο Άλεξ Μπρεντεμιούλ (ξανά γιατρός, όπως στο ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥΣ του Χουάν Κάρλος Μεδίνα) ήταν η τέλεια επιλογή όχι μόνο λόγω του Γερμανού πατέρα του και της συνακόλουθα άψογης προφοράς του, αλλά επειδή η φυσιογνωμία του μοιάζει πιο τρομακτική και από του αληθινού Μένγκελε.
Αξιολόγηση: 5/10

ΚΙSMETΚΙSMET
EΛΛΑΔΑ-ΚΑΤΑΡ-ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ-ΚΡΟΑΤΙΑ/65'/CINEDOC
Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθεσία: Νίνα Μαρία Πασχαλίδου

Ο μύθος: Η άνθηση που γνωρίζουν οι τουρκικές σαπουνόπερες στις βαλκανικές και μουσουλμανικές χώρες και η επίδρασή τους στη χειραφέτηση των γυναικών σε κοινωνίες που λειτουργούν ακόμη καταπιεστικά απέναντί τους.
Η ανάγνωσή μας: Με ένα επίκαιρο θέμα που έχει σαφείς κοινωνιολογικές προεκτάσεις ασχολείται η Νίνα Μαρία Πασχαλίδου, δημοσιογράφος και παραγωγός της σειράς ντοκιμαντέρ Εξάντας. Η σκηνοθέτρια ταξίδεψε στην Τουρκία και μίλησε με τις πρωταγωνίστριες και τις σεναριογράφους δημοφιλών τουρκικών σειρών, που εξηγούν τους λόγους της επιτυχίας τους. Η δημιουργός εστιάζει στο ζήτημα της γυναικείας χειραφέτησης στον μουσουλμανικό κόσμο και οι σχετικές μαρτυρίες συνηγορούν σε αυτή την κατεύθυνση. Στην Αίγυπτο μία ακτιβίστρια που είχε υποστεί σεξουαλική κακοποίηση και στα Αραβικά Εμιράτα μία διαζευγμένη ομολογούν ότι οφείλουν σε αυτές τις σειρές την αφύπνιση και την απαίτηση για ισότητα. Όμως το ντοκιμαντέρ δείχνει να παραβλέπει ότι το δυτικό life style των ηρώων και ο δυναμικός χαρακτήρας των πρωταγωνιστριών τους είναι οι μοχλοί μίας χρυσοφόρας βιομηχανίας, που επεκτείνει τις πωλήσεις σε δεκάδες αγορές και συνιστά μία άτυπη μορφή εξωτερικής πολιτικής της γειτονικής χώρας. Όταν μάλιστα καλείται να εξηγήσει την αγάπη του ελληνικού, γυναικείου κυρίως, κοινού για αυτές τις σαπουνόπερες, το ντοκιμαντέρ δεν έχει να δώσει καμία απολύτως απάντηση. Αναφορικά με τη χώρα μας, η σκηνοθέτρια δείχνει να αγνοεί και μία άλλη δυσάρεστη πτυχή. Ότι παρά την έντονη αρχική διαφήμιση, ορισμένα από αυτά τα σίριαλ διακόπτονται πρόωρα και απροειδοποίητα από τα ιδιωτικά κανάλια προς όφελος των περιοδικών τηλεοπτικής ύλης, που προωθούν σε DVD τα επεισόδιά τους.
Αξιολόγηση: 5/10

ΠΕΝΤΕ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ΣΤΟ ΚΕΝΟ (Α LONG WAY DOWN)ΠΕΝΤΕ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ΣΤΟ ΚΕΝΟ (Α LONG WAY DOWN)
ΑΓΓΛΙΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ/96'/ΟDEON
Σκηνοθεσία: Πασκάλ Σομέιγ
Ηθοποιοί: Πιρς Μπρόσναν, Τόνι Κολέτ, Άαρον Πολ, Ιμότζιν Πουτς

Ο μύθος: Τέσσερα άγνωστα μεταξύ τους άτομα συναντιούνται συμπτωματικά την παραμονή Πρωτοχρονιάς στην ταράτσα ενός κτιρίου, όπου βρέθηκαν με σκοπό να αυτοκτονήσουν. Συμφωνούν να παρατείνουν τη ζωή τους μέχρι την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου.
Η ανάγνωσή μας: Με εξαίρεση τις αξιόλογες διασκευές του Στίβεν Φρίαρς στο ΗΙGH FIDELITY και των αδελφών Βάιτζ στο ΑΒΟUT A BOY (ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΓΟΡΙ), οι υπόλοιπες προτιμήσεις της έβδομης τέχνης στον συγγραφέα Νικ Χόρνμπι δεν είναι τόσο τυχαίες. Όπως στο FEVER PITCH του Ντέιβιντ Έβανς και το αμερικανικό του remake (με το μπέιζμπολ να αντικαθιστά το ποδόσφαιρο) των αδελφών Φαρέλι ή το ΜΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ όπου ήταν σεναριογράφος, έτσι και τώρα χρηματοδότρια-παραγωγός είναι η σύζυγος του Χόρνμπι, Αμάντα Πόσεϊ. Ο περιορισμένων δυνατοτήτων Γάλλος σκηνοθέτης Πασκάλ Σομέιγ (ΓΑΜΟΣ ΣΕ ΔΟΣΕΙΣ) προσλήφθηκε για να ζωντανέψει μία ιστορία που ασχολείται ανεύθυνα και επιπόλαια με τα θέματα της αυτοκτονίας και της κατάθλιψης. Πέρα από τον απίθανο τρόπο γνωριμίας (ειδικά για τέτοιο αριθμό προσώπων), η ίντριγκα δεν αιτιολογεί την πρόθεση της αυτοχειρίας αλλά και την αυτόματη μεταστροφή τους. Το φολκλορικό ταξίδι αναψυχής τους στη Μαγιόρκα και το παράλογο δημοσιογραφικό ενδιαφέρον για την περίπτωσή τους διανθίζονται από ανεκδιήγητες ατάκες του στιλ «λατρεύω τον καρκίνο σου», που εκστομίζει ο Πιρς Μπρόσναν στον Άαρον Πολ. Με ένα κουαρτέτο τόσο αισιόδοξων χαρακτήρων, για να έχουν αυτοκτονικές τάσεις, ο πιο απεγνωσμένος για μεγαλύτερη επιτυχία μοιάζει ο Άγγλος συγγραφέας (και η γυναίκα του), που προδίδει τις αντοχές της ποπ λογοτεχνίας.
Αξιολόγηση: 3/10

ΝΩΕ (ΝΟΑΗ)ΝΩΕ (ΝΟΑΗ)
ΗΠΑ/138'/UIP
Σκηνοθεσία: Ντάρεν Αρονόφσκι
Ηθοποιοί: Ράσελ Κρόου, Τζένιφερ Κόνελι, Άντονι Χόπκινς, Έμα Γουότσον, Νικ Νόλτε

Ο μύθος: Ένας άνδρας που οραματίστηκε μία φονική πλημμύρα θα επιχειρήσει να σώσει την οικογένειά του και είδη του ζωικού βασιλείου σε μία κιβωτό από τον καταστροφικό κατακλυσμό.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΨΑΡΙΤΟ ΜΙΚΡΟ ΨΑΡΙ
ΕΛΛΑΔΑ-ΚΥΠΡΟΣ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ/137'/FEELGOOD ENTERTAINMENT
Σκηνοθεσία: Γιάννης Οικονομίδης
Ηθοποιοί: Βαγγέλης Μουρίκης, Βίκυ Παπαδοπούλου, Γιάννης Τσορτέκης, Μαρία Καλλιμάνη

Ο μύθος: Ύστερα από την αποφυλάκισή του, ο Στράτος συνεχίζει την παράνομη δράση ως πληρωμένος δολοφόνος και σχεδιάζει την απόδραση ενός έγκλειστου συγκρατούμενου που του είχε σώσει τη ζωή.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

Η ΤΡΙΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΛΙΣΗΣ: ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ (DIVERGENT)Η ΤΡΙΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΛΙΣΗΣ: ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ (DIVERGENT)
HΠΑ/139'/ODEON
Σκηνοθεσία: Νιλ Μπέργκερ
Ηθοποιοί: Σέιλιν Γούντλι, Τέο Τζέιμς, Κέιτ Γουίνσλετ, Άσλεϊ Τζουντ

Ο μύθος:-
Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους.
Αξιολόγηση:-

 

ΦΙΛΙΚΑ SITE

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr