A+ A A-

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 20 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ του Νίκου Νικολαΐδη

 

Από τις 20 έως τις 26 Φεβρουαρίου θα πραγματοποιηθεί η 3η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου στην Ταινιοθήκη Της Ελλάδος με ελεύθερη είσοδο για τους θεατές. Το φετινό πρόγραμμα περιλαμβάνει δεκαοχτώ ταινίες μεγάλου, μεσαίου και μικρού μήκους από οκτώ χώρες της ηπείρου (Τυνησία, Νότια Αφρική, Νιγηρία, Μαρόκο, Κένυα, Δημοκρατία του Κονγκό, Αγκόλα και Αίγυπτο). Ανάμεσα στους προσκεκλημένους θα είναι οι Νοτιοαφρικανοί σκηνοθέτες Ζολά Ματσέκο και Ραπίτσε Μόντσο και ο Νιγηριανός Κούνλε Αφολαγιάν.
Με τρεις προβολές στις 22, 23 και 26 Φεβρουαρίου αντίστοιχα, στον κινηματογράφο Mικρόκοσμο κυκλοφορεί η ελληνική ταινία LUSTLANDS των αδελφών Άρη και Λάκη Ιωνά οι οποίοι μετά τη μουσική, κάτω από το όνομα Τhe Callas, και τις εικαστικές τέχνες, δοκιμάζονται τώρα στη μεγάλη οθόνη.

ΦΩΤΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΜΠΗΙΑ (POMPEII)ΦΩΤΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΜΠΗΙΑ (POMPEII)
HΠΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ/105'/ΟDEON
Σκηνοθεσία: Πωλ Άντερσον
Ηθοποιοί: Κιτ Χάριγκτον, Έμιλι Μπράουνινγκ, Κίφερ Σάντερλαντ

Ο μύθος: Το 79 μ.Χ. ένας σκλάβος και δεινός μονομάχος μεταφέρεται στην Πομπηία όπου θα ερωτευτεί την κόρη ενός επιφανή εμπόρου της περιοχής. Η άφιξη ενός Ρωμαίου αξιωματικού που την διεκδικεί θα προκαλέσει τη σύγκρουση τους ενώ η πόλη καταρρέει μετά την έκρηξη του Βεζούβιου.

Η ανάγνωσή μας: Μία επική περιπέτεια που δανείζεται τον ρομαντικό άξονα του διάσημου μυθιστορήματος του Έντουαρντ Μπάλγουερ-Λύτον Οι τελευταίες μέρες της Πομπηίας και τις υπάρχουσες πηγές για τη διάλυση του κοσμοπολίτικου κέντρου της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας από την ηφαιστειακή λάβα. Ο Πωλ Άντερσον έχει στο ενεργητικό του δύο πολύ αξιοπρόσεκτες δουλειές στα είδη του θρίλερ και της επιστημονικής φαντασίας (ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ, RESIDENT EVIL). Αυτή τη φορά κάνει μία ιστορική στροφή σε ένα περιστατικό που πάντοτε, όπως δήλωσε τον γοήτευε: τον αφανισμό της Πομπηίας και τα ανθρώπινα θύματα που θάφτηκαν σε αυτή. Η πρώτη ώρα του φιλμ κυλάει ευχάριστα και δεν περιλαμβάνει μόνο πάθη, ίντριγκες και έρωτες, όπως συμβαίνει σε ανάλογες παραγωγές. Υπάρχουν σαφείς πολιτικές νύξεις (ο πατέρας της ηρωίδας αναφέρεται με ασέβεια στον αυτοκράτορα Τίτο) και εύστοχες κοινωνικές παρατηρήσεις (οι πλούσιες της πόλης αγοράζουν σκλάβους για ερωτική ικανοποίηση). Από αυτές διαφαίνεται η εξαετής έρευνα του Άγγλου σκηνοθέτη για τη συγκεκριμένη περιοχή και εποχή, κατά την προετοιμασία του φιλμ. Μεταξύ των τεσσάρων σεναριογράφων υπάρχει η δυνατή υπογραφή του Τζούλιαν Φέλοους (ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΓΚΟΣΦΟΡΝΤ ΠΑΡΚ) που ελαχιστοποιεί την αφέλεια στην πλοκή και διατηρεί τη χρονολογική ακρίβεια, έστω και αν πρόκειται για μυθοπλασία. Όμως παρά τη στιβαρή σκηνοθεσία και μία αναπάντεχα καλή ερμηνεία του Κίφερ Σάδερλαντ στο ρόλο του διεφθαρμένου γερουσιαστή, όπως δείχνει και ο πρωτότυπος τίτλος, ο Άντερσον και οι παραγωγοί του είχαν κατά νου πρώτιστα μία ταινία για την πόλη και την καταστροφή της. Όταν το ηφαίστειο αρχίζει να βρυχάται οι αντιζηλίες και οι μονομαχίες περνούν σε δεύτερη μοίρα και απομένει μία καταδικασμένη ιστορία αγάπης, εξαιτίας της εκδικητικής μανίας της φύσης, που στο διάβα της γίνονται παρανάλωμα του πυρός και οι αρχικές αρετές του φιλμ.
Αξιολόγηση: 5/10

ΤHE DEEP (DJUPID)ΤHE DEEP (DJUPID)
ΙΣΛΑΝΔΙΑ/95'/VIDEORAMA FILMS-ODEON
Σκηνοθεσία: Μπαλτάζαρ Κόρμακουρ
Ηθοποιοί: Όλαφουρ Ντάρι Όλαφσον, Γιόχαν Γιόχανσον

Ο μύθος: Ύστερα από τη βύθιση του αλιευτικού και τον πνιγμό πέντε συναδέλφων του ένας ψαράς θα κολυμπήσει για έξι ώρες στην παγωμένη θάλασσα και θα περπατήσει ξυπόλητος τρία χιλιόμετρα από την ακτή μέχρι την πλησιέστερη πόλη.
Η ανάγνωσή μας: Το καλό με τον Μπαλτάζαρ Κόρμακουρ είναι ότι παρά τη μεταγραφή του στο Χόλυγουντ συνεχίζει να γυρίζει ταινίες στην πατρίδα του, δίνοντας μία γεύση του τι εστί ισλανδικό σινεμά σε αυτούς που ενδιαφέρονται να έχουν μία πιο global αντίληψη του διεθνούς κινηματογράφου. Το αρνητικό στην περίπτωση του είναι ότι με εξαίρεση μία - δύο δουλειές του πρόκειται για έναν μέτριο σκηνοθέτη που απολαμβάνει δυσανάλογα μεγάλη εκτίμηση. Αυτές τις ανάμικτες εντυπώσεις έρχεται να ενισχύσει η όγδοη αλλά όχι η πιο πρόσφατη ταινία του, αφού ακολούθησε το αμερικανικό 2 GUNS που είδαμε πριν τέσσερις μήνες στην Ελλάδα. Εμπνευσμένος από μία ναυτική τραγωδία που συγκλόνισε τους κατοίκους της μικρής ηφαιστιογενούς χώρας το 1984, ο Κόρμακουρ εξιστορεί την ιστορία του Γκούλι Φριόπορσον που κατάφερε να αντέξει σε πολικές θερμοκρασίες μέσα στο νερό ώσπου έφτασε εξαντλημένος στη στεριά. Λιτή ηθογραφία στον πρόλογο, περιπέτεια επιβίωσης στη συνέχεια, ψυχολογικό δράμα με αμυδρές δόσεις κοινωνικής κριτικής στο φινάλε. Το μόνο που σε καθηλώνει είναι οι κακουχίες που πέρασε ο πρωταγωνιστής Όλαφουρ Όλαφσον που δε μοιάζουν απλές αυταπάτες των ειδικών εφέ. Ο Κόρμακουρ δεν καταφέρνει να περιγράψει πειστικά ούτε το ατύχημα ούτε τη μετέπειτα οδύσσεια του διασωθέντα, όταν γίνεται πρόσκαιρα πειραματόζωο της ιατρικής κοινότητας για τις αντοχές του. Η απρόσωπη σκηνοθεσία του τον αφήνει άλλη μία φορά στα ρηχά.
Αξιολόγηση: 4/10

NYMPHOMANIAC: ΜΕΡΟΣ Β' (ΝΥΜPHOMANIAC)NYMPHOMANIAC: ΜΕΡΟΣ Β' (ΝΥΜPHOMANIAC)
ΔΑΝΙΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ-ΒΕΛΓΙΟ-ΓΑΛΛΙΑ-ΑΓΓΛΙΑ/123'/SEVEN FILMS- SPENTZOS FILM
Σκηνοθεσία: Λαρς Φον Τρίερ
Ηθοποιοί: Σαρλότ Γκένσμπουργκ, Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Τζέιμι Μπελ, Γουίλιαμ Νταφόε

Ο μύθος: Η Τζο συνεχίζει να εκμυστηρεύεται στον άνδρα, που την φιλοξενεί την ζωή της, ως το βράδυ της κακοποίησης της που στάθηκε η αφορμή να γνωριστούν.
Η ανάγνωσή μας: Το δεύτερο μέρος της, κανονικά ενιαίας, ταινίας αρχίζει με την αποκάλυψη του Σέλιγκμαν για την ασεξουαλικότητα του ως συνειδητής επιλογής. Θα ήταν μία πρώτης τάξεως πρόκληση, ακόμη και για τα στάνταρντ του Λαρς Φον Τρίερ, αν στην ηδονοβλεπτική θέση μίας νυμφομανούς ήταν ένα μη σεξουαλικό άτομο αλλά ο Δανός δημιουργός δεν είχε μία ξεκάθαρη και συγκροτημένη άποψη για τις επιδιώξεις του. Σχετική έκπληξη αποτελεί το στοιχείο ότι αυτό το δίωρο είναι λιγότερο πορνογραφικό. Τα πλημμελή μητρικά καθήκοντα της ηρωίδας, η αναζήτηση οργασμού στο σαδομαζοχισμό (ο Τζέιμι Μπελ αποδεικνύεται ένας ... ταλαντούχος βασανιστής ) και η απόπειρα σεξουαλικής απεξάρτησής της, κάνουν σχετικά πιο σεμνό το θέαμα, παρά την εμμονή του φακού στα γενετήσια όργανα και των δύο φύλων. Βέβαια ο Φον Τρίερ δεν παραλείπει να ενσωματώσει το μισογυνισμό ή τις φυλετικές πεποιθήσεις του (στο επεισόδιο με τους δύο Αφρικανούς εραστές) αφήνοντας τα υπονοούμενα κυρίως μέσω της εικόνας παρά από τους διαλόγους. Όμως αυτή η αλληγορία πάνω στην υπερπροσφορά του σεξ και τις ενοχές των σύγχρονων αλλοτριωμένων ανθρώπων γύρω από την ερωτική τους συμπεριφορά, καταντά αφόρητα κουραστική και ανόητη. Όσο είναι και η διασκευή του Hey Joe από την Γκένσμπουργκ στους τίτλους τέλους, αφού ο Τζίμι Χέντριξ στην κλασική του επιτυχία τραγουδούσε για έναν απατημένο άντρα με το ίδιο όνομα.
Αξιολόγηση: 3/10

 

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΜΙΑΣ ΗΜΙΤΕΛΟΥΣ ΑΝΟΙΞΗΣ: ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΜΙΑΣ ΗΜΙΤΕΛΟΥΣ ΑΝΟΙΞΗΣ: ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ/114'/FEELGOOD
Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθεσία: Στέλιος Χαραλαμπόπουλος
Εμφανίζονται: Γιώργος Κοτανίδης, Μανώλης Γλέζος, Τάκης Μπενάς

 

Ο μύθος: Η ζωή και οι συνθήκες θανάτου του βουλευτή Γρηγόρη Λαμπράκη.
Η ανάγνωσή μας: -
Αξιολόγηση: -

 

ΟΝΕΙΡΕΜΕΝΟ ΤΩΡΑ (ΤΗΕ SPECTACULAR NOW)ΟΝΕΙΡΕΜΕΝΟ ΤΩΡΑ (ΤΗΕ SPECTACULAR NOW)
HΠΑ/95'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Τζέιμς Πόνσολντ
Ηθοποιοί: Μάιλς Τέλερ, Κάιλ Τσάντλερ, Τζένιφερ Τζέισον Λι

Ο μύθος:-
Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους
Αξιολόγηση:-

 

BARBIE: Η ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ ΤΩΝ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΙΩΝ (ΒΑRBIE: ΤΗΕ PEARL PRINCESS)BARBIE: Η ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ ΤΩΝ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΙΩΝ (ΒΑRBIE: ΤΗΕ PEARL PRINCESS)
HΠΑ/73'/FEELGOO
Σκηνοθεσία: Τέρι Κλάσεν

O μύθος:-
Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους
Αξιολόγηση:-

 

ΦΙΛΙΚΑ SITE

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr