fbpx

NEEΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 23 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

του Νίκου Νικολαΐδη

Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου, στις 20:00, στον κινηματογράφο Αλεξάνδρα της Καλλιθέας θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση γνωριμίας με τη σκηνοθέτρια Νάνσυ Σπετσιώτη στο πλαίσιο της παρουσίασης των πέντε ταινιών της μικρού μήκους (συνολικής διάρκειας σαράντα λεπτών), που έχουν προγραμματιστεί αυτή την εβδομάδα στη συγκεκριμένη αίθουσα καθώς και στον κινηματογράφο Τιτάνια. Μετά την προβολή για τη δημιουργό θα μιλήσουν ο σκηνοθέτης Περικλής Χούρσογλου, ο θεατρικός συγγραφέας Βασίλης Κατσικονούρης, ο ηθοποιός Χρήστος Χατζηπαναγιώτης και η δημοσιογράφος Ευάννα Βενάρδου ενώ θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό.

NEBRASKANEBRASKA
ΗΠΑ/115'/SEVEN FILMS-SPENTZOS FILM
Σκηνοθεσία: Αλεξάντερ Πέιν
Ηθοποιοί: Μπρους Ντερν, Γουίλ Φόρτε, Τζουν Σκουίμπ, Στέισι Κιτς

Ο μύθος: Ο Γούντι, ένας ηλικιωμένος στα πρόθυρα της άνοιας, από παρανόηση πιστεύει ότι έχει κερδίσει το λαχείο του ενός εκατομμυρίου δολαρίων. Ο γιος του δέχεται να συνταξιδέψουν μέχρι τη Νεμπράσκα, για να του αποδείξει το λάθος του. Σε μία αναγκαστική στάση στη γενέτειρα του πατέρα, όλοι θα τους υποδεχτούν σαν νεόπλουτους.
Η ανάγνωσή μας: Ο Αλεξάντερ Πέιν, ακολουθώντας συνετά το ένστικτό του, πρώτη φορά δεν εμπλέκεται σε σενάριο ταινίας του, παρότι είναι κάτοχος δύο βραβείων Όσκαρ και ισάριθμων Χρυσών Σφαιρών σε αυτή τη κατηγορία.
Αυτό δεν επηρέασε σε τίποτα το ύφος και τις ανησυχίες του και η απόφαση του θα πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα για εκατοντάδες δικούς μας δημιουργούς που διακατέχονται από το σύμπλεγμα του auteur. Άλλωστε η καλογραμμένη ιστορία του Μπομπ Νέλσον περιλαμβάνει αγαπημένα πεδία του δικού μας Παπαδόπουλου όπως ήταν το επώνυμο του σκηνοθέτη πριν την αγγλόφωνη σύντμηση. Το ψυχολογικό πορτραίτο ενός συνταξιούχου το είχαμε δει προηγούμενα στο ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΜΙΝΤ και τη φόρμα ενός road movie για την αυτογνωσία των ηρώων του τη χρησιμοποίησε διεξοδικά στο ΠΛΑΓΙΩΣ. Στην ολιγοήμερη περιπλάνηση ο υιός Ντέιβιντ θα συναντήσει εκτός από συγγενείς ή πρώην φίλους των γονιών του την ανία της επαρχιακής Αμερικής, την αδράνεια και την άξεστη συμπεριφορά των ντόπιων. Θα μάθει κρίσιμες οικογενειακές λεπτομέρειες που αποκαλύπτουν ότι ο πατέρας του ήταν ένας φιλότιμος άνδρας που αποσιωπούσε με το αλκοόλ όλες τις αληθινές επιθυμίες του. Το μαυρόασπρο φιλμ του, επίσης ελληνικής καταγωγής, διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ δίνει το προσδοκώμενο παρακμιακό και μελαγχολικό ύφος. Ο Πέιν εξισορροπεί μοναδικά την κωμικότητα με το δράμα της ζωής και ως συνήθως βοηθά τους πρωταγωνιστές του να ξεπεράσουν τον εαυτό τους σε αυτό το σπουδαίο μάθημα για την αξιοπρέπεια την ευγνωμοσύνη. Μία τρυφερή ελεγεία για όλους τους πατέρες και γιους αυτού του κόσμου και για τα ταξίδια στις δικές τους Νebraska που δεν τόλμησαν ή δεν πρόλαβαν να πραγματοποιήσουν.
Αξιολόγηση: 9/10

ΕΥΤΥΧΙΑ (SCHASTYE)ΕΥΤΥΧΙΑ (SCHASTYE) Επανέκδοση
ΣΟΒΙΕΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ/65'/NEW STAR
Σκηνοθεσία: Αλεξάντρ Μεντβέντκιν
Ηθοποιοί: Πιότρ Ζινόβιεφ, Γελένα Γιεγκόροβα

Ο μύθος: Ένας αγρότης εγκαταλείπει το σπίτι του για μία καλύτερη επαγγελματική τύχη. Ένα γεμάτο πορτοφόλι στο δρόμο του δεν θα τον απαλλάξει από την ανέχεια. Θα φυλακιστεί για απόπειρα... αυτοκτονίας και μετά την απελευθέρωση του θα δυσκολευτεί να προσαρμοστεί στη πραγματικότητα των κολχόζ.
Η ανάγνωσή μας: Ένα σπουδαίο δείγμα του βωβού κινηματογράφου παραγωγής 1934 με κεντρικούς χαρακτήρες ένα ζευγάρι χωρικών που αναζητούν την ευημερία. Η ΕΥΤΥΧΙΑ είναι ένα λαϊκό παραμύθι με στοιχεία σπλάπστικ κωμωδίας, αποδεικνύοντας ότι το συγκεκριμένο είδος δεν ήταν αποκλειστικό προνόμιο της Δύσης. Ο Αλεξάντρ Μεντβέντκιν μετατρέπει ευφυέστατα μία προπαγάνδα για την αξία της κολεκτιβοποίησης σε ένα ειρωνικό σχόλιο πάνω στην ουτοπία της ευτυχίας, τόσο στην τσαρική περίοδο όσο και μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση. Ο Αϊζενστάιν έσπευσε να δηλώσει ενθουσιασμένος συγκρίνοντας τον Μεντβέντκιν με τον Τσάρλι Τσάπλιν όμως η κομμουνιστική ιεραρχία δεν συγχώρησε την ελευθεριότητα του, σαμποτάροντας την ταινία για δεκαετίες. Ο θεωρητικός και κινηματογραφιστής Κρις Μαρκέρ γνώρισε το σκηνοθέτη το 1967 στο Φεστιβάλ της Λειψίας και ήταν αυτός που αποκάλυψε στη Δύση τη δουλειά του. Σκηνοθέτησε μάλιστα δύο ντοκιμαντέρ το ΤΡΑΙΝΟ ΠΟΥ ΠΡΟΧΩΡΕΙ, το 1972, και το LE TOMPEAU D'ALEXANDRE, το 1993, για τον αδικημένο πρωτοπόρο δημιουργό. Μαζί με το συγκεκριμένο φιλμ προβάλλονται, σε μία ενότητα, πέντε ταινίες μικρού μήκους της τριαντατριάχρονης Νάνσυ Σπετσιώτη, γυρισμένες από το 2008 έως το 2013. Η νέα σκηνοθέτρια έλκεται από θέματα κοινωνικού προβληματισμού και εντυπωσιάζει με τα ηχηρά ονόματα των ηθοποιών που εξασφαλίζει. Το φιλμ Σ'ΕΝΑΝ ΣΥΝΟΡΙΑΚΟ ΣΤΑΘΜΟ αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη της πρόταση.
Αξιολόγηση : 8/10

Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΕΝDER (ENDER'S GAME)Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΕΝDER (ENDER'S GAME)
HΠΑ/114'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Γκάβιν Χουντ
Ηθοποιοί: Άσα Μπάτερφιλντ, Χάρισον Φορντ, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Βαϊόλα Ντέιβις

Ο μύθος: Ένας χαρισματικός έφηβος το 2136 θα εκπαιδευτεί για να πρωτοστατήσει στον πόλεμο των ανθρώπων με μία φυλή εξωγήινων.
Η ανάγνωσή μας: Ο Γκάβιν Χουντ, μετά την επιτυχία με το φιλμ ΤSOTSI στην πατρίδα του, ξεκίνησε χολιγουντιανή καριέρα. Εδώ διασκευάζει ένα βιβλίο επιστημονικής φαντασίας, του 1985, ο συγγραφέας του οποίου είχε απορρίψει κατ' επανάληψη προτάσεις κινηματογραφικής μεταφοράς του. Ο μικρός Έντερ θα επιλεχθεί να εκπαιδευτεί στο Σχολείο Πολέμου χάρη στην εξυπνάδα και τις στρατηγικές ικανότητες του. Μην περιμένετε βέβαια να δείτε ένα διαστημικό FULL METAL JACKET αφού τα οπτικά εφέ και η σκηνογραφία δημιουργούν ένα μίζερο και ανοίκειο περιβάλλον. Το θέμα της γέννησης ενός τέλειου εκτελεστή το συναντούμε συχνά στη μεγάλη οθόνη. Η σκόπιμη κατασκευή όμως ενός στρατιωτικού ηγέτη είναι κάτι ασυνήθιστο. Ο Νοτιοαφρικανός σκηνοθέτης φλερτάρει με αυτή την τολμηρή προοπτική χωρίς να νοιάζεται ιδιαίτερα για τη θεαματικότητα. Θα μπορούσε να επιμείνει λίγο περισσότερο στην ηθική του πολέμου και στις αιτίες που τον δικαιολογούν αλλά προτιμά να παραλληλίσει τη δοκιμασία του Έντερ με αυτή που βιώνει ο παίκτης σε ένα video game. Πάντως η επιλογή του Άσα Μπάτερφιλντ (HUGO) ως πρωταγωνιστή δυναμιτίζει το αποτέλεσμα. Ο δεκαεξάχρονος θα ταίριαζε φυσιογνωμικά μόνο ως αδελφός του Ελάιζα Γουντ ή ως γιος του Κλάιβ Όουεν σε κάποια υποθετικά projects.
Αξιολόγηση: 4/10

H ΚΛΕΦΤΡΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ (ΤΗΕ ΒΟΟΚ ΤΗIEF)H ΚΛΕΦΤΡΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ (ΤΗΕ ΒΟΟΚ ΤΗIEF)
HΠΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ/131'/ODEON
Σκηνοθεσία: Μπράιαν Πέρσιβαλ
Ηθοποιοί: Τζέφρι Ρας, Έμιλι Γουότσον, Σόφι Νελίς,

Ο μύθος: Τον Απρίλιο του 1938 η μικρή Λίζελ υιοθετείται από ένα άτεκνο ζευγάρι και μαθαίνει γραφή και ανάγνωση. Στο σπίτι της θα κρυφτεί ένας νεαρός Εβραίος που θα αναπληρώσει το κενό του νεκρού αδελφού της.
Η ανάγνωσή μας: Μεταφορά στην οθόνη του ομώνυμου best seller του Αυστραλού συγγραφέα Μάρκους Ζούσακ, που τοποθετείται στη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Μπράιαν Πέρσιβαλ, που έχει στο ενεργητικό του τη σκηνοθεσία ορισμένων επεισοδίων της τηλεοπτικής σειράς Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΟΥ DOWNTON, δείχνει εκτός κλίματος σε μία παραγωγή που, αν και γυρίστηκε στη Γερμανία, μοιάζει να στερείται κάθε αυθεντικότητας. Η προσέγγιση είναι άλλες στιγμές ακαδημαϊκή και σε κάποια σημεία, όπως η αναπαράσταση της Νύχτας των Κρυστάλλων, εντελώς γραφική. Ο σεναριογράφος Μάικλ Πετρόνι περιλαμβάνει δευτερεύουσες ιστορίες του βιβλίου που ξεχειλώνουν την πλοκή αποτυγχάνοντας να αναδείξει τον τίτλο της ταινίας και τις χαρισματικές ιδιότητες της λογοτεχνίας σε μία ζοφερή εποχή. Περισσότερο ενδιαφέρον έχει η σκιαγράφηση μίας παιδικής φιλίας (ανάμεσα στη Λίζελ και ένα συμμαθητή της) που θα τερματίσει άδοξα ο πόλεμος και η καθημερινότητα σε μία γειτονιά στο έδαφος των κατακτητών. Μένοντας πιστοί στο βιβλίο οι δημιουργοί διατηρούν ως αφηγητή το Θάνατο που όμως δεν αξιοποιείται για έναν ουσιώδη συμβολισμό ούτε αποκτάει τη δραματουργική βαρύτητα που είχε, για παράδειγμα, στην ΕΒΔΟΜΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Η χρήση γερμανικών λέξεων και φράσεων στους αγγλικούς διαλόγους θυμίζει κακόγουστες συμπαραγωγές άλλων δεκαετιών. Αν και μεταφρασμένο σε τριάντα γλώσσες το μυθιστόρημα του Ζούσακ μένει απροσάρμοστο στην κινηματογραφική γλώσσα, αφήνοντας τη φευγαλέα ανάμνηση μίας φροντισμένης αισθητικά τηλεταινίας.
Αξιολόγηση: 4/10

ΤΖΑΚ ΡΑΪΑΝ: ΠΡΩΤΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ (JACK RYAN: SHADOW RECRUIT)ΤΖΑΚ ΡΑΪΑΝ: ΠΡΩΤΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ (JACK RYAN: SHADOW RECRUIT)
HΠΑ-ΡΩΣΙΑ/105'/UIP
Σκηνοθεσία: Κένεθ Μπράνα
Ηθοποιοί: Κρις Πάιν, Κέβιν Κόστνερ, Κίρα Νάιτλι, Κένεθ Μπράνα

Ο μύθος: Ένας οικονομικός αναλυτής της CIA φτάνει στη Μόσχα για να ξεσκεπάσει το σχέδιο συνωμοσίας ενός Ρώσου επιχειρηματία και πρώην στρατιωτικού στο Αφγανιστάν, που σχεδιάζει τρομοκρατικό χτύπημα με σκοπό την κατάρρευση του δολαρίου.
Η ανάγνωσή μας: Ο Τομ Κλάνσι πέθανε τον περασμένο Οκτώβριο δίχως να δει το δημοφιλή ήρωα του να ζωντανεύει, για πέμπτη φορά, στον κινηματογράφο. Είχαν προηγηθεί οι ταινίες ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΟΚΤΩΒΡΗ του Τζον ΜακΤίρναν, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΟΛΕΘΡΟΥ και ΑΜΕΣΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ του Φίλιπ Νόις και ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ του Φιλ Άλντεν Ρόμπινσον. Σε αντίθεση με όλες τις προηγούμενες μεταφορές το νέο φιλμ στηρίζεται σε πρωτότυπη ιστορία και δεν πρόκειται για διασκευή κάποιου από τα εννέα βιβλία του συγγραφέα με το συγκεκριμένο χαρακτήρα. Αφού εξοντώθηκαν όλοι οι κακοί της Μέσης Ανατολής οι σεναριογράφοι αναβιώνουν ξανά το ψυχροπολεμικό κλίμα στις σχέσεις Αμερικανών και Ρώσων. Τα κλισέ σταδιακά συσσωρεύονται και ο Κένεθ Μπράνα, που προσλήφθηκε (ως δεύτερη επιλογή) να σκηνοθετήσει, θεωρεί μοντερνισμό τις νευρικές κινήσεις της κάμερας και το κοφτό μοντάζ. Ο ατάλαντος Κρις Πάιν, στον οποίο ακόμη προσφέρονται πρωταγωνιστικοί ρόλοι, είναι αναμφίβολα ο χειρότερος Ράιαν και το υπόλοιπο καστ θα χαρακτηριζόταν τουλάχιστον αλλοπρόσαλλο. Μία απρόσωπη κατασκοπική περιπέτεια - ότι ακριβώς θα περίμενες δια χειρός ενός κατεξοχήν σαιξπηρικού ηθοποιού που εξέδωσε την αυτοβιογραφία του ήδη από το 1990 πριν υποκύψει στους συντριπτικούς χολιγουντιανούς μηχανισμούς.
Αξιολόγηση: 3/10

Η ΑΙΩΝΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΗ ΑΙΩΝΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ
ΕΛΛΑΔΑ-ΤΣΕΧΙΑ/88'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Ελίνα Ψύκου
Ηθοποιοί: Χρήστος Στέργιογλου, Μαρία Καλλιμάνη, Θεοδώρα Τζήμου

Ο μύθος: Ένας επιτυχημένος τηλεπαρουσιαστής απομονώνεται σε ερημωμένο ξενοδοχείο, δίχως να δώσει κανένα σημείο ζωής, προκαλώντας την ανησυχία συναδέλφων και του κοινού.
Η ανάγνωσή μας: Αν ίσχυε στη πραγματικότητα η βασική ιδέα της ιστορίας (η εξαφάνιση οικειοθελώς ή ακούσια παρουσιαστών από τις τηλεοπτικές οθόνες, ίσως, θα προσθέταμε, και μερικών κινηματογραφιστών από τις σκηνοθετικές καρέκλες) κάτι τέτοιο να απηχούσε τη σφοδρή επιθυμία μίας σεβαστής μερίδας θεατών. Η Ελίνα Ψύκου στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο επαναπαύεται στο αρχικό εύρημα, δείχνοντας πόσο αναγκαία είναι, σε πολλές περιπτώσεις στον ελληνικό κινηματογράφο, η παρουσία ενός έμπειρου σεναριογράφου. Ύστερα από την ελλειπτική βουβή εισαγωγή, η ανάπτυξη είναι προβληματική και οι σκηνές με το υπόλοιπο καστ πρόχειρα στημένες. Ο τηλεοπτικός αστέρας αναλώνει το χρόνο του σε αντιδράσεις που κυμαίνονται από τον παλιμπαιδισμό μέχρι το ναρκισσισμό, αναποφάσιστος για το μεγάλο comeback. Κάποια στιγμή τον κυριεύει η πλήξη των θεατών και εγκαταλείπει το ξενοδοχείο αλλά παρά την προσθήκη ενός ακρωτηριασμού (που ο Αντώνης Παρασκευάς τον αντιμετωπίζει ανέκφραστα ως σκληρός άντρας) και μίας δολοφονίας, η παραβολή παραμένει απόλυτα σχηματική. Ο πρωταγωνιστής Χρήστος Στέργιογλου μένει καθηλωμένος σε μία μονοδιάστατη ερμηνεία. Την ίδια επίδοση είχε και στo πρόσφατο RUNAWAY DAY του Δημήτρη Μπαβέλλα, όπου εμφανίζεται στα credits μεταξύ των συντελεστών, για να καταλάβει κάποιος ότι η θεωρία των συγκοινωνούντων δοχείων αφορά και το weird κύμα του ελληνικού σινεμά. Το επίκαιρο σχόλιο πάνω στον εθισμό της ακροαματικότητας μοιάζει ημιτελές και άναρθρο. Στην ουσία αποκτάει όγκο και σαφήνεια μέσα από την αφίσα και τα παιγνιώδη δελτία τύπου που αναφέρονται στην εξαφάνιση και την επανεμφάνιση του Παρασκευά, στις 23 Ιανουαρίου, ημέρα κυκλοφορίας της ταινίας. Πάλι καλά που δεν επέλεξε την κοντινή ημερομηνία της εορτής του αγίου Αντωνίου.
Αξιολόγηση: 3/10

ΑΘΗΝΑ, ΕΚ ΤΟΥ ΜΗΔΕΝΟΣΑΘΗΝΑ, ΕΚ ΤΟΥ ΜΗΔΕΝΟΣ
ΕΛΛΑΔΑ/53'
Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθεσία: Φοίβος Κοντογιάννης
Εμφανίζεται: Κώστας Γουζέλης

Ο μύθος: Ο αρχιτέκτονας Κώστας Γουζέλης παρουσιάζει τη γέννηση της Αθηνάς, ενός παραδοσιακού ιστιοπλοϊκού σκάφους από τη φάση της ναυπηγίας μέχρι τη συμμετοχή του σε διεθνείς αγώνες.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

ΦΡΑΝΚΕΣΤΑΪΝ (Ι, FRANKENSTEIN)ΦΡΑΝΚΕΣΤΑΪΝ (Ι, FRANKENSTEIN)
ΗΠΑ-ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ/93'/ODEON
Σκηνοθεσία: Στιούαρτ Μπίτι
Ηθοποιοί: Άαρον Έκχαρτ, Μπιλ Νάι, Μιράντα Ότο

Ο μύθος:-
Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους
Αξιολόγηση:-

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.