fbpx

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 21 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

του Νίκου Νικολαΐδη

Το 26ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου συνεχίζεται, από 21 έως 27 Νοεμβρίου, στον κινηματογράφο Ιντεάλ με τρεις προβολές ημερησίως. Στο πρόγραμμα εντάσσονται οι οκτώ ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος (οι έξι προερχόμενες από δημιουργούς των Βαλκανίων και της ανατολικής Ευρώπης) με διασημότερη υπογραφή το ΙΝΗΕRΙΤΑΝCE, τo σκηνοθετικό ντεμπούτο της γνωστής Ισραηλινής ηθοποιού Χιάμ Αμπάς. Επίσης θα προβληθούν οι πέντε από τις επτά επιλογές της ενότητας Αmerican Indie Go και οι νέες ταινίες των Στίβεν Φρίαρς (ΦΙΛΟΜΕΝΑ), Κάρλος Ρεϊγάδας (ΦΩΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ) και Ντάνις Τάνοβιτς (ΑΝ ΕPISODE IN THE LIFE OF AN IRON PICKER). Σε επαναληπτική προβολή θα προβληθούν το FEAR AND DESIRE, το πρωτόλειο του Στάνλεϊ Κιούμπρικ από το 1953 που ο ίδιος είχε αποκηρύξει και η μικρού μήκους ταινία του Αλεχάντρο Χοντορόφσκι LA CRAVATE. Η τελετή λήξης θα ολοκληρωθεί με το INVISIBLE WOMAN, τη δεύτερη σκηνοθετική απόπειρα του ηθοποιού Ρέιφ Φάινς.

Συνεχίζονται για δεύτερο μήνα, κάθε Πέμπτη στις 22:30, με ελεύθερη είσοδο οι προβολές ελληνικών ντοκιμαντέρ στο βιβλιοπωλείο Ιανός που διοργανώνει το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου σε συνεργασία με την Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ. Ο Νοέμβριος είναι αφιερωμένος στην ευάλωτη δημοκρατία, τη βία, τη κακοποίηση της γυναίκας και το φασισμό. Στις 21 Νοεμβρίου προβάλλεται η ταινία ΕΡΕΙΠΙΑ της Ζωής Μαυρουδή για τις οροθετικές ιερόδουλες που διαπομπεύτηκαν και προφυλακίστηκαν το 2012 και στις 28 Νοεμβρίου θα προβληθούν τα φιλμ ΤΗΕ CLEANERS του Κωνσταντίνου Γεωργούση με θέμα τη προεκλογική εκστρατεία υποψήφιων βουλευτών της Χρυσής Αυγής και Η ΑΓΕΛΗ ΤΩΝ ΛΕΥΚΩΝ ΛΥΚΩΝ του Γιώργου Αυγερόπουλου που εξετάζει τη ραγδαία αύξηση των ακροδεξιών σκίνχεντς στη Ρωσία.

Ο ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ (ΤΗΕ COUNSELOR)Ο ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ (ΤΗΕ COUNSELOR)
HΠΑ-ΑΓΓΛΙΑ/117'/ODEON
Σκηνοθεσία: Ρίντλεϊ Σκοτ
Ηθοποιοί: Μάικλ Φασμπέντερ, Πενέλοπε Κρουζ, Κάμερον Ντίαζ, Μπραντ Πιτ, Χαβιέ Μπαρδέμ

Ο μύθος: Ένας πετυχημένος δικηγόρος αποδέχεται την πρόταση ενός φίλου και πελάτη του να επενδύσει στη μεταφορά ενός φορτίου ναρκωτικών αλλά μία δευτερεύουσα υπόθεση που αναλαμβάνει προκαλεί την οργή του καρτέλ που τον θεωρεί προδότη.

Η ανάγνωσή μας: Το πρώτο κινηματογραφικό σενάριο του συγγραφέα Κόρμαν Μακ Κάρθι, που τέσσερα από τα δέκα μυθιστορήματα του έχουν μεταφερθεί στο σινεμά (με πιο πρόσφατο το CHILD OF GOD από τον Τζέιμς Φράνκο), κέντρισε το ενδιαφέρον του Ρίντλεϊ Σκοτ. Ο Άγγλος σκηνοθέτης προσεγγίζει με ένα απρόσμενο στυλιζάρισμα αυτό το ψυχολογικό θρίλερ, όπου στο κέντρο του βρίσκεται ένας επιρρεπής στη διαφθορά νομικός. Το πρώτο μισό του φιλμ φειδωλό σε πληροφορίες (το ακριβές περιεχόμενο της απάτης αποκαλύπτεται μετά από μισή ώρα), στηρίζεται σε πνευματώδεις διαλόγους του πρωταγωνιστή με τους παράνομους συνεταίρους του και έναν εκλεκτικό κοσμηματοπώλη. Ο Μακ Κάρθι στοχάζεται πάνω στις έννοιες της απληστίας του Καλού και του Κακού και φωτίζει τα ρευστά όρια που μεταβάλλουν τους ανθρώπους από κυνηγούς σε θηράματα. Το δεύτερο μέρος, σχετικά πιο θεαματικό, πιστοποιεί ότι τόσο η ίντριγκα όσο και το διακύβευμα έχουν ελάσσονα σημασία. Ο συνθέτης Ντάνιελ Πέμπερτον δικαιώνει τον 76χρονο δημιουργό με τη λειτουργική μουσική του αντίθετα με τον μοντέρ Πιέτρο Σκάλια (που δεν αποσαφηνίζει τις γεωγραφικές εναλλαγές της πλοκής) και την ενδυματολόγο Τζάντι Γέιτς (με την ετερόκλητη γκαρνταρόμπα). Ο Μπραντ Πιτ είναι ένας φιλοσοφημένος καουμπόι, σε ένα ρόλο συγγενικό με αυτό που υποδύθηκε στο ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΥΣ ΓΛΥΚΑ του Άντριου Ντόμινικ. ΟΧαβιέ Μπαρδέμ και η σύζυγός του Πενέλοπε Κρουζ στην τέταρτη συνεργασία τους (ΧΑΜΟΝ ΧΑΜΟΝ, ΚΑΥΤΗ ΣΑΡΚΑ, VICKY CRISTINA BARCELONA) δεν είναι ζευγάρι επί της οθόνης ενώ οι εραστές τους είναι τελικά εκείνοι που κερδίζουν τις εντυπώσεις μαζί με την επιβίωση τους : Η Κάμερον Ντίαζ διασκεδάζει αφάνταστα ως γυναίκα-αράχνη που προξενεί τον πόθο και ο Μάικλ Φασμπέντερ υποδύεται απολαυστικά τον ευάλωτο ήρωα που όταν η κρίση ξεσπάσει νιώθει αδύναμος να υπερασπιστεί τον εαυτό του.

Αξιολόγηση: 7/10

ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ SUGARMAN (SEARCHING FOR SUGAR MAN)ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ SUGARMAN (SEARCHING FOR SUGAR MAN)
ΣΟΥΗΔΙΑ-ΑΓΓΛΙΑ/86'/FILMTRADE-SPENTZOS FILM
Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθεσία: Μαλίκ Μπενγιελούλ
Εμφανίζονται: Σιξτο Ροντρίγκεζ, Στίβεν Σέγκερμαν, Ντένις Κόφι

Ο μύθος: Η βιογραφία του Αμερικανού μουσικού Σίξτο Ροντρίγκεζ που εγκατέλειψε τη καριέρα του ύστερα από δύο αποτυχημένους δίσκους, στις αρχές της δεκαετίας του εβδομήντα, αγνοώντας ότι στη Νότια Αφρική για δεκαετίες γνώριζε τεράστια επιτυχία, με τη δημοτικότητα του να ξεπερνά τους Ρόλινγκ Στόουνς και τον Έλβις Πρίσλεϊ.

Η ανάγνωσή μας: Το ντοκιμαντέρ που κέρδισε φέτος τα βραβεία Όσκαρ και BAFTA στην κατηγορία του και δεκάδες διακρίσεις σε πολλά φεστιβάλ όπου προβλήθηκε, δανείζεται μέρος του τίτλου του από το τραγούδι «Sugar Man» που ακούγεται τρεις φορές στη διάρκεια του φιλμ. Ο Ροντρίγκεζ ηχογράφησε δύο άλμπουμ τα Cold Fact και Coming For Reality, τη διετία 1970-71. Η υπέροχη φωνή του και η αιχμηρή στιχουργική του φανέρωναν ένα εξαιρετικό ταλέντο. Το μουσικό στερέωμα της εποχής του όμως δεν άφηνε περιθώρια σε έναν δεύτερο Μπομπ Ντίλαν και ο φολκ τραγουδοποιός αποτραβήχτηκε από τη βιομηχανία του θεάματος. Παράλληλα κυκλοφόρησαν φήμες ότι αυτοκτόνησε στη διάρκεια μίας ζωντανής εμφάνισης του, που σε συνδυασμό με το χαμηλό προφίλ του συνέβαλλαν στη μυθολογία γύρω από το πρόσωπο του. Η ταινία ξεκινά στη Νότια Αφρική, όπου έφτασαν πειρατικοί δίσκοι του μουσικού, με αποτέλεσμα να γίνει εν αγνοία του μουσικό είδωλο για τη νεολαία της χώρας, που δεν γνώριζε τίποτα άλλο για εκείνον εκτός από τα τραγούδια του. Τη δεκαετία του ενενήντα δύο φανατικοί θαυμαστές του Ροντρίγκεζ ξεκίνησαν μία αναζήτηση με απροσδόκητα αποτελέσματα. Ο Σουηδός Μαλίκ Μπεντζελούλ χρειάστηκε πέντε χρόνια για να τελειώσει αυτή την συγκινητική ιστορία, ολοκληρώνοντας τα γυρίσματα, λόγω έλλειψης χρημάτων, από μία εφαρμογή στο προσωπικό του Ιphone. Ο αλγερινής καταγωγής σκηνοθέτης καλλιεργεί στην έρευνα του το μυστήριο γύρω από το χαρισματικό μουσικό, μέχρι τη στιγμή της αποκάλυψης ότι ο Ροντρίγκεζ είναι ζωντανός, που αφήνει άναυδους τους απληροφόρητους θεατές όπως και τους Νοτιοαφρικανούς οπαδούς του. Ανάλογα με τις συναυλίες του στη συγκεκριμένη χώρα το 1998, το ντοκιμαντέρ βγάζει τον ασυμβίβαστο τραγουδιστή ριζικά από την αφάνεια φτάνοντας μέχρι τα σόου των Ντέιβιντ Λέτερμαν και Τζέι Λένο.
Αξιολόγηση:7/10

Η ΑΠΕΡΓΙΑ (STACHKA) ΕπανέκδοσηΗ ΑΠΕΡΓΙΑ (STACHKA) Επανέκδοση
ΣΟΒΙΕΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ/94'/ΝΕW STAR
Σκηνοθεσία: Σεργκέι Αϊζενστάιν
Ηθοποιοί: Γκριγκόρι Αλεξαντρόφ, Μιχαήλ Γκομόροφ

Ο μύθος: Στην τσαρική Ρωσία, η αυτοκτονία ενός εργάτη που κατηγορήθηκε άδικα για κλοπή θα οδηγήσει τους συναδέλφους του στο εργοστάσιο όπου εργαζόταν σε απεργία. Η εργοδοσία και η κυβέρνηση θα στείλουν προβοκάτορες προκειμένου να την καταστείλουν.

Η ανάγνωσή μας: Η πρώτη ταινία του Σεργκέι Αϊζενστάιν, το 1925, που αργότερα την ίδια χρονιά θα κυκλοφορήσει το ξακουστό ΘΩΡΗΚΤΟ ΠΟΤΕΜΚΙΝ. Το φιλμ διαδραματίζεται το 1903 στην προεπαναστατική περίοδο, είναι δομημένο σε έξι ενότητες και αποτελεί τον προάγγελο των επαναστατικών αντιλήψεων του Σοβιετικού σκηνοθέτη για τη χρήση του μοντάζ. Με αφορμή την αυθόρμητη έκφραση της ανθρώπινης αλληλεγγύης, χρησιμοποιεί τις τεχνικές του ντοκιμαντέρ για να αναδείξει την πάλη ανάμεσα στους καπιταλιστές και τους προλετάριους. Ο Αϊζενστάιν απέναντι στο φιλελευθερισμό και την εξύμνηση του ατομικού πνεύματος, που κυριαρχούσε στο σινεμά της Δύσης εκείνης της περιόδου, προτάσσει τη συλλογικότητα τόσο ως κοσμοθεωρία όσο και ως μέθοδο καλλιτεχνικής έκφρασης. 'Οπως πληροφορείται ο θεατής στους τίτλους έναρξης οι ηθοποιοί είναι μέλη του Proletcult Theatre το οποίο αποτελούσε το πολιτιστικό κίνημα-όχημα σε διάφορες μορφές τέχνης μετά την επανάσταση του 1917 που είχε σκοπό την αφύπνιση της κοινής γνώμης. Ο ίδιος ο Αϊζενστάιν παραδέχτηκε μεταγενέστερα ότι το συγκεκριμένο σκηνοθετικό εγχείρημα στα είκοσι επτά του χρόνια είχε αρκετές ατέλειες. Το εργασιακό δικαίωμα γύρω από το οποίο περιστρέφεται το φιλμ είναι εύλογα επίκαιρο και στις μέρες μας. Ενενήντα σχεδόν χρόνια μετά την πρώτη της εμφάνιση όμως η ταινία εξασφαλίζει τη διαχρονικότητα της όχι τόσο για τη πολιτική της διορατικότητα όσο κυρίως για την πρωτοπόρα αισθητική της αφηγηματικής της γλώσσας.
Αξιολόγηση: 7/10

THOR 2: ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ (ΤHOR THE DARK WORLD)THOR 2: ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ (ΤHOR THE DARK WORLD)
HΠΑ/112'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Άλαν Τέιλορ
Ηθοποιοί: Κρις Χέμγουορθ, Νάταλι Πόρτμαν, Άντονι Χόπκινς, Ρενέ Ρούσο, Στέλαν Σκάρσγκαρντ

Ο μύθος: Ο πρίγκιπας Θορ ενώ μάχεται να σώσει τη Γη και τα Εννέα Βασίλεια, θα βρεθεί αντιμέτωπος με τον Μάλεκιθ, τον εκδικητικό αρχηγό μίας αρχαίας φυλής που σκοπεύει να βυθίσει τον κόσμο στο σκοτάδι. Για το καλό τη ανθρωπότητας θα επανενωθεί με την αγαπημένη Τζέιν Φόστερ που θα τον βοηθήσει στον αγώνα του.

Η ανάγνωσή μας:-

Αξιολόγηση:-

ΙΝDEBITOΙΝDEBITO
ΙΤΑΛΙΑ/84'
Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθεσία: Αντρέα Σέγκρε
Εμφανίζονται: Βινίσιο Καποσέλα, Καίτη Ντάλη, Γιώργης Χριστοφιλάκης

Ο μύθος: Ο ρόλος του ρεμπέτικου τραγουδιού στη σύγχρονη οικονομική κρίση που βιώνει η Ελλάδα με αφορμή τις επιρροές του Ιταλού τραγουδοποιού Βινίσιο Καποσέλα από το συγκεκριμένο μουσικό είδος στην τελευταία του δισκογραφική δουλειά.

Η ανάγνωσή μας:-

Αξιολόγηση:-

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.