fbpx

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

του Νίκου Νικολαΐδη

Ξεκινάει στις 14 Νοεμβρίου το 26ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, που φέτος εκτείνεται χρονικά σε δύο εβδομάδες. Μέχρι τις 20 Νοεμβρίου οι προβολές θα διεξαχθούν στη Ταινιοθήκη της Ελλάδος και στον κινηματογράφο Capitol 3D Cinema. Από τις 21 έως τις 27 Νοεμβρίου το πρόγραμμα θα μεταφερθεί στον κινηματογράφο Ιντεάλ και θα αναφερθούμε αναλυτικά προσεχώς. Την πρώτη εβδομάδα η αίθουσα 2 της Ταινιοθήκης θα προβάλλει καθημερινά, στις 22:15, ένα φιλμ του ελληνικού κινηματογράφου της δεκαετίας του '60 όπως τα: ΜΙΚΡΕΣ ΑΦΡΟΔΙΤΕΣ του Νίκου Κούνδουρου, ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ του Αλέκου Αλεξανδράκη, Ο ΦΟΒΟΣ του Κώστα Μανουσάκη σε μία ενότητα με δώδεκα συνολικά ταινίες. Στην αίθουσα Capitol 3D Cinema με τρεις προβολές ημερησίως το βάρος πέφτει στο Giallo, το ιταλικό σινεμά τρόμου που άνθησε τις δεκαετίες του εξήντα και του εβδομήντα. Με φιλμ των πρωτεργατών του είδους: Μάριο Μπάβα (Η ΚΟΥΚΛΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ), Ρικάρντο Φρέντα (LO SPETTRO) αλλά και σπανιότερα δείγματα όπως τα DANZA MACABRA του Σέρτζιο Κορμπούτσι και HOUSE OF THE LAUGHING WINDOWS του Πούπι Αβάτι. Η αίθουσα 1 της Ταινιοθήκης θα φιλοξενήσει ταινίες από την ενότητα Αmerican Indie Go με επτά πρόσφατες παραγωγές του ανεξάρτητου αμερικανικού κινηματογράφου ανάμεσα τους το ΜΑRFA GIRL του σπουδαίου Λάρι Κλαρκ. Επίσης οκτώ Έλληνες συγγραφείς διαφορετικών γενεών προτείνουν ισάριθμες ταινίες τους ενώ στα πλαίσια του φετινού αφιερώματος στον Χιλιανό σκηνοθέτη Αλεχάντρο Γιοντορόφσκι θα προβληθούν πέντε μεγάλου μήκους ταινίες ανάμεσα τους και η νέα του δημιουργία LA DANZA DE LA REALIDAD.

Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΕ ΤΗ ΓΟΥΝΑ (LA VENUS À LA FOURRURE)Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΕ ΤΗ ΓΟΥΝΑ (LA VENUS À LA FOURRURE)
ΓΑΛΛΙΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ/96'/SPENTZOS FILM
Σκηνοθεσία: Ρομάν Πολάνσκι
Ηθοποιοί: Εμανουέλ Σενιέ, Ματιέ Αμαλρίκ
Ο μύθος: Ένας σκηνοθέτης και συγγραφέας καλεί σε οντισιόν μία ηθοποιό που με το πάθος και τις απόψεις της όχι απλά τον πείθει για την καταλληλότητα της να αναλάβει το ρόλο αλλά τον παρασύρει σε μία διαφορετική ανάγνωση του έργου του.


Η ανάγνωσή μας: Το θεατρικό κείμενο του ανεξάρτητου συγγραφέα Ντέιβιντ Άιβς παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2010 στην Αμερική. 'Ηταν γραμμένο για δύο πρόσωπα και αντλούσε την έμπνευση του από το ομώνυμο διήγημα του Λέοπολντ φον Ζάχερ-Μαζόχ. Ο Ρομάν Πολάνσκι τοποθετεί την ίντριγκα από τη Νέα Υόρκη στο Παρίσι μεγαλώνει ηλικιακά τους δύο χαρακτήρες και εκμεταλλεύεται, με τη μεγάλη εμπειρία του, όλες τις πτυχές του έργου. Η υποταγή, ο μαζοχισμός (όρος που προέρχεται από τον Αυστριακό συγγραφέα), η διεστραμμένη σεξουαλική απόλαυση αλλάζουν συνεχώς τις ισορροπίες ανάμεσα στον άνδρα και τη γυναίκα, όπως και οι ρόλοι του μέντορα και του μαθητή. Ταυτόχρονα ο 80χρονος δημιουργός τοποθετώντας όλο το φιλμ πάνω σε μία σκηνή καταθέτει ένα στοχασμό για τη θεατρική πράξη, την ερμηνεία και τη διαλεκτική σχέση στις οποίες υπόκειται ένα πνευματικό έργο με απόλυτα κινηματογραφικά μέσα. Ο Ματιέ Αμαλρίκ, μία νεανική εκδοχή, φυσιογνωμικά, του ίδιου του Πολάνσκι, είναι άψογος και είναι περίεργο πως ο Γαλλοπολωνός σκηνοθέτης σκεφτόταν αρχικά για το ρόλο τον άχρωμο Λουί Γκαρέλ. Η Εμανουέλ Σενιέ, σε μία από τις καλύτερες ερμηνείες της καριέρας της, υποδύεται, με παιγνιώδη και σαρκαστικό τρόπο, τη σύγχρονη ηθοποιό αλλά και τη γυναίκα του 19ου αιώνα, απογυμνωμένη τόσο ψυχικά όσο και εμφανισιακά, πετώντας μέχρι και το εσώρουχο της στο διονυσιακό φινάλε που θα ξεσηκώσει τους θαυμαστές της.
Αξιολόγηση: 7/10

Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ (EMPEROR)Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ (EMPEROR)
ΗΠΑ-ΙΑΠΩΝΙΑ/105'/VILLAGE
Σκηνοθεσία: Πίτερ Γουέμπερ
Ηθοποιοί: Μάθιου Φοξ, Τόμι Λι Τζόουνς, Μασαγιόσι Χανέντα
Ο μύθος: Μετά την παράδοση της Ιαπωνίας στους Αμερικανούς ο στρατηγός Ντάγκλας Μακ Άρθουρ αναθέτει στον αξιωματικό Μπόνερ Φέλερ, ειδικό στις τακτικές ψυχολογικού πολέμου, να διερευνήσει τις ευθύνες του αυτοκράτορα Χιροχίτο για την επίθεση στο Περλ Χάρμπορ και αν θα πρέπει να δικαστεί ή όχι ως εγκληματίας πολέμου.
Η ανάγνωσή μας: Η ταινία είναι εμπνευσμένη από τα ιστορικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν μετά την κατάληψη της Ιαπωνίας από τις αμερικανικές δυνάμεις κατοχής. Ο Πίτερ Γουέμπερ (ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΟ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΕΝΙΟ ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΙ) βάζει στον πυρήνα αυτού του πολεμικού δράματος ένα ηθικό δίλημμα: ήταν ένοχος ή αθώος ο αυτοκράτορας Χιροχίτο που ο λαός του τον λάτρευε ως Θεό και τυχόν τιμωρία του θα όξυνε το κλίμα; Οι σεναριογράφοι προσθέτουν μία ερωτική ιστορία για τον Φέλερ με μία Ιαπωνίδα καθαρά φανταστική αφού δεν ανταποκρίνεται σε όσα γνωρίζουμε από την ιδιωτική του ζωή. Ο Άγγλος σκηνοθέτης προσεγγίζει ώριμα αλλά συγκρατημένα αυτό το διπλωματικό θρίλερ και με λιγότερο κέφι το ρομαντικό σκέλος του φιλμ, που από τη στιγμή που δεν έχει αίσιο τέλος μοιάζει καθαρά συμπληρωματικό. Ο Τόμι Λι Τζόουνς σκιαγραφεί έναν χιουμορίστα και καλόκαρδο Μακ Άρθουρ, ο Μάθιου Φοξ πληρεί κυρίως τις φυσιογνωμικές και λιγότερο τις ερμηνευτικές απαιτήσεις του βασικού χαρακτήρα και ο Μασαγιόσι Χανέντα στο ρόλο του οδηγού μας κερδίζει με την χαμηλότονη και ζεστή παρουσία του. Η σκηνοθετική πρόθεση να αναδειχθούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες επιτεύχθηκε η ειρήνη και η αλληλοκατανόηση ανάμεσα σε Ιάπωνες και Αμερικανούς εκπληρώνεται εύκολα. Μάλιστα ο Γουέμπερ ως γνήσιος Βρεττανός εξυμνεί το θεσμό της μοναρχίας για τη συμβολή του στη μεταπολεμική ανασυγκρότηση της χώρας με έναν κινηματογραφικά αφοπλιστικό τρόπο που περιορίζει κάθε διαφωνία.
Αξιολόγηση: 6/10

Ο ΕΧΘΡΟΣ ΜΟΥΟ ΕΧΘΡΟΣ ΜΟΥ
ΕΛΛΑΔΑ/107'ODEON
Σκηνοθεσία: Γιώργος Τσεμπερόπουλος
Ηθοποιοί: Μανώλης Μαυροματάκης, Μαρία Ζορμπά, Αντώνης Καρυστινός, Γιώργος Γάλλος
Ο μύθος: Τα μέλη μίας συμμορίας, εισβάλλουν, με σκοπό τη ληστεία, στο σπίτι ενός γεωπόνου και βιάζουν την κόρη του. Εκείνος χάρη στις προτροπές και τις πληροφορίες ενός γείτονα θα πάρει το νόμο στα χέρια του.
Η ανάγνωση μας: Με μεγάλα χρονικά κενά στη φιλμογραφία του, όπως πολλοί ομότεχνοι της γενιάς του, ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος γυρίζει από τη δεκαετία του εβδομήντα μία ταινία σε κάθε δεκαετία. Στη νέα του δουλειά, κόντρα στην εμμονή πολλών συναδέλφων του, αρκείται μόνο στη σκηνοθεσία αφήνοντας τη συγγραφή στον Γιάννη Τσίρο που έχει στο ενεργητικό του ένα από τα καλύτερα θεατρικά έργα των τελευταίων χρόνων το Αξύριστα Πηγούνια. Η στιγμή που άλλαξαν όλα στην τέλεια (;) ζωή του βασικού ήρωα, σύμφωνα με το tagline του φιλμ, είναι κινηματογραφημένη αφαιρετικά, σύμφωνα με τις περιορισμένες τεχνικές δυνατότητες του ελληνικού σινεμά. Το φιλμ προσπαθεί να αρθρώσει ένα διεισδυτικό κοινωνικό σχόλιο για την εισαγόμενη εγκληματικότητα, το ρατσισμό και την αυτοδικία, μέσα όμως από κάποιες άτολμες και αντιφατικές αντιλήψεις. Ο αστυνομικός καμβάς δεν είναι πειστικός και ο Τσεμπερόπουλος δεν εστιάζει στην ψυχολογία των προσώπων ούτε αιτιολογεί με επάρκεια τα κίνητρα τους. Ο βασικός χαρακτήρας, προοδευτικός και αμετανόητα ιδεολόγος, σύμφωνα με το σενάριο, αρχικά εκδικείται, κατόπιν μετανοεί, αργότερα πανικοβάλλεται όταν νιώθει εσφαλμένα ότι ενοχοποιείται και στο τέλος αποφασίζει να θυσιαστεί, με τη σιωπή του, για εξιλέωση. Ο φιλότιμος Μανώλης Μαυροματάκης, ένας εξαιρετικός καρατερίστας με ένα διαφημιστικό στη τηλεόραση που άφησε εποχή, δεν κάνει αισθητό τον εσωτερικό του εχθρό, φανερώνοντας τα όρια των αντοχών του.
Αξιολόγηση: 5/10

ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ( ΒΑΤTLE OF THE YEAR)ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ( ΒΑΤTLE OF THE YEAR)
HΠΑ/110'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Μπένσον Λι
Ηθοποιοί: Τζος Χόλογουεϊ, Τζος Πεκ, Κρις Μπράουν
Ο μύθος: Ένας παλαίμαχος αστέρας του μπρέικντανς αναθέτει σε προπονητή να συγκροτήσει μία επίλεκτη ομάδα χορευτών, προκειμένου οι ΗΠΑ να διεκδικήσουν, στο σχετικό ετήσιο διαγωνισμό, μετά από πολλά χρόνια, τον παγκόσμιο τίτλο.
Η ανάγνωσή μας: 'Εχουν περάσει δεκαπέντε χρόνια από την πρώτη ταινία του Μπένσον Λι ΜΙSS MONDAY, ένα κλειστοφοβικό θρίλερ που είχε κερδίσει βραβείο γυναικείας ερμηνείας στο Σάντανς και είχε προβληθεί στην Αθήνα στις Νύχτες Πρεμιέρας. Ο Αμερικανοκορεάτης σκηνοθέτης επιστρέφει με μία ταινία, που παρά τις μουσικές προθέσεις της διαφοροποιείται ευχάριστα από φρανσάιζ με θέμα το χορό όπως τα STEP UP και STREETDANCE. O άτεγκτος προπονητής συγκεντρώνει τους υποψήφιους για τη στελέχωση της εθνικής ομάδας σε ένα πρώην στρατόπεδο κρατουμένων και διώχνει πρώτα τον ικανότερο χορευτή λόγω απειθαρχίας. Ο Λι δημιουργεί ανεπαίσθητα ένα ανδρικό σύμπαν γεμάτο ανταγωνισμούς και αποκλείει κάθε σκέψη για ειδύλλιο αφού οι, μόλις δύο, γυναικείοι χαρακτήρες έχουν διακοσμητική παρουσία . Ακόμη και για τα ελάχιστα εξωτερικά πλάνα στη Γαλλία, όπου διεξάγεται ο τελικός διαγωνισμός του χορού, προτιμά το Μοντπελιέ και όχι το Παρίσι. Βέβαια η διερεύνηση του συγκεκριμένου χορευτικού στυλ είναι προσχηματική, οι χαρακτήρες ολότελα ρηχοί αλλά ο Λι κρατάει μία έκπληξη πρώτου μεγέθους για το φινάλε. Στο μεγάλο τελικό (στον οποίο δεν προκρίνεται η Ελλάδα!) η αμερικανική ομάδα χάνει τον τίτλο, πράγμα αδιανόητο για χολιγουντιανή παραγωγή, σε μία χώρα που η αθλητική, και όχι μόνο, φιλοσοφία της συνοψίζεται στο σύνθημα: ο πρώτος είναι τα πάντα και ο δεύτερος τίποτα.
Αξιολόγηση: 5/10

Σ' ΑΓΑΠΩ (ΗOW I LIVE NOW)Σ' ΑΓΑΠΩ (ΗOW I LIVE NOW)
ΑΓΓΛΙΑ/101'/ODEON-VIDEORAMA
Σκηνοθεσία: Κέβιν Μακντόναλντ
Ηθοποιοί: Σάουαρ Ρόναν, Τζορτζ Μακ Κέι
Ο μύθος: Μία έφηβη Αμερικανίδα φτάνει στην αγγλική ύπαιθρο για να περάσει το καλοκαίρι με τα ξαδέλφια της. Ο ξαφνικός έρωτας της για τον μεγαλύτερο από αυτούς και η ανάγκη για επιβίωση, έπειτα από μία πυρηνική έκρηξη, θα καταπραΰνουν τη νευρωτική και απότομη συμπεριφορά της.
Η ανάγνωσή μας: Κινηματογραφική μεταφορά του πρώτου βιβλίου της Μεγκ Ρόσοφ, που εκδόθηκε το 2004 και την καθιέρωσε, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στο χώρο της νεανικής λογοτεχνίας. Τα τρία ανήλικα ξαδέλφια ζουν μόνα σε μία αγροτική κατοικία αφού η μητέρα τους τα εγκαταλείπει με τον πιο φυσικό τρόπο, προτιμώντας να συμμετέχει σε ειρηνευτικές συσκέψεις στη Γενεύη. Αυτό είναι ένα από τα πολλά εξωφρενικά που συμβαίνουν στη διάρκεια του φιλμ, όπου τρεις σεναριογράφοι αδυνατούν να δώσουν μία συγκροτημένη και λογική ίντριγκα. Είναι απορίας άξιο τι αξιόλογο διέκρινε σε αυτό το υλικό ο Κέβιν Μακντόναλντ (Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ) για την τέταρτη ταινία του μυθοπλασίας, που αποδεικνύεται και η χειρότερή του μέχρι σήμερα. Είναι φανερό ότι εφηβικός έρωτας τον ενδιαφέρει ελάχιστα, το ίδιο και το πολιτικό φόντο που τον καταπνίγει. Η Σάουαρ Ρόναν (υποψήφια για Όσκαρ στα δεκατέσσερα της χρόνια για το φιλμ ΕΞΙΛΕΩΣΗ του Τζο Ράιτ) ομορφαίνει όσο ενηλικιώνεται αλλά χαραμίζεται σε έναν ακόμη ρόλο που δε συμβαδίζει με το ταλέντο της.
Αξιολόγηση: 2/10

ΑΔΑΜΑΣΤΟΣ: ΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΤΟΥ ΔΡΑΚΟΦΟΙΝΙΚΑΑΔΑΜΑΣΤΟΣ: ΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΤΟΥ ΔΡΑΚΟΦΟΙΝΙΚΑ
ΕΛΛΑΔΑ/126'/FILMBOY
Σκηνοθεσία: Θάνος Κερμίτσης
Ηθοποιοί: Γιάννης Ρουμπούλιας, Μελέτης Γεωργιάδης, Κωνσταντίνα Γεωργαντά
Ο μύθος: Ένας πρώην πολεμιστής, μετά την αιχμαλωσία του, υποχρεώνεται να μονομαχεί για τη ζωή του. Όταν θα αγοραστεί από έναν στρατηγό ως σκλάβος, θα απαγάγει την κόρη του με αποτέλεσμα να ξεκινήσει η καταδίωξη του.
Η ανάγνωσή μας: Η πρώτη ελληνική ταινία επικής φαντασίας βασίζεται σε comic, που έχει γράψει ο πρωταγωνιστής και σεναριογράφος Γιάννης Ρουμπούλιας. Ο θαυμασμός του σκηνοθέτη Θάνου Κερμίτση, που συνεργάζεται στο σενάριο, το μοντάζ και κρατάει έναν από τους βασικούς ρόλους για ιστορικές ταινίες όπως ο ΜΟΝΟΜΑΧΟΣ του Ρίντλεϊ Σκοτ και το ΚΟΝΑΝ ο ΒΑΡΒΑΡΟΣ του Τζον Μίλιους και φιλμ φαντασίας, είναι εμφανής. Τα έξοδα της παραγωγής καλύφτηκαν από τη χρηματοδοτική πλατφόρμα Ιndiegogo αλλά ακόμη και με αυτόν τον τρόπο δείχνει πόσο πρόχειρη και φτωχή είναι, συγκριτικά με όσα επεδίωκε - ο ενθουσιασμός και η διάθεση των συντελεστών της δεν μπόρεσαν να αποτελέσουν αντίβαρο. Οι διάλογοι είναι παιδαριώδεις, η μουσική πομπώδης στο ύφος και υπερβολική στη χρήση, η αισθητική της φωτογραφίας θυμίζει διαφημιστικό σποτ. Το πιο γαργαλιστικό στη μυθολογία γύρω από το φιλμ είναι τα βραβεία σε κοστούμια (που θυμίζουν αποκριάτικες στολές) και σκηνικά (99% αφορούν φυσικές τοποθεσίες της Αττικής της Κορινθίας και της Φωκίδας, άντε και η αυλή του Βυζαντινού Μουσείου), που απέσπασε Ο ΑΔΑΜΑΣΤΟΣ στο Φεστιβάλ Κύπρου, όπου, προφανώς, στις συγκεκριμένες τεχνικές κατηγορίες το επίπεδο δεν ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό.
Αξιολόγηση: 1/10

ΣΤΟ ΚΕΝΟ ΤΗΣ (LEMALE ET HA ''HALAL'')ΣΤΟ ΚΕΝΟ ΤΗΣ (LEMALE ET HA ''HALAL'')
IΣΡΑΗΛ/90'/STRADA FILMS
Σκηνοθεσία: Ράμα Μπερστάιν
Ηθοποιοί: Χάντας Γιαρόν, Γιφτάτς Κλάιν
Ο μύθος: Ύστερα από το θάνατο της αδελφής της, κατά τη διάρκεια του τοκετού, μία δεκαοχτάχρονη, μέλος της θρησκευτικής κοινότητας των χασιδιστών, θα πιεστεί από την οικογένεια της να παντρευτεί το χήρο γαμπρό της.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-


FREE BIRDSFREE BIRDS
HΠΑ/91'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Τζίμι Χέιγουορντ
Ακούγονται: Όθωνας Μεταξάς, Ακίνδυνος Γκίκας
Κινουμένων Σχεδίων μόνο με ελληνική μεταγλώττιση
Ο μύθος: Δύο γαλοπούλες ενώνουν τις δυνάμεις τους και με τη βοήθεια μίας χρονομηχανής ταξιδεύουν στο 17ο αιώνα, εποχή που καθιερώθηκε να περιλαμβάνεται το είδος τους στο τραπέζι, την ημέρα των Ευχαριστιών, προκειμένου να αφαιρέσουν τη γαλοπούλα από το εορταστικό μενού.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΠΑΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΕΝΝΑΙΟΥΣ (PAS DE REPOS POUR LES BRAVES) ΕπανέκδοσηΚΑΜΙΑ ΑΝΑΠΑΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΕΝΝΑΙΟΥΣ (PAS DE REPOS POUR LES BRAVES) Επανέκδοση
ΓΑΛΛΙΑ-ΑΥΣΤΡΙΑ/107'/ΝΕW STAR
Σκηνοθεσία: Αλέν Γκιροντί
Ηθοποιοί: Τομά Σουρ, Τομά Μπλανσάρντ
Ο μύθος:-
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.