SWEET NIGHTEEN

 

SWEET NIGHTEENτου Νίκου Νικολαΐδη

 

19o ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ

Άλλη μία διοργάνωση του θεσμού, που κάθε χρόνο αποτελεί τον προπομπό της χειμερινής κινηματογραφικής περιόδου, ολοκληρώθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου χωρίς οργανωτικά προβλήματα, με ένα πρόγραμμα που τηρήθηκε κατά γράμμα και με όλους τους προαναγγελθέντες ξένους προσκεκλημένους παρόντες. Ο Τζέρεμι Άιρονς που ήρθε με αφορμή τη νέα ταινία του Μπιλ Όγκουστ ΝΥΧΤΕΡΙΝΟ ΤΡΕΝΟ ΓΙΑ ΤΗ ΛΙΣΑΒΟΝΑ όπου πρωταγωνιστεί και δήλωσε ότι η μετριοπάθεια είναι το παν και κάθε λαός θα πρέπει να γνωρίζει την ιστορία του. Ο Ολλανδός σκηνοθέτης Άλεξ φαν Βάρμερνταμ, στου οποίου το έργο υπήρξε μία ρετροσπεκτίβα, εκμυστηρεύτηκε ότι η κοινωνική αλληγορία δεν είναι ο σκοπός του όταν ξεκινάει μία ταινία, τάχθηκε υπέρ του κινηματογράφου και ενάντια στο home entertainment. Η εξαιρετική ταινία του ΓΚΑΡΣΟΝ (ΟΒΕR) δίκαια αποθεώθηκε σε ένα κατάμεστο Ιντεάλ, αντίθετα στο ντεμπούτο του ΑΒΕL, μία εικοσαετία νωρίτερα, έδειχνε να ψάχνει ακόμη το ύφος του.

Ο Ισραηλινός σκηνοθέτης Άρι Φόλμαν αποκάλυψε ότι ο μεγαλύτερος φόβος του μετά το βραβευμένο ΒΑΛΣ ΜΕ ΤΟ ΜΠΑΣΙΡ ήταν όχι η αποτυχία αλλά η απομίμηση και εξήγησε ότι στη νέα του ταινία ΤΗΕ CONGRESS βασισμένη σε μυθιστόρημα του Στανισλάβ Λεμ αντικατέστησε την Κέιτ Μπλάνσετ με την Ρόμπιν Ράιτ, επειδή ήθελε κάτι πιο περίπλοκο για το ρόλο. Προβλήθηκαν και οι τέσσερις ταινίες που έχει σκηνοθετήσει, ανάμεσα τους και το ΑΓΙΑ ΚΛΑΡΑ (CLARA HAKEDOSHA), μία διεισδυτική ματιά στους έφηβους και τη σχολική ζωή τη δεκαετία του ενενήντα, όπου στο πρόγραμμα δεν αναφέρονταν το όνομα του συνσκηνοθέτη Όρι Σίβαν. Ο Γερμανός σκηνοθέτης Βόλκερ Σλέντορφ βρέθηκε στην Αθήνα για να τιμηθεί για το σύνολο της προσφοράς του και να παραστεί στην ειδική προβολή της ταινίας του ΤΟ ΤΑΜΠΟΥΡΛΟ (DIE BLECHTROMMEL), διασκευή του μυθιστορήματος του νομπελίστα Γκίντερ Γκρας, που είχε τιμηθεί στην εποχή της με Χρυσό Φοίνικα και Όσκαρ Ξενόγλωσσου Φιλμ. Σίγουρα θα ήταν και πιο ελαστικός απέναντι στους Έλληνες δημοσιογράφους, που εκτιμούν το έργο του, αν είχε πληροφορηθεί ότι δεν έχει κυκλοφορήσει εμπορικά τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια ταινία του στη χώρα μας. Αναπάντεχη έκπληξη: προγραμματίστηκαν επαναληπτικές προβολές για τις ταινίες ΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΤΟΥ ΔΡΑΚΟΦΟΙΝΙΚΑ: ΑΔΑΜΑΣΤΟΣ του Θάνου Κερμίτση και ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟ ΡΕΥΜΑ (UPSTREAM COLOR) του Σέιν Κάραθ λόγω αυξημένου ενδιαφέροντος. Το Φεστιβάλ ξενύχτησε φέτος λιγότερο στις κινηματογραφικές αίθουσες με μόλις τέσσερις ταινίες να ξεκινούν μετά τις 23:00, ανάμεσα τους το ανεκδιήγητο ΚΑΡΧΑΡΙΟΣΤΡΟΒΙΛΟΣ (SHARKNADO) του Άντονι Φεράντε και το ΦΘΗΝΕΣ ΑΝΑΤΡΙΧΙΛΕΣ (CHEAP THRILLS) του Ι Ελ Κατς που έχει κάνει έναν αξιοθαύμαστο φεστιβαλικό κύκλο το τελευταίο εξάμηνο. Στα μουσικά ντοκιμαντέρ στην κορυφή θα κατατάσσαμε το ΛΙΓΑ ΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΣΗΜΟΤΗΤΑ (ΤWENTY FEET FOR STARDOM) του Μόργκαν Νέβιλ, μία συγκινητική παρουσίαση μεγάλων φωνών της αμερικανικής μουσικής: η Λίζα Φίσερ, η Νταρλίν Λαβ ή η Μέρι Κλέιτον, που έμειναν στην αφάνεια κάνοντας μόνο δεύτερα φωνητικά σε φημισμένους καλλιτέχνες, όπως οι Μπρους Σπρίνγκστιν, Στίβι Γουόντερ, Ρόλινγκ Στόουνς οι οποίοι μιλούν εγκωμιαστικά στο φακό για αυτές. Ο Άγγλος Σέιν Μίντοους, περισσότερο με τον ενθουσιασμό του οπαδού και λιγότερο του σκηνοθέτη, κατέγραψε στο THE STONE ROSES: MADE OF STONE την περσινή επανένωση της μπάντας για σειρά συναυλιών. Το κατάμεστο Ιντεάλ θύμιζε μουσική σκηνή αποδεικνύοντας, εικοσιπέντε χρόνια μετά, ότι το γκρουπ διαθέτει ισχυρή fun base στη χώρα μας και το «Fools Gold» ως τελευταίο τραγούδι συνοδεύτηκε από θερμά χειροκροτήματα και ιαχές. Από τα φιλμ που απαιτούσαν δεύτερη βραδινή προβολή. Από το διεθνές διαγωνιστικό τμήμα το SHORT TERM 12 του Ντέστιν Κρίτον αποδείχτηκε το πιο άξιο τέκνο του αμερικανικού ανεξάρτητου κινηματογράφου, αντίθετα με πολλές ατέλειες ήταν το ΘΕΛΩ ΝΑ ΝΙΩΣΩ ΑΓΑΠΗ (Ι FELT LIKE LOVE) της Ελάιζα Χίτμαν και ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ (LA FILLE DE 14 JUILLET) του Γάλλου Αντονίν Περετζατκό, που θάμπωνε με κάποια οπτικά γκαγκ αλλά υστερούσε στην πολιτική σάτιρα. Από το τμήμα του Πανοράματος το ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΖΩΝΤΑΝΟΙ (DIE LEBENDEN) της Αυστριακής Μπάρμπαρα Άλμπερτ δεν ήταν τόσο δυνατό όσο θα περιμέναμε και η έρευνα της ηρωίδας για το παρελθόν του παππού της ως δεσμοφύλακα στο Άουσβιτς παρέμεινε ισχνή και αποσπασματική. Ενθαρρυντικά μηνύματα άφησε ένας Έλληνας της διασποράς, ο Αθανάσιος Καρανικόλας με τη γερμανική παραγωγή ΕCHOLOT παρά το μακάβριο θέμα (η συγκέντρωση μίας παρέας την ημερομηνία θανάτου ενός μέλους της) και την αυτοσχεδιαστική διάθεση, όπως δήλωσε ο ίδιος ο δημιουργός μετά τη προβολή της ταινίας του. Τέλος από τη διευρυμένη λίστα ελληνικών ταινιών η επιστροφή του Νίκου Τριανταφυλλίδη με το φιλμ ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΕΣ (στο οποίο συμμετέχουν ως ηθοποιοί πέντε σκηνοθέτες και ένα μέλος του ελληνικού κοινοβουλίου) δε μοιάζει αντάξια των δεκατεσσάρων χρόνων αναμονής από την τελευταία του μυθοπλασία. Έχει ως βασικό ελαφρυντικό ότι είναι work in progress, όπως ανέφερε ο δημιουργός στο πρόλογο του, αλλά πόσα να αλλάξουν μέχρι την τελική του μορφή; Σίγουρα όχι το ζόρικο σάουντρακ που περιλαμβάνει από ροκ μέχρι Νίκο Γούναρη και Λευτέρη Μυτιληναίο να τραγουδάει μπροστά στη κάμερα τη μεγάλη επιτυχία του «Συγχώρα με που φεύγω».

 

 

 

ΦΙΛΙΚΑ SITE

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr