A+ A A-

NEEΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 19 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

του Νίκου Νικολαΐδη

Mε τη νέα ταινία του Νόα Μπάουμπαχ FRANCESXA κάνει την πρεμιέρα του, στις 18 Σεπτεμβρίου, το 19ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας που θα διεξαχθεί στις αίθουσες Ιντεάλ, Παλλάς, Δαναός 1 & 2, ΟdeonOpera 1 & 2 και στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος μέχρι τις 29 Σεπτεμβρίου. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 206 ταινίες απ’ όλο τον κόσμο, 93 από τις οποίες ελληνικές. Στους ξένους προσκεκλημένους περιλαμβάνονται οι σκηνοθέτες Μπίλε Όγκουστ, Άρι Φόλμαν, Φόλκερ Σλέντορφ, Άλεξ φαν Βάρμερνταμ και οι ηθοποιοί Τζέρεμι Άιρονς και Αντέλ Εξαρχόπουλος. Στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα θα συμμετέχουν 13 ταινίες και θα τιμηθεί για το σύνολο του έργου του ο σκηνοθέτης Νίκος Παναγιωτόπουλος. Η κινηματογραφική στήλη του diastixo.gr θα σας ενημερώνει για τις καλύτερες στιγμές της φετινής διοργάνωσης.

ΜΟΝΟ Ο ΘΕΟΣ ΣΥΓΧΩΡΕΙ (ONLY GOD FORGIVES)ΜΟΝΟ Ο ΘΕΟΣ ΣΥΓΧΩΡΕΙ (ONLY GOD FORGIVES)

ΗΠΑ-ΤΑΪΛΑΝΔΗ-ΓΑΛΛΙΑ-ΣΟΥΗΔΙΑ/90'/SEVEN FILMS-SPENTZOS FILM

Σκηνοθεσία: Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν

Ηθοποιοί: Ράιαν Γκόσλινγκ, Κριστίν Σκοτ Τόμας, Βιθάγια Πανσρινγκάρμ

Ο μύθος: 'Ενας Αμερικανός διακινητής ναρκωτικών στην Μπανγκόκ, όπου διευθύνει λέσχη πυγμαχίας, θα κυνηγήσει, μετά από παρότρυνση της μητέρας του, το δολοφόνο του αδελφού του, υπεύθυνου για το θάνατο μίας ανήλικης πόρνης. Στην πορεία θα έρθει αντιμέτωπος με τον Τσανγκ, έναν αστυνομικό που εφαρμόζει τη δικαιοσύνη με το δικό του τρόπο.

Η ανάγνωσή μας: Έπειτα από τη διάσημη παρένθεση του DRIVE, όπου η χολιγουντιανή αύρα επισκίασε τις νέο-νουάρ προθέσεις, ο Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν επανέρχεται σε μία ακόμα εφιαλτική εκδοχή του υπόκοσμου, αυτή τη φορά της Άπω Ανατολής, δοσμένη με το ιδιαίτερο αφηγηματικό στυλ που τον καθιέρωσε. Γυρισμένο εξολοκλήρου στην Μπανγκόκ και αφιερωμένο στο Χιλιανό σκηνοθέτη Αλεχάντρο Γιοντορόφσκι, το φιλμ είναι η κατάδυση σε μία επίγεια κόλαση. Ο Τζούλιαν είναι δέσμιος των καταπιεσμένων ερωτικών ενστίκτων του, που αποκλείουν τη σωματική επαφή ως απόρροια της υπονοούμενης αιμομιξίας με τη μητέρα του. Θα συναντήσει τον άγγελο-εκδικητή στο πρόσωπο του αστυνομικού Τσανγκ, που θα εμφανιστεί αρκετές φορές ως προφητική εικόνα μπροστά του πριν τη μονομαχία τους. Ο προικισμένος δημιουργός σκιαγραφεί ως ένα ψυχεδελικό οδοιπορικό διανθισμένο με σκηνές σαδιστικής βίας τη διαδρομή προς τη κάθαρση. Με μία στυλιζαρισμένη κινηματογράφηση και σε μία μυσταγωγική ατμόσφαιρα μιλά για την απουσία της συγχώρεσης, την τιμωρία και τη δικαιοσύνη με ένα αντισυμβατικό ύφος. Τόσο οι τυπωμένοι τίτλοι της ταινίας με τους συντελεστές όσο και ο ευφυής τρόπος που προσάρμοσαν τη δουλειά τους οι Λάρι Τσαρλς, Μπεθ Μίκλε και Κλιφ Μαρτίνεζ στη φωτογραφία, τα σκηνικά και τη μουσική αντίστοιχα δείχνουν το σεβασμό στο κινηματογραφικό παρελθόν της Ταϊλάνδης. Ο Ράιαν Γκόσλινγκ περιφέρει τη σιωπηλή περσόνα και την αρρενωπότητα του όμως είναι τυπικά πρωταγωνιστής αφού στο σεναριακό επίκεντρο συχνά βρίσκεται ο Βιθάγια Πανσρινγκάρμ, που μοιράζεται τις εντυπώσεις μαζί με την Κριστίν Σκοτ Τόμας στον πιο προκλητικό ρόλο της, αυτόν της μέγαιρας. Αυτό το παραληρηματικό ρέκβιεμ για την εκδίκηση το αντιλαμβάνεται κανείς περισσότερο με τις αισθήσεις και ανανεώνει το θαυμασμό μας για το σπουδαιότερο Δανό σκηνοθέτη (μαζί με τον Τόμας Βίντερμπεργκ) της γενιάς του.

Αξιολόγηση: 8/10

JOBSJOBS

ΗΠΑ/128'/AUDIOVISUAL

Σκηνοθεσία: Τζόσουα Μάικλ Στερν

Ηθοποιοί: Άστον Κούτσερ, Ντέρμοτ Μαλρόνεϊ, Τζος Γκαντ, Μάθιου Μοντίν

Ο μύθος: Βιογραφία του Στιβ Τζομπς, ιδρυτή, προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου της εταιρείας ηλεκτρονικών υπολογιστών ΑppleInc., από τα κολεγιακά του χρόνια μέχρι τη μέρα της παρουσίασης του iPod.

H ανάγνωση μας: Γυρισμένη μερικούς μόλις μήνες μετά το θάνατο του Στιβ Τζομπς η ταινία αντλεί το υλικό της από αρχεία και συνεντεύξεις του ανθρώπου, που συνέβαλλε, μέσω της εταιρείας του, στην απίστευτη τεχνολογική έκρηξη. Ο σκηνοθέτης Τζόσουα Μάικλ Στερν αποφεύγει την οδό μίας κλασικής βιογραφίας και εικονογραφεί φειδωλά την προσωπική ζωή του. Μερικές σκηνές από τα φοιτητικά χρόνια και ένα ταξίδι του στην Ινδία (ανούσιο ως σεναριακή προσθήκη) καταλήγουν στη συνεργασία του με το φίλο του, και αυθεντία των ηλεκτρονικών, Στίβ Βόσνιακ και την πρώτη τους απόπειρα στην παραγωγή πλακετών για υπολογιστές, κινηματογραφημένη στο ίδιο οικογενειακό γκαράζ που συνέβησαν τα αληθινά γεγονότα. Από τη στιγμή εκείνη το μονοδιάστατο σενάριο του πρωτοεμφανιζόμενου Ματ Γουάιτλι εστιάζει στο πορτραίτο ενός ψυχρού και τελειομανή επιχειρηματία, που δε διστάζει να συγκρουστεί με φίλους, υφισταμένους και χρηματοδότες, εμψυχώνοντας με πάθος τους συνεργάτες του. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης παρασύρεται σε ένα κυκεώνα εταιρικών εξελίξεων, όπου ο Τζομπς ανεβοκατεβαίνει τη σκάλα της αποθέωσης και της αποδοκιμασίας με βάση την εμπορική καταξίωση. Πίσω όμως από αυτό το χλιαρό successstory και την αναιμική προσέγγιση στον τομέα της διοίκησης επιχειρήσεων, ο θεατής μαθαίνει ελάχιστα για τα κίνητρα, τις αντιλήψεις και την αληθινή προσωπικότητα του Tζομπς και ο Άστον Κούτσερ στον ομώνυμο ρόλο δεν είναι εκεί για να την αναδείξει. Αντίθετα, στους δεύτερους ρόλους, ο Τζος Γκαντ ως Βόσνιακ, ο Ντέρμοτ Μαλρόνεϊ στο ρόλο του πρώτου χρηματοδότη και ο Μάθιου Μοντίν ως διευθυντής μάρκετινγκ, συμβάλλουν στην ευχάριστη παρακολούθηση. Ο Στερν με την τρίτη σκηνοθετική του δουλειά δε δικαιώνει τις μικρές υποσχέσεις που έδινε Ο ΚΥΡΙΟΣ ΚΑΝΕΝΑΣ, με μία βιογραφία που χάνεται ανάμεσα στο θαυμασμό και τη φλυαρία και είναι απίθανο αν θα την ενέκρινε και ο ίδιος ο εκλιπών με βάση τις υψηλές απαιτήσεις που έθεσε στην καριέρα του.

Αξιολόγηση: 4/10

ΛΕΥΚΟΣ ΟΙΚΟΣ: Η ΠΤΩΣΗ (WHITE HOUSE DOWN)ΛΕΥΚΟΣ ΟΙΚΟΣ: Η ΠΤΩΣΗ (WHITE HOUSE DOWN)

ΗΠΑ/131'/FEELGOOD

Σκηνοθεσία: Ρόλαντ Έμεριχ

Ηθοποιοί: Τσάνιγκ Τέιτουμ, Τζέιμι Φοξ, Τζέιμς Γουντς, Μάγκι Γκίλενχαλ

Ο μύθος: Ένας αστυνομικός του Καπιτωλίου, που θα βρεθεί στο Λευκό Οίκο προκειμένου να διεκδικήσει τη θέση του μυστικού πράκτορα στην προσωπική ασφάλεια του προέδρου των ΗΠΑ, θα βρεθεί απέναντι σε μία παραστρατιωτική οργάνωση, που εισβάλλει πάνοπλη στο κτίριο και θα πρέπει να σώσει τον Αμερικανό ηγέτη αλλά και τη κόρη του που ήταν μαζί του για ξενάγηση

Η ανάγνωσή μας: Ο Ρόλαντ Έμεριχ ασχολείται, για τρίτη φορά στη καριέρα του, με το αμερικανικό σύμβολο της δημοκρατίας. Στη ΜΕΡΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ ήταν εξωγήινοι αυτοί που κατέστρεφαν το Λευκό Οίκο ενώ στο φιλμ 2012 δεχόταν την επίθεση ενός αεροπλανοφόρου. Παράλληλα συνεχίζει την εμμονή του σε ιστορίες με παγκόσμιο αντίκτυπο με ένα ακόμη μποκμπάστερ, που στη συγκεκριμένη περίπτωση μεγάλο μέρος του διεξάγεται σε ένα μόνο χώρο. Συγκριτικά καλύτερο από το, παρόμοιας θεματικής, Ο ΟΛΥΜΠΟΣ ΕΠΕΣΕ του Αντουάν Φουκουά, φλερτάρει περισσότερο με την αυθεντικότητα. Διαθέτει μαύρο Αμερικανό πρόεδρο και ένα περίπλοκο σκηνικό σχεδιασμένο από τον Κερκ Πετρουτσέλι που προσπαθεί να αναπαραστήσει με ακρίβεια την προεδρική κατοικία. Το σενάριο έχει όλα όσα απαιτεί μία χορταστική περιπέτεια: σκηνές καταστροφής, εκρήξεις, εναέριες λήψεις, διπρόσωπους χαρακτήρες και έναν σούπερ ήρωα και αφοσιωμένο πατέρα, που θα προσπαθήσει να προστατεύσει τον Πρόεδρο και τη κόρη του. Ο Γερμανός δημιουργός δε δίνει προτεραιότητα στα οπτικά εφέ, προσεγγίζει με μία oldscool σκηνοθετική προσέγγιση το θέμα του και διανθίζει με αρκετές διαλογικές σκηνές τη δράση. Η χημεία των δύο πρωταγωνιστών Τσάνινγκ Τέιτουμ και Τζέιμι Φοξ υστερεί αν σκεφτείς τους Γουίλ Σμιθ και Τόμι Λι Τζόουνς στο ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ ή τους Μελ Γκίμπσον και Ντάνι Γκλόβερ στο ΦΟΝΙΚΟ ΟΠΛΟ. Πάντως παρά την αδικαιολόγητα μεγάλη διάρκεια της ταινίας και τις υπερβολές, όπως η εγκυκλοπαιδική εμμονή του κοριτσιού με το θεσμό της αμερικανικής προεδρίας, το πιο ενδιαφέρον σημείο του σεναρίου είναι ότι η απειλή προέρχεται από την εσωτερική τρομοκρατία. Αυτή αντιπροσωπεύουν τα συμφέροντα της πολεμικής βιομηχανίας, θιγμένοι στρατιωτικοί και οικογένειες με ανθρώπινες απώλειες στις πρόσφατες πολεμικές επιχειρήσεις των ΗΠΑ.

Αξιολόγηση: 4/10

RUSHRUSH

ΗΠΑ-ΑΓΓΛΙΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ/123'/ΟDEON

Σκηνοθεσία: Ρον Χάουαρντ

Ηθοποιοί: Ντάνιελ Μπρουλ, Κρις Χέμγουορθ, Αλεξάντρα Μαρία Λάρα, Ολίβια Γουάιλντ

Ο μύθος: Η κόντρα ανάμεσα στους οδηγούς της Φόρμουλα Ένα Τζέιμς Χαντ και Νίκι Λάουντα, το 1976, για την κατάκτηση του παγκοσμίου πρωταθλήματος εκείνης της χρονιάς και οι σχέσεις τους μέσα και έξω από τις πίστες ταχύτητας.

Η ανάγνωσή μας:-

Αξιολόγηση:-

ΑΤΙΘΑΣΗ ΚΑΡΔΙΑ (WILD AT HEART) ΕπανέκδοσηΑΤΙΘΑΣΗ ΚΑΡΔΙΑ (WILD AT HEART) Επανέκδοση

HΠΑ/125'/ΑΜΑ FILMS

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Λιντς

Ηθοποιοί: Νίκολας Κέιτζ, Λόρα Ντερν, Γουίλιαμ Νταφόε

Ο μύθος: Ένα νεαρό ζευγάρι προσπαθεί να αποφύγει τους πληρωμένους δολοφόνους που προσέλαβε η μητέρα της κοπέλας για να εξοντώσει τον αγαπημένο της κόρης της.

Η ανάγνωσή μας:-

Αξιολόγηση:-

 

Διαβάστε επίσης
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 21 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

του Νίκου Νικολαΐδη Το 26ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου συνεχίζεται, από 21 έως 27 Νοεμβρίου, στον κινηματογράφο Ιντεάλ με τρεις προβολές ημερησίως. Στο πρόγραμμα εντάσσονται οι οκτώ ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος (οι έξι προερχόμενες από δημιουργούς των Βαλκανίων και της ανατολικής Ευρώπης) με διασημότερη υπογραφή το...

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
NEEΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

του Νίκου Νικολαΐδη   Το πρόγραμμα του CineDoc προβάλλει από το 2009 επιλεγμένα ελληνικά και διεθνή ντοκιμαντέρ δύο έως τρεις φορές το μήνα. Την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, στις 20:00, στο Γαλλικό Ινστιτούτο, παρουσία του σκηνοθέτη Ιβ Μοντμαγιέ, και σε επανάληψη την Κυριακή 13 Οκτωβρίου στον κινηματογράφο Δαναό...

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
SWEET NIGHTEEN

  του Νίκου Νικολαΐδη   19o ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ Άλλη μία διοργάνωση του θεσμού, που κάθε χρόνο αποτελεί τον προπομπό της χειμερινής κινηματογραφικής περιόδου, ολοκληρώθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου χωρίς οργανωτικά προβλήματα, με ένα πρόγραμμα που τηρήθηκε κατά γράμμα και με όλους τους προαναγγελθέντες...

ΦΙΛΙΚΑ SITE

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr