ΡΟΜΠΕΡ ΓΚΕΝΤΙΓΚΙΑΝ

ΡΟΜΠΕΡ ΓΚΕΝΤΙΓΚΙΑΝ

Οι σπουδές που ολοκληρώσατε στην κοινωνιολογία πόσο έχουν επιδράσει στη θεματολογία των ταινιών σας;

Σαφώς και με έχουν επηρεάσει. Η έρευνα σε διάφορα κοινωνικά ζητήματα με ενδιαφέρει και πέρα από το σινεμά. Με αυτό τον τρόπο κρατώ το ενδιαφέρον μου για τον κόσμο στον οποίο ζω.

Η συνεργασία σας με μια ομάδα συγκεκριμένων ηθοποιών [το πρωταγωνιστικό ζευγάρι της ταινίας ΤΑ ΧΙΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΙΛΙΜΑΝΤΖΑΡΟ, Ζαν-Πιερ Νταρουσέν και Αριάν Ασκαρίντ, είναι σταθερές επιλογές στις περισσότερες ταινίες του] θεωρείτε ότι δίνει το στίγμα και προκαθορίζει το ύφος της εκάστοτε νέας δημιουργίας σας, ανεξάρτητα από το είδος της ταινίας και την ιστορία που περιγράφετε;

Ναι. Ακριβώς όπως συμβαίνει με μια θεατρική ομάδα, μπορούμε να παρεμβαίνουμε και να ζητάμε πολλά πράγματα ο ένας από τον άλλο ταυτόχρονα. Οι ταινίες πάντως είναι πιο σημαντικές από κάθε συνεργάτη ξεχωριστά. Ο τρόπος που ζω, όπως και ο τρόπος που κάνω ταινίες, είναι πιο συλλογικός από ό,τι γενικά μας προτείνουν.

Η Μασσαλία αποτελεί σχεδόν πάντα το πλαίσιο όπου εκτυλίσσονται οι ιστορίες των ταινιών σας. Πρόκειται, σε μια κλίμακα, για ένα μικρόκοσμο για το πώς αντιλαμβάνεστε την κοινωνία γενικότερα ή σας ωθούν τα προβλήματα και οι ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης περιοχής;

H Μασσαλία είναι μια ιδιαίτερη πόλη. Διαθέτει διεθνισμό και είναι ένα χωνευτήρι πολιτισμών από τότε που δημιουργήθηκε. Πρόκειται για μια εργατική περιοχή και πάντα είχε αντιπαράθεση με το Παρίσι. Η διαφορετικότητά της γίνεται αντιληπτή στην αρχιτεκτονική, στην πολεοδομία και στα φυσικά χαρακτηριστικά της. Είναι ένα άθροισμα μοντέρνων και κλασικών στοιχείων, κι αυτό τη συνιστά μια γνήσια κινηματογραφική πόλη. Πέρα από γενέτειρά μου αποτελεί επίσης το λεξιλόγιό μου, τον τρόπο με τον οποίο εκφράζομαι.

Έχετε υπογράψει το σενάριο σε 16 από τις 17 ταινίες σας. Είναι δύσκολο να βρείτε σενάρια γραμμένα από άλλους που να σας ενδιαφέρουν;

Έχω ο ίδιος πάρα πολλές ιδέες και δε χρειάζεται να ανατρέξω σε σενάριο κάποιου άλλου. Η αλήθεια είναι ότι δεν προλαβαίνω και δεν κατορθώνω να γυρίσω όλες τις ταινίες που θα ήθελα βάσει αυτών των ιδεών. Σε κάθε άλλη περίπτωση, προτιμώ να επιλέξω μεταξύ δύο τριών σεναριογράφων που θα βασιστούν σε μια δική μου έμπνευση και θα την επεξεργαστούν παρά να δανειστώ ένα ξένο σενάριο.

Υπάρχει κάποιο κινηματογραφικό είδος με το οποίο δεν έχετε ασχοληθεί και θα θέλατε να το επιχειρήσετε;

Όχι, γιατί πιστεύω ότι όσα δεν έκανα δεν είναι εύκολο να πραγματοποιηθούν σε ευρωπαϊκό έδαφος. Φιλμ επιστημονικής φαντασίας ή γουέστερν, για παράδειγμα, θα σκηνοθετούσα σίγουρα αν ήμουν στις ΗΠΑ. Το μόνο είδος που θα τολμούσα ίσως μελλοντικά θα ήταν μια ταινία μυστηρίου.

Βλέποντας ξανά τις προηγούμενες ταινίες σας, προσέχετε λεπτομέρειες που θα αλλάζατε αν τις γυρίζατε σήμερα;

Πιστεύω πως ό,τι έγινε, έγινε. Αν υπάρχει σε παλαιότερες δουλειές μου κάτι που δε μου αρέσει, θα φροντίσω να μην το επαναλάβω στην επόμενη ταινία μου. Η γενικότερη νοοτροπία μου είναι τέτοια· με ενδιαφέρει τι θα συμβεί στο μέλλον και όχι τόσο τι έγινε στο παρελθόν.

 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

 

Το email σας: