NEEΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 20 ΙΟΥΝΙΟΥ

Η ανάγνωσή μας: Με βάση το μυθιστόρημα της Αυστριακής θεατρικής συγγραφέως και δοκιμιογράφου Ελφιέντε Γέλινεκ, ο Μίκαελ Χάνεκε υπέγραψε, το 2001, μία συγκλονιστική σπουδή χαρακτήρων στην τελευταία ουσιαστικά ταινία, πριν αποφασίσει να βάλει νερό στο κρασί του, περιορίζοντας έκτοτε τον αιτιολογημένο κυνισμό και την πρόκληση των εικόνων του. Πάνω στο συναρπαστικό δίπολο για τη λογοτεχνία και το σινεμά της γηραιότερης γυναίκας και του νεότερου, απ΄αυτή, άνδρα γύρισε ένα σοκαριστικό φιλμ για τις αλλοτριωμένες ανθρώπινες σχέσεις (ερωτικές και οικογενειακές) και την αποξένωση. Η απόμακρη Έρικα, που έχει χάσει την ευκαιρία για μία επιτυχημένη προσωπική ζωή, στον ελεύθερο χρόνο της παρακολουθεί ταινίες πορνό σε sex-shops ή εφορμεί σε ντράιβ-ιν τη στιγμή των ερωτικών περιπτύξεων ζευγαριών. Μέσα στο σπίτι τα πράγματα είναι το ίδιο νοσηρά με την απαιτητική ηλικιωμένη μητέρα της να επιβαρύνει την εικόνα μίας καταδικασμένης γεροντοκόρης. Μόνη διέξοδος η εργασία της, όπου εξαντλεί όλη τη σχολαστικότητα και απολαμβάνει το κύρος της, ως τη στιγμή που ο νεαρός Βάλτερ θα της εκδηλώσει το ενδιαφέρον του. Τότε ο, γεννημένος στο Μόναχο, δημιουργός προχωρά σε ένα υποδειγματικό σκηνικό ψυχολογικής βίας, αφού η Έρικα αποφασίζει να μεταθέσει τη σχέση εξουσιάστριας - εξουσιαζόμενου, που με κομπασμό καλλιεργεί στο μάθημα της και στην ιδιωτική της ζωή, γεγονός που θα απωθήσει το αρχικά γοητευμένο αρσενικό, ανοίγοντας τους ασκούς του Αιόλου. Ο Χάνεκε αξιοποιεί τη δύναμη της μουσικής του Σούμπερτ και του Σούμαν, θέτει βασανιστικά ερωτήματα, αλλά, όπως πάντα στη φιλμογραφία του, απουσιάζει κάθε αχτίδα αισιοδοξίας. Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής, στο Φεστιβάλ των Καννών και βραβείο ερμηνείας στους δύο πρωταγωνιστές για τις μεγαλειώδεις εμφανίσεις τους. Η Ιζαμπέλ Ιπέρ πρόσθετε έναν ακόμη ρόλο στην πινακοθήκη με τις αλλόκοτες γυναικείες προσωπικότητες που ενσάρκωσε στην καριέρα της και ο Μπενουά Μαζιμέλ, που νωρίτερα είχε περάσει και από το ΜΙΣΟΣ του Κασοβίτς, εδώ καθιερώθηκε ουσιαστικά.

Αξιολόγηση: 9/10

Ο ΚΑΛΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΣΒΕΪΚ (DOBRY VOJAK SVEJK)Ο ΚΑΛΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΣΒΕΪΚ (DOBRY VOJAK SVEJK)

TΣΕΧΟΣΛΟΒΑΚΙΑ/108'/NEW STAR

Σκηνοθεσία: Κάρελ Στέκλι

Ηθοποιοί: Ρούντολφ Χρουσίνσκι, Σβατοπλούκ Μπένες, Φράντισεκ Φιλιπόφσκι

Ο μύθος: Mετά τη δολοφονία του αρχιδούκα Φερδινάνδου στο Σεράγεβο ο πράος Γιόσεφ Σβέικ, που ασχολείται με κλοπές και πωλήσεις σκύλων στην Πράγα, αποφασίζει να καταταχτεί εθελοντικά στον αυστροουγγρικό στρατό, κατά την έναρξη του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, απόφαση που θα πυροδοτήσει μία σειρά από ευτράπελα.

Η ανάγνωσή μας: Με όπλα τη μητρική γλώσσα του συγγραφέα Γιάροσλαβ Χάσεκ, στο ομώνυμο ημιτελές βιβλίο του οποίου στηρίχτηκε αυτή η κινηματογραφική προσαρμογή, και το εκλεκτό επιτελείο ηθοποιών με τα πιο αξιόλογα ονόματα του τσεχοσλοβάκικου κινηματογράφου εκείνης της περιόδου ο Κάρελ Στέκλι υπέγραψε μία από τις δύο διασημότερες ταινίες του. Είχε προηγηθεί το 1947 το φιλμ SIRENA, που είχε τιμηθεί με το Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία. Ο ΚΑΛΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΣΒΕΪΚ που γυρίστηκε σε δύο μέρη (η συγκεκριμένη ταινία είναι το πρώτο από αυτά), αποτελεί μία αντιμιλιταριστική σάτιρα, που, μέσα από κωμικοτραγικές στιγμές, στηλιτεύει τον παραλογισμό του πολέμου. Ο Στέκλι αντιλαμβάνεται την κομβική σημασία που έχει η επιλογή του χαρισματικού κωμικού Ρούντολφ Χρουσίνσκι προκειμένου να σκιαγραφήσει έναν αγαθό αντιήρωα και εκείνος τον δικαιώνει. Παράλληλα προσπαθεί έντεχνα να αφομοιώσει την κριτική προς την Καθολική Εκκλησία, που, όπως και οι πολεμικές αναφορές, βασίζονταν σε προσωπικές εμπειρίες του συγγραφέα. Δεν καταφέρνει όμως να απαγκιστρωθεί από τη θεατρική δομή της ιστορίας, ενώ η έντονη χρωματική αποτύπωση του οπερατέρ Ρούντολφ Σταλ είναι επηρεασμένη από την εικονογράφηση της πρωτότυπης έκδοσης και την παράδοση της χώρας στο animation. Για το σύγχρονο θεατή τα μηνύματα για το νόημα του πολέμου και τη θέση μίας ανένταχτης ψυχής μέσα σε αυτόν είναι βέβαια επίκαιρα, αλλά αυτό το πρώτο μέρος στερείται φυσιολογικά την αυτοτέλεια και ολοκληρώνεται απότομα ακολουθώντας την ανάλογη μοίρα του μυθιστορήματος μετά το πρόωρο θάνατο του Χάσεκ στα σαράντα του χρόνια, το 1923.

Αξιολόγηση: 6/10

ANΘΡΩΠΟΣ ΑΠΟ ΑΤΣΑΛΙ (ΜΑΝ ΟF STEEL)ANΘΡΩΠΟΣ ΑΠΟ ΑΤΣΑΛΙ (ΜΑΝ ΟF STEEL)

ΗΠΑ-ΑΓΓΛΙΑ-ΚΑΝΑΔΑΣ/143'/VILLAGE

Σκηνοθεσία: Ζακ Σνάιντερ

Ηθοποιοί: Χένρι Κάβιλ, Έιμι Άνταμς, Ράσελ Κρόου, Ντάιαν Λέιν, Κέβιν Κόστνερ, Μάικλ Σάνον

Ο μύθος: Ο Κλαρκ μεγαλώνει με τους θετούς γονείς του στο Κάνσας. Σύντομα θα ανακαλύψει τις υπερφυσικές δυνάμεις του και ότι προέρχεται από το μακρινό πλανήτη Κρύπτον, από όπου οι γονείς του τον φυγάδευσαν για να διασωθεί η φυλή τους. Όταν ενηλικιωθεί μία δημοσιογράφος θα μάθει το μυστικό του και εκείνος θα κληθεί να σώσει τη γη από τον εχθρό του πατέρα του, το στρατηγό Ζοντ.

Η ανάγνωσή μας: Ορισμένα από τα γνωστότερα ονόματα της κινηματογραφικής βιομηχανίας, όπως ο σκηνοθέτης Ζακ Σνάιντερ (300) , ο σεναριογράφος Ντέιβιντ Γκόγιερ (Ο ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΙΠΠΟΤΗΣ) και ο Κρίστοφερ Νόλαν (INCEPTION) σε ρόλο συμπαραγωγού και συνσεναριογράφου ενώνουν τις δυνάμεις τους σε αυτό to reboot των περιπετειών και των κατορθωμάτων του χαρακτήρα της DC comics. Στη πραγματικότητα η Warner δεν είχε μείνει ικανοποιημένη από την εισπρακτική πορεία του ήρωα το 2006 στο SUPERMAN Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ του Μπράιαν Σίνγκερ, στοχεύοντας τώρα ακόμα και σε δεκαψήφιο νούμερο τζίρου σε εκατομμύρια δολάρια. Ανάμεσα σε επιστημονική φαντασία ταινία καταστροφής και κόμικ μυθολογία, το φιλμ αναζητά την ομοιογένεια του. Ο Κλαρκ έχει μάθει από παιδί να καταπιέζει τις δυνάμεις και την οργή του πριν τις θέσει στη διάθεση της ανθρωπότητας. Ο Χένρι Κάβιλ πληρεί το σωματότυπο που επέβαλλε κινηματογραφικά ο Κρίστοφερ Ριβ, είναι υποκριτικά καλύτερος από το προκάτοχο του Μπράντον Ρουθ, αλλά παραμένει υποτονικός πρωταγωνιστής. Η Λόις Λέιν (η Έιμι Άνταμς σε καλή φόρμα) εκπροσωπεί το μαχόμενο ρεπορτάζ, δε διστάζει να απαντήσει, μέσω διαδικτύου, στην έντυπη λογοκρισία, σε έναν από λιγοστούς έξυπνους νεοτερισμούς, αλλά η σχέση της με τον Κλαρκ δεν έχει ίχνος ερωτισμού. Στους δεύτερους ρόλους αυτός που ισχυροποιεί το όνομα του στο χολυγουντιανό χρηματιστήριο είναι ο Μάικλ Σάνον, που σκιαγραφεί έναν εγκεφαλικό και υπολογίσιμο κακό. 'Τελικά η λέξη-μαγνήτης (σούπερμαν) που απουσιάζει για πρώτη φορά από τον τίτλο, και σε ολόκληρη τη ταινία ακούγεται σε ένα και μόνο πλάνο, στο εκατοστό πέμπτο λεπτό της, την έχει οικειοποιηθεί ο σκηνοθέτης. Ο Ζακ Σνάιντερ προσπαθεί να πείσει ότι είναι ένας superman της διασκέδασης με αυτό το χορταστικό αλλά επαναλαμβανόμενο υπερθέαμα που παραμελεί χαρακτήρες και συναισθήματα. Μπροστά σε αυτό τον ανελέητο καταιγισμό των καταστροφών και τον ορυμαγδό των εκρήξεων, ακόμα και οι ορκισμένοι οπαδοί του υπερήρωα θα χρειαστούν νεύρα από ατσάλι.

Αξιολόγηση: 4/10

ΜΠΑΜΠΟΥΛΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΜΟΝSTERS UNIVERSITY) ΜΠΑΜΠΟΥΛΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΜΟΝSTERS UNIVERSITY)

HΠΑ/110'/FEELGOOD

Σκηνοθεσία: Νταν Σκάνλον

Ακούγονται: Μπιλ Κρίσταλ, Τζον Γκούντμαν, Στιβ Μπουσέμι, Έλεν Μίρεν, Άλφρεντ Μολίνα

Κινουμένων σχεδίων και με ελληνική μεταγλώττιση

Ο μύθος: Το χρονικό της γνωριμίας και η αντιπαλότητα που είχαν στην εφηβεία τους δύο τέρατα, ο Σάλι και ο μονόφθαλμος Μάικ, μέχρι να γίνουν στενοί φίλοι και συνεργάτες για την εταιρεία Μπαμπούλες Α.Ε.

Η ανάγνωσή μας:-

Αξιολόγηση:-

Ο ΓΑΜΟΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ (ΤΗΕ ΒΙG WEDDING)Ο ΓΑΜΟΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ (ΤΗΕ ΒΙG WEDDING)

ΗΠΑ/89'/ODEON

Σκηνοθεσία: Τζάστιν Ζάκχαμ

Ηθοποιοί: Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Ρόμπιν Γουίλιαμς, Νταϊάν Κίτον Σούζαν Σαράντον, Αμάντα Σέιφριντ

Ο μύθος:-

Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους

Αξιολόγηση:-        

 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 7
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER