ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 23 ΜΑΪΟΥ

Η ανάγνωσή μας: Η μία από τις δύο ταινίες (μαζί με το TYUTYUN του Νικόλα Κοραμπόφ που διαγωνίστηκε στο Φεστιβάλ Καννών το 1963 και είχαν την ίδια πρωταγωνίστρια) που έστρεψε δικαιολογημένα τα βλέμματα του διεθνούς κοινού και της κριτικής στο βουλγαρικό σινεμά στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ‘60. Ο Βούλο Ράντεφ, με σπουδές στη Μόσχα και πρώην οπερατέρ, πέρασε στη σκηνοθεσία με ένα σενάριο που έγραψε μαζί με το συγγραφέα Εμιλιάν Στάνεφ. Η ταινία προκάλεσε αίσθηση στις χώρες που προβλήθηκε. Η τρυφερή ερωτική ιστορία, η πολιτική σκιαγράφηση και ο αντιπολεμικός στοχασμός συνυπάρχουν αρμονικά μέσα από τη σχέση ενός ερωτικού τριγώνου που κάθε μέλος του ζει σε μία ξεχωριστή φυλακή. Ο σύζυγος εγκλωβισμένος ανάμεσα στο καθήκον και την αμφιβολία για την τύχη της πατρίδας του, στο λυκόφως του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η γυναίκα του υποταγμένη σε έναν άντρα που δεν αγαπά και σε έναν γάμο που τη συνθλίβει. Ο Σέρβος αιχμάλωτος πολέμου με θιγμένη αξιοπρέπεια και διαψευσμένα ιδανικά. Η σχέση τους θα δώσει την ευκαιρία σε εκείνον να βρει την ελπίδα και σε εκείνη να πετύχει τη χειραφέτηση και την προσωπική συνειδητοποίηση. Ο Βούλγαρος σκηνοθέτης τοποθέτησε στο υποβλητικό Τάρνοβο, πρώην πρωτεύουσα τη περίοδο του Μεσαίωνα, αυτόν τον παράνομο έρωτα, αξιοποιώντας από κάθε οπτική γωνία την περιοχή και δίνοντας την πρωτοκαθεδρία στον περίφημο κήπο της γνωριμίας των δύο εραστών με την απίστευτη αμφιθεατρική θέα στη παλαιά πόλη. Ο συνθέτης Σιμεών Πιρόνκοφ προσθέτει λυρισμό σε αυτό το υπέροχο κινηματογραφικό ποίημα που υπηρετείται με πάθος από το σπουδαίο πρωταγωνιστικό τρίο. Μισό περίπου αιώνα έπειτα από την πρώτη προβολή της η ταινία παραμένει επίκαιρη, όχι μόνο για τα φιλειρηνικά της μηνύματα αλλά και για τον πολύπλευρο μοντερνισμό της. Ο Ράντεφ δεν σχετίζει τον τραγικό επίλογο με τον απατημένο σύζυγο που δεν θα μάθει ποτέ για την απαγορευμένη αγάπη και η τιμωρία ως θρησκευτικός καταλύτης δεν αφορά την αρχή της δέκατης εντολής «ουκ επιθυμήσεις τη γυναίκα του πλησίον σου» αλλά κυρίως τη συνέχεια της: «ουκ επιθυμήσεις την οικία του ούτε τον αγρόν αυτού».

Αξιολόγηση: 8/10

FAST & FURIOUS 6 :ΜΑΧΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ (FAST AND FURIOUS 6 )FAST & FURIOUS 6 :ΜΑΧΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ (FAST AND FURIOUS 6 )

ΗΠΑ/130'/UIP

Σκηνοθεσία: Τζάστιν Λιν

Ηθοποιοί: Βιν Ντίζελ, Ντουέιν Τζόνσον, Πολ Γουόκερ, Μισέλ Γουίλιαμς

Ο μύθος: Με κίνητρο την παρουσία μίας φίλης τους που θεωρούσαν νεκρή, και αντάλλαγμα την απαλλαγή από τις κατηγορίες που τους βαρύνουν, η ομάδα του Ντόμινικ Τορέτο δέχεται να συνεργαστεί με ένα αστυνομικό πράκτορα στη σύλληψη ενός πρώην στρατιωτικού των ειδικών δυνάμεων και της συμμορίας του.

Η ανάγνωσή μας: Από την τρίτη ταινία της σειράς (οι πανομοιότυποι τίτλοι της οποίας προκαλούν σύγχυση), όταν τα σκηνοθετικά ηνία ανέλαβε ο Ταϊβανέζος Τζάστιν Λιν, είχε αρχίσει να διαφαίνεται η πρόθεση του να απομακρυνθεί από την κεντρική ιδέα, που καθιέρωσε το φρανσάιζ, τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτων και την αδρεναλίνη που έφερναν οι μηχανοκίνητες κόντρες. Τα πράγματα, μετά από τα δύο πρώτα φιλμ στους αχανείς αμερικανικούς αυτοκινητόδρομους, άρχισαν να γίνονται δύσκολα για τους location managers, αρχικά στο Τόκιο, έπειτα στον Άγιο Δομίνικο, με αποκορύφωμα το Ρίο ντε Τζανέιρο στην προηγούμενη ταινία, όπου έμοιαζε απαγορευτικό για τις θεαματικές σκηνές υψηλών ταχυτήτων. Με την έγκριση της Universal, τo FAST & FURIOUS 6 μετασχηματίζεται σε περιπέτεια γύρω από μία ληστεία με επιμέρους στιγμές καταδιώξεων αυτοκινήτων και μεταφέρει τη δράση στην Ευρώπη, σε Λονδίνο και Κανάριους Νήσους. Ο εκπρόσωπος του νόμου εντοπίζει πανεύκολα την καταζητούμενη παρέα, όχι με σκοπό τη σύλληψη αλλά τη βοήθεια τους στην ανακάλυψη ενός άλλου εγκληματία. Οι Γουόκερ και Ντίζελ μπαίνουν, με την παρότρυνση των γυναικών τους, ξανά στα βάσανα, ο τελευταίος για να συναντήσει την... «αναστημένη» πρώην του. Το φλύαρο σενάριο εξασφαλίζει την αποδοχή μόνο των ορκισμένων οπαδών της σειράς, για τους υπόλοιπους οι χαρακτήρες με το λερωμένο ποινικό μητρώο, που δρουν κυρίως με προσωπικά συμφέροντα και δευτερευόντως για το καλό της ανθρωπότητας, είναι οικείοι αλλά όχι ξεκάθαρα συμπαθείς. Ο Τζάστιν Λιν επιστρατεύει τανκ και αεροσκάφος για να κινήσει ανεπιτυχώς το ενδιαφέρον μας και ο βασικός κορμός των ηθοποιών προσεγγίζει βαριεστημένα το πρότζεκτ που του χάρισε τη φήμη . Η παρουσία, στην επόμενη συνέχεια που τα γυρίσματα της ξεκινούν τον Αύγουστο, του Τζέισον Στέιθαμ ως κακού, και ιδιαίτερα του ταλαντούχου Τζέιμς Γουάν, σκηνοθέτη του πρώτου SAW και του θρίλερ ΠΑΓΙΔΕΥΜΕΝΗ ΨΥΧΗ, ξυπνά κάποιες προσδοκίες. Άτολμο και προσκολλημένο στα όρια μίας χρυσοφόρας συνταγής, το έκτο μέρος της σειράς δεν προχωράει ούτε ένα μέτρο μπροστά, έστω και με τέρμα το γκάζι.

Αξιολόγηση: 2/10  

ΝΟΜΟΤΑΓΕΙΣ ΤΥΠΟΙ (STAND UP GUYS)ΝΟΜΟΤΑΓΕΙΣ ΤΥΠΟΙ (STAND UP GUYS)

ΗΠΑ/95'/ODEON

Σκηνοθεσία: Φίσερ Στίβενς

Ηθοποιοί: Αλ Πατσίνο, Κρίστοφερ Γουόκεν, Άλαν Άρκιν, Τζουλιάνα Μάργκουλις

Ο μύθος: Ύστερα από μακρόχρονη φυλάκιση ένας γκάνγκστερ ξανασμίγει με τον παλιό του συνεργάτη που έχει εντολή τη δολοφονία του μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο.

Η ανάγνωσή μας: Η ηλικία των ηρώων και κατ' επέκταση των πρωταγωνιστών που τους υποδύονται αποτελεί το έναυσμα αυτής της αστυνομικής κομεντί, όχι όμως με τη συγκριτική διάθεση, στη συμπεριφορά παράνομων διαφορετικών γενεών, που υπήρχε στο ΤΗΕ SCORE του Φρανκ Οζ, αλλά καθαρά με ρετρό αναπόληση. Ύστερα από είκοσι οχτώ χρόνια, τρεις κολλητοί θα επανενωθούν, όμως ο χρόνος έχει επηρεάσει την υγεία, τη σεξουαλική απόδοση και την έφεση τους στην εγκληματικότητα, αφήνοντας ανέπαφους μόνο τους δεσμούς φιλίας τους. Ο σκηνοθέτης και ο πρωτοεμφανιζόμενος σεναριογράφος όμως είναι κατώτεροι των περιστάσεων. Ο Στίβενς κινηματογραφεί ερασιτεχνικά διαρρήξεις αυτοκινήτων, ληστείες φαρμακείων και καταστημάτων ένδυσης ενώ η κηδεία του ενός μέλους της παρέας, τη νύχτα του θανάτου του, αγγίζει τα επίπεδα της ανοησίας. Υποθετικά, ο σκηνοθέτης και πρώην δευτεροκλασάτος τηλεοπτικός ηθοποιός, κολακεύει τους επώνυμους αστέρες που έχει απέναντι του, όπως και η ιστορία του Ιαν Χέιντλ που προσπαθεί να εξυμνήσει τις αξίες και τα προτερήματα της παλιάς σχολής. Ο Αλ Πατσίνο, έχοντας στο πλευρό του τον Κρίστοφερ Γουόκεν (μία δεκαετία μετά το πέρασμα τους στο GIGLI του Μάρτιν Μπρεστ) και τον Άλαν Άρκιν (εικοσιένα χρόνια ύστερα από το ΟΙΚΟΠΕΔΑ ΜΕ ΘΕΑ του Τζέιμς Φόλεϊ) είχε όρεξη για ένα σατιρικό παραλληλισμό του ρόλου με την παρακμή ενός μεγάλου ηθοποιού στο πέρασμα του χρόνου. Το υλικό όμως αφήνει χώρο μόνο για την αυτοπαρωδία, που σπάνια είναι λειτουργική και ουσιαστικά δε δικαιώνει τους τρεις βραβευμένους με Όσκαρ ηθοποιούς για την εμπιστοσύνη τους στους δημιουργούς. Ο Φίσερ Στίβενς πέφτει θύμα της λαγνείας του για το παρελθόν, αφού η δεύτερη ταινία του είναι γερασμένη, σε επίπεδο ύφους και αισθητικής, κάτι τελικά εντελώς άσχετο από τις ηλικίες των πρωταγωνιστών του (γεννημένοι όλοι τους τη δεκαετία 1934-1943).

Αξιολόγηση: 2/10

 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 7
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER