A+ A A-

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

του Νίκου Νικολαΐδη

Aπό τις 10 έως τις 17 Απριλίου θα διαρκέσει το 8ο SFF-rated Athens, το Διεθνές Φεστιβάλ επιστημονικής φαντασίας και φανταστικού της Αθήνας που θα διεξαχθεί στους κινηματογράφους Μικρόκοσμος (καθημερινά από τις 17:30) και Τιτάνια (από τις 20:00) και περιλαμβάνει πρόσφατες διεθνείς παραγωγές, ταινίες μικρού μήκους, avant premiere όπως το ΤΟ ΣΩΜΑ του Άντριου Νίκολ που ανοίγει τη φετινή διοργάνωση, το γαλλικό DEAD SHADOWS ή το ελληνικό ΚΑΜΕ ΚOUMMANDO του Μανόλη Δαμιανάκη και επαναπροβολές των οκτώ καλύτερων ταινιών των προηγούμενων διοργανώσεων. Ξεκίνησε στις 9 Απριλίου το τριήμερο αφιέρωμα στον πολυγραφότατο συγγραφέα Ζορζ Σιμενόν στο βιβλιοπωλείο Ιανός που μεταξύ άλλων έχει στο πρόγραμμα του έξι ταινίες στηριγμένες σε βιβλία του. Στις 10 Απριλίου (22:45) θα προβληθεί το φιλμ ΠΑΝΙΚΟΣ του Ζουλιέν Ντιβιβιέ και την επομένη (19:00) διαδοχικά οι ταινίες ΤΑ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΠΕΛΑ του Κλοντ Σαμπρόλ, Ο ΜΑΙΓΚΡΕ ΣΤΗΝΕΙ ΜΙΑ ΠΑΓΙΔΑ του Ζαν Ντελανουά και ΤΡΙΑ ΔΩΜΑΤΙΑ ΣΤΟ ΜΑΝΧΑΤΤΑΝ του Μαρσέλ Καρνέ.

ΜΕΤΑΞΑ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟΜΕΤΑΞΑ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ

ΕΛΛΑΔΑ/87'

Ντοκιμαντέρ

Σκηνοθεσία: Σταύρος Ψυλλάκης

Ο μύθος: Σκέψεις και εμπειρίες πρώην καρκινοπαθών που κατάφεραν να επιβιώσουν, στην πλειονότητα τους εργαζόμενοι του ογκολογικού νοσοκομείου Μεταξά.

Η ανάγνωσή μας: Με σπουδές ανθρωπολογικού ντοκιμαντέρ στο Παρίσι και εικοσιπέντε χρόνια καριέρας στο συγκεκριμένο είδος ταινιών ο Χανιώτης Σταύρος Ψυλλάκης αποτελεί μία σπουδαία και ταυτόχρονα σεμνή φωνή στο χώρο του ελληνικού κινηματογράφου. Η νέα του ταινία κοιτάζει κατάματα την ανίατη μάστιγα για τον άνθρωπο όχι με ψυχρά επιστημονικό ή αυστηρά δημοσιογραφικό ενδιαφέρον αλλά καθαρά από υπαρξιακή σκοπιά. Από μία ιδέα του ογκολόγου-παθολόγου Νίκου Καρβούνη εστιάζει σε μία συγκεκριμένη ομάδα ασθενών, τους γιατρούς και νοσηλευτές του νοσοκομείου Μεταξά που έχουν ως αντικείμενο τη φροντίδα των πασχόντων. Ο σκηνοθέτης επέλεξε μία ομάδα περίπου δέκα προσώπων που ξεπέρασαν τον κίνδυνο, πολλοί από τους οποίους νοσηλευόμενοι για τη θεραπεία τους στο χώρο εργασία τους, παρακολουθώντας τη ζωή τους μέσα στο νοσοκομείο ή στον ελεύθερο χρόνο τους. Από ένα υλικό που ξεπερνούσε τις σαράντα ώρες, καταφέρνει, με ήθος και χωρίς μελοδραματισμούς, να δείξει ότι το πρόβλημα του καρκίνου αφορά τους πάντες και το ντοκιμαντέρ να αφουγκραστεί τις πιο μύχιες σκέψεις μπροστά στο φάσμα του θανάτου να αποτελέσει ένα εργαλείο ψυχολογικής υποστήριξης. Όπως και στην κορυφαία στιγμή του Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ, με θέμα τους ασθενείς στο ψυχιατρείο Χανίων όπου η ποίηση ξεχείλιζε μέσα από τη διαλεκτική παραφροσύνης και ψυχικής υγείας, έτσι και στο ΜΕΤΑΞΑ ο μεστός λόγος των πασχόντων αποκτά μία σχεδόν φιλοσοφική χροιά για το νόημα της ζωής και τη σημασία του χρόνου, της κάθε στιγμής, ως βίωμα για τους ανθρώπους. Ο Ψυλλάκης δήλωσε ότι η κατάσταση ενός καρκινοπαθή δεν ταυτίζεται με την κατάσταση ενός μελλοθάνατου και αυτή η οπτική του διαποτίζει με ένα γαλήνιο τόνο το δύσκολο θέμα του.

Αξιολόγηση: 7/10

ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ (ΤΗΕ PLACE BEYOND THE PINES)ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ (ΤΗΕ PLACE BEYOND THE PINES)

ΗΠΑ/140'/SEVEN FILMS-SPENTZOS FILM

Σκηνοθεσία: Ντέρεκ Σιανφράνς

Ηθοποιοί: Ράιαν Γκόσλινγκ, Μπράντλεϊ Κούπερ, Εύα Μέντες, Ρέι Λιότα

Ο μύθος: Ένας μοτοσυκλετιστής κασκαντέρ στρέφεται στις ληστείες τραπεζών για να εξασφαλίσει τα απαραίτητα στο γιο και την πρώην σύντροφο του. Σε μία από αυτές η μοίρα του θα συνδεθεί με εκείνη ενός αφοσιωμένου αστυνομικού και οικογενειάρχη καθορίζοντας τόσο τις δικές τους ζωές όσο και των παιδιών τους.

Η ανάγνωσή μας: Ο Ντέρεκ Σιανφράνς κέρδισε αδικαιολόγητα την αναγνώριση με το BLUE VALENTINE, μία καταθλιπτική συζυγική ιστορία που στις ελάχιστες διακρίσεις της ήταν το International Debut στο φεστιβάλ του Γκέτεμποργκ, κάτι παράδοξο αφού επρόκειτο για τη δεύτερη ταινία του. Προερχόμενος από το χώρο του τηλεοπτικού ντοκιμαντέρ δείχνει υπερβολική εμπιστοσύνη στις δυνατότητες του, όμως και η νέα του δουλειά τον διαψεύδει. Υποτίθεται ότι πρόθεση του ήταν να εξετάσει την ανδρική συμπεριφορά και την αντανάκλαση της στη σχέση πατέρα-γιου. Τρεις φορές το φιλμ αλλάζει πρωταγωνιστή και μετατοπίζει το κέντρο βάρους για να καταλήξει σε μία απιθανότητα που θα τη ζήλευε και ο αείμνηστος Νίκος Φώσκολος. Το σενάριο που έγραψε με δύο ακόμη συνεργάτες του (σύμφωνα με φήμες άλλαξε τριανταεπτά διαφορετικές εκδοχές) είναι γεμάτο από γνώριμες φιγούρες της επαρχιακής Αμερικής. Losers (όπως ο Ράιαν Γκόσλινγκ σε μία ανιαρή επανάληψη της ερμηνείας του στο DRIVE), ευσυνείδητους αστυνομικούς (όπως ο Μπράντλεϊ Κούπερ) ή διεφθαρμένους (όπως ο Ρέι Λιότα) αποπροσανατολισμένους και εξαρτημένους από ουσίες γιους. Ο Σιανφράνς επιχειρεί, με πομπώδες ύφος, να δώσει ένα έπος πάνω στα αδιέξοδα εκπροσώπων της εργατικής τάξης, όμως η επιθετική κινηματογράφηση και μία δύο αξιόπιστες ερμηνείες, όπως του Κούπερ ή της Εύα Μέντες, δεν επαρκούν. Αμαρτίαις γονέων παιδεύουσι τέκνα αλλά και καλόπιστους θεατές που δεν είναι απαραίτητο να φτάσουν (ως) ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ για να το διαπιστώσουν.

Αξιολόγηση: 4/10

ΤΟ ΣΩΜΑ (ΤΗΕ ΗΟST)ΤΟ ΣΩΜΑ (ΤΗΕ ΗΟST)

HΠΑ/125'/AUDIOVISUAL

Σκηνοθεσία: Άντριου Νίκολ

Ηθοποιοί: Σάουαρ Ρόναν, Γουίλιαμ Χαρτ, Ντάιαν Κρούγκερ

Ο μύθος: Σε μία μελλοντική κοινωνία η γη έχει καταληφθεί από φιλειρηνική φυλή, τις Ψυχές που εισχωρούν στα σώματα των κατοίκων της. Μία νεαρή κοπέλα, που μεταφέρει μία εισβολέα στο μυαλό της, θα αποδράσει και θα προσπαθήσει να σώσει την κοινότητα της.

Η ανάγνωσή μας: Η Στέφανι Μέγιερ έγραψε το ομώνυμο μυθιστόρημα το 2008 προσδοκώντας να αποδείξει τη λογοτεχνική της αξία και να χτυπήσει μία ακόμα φλέβα χρυσού στο Χόλυγουντ. Αρχικά σκεφτόταν να το αναπτύξει ως τριλογία, όμως έγκαιρα κατάλαβε ότι η βασική ιδέα δανεισμένη από το μοντέλο της διχασμένης προσωπικότητας και της ανθρώπινης μορφής ως δούρειου ίππου, δεν άφηνε περιθώρια μεγαλύτερης ανάπτυξης. Ο Άντριου Νίκολ, σπεσιαλίστας στις μελλοντολογικές αλληγορίες με κοινωνικές ανησυχίες ανέλαβε ως σκηνοθέτης-σεναριογράφος της κινηματογραφικής μεταφοράς, παρά την πρόσκαιρη απόλυση του λόγω της εμμονής της συγγραφέως να έχει καθοριστική συμβολή στις διασκευές των βιβλίων της. Το φιλμ μοιάζει σαν τον ξενιστή ενός σκηνοθετικού συμβιβασμού. Ο Νεοζηλανδός δημιουργός διατήρησε πολλά στοιχεία από το προηγούμενο έργο του: νεανικό καστ, έξυπνες και οικονομικές λύσεις στη σκηνογραφική διάσταση του φουτουριστικού διάκοσμου, παρεμφερή θεματολογία. Όμως είναι κατώτερος του αναμενομένου και χωρίς τις εκλάμψεις που είχαν ταινίες του όπως το S1MONE και το ΙΝ ΤΙΜΕ. Το ρομάντζο επισκιάζει την επιστημονική φαντασία και οι φιλήσυχοι εξωγήινοι καθιστούν εντελώς περιττή τη διαμάχη τους με τους ανθρώπους. Το voice-over θυμίζει υποβολέα και πανάκεια για κάθε αφηγηματική δυσκολία. Θύμα της ναΐφ υπερβολής ο χαρακτήρας που υποδύεται ο Τζακ Έιμπελ. Ερωτεύεται τη Γουάντα που κρύβεται στη μορφή της Μέλανι όταν όμως σώμα και ψυχή χωρίζονται, συνεχίζει να είναι ερωτευμένος, αδιαφορώντας για τη διαφορετική εξωτερική εμφάνιση που έχει η ηθοποιός που την υποδύεται. Παρά την τελική συνύπαρξη ανθρώπων και εξωγήινων ο συνδυασμός των φανατικών πιστών της saga του ΛΥΚΟΦΩΣ με τους θαυμαστές του GATTACA (το περίφημο ντεμπούτο του Νίκολ) ή του ΤRUMAN SHOW (το διασημότερο σενάριο του), ως target group, είναι εντελώς ανέφικτος.

Αξιολόγηση: 3/10

MATZOYΡΑΝΑMATZOYΡΑΝΑ

ΕΛΛΑΔΑ/102'/FEELGOOD

Σκηνοθεσία: Όλγα Μαλέα

Ηθοποιοί: Ναταλία Δραγούμη, Γιούλικα Σκαφιδά, Μαρία Ρισκάκη

Ο μύθος: Ένα κορίτσι, που συμμετέχει σε τηλεοπτικό διαγωνισμό μαγειρικής, αρχίζει να εκδηλώνει μία περίεργη συμπεριφορά και να παθαίνει συνεχή ατυχήματα που επηρεάζουν τη συμμετοχή του. Η παιδοψυχολόγος της εκπομπής θα το πείσει να εξωτερικεύσει τους φόβους και τα τραύματα του.

Η ανάγνωσή μας: Μετά από μία τριετία στο χώρο της τηλεόρασης η Όλγα Μαλέα επιστρέφει στο σινεμά με την έκτη ταινία της και έναν ακόμη γκουρμέ τίτλο έπειτα από το ΡΙΖΟΤΟ και τους ΛΟΥΚΟΥΜΑΔΕΣ ΜΕ ΜΕΛΙ. Με φόντο τους διαγωνισμούς μαγειρικής, την πιο πρόσφατη μόδα των ιδιωτικών καναλιών, δοκιμάζει τις δυνάμεις της στο είδος του ψυχολογικού θρίλερ. Μας συστήνει μία τριμελή οικογένεια με οικονομικά προβλήματα που ελπίζει στο χρηματικό έπαθλο του παιχνιδιού, αλλά ταυτόχρονα διαθέτει σπίτι με πισίνα στα προάστια. Η κόρη βρίσκεται ανάμεσα στην καταπιεστική μητέρα της που ελέγχει τα πάντα (εκτός από τη συμπεριφορά του εφήβου της διπλανής πόρτας) και της παιδοψυχολόγου που εργάζεται full-time σε ένα τηλεοπτικό στούντιο. Αυτές είναι ορισμένες από τις σεναριακές αυθαιρεσίες ενός ακόμη ελληνικού φιλμ που πέφτει θύμα των υπερβολικών φιλοδοξιών της δημιουργού του. Η Μαλέα προσεγγίζει με απλουστεύσεις την παιδική ψυχοσύνθεση, και δεν αρκείται να ενοχοποιήσει την υπερπροστατευτικότητα της μητέρας ή την απότομη δημοσιότητα των παιδιών μέσω της τηλεόρασης ως στρεσσογόνους παράγοντες της συμπεριφοράς τους. Ενισχύει και με μία δόση σεξουαλικής παρενόχλησης το δράμα του κοριτσιού, προκειμένου αυτό να γίνει πιο πιστευτό. Η μαγειρική ως μέσο έκφρασης και λύτρωσης δεν εναρμονίζεται με τη βαριά ατμόσφαιρα και η μικρή πρωταγωνίστρια, χωρίς να ευθύνεται, δεν αποφεύγει το στόμφο και την προσποίηση. Επιτέλους οι Έλληνες σκηνοθέτες θα πρέπει να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στο κάστιγκ και την υποκριτική των παιδιών όταν αυτά καλούνται να πρωταγωνιστήσουν στις ταινίες τους. Η ΜΑΤΖΟΥΡΑΝΑ σου ανοίγει την όρεξη για το ΒΕLLISSIMA του Λουκίνο Βισκόντι με την Άννα Μανιάνι ή το μεταγενέστερo O ΣΟΛΙΣΤΑΣ του Σκοτ Χικς, αν δε σε ενδιαφέρει το φύλο του γονιού, όμως στην εξέλιξη της φέρνει αβίαστα το γέλιο στα χείλη σου, έστω κι αν, για πρώτη φορά, κάτι τέτοιο δεν ήταν στις σκηνοθετικές προθέσεις.

Αξιολόγηση: 3/10

ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑΕΝΑ ΒΗΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ

ΕΛΛΑΔΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ-ΦΙΛΑΝΔΙΑ/126'/

Ντοκιμαντέρ

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αθυρίδης

Εμφανίζονται: Γιάννης Μπουτάρης

Ο μύθος: Η προεκλογική εκστρατεία του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη στις δημοτικές εκλογές του 2010 διανθισμένη με εκμυστηρεύσεις του για την προσωπική ζωή και τη καριέρα του.

Η ανάγνωσή μας: Η δεύτερη ταινία τεκμηρίωσης του Θεσσαλονικιού Δημήτρη Αθυρίδη είναι αφιερωμένη σε ένα ακόμη επώνυμο συντοπίτη του έπειτα από το ευαίσθητο πορτραίτο στον καλτ μουσικό Τέρι Παπαντίνα που εδώ υπογράφει τη μουσική. Παρακολουθεί με ζήλο και αφοσίωση τον, υποψήφιο τότε, Γιάννη Μπουτάρη για διάστημα δέκα εβδομάδων, μέχρι τη βραδιά των δημοτικών εκλογών. Η κάμερα κάλυψε τις δραστηριότητες από τις δημόσιες ομιλίες και το στρατηγικό σχεδιασμό της καμπάνιας του, μέχρι τις πιο προσωπικές ασχολίες, όπως τις επισκέψεις στο οινοποιείο του και τα τακτικά μαθήματα γιόγκας. Εύκολα κάποιος διαπιστώνει τον άκρατο θαυμασμό του σκηνοθέτη προς το πρόσωπο που σκιαγραφεί, σε ένα φιλμ που μοιάζει γνήσιος απόγονος του σοσιαλιστικού ρεαλισμού. Η καταγραφή της καθημερινότητας του δημάρχου διακόπτεται από την εξιστόρηση του ίδιου, όπου κυρίαρχη αναφορά έχει η εκλιπούσα σύζυγος του και η απεξάρτηση του στο παρελθόν από το αλκοόλ. Ο κύριος Μπουτάρης εμφανίζεται στο ντοκιμαντέρ να ψωνίζει σουβενίρ για τους συνεργάτες του από πλανόδιους αλλοδαπούς μικροπωλητές, να κατονομάζει ανάμεσα στους μεγάλους ιδεολογικούς του αντιπάλους και το μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο με τον οποίο μόλις τη προηγούμενη εβδομάδα έδωσαν κοινή συνέντευξη τύπου λέγοντας ότι δεν έχουν τίποτα να χωρίσουν, και να εισπράττει τα συγκρατημένα χειροκροτήματα στους λόγους του από πολιτικούς των κομμάτων που τον υποστήριξαν. Εύλογα μπορεί να διατυπωθεί το ερώτημα γιατί το κινηματογραφικό χρονικό μίας απρόσμενης (ακόμη και για το επιτελείο του) εκλογικής νίκης με 329 ψήφους διαφορά που κινηματογραφήθηκε το 2010 κυκλοφορεί ένα χρόνο πριν τις νέες δημοτικές εκλογές; Δεν θα ήταν έκπληξη, σύμφωνα με την αντισυμβατική εικόνα του δημάρχου Θεσσαλονίκης που δεν είναι κλασικός τύπος Έλληνα πολιτικού, το ντοκιμαντέρ αφού ολοκληρώσει το κύκλο του στη μεγάλη ή τη μικρή οθόνη να δίνεται ως dvd στους υποστηρικτές του σε περίπτωση που διεκδικήσει ξανά τη δημαρχία. Αν υπάρχει ένα χρήσιμο συμπέρασμα από το φιλμ είναι ότι αναδεικνύει ανάγλυφα τον τρόπο λειτουργίας του πολιτικού μας πολιτσμού που, ανεξάρτητα της κομματικής ταμπέλας, μόνο θλίψη μπορεί να προκαλεί. Δυστυχώς αυτό το ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ δεν ισχύει και για την καλλιτεχνική πορεία του Δημήτρη Αθυρίδη.

Αξιολόγηση: 2/10

ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ (QUARTET)ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ (QUARTET)

ΑΓΓΛΙΑ/98'/ODEON

Σκηνοθεσία: Ντάστιν Χόφμαν

Ηθοποιοί: Μάγκι Σμιθ, Πολ Κόρτνεϊ, Πολίν Κόλινς, Μπιλ Κόνολι

Ο μύθος: Σε έναν οίκο ευγηρίας για παλαίμαχους μουσικούς η άφιξη μίας ξεχασμένης ντίβας θα αναστατώσει τη ζωή τριών τρόφιμων, μεταξύ των οποίων και του πρώην συζύγου της, που στο παρελθόν συγκροτούσαν ένα ξακουστό κουαρτέτο.

Η ανάγνωσή μας:-

Αξιολόγηση:-

SCARIE MOVIE 5SCARIE MOVIE 5

ΗΠΑ/85'/ODEON

Σκηνοθεσία: Μάλκολμ Ν. Λι

Ηθοποιοί: Τσάρλι Σιν, Λίντσεϊ Λόχαν, Χίδερ Λοκλίαρ

Ο μύθος:-

Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους

Αξιολόγηση:-

 

ΦΙΛΙΚΑ SITE

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr