A+ A A-

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΚΟΤΕΙΝΟΥ ΘΑΛΑΜΟΥ

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΚΟΤΕΙΝΟΥ ΘΑΛΑΜΟΥτης Αθηνάς Χατζή

Η έκθεση «Ιστορίες σκοτεινού θαλάμου» περιλαμβάνει σειρά φωτογραφιών σε άσπρο-μαύρο του ψυχιάτρου και φωτογράφου Κώστα Θεοφανίδη. Τα θέματα θα μπορούσε κανείς να τα θεωρήσει τετριμμένα: πορτρέτα, γυμνά, τριαντάφυλλα. Η επεξεργασία του υλικού, όμως, οι σπάνιες παλαιότατες φωτογραφικές προσεγγίσεις που με ιδιαίτερη επιμέλεια και ευαισθησία επανεφευρίσκει ο φωτογράφος προσδίδουν στην έκθεση έναν χαρακτήρα μοναδικής αισθητικής συγκίνησης.

Ο αισθαντικός χώρος της γκαλερί αναδεικνύει ιδανικά το έργο του Θεοφανίδη. Άμα τη εισόδω, ο επισκέπτης βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα σύνολο πορτρέτων που, παρά το μικρό τους μέγεθος, αποτυπώνονται στη μνήμη με το βλέμμα τους που θυμίζει το ξάφνιασμα ανθρώπων του 19ου αιώνα απέναντι στον φωτογραφικό φακό και τις εικασίες περί «αιχμαλωσίας» της ψυχής στη φωτογραφία. Τα χαρακτηριστικά των απεικονιζομένων τονίζονται δραματικά, χωρίς τάσεις ωραιοποίησης, αλλά παράλληλα χωρίς καταφυγή στον ωμό ρεαλισμό. Με το έργο του, ο Θεοφανίδης επαναφέρει στη φωτογραφία την αθωότητα των απαρχών της φωτογραφικής τέχνης. Έχοντας φωτογραφίσει ανθρώπους διαφόρων ηλικιών, ο Θεοφανίδης κατορθώνει να αναδείξει το άχρονον της ουσίας του ανθρώπου, όπου η ηλικία είναι μία μόνο δευτερεύουσα παράμετρος.

 

Εμφανίσεις: 1892

Περισσότερα...

ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΡΟΥΧΗΣτης Νατάσας Αβούρη

Ο προβληματισμός για την «ελληνικότητα»[1]  είναι πολιτισμικής τάξης φαινόμενο και έχει μακρά πορεία. Στη νεοελληνική πνευματική ιστορία συνδέεται με τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα και την ιστορική ανάγκη να διαμορφωθεί το πολιτισμικό και εκπαιδευτικό πρότυπο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους. Το εκφράζει, παράλληλα με άλλους πολλούς, σε πρώτη φάση,  ο Σολωμός με τη συζήτηση γύρω από τον εθνικό χαρακτήρα. Τη δεύτερη φάση σημαδεύει, η διαλεκτική αντίθεση προς τη θεωρία του Φαλμεράιερ, αλλά και σε παραλληλία προς άλλα ευρωπαϊκά κινήματα, το κίνημα της ηθογραφίας, σε συνδυασμό με τη Λαογραφία (Ν. Πολίτης), τη Γλωσσολογία (Γ. Χατζιδάκης) αλλά και την ιστοριογραφία του Κ. Παπαρρηγόπουλου και του Σπυρ. Ζαμπέλιου (2ο μισό του  19ου αιώνα). Την τρίτη, και πιο δυναμική φάση, εκφράζει η εθνική ιδέα του Κωστή Παλαμά, Άγγελου Σικελιανού, του Ίωνα Δραγούμη, του Περικλή Γιαννόπουλου και το ιδεολογικό φαινόμενο της Μεγάλης Ιδέας.

 

Εμφανίσεις: 3305

Περισσότερα...

ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΥ

ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΥ: ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ, 1954της Αναστασίας Αβούρη

«Χαρές και πλούτη κι αν χαθούν, και τα βασίλεια κι όλα,

τίποτα δεν είναι σαν στητή, μένει η ψυχή κι ολόρθη»

Διονύσιος Σολωμός

Το παραπάνω μότο από τον εθνικό μας ποιητή θα μπορούσε να χαρακτηρίσει απόλυτα τον Σοφοκλή Χρήστου, Έλληνα ζωγράφο,

 

Εμφανίσεις: 2049

Περισσότερα...

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΖΕΥΓΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΖΕΥΓΗΗ Ελληνοαμερικανική Ένωση και ο «Φωτογραφικός Κύκλος» συνεχίζουν τη συνεργασία τους με την τρίτη έκθεση από τη σειρά που τιτλοφορείται «Φωτογραφικά ζεύγη».

Σε αυτές τις εκθέσεις παρουσιάζεται η δουλειά δύο φωτογράφων και μελών τού «Κύκλου», των οποίων οι δρόμοι της ζωής ή της φωτογραφίας συναντώνται με κάποιο τρόπο. Μπορεί να είναι συγγενείς ή μπορεί να είναι αχώριστοι φίλοι. Μπορεί το θέμα της φωτογραφίας τους να είναι κοινό, ή μπορεί και η καλλιτεχνική τους προσέγγιση να είναι όμοια. Μπορεί όμως να συνδέονται και μέσα από την ουσιαστική διαφορά μιας φαινομενικά όμοιας δουλειάς. Έτσι, ο διάλογος των εκάστοτε δύο καλλιτεχνικών προτάσεων θα επεκτείνεται νοερά και πέρα από τις αναρτημένες φωτογραφίες, αφού η σχέση των ίδιων των φωτογράφων αλλά και των προτάσεών τους θα προκαλεί τις αναζητήσεις ταυτίσεων και αποστάσεων.

 

Εμφανίσεις: 1562

Περισσότερα...

4 ΑΟΡΑΤΕΣ ΠΟΛΕΙΣ Η’ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ

4 ΑΟΡΑΤΕΣ ΠΟΛΕΙΣ Η’ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣτης Σοφίας Διονυσοπούλου

Όταν οι εικόνες μιλούν, περπατούν, σιωπούν, εξαφανίζονται, τυφλώνουν, αποδεκατίζονται, όταν το φωτογραφικό χαρτί δίνει την εντύπωση καμβά, το μαύρο πλαίσιο παίζει με το καρέ του σινεμά και το πλέξιγκλας φωτίζει τη σκληρότητα, όταν, εν ολίγοις, το μεταφυσικό μαχαίρι φτάνει στο κόκκαλο, βρίσκεται κανείς μπροστά σε μια παράδοξα θεατρική έκθεση φωτογραφίας.

4 Α(Ο)ΡΑΤΕΣ ΠΟΛΕΙΣ, τέσσερις φωτογράφοι-ποιητές της καθημερινότητας: Ελένη Ανυφαντάκη, Άκης Δέτσης, Δημήτρης Μυτάς, Βασίλης Πρωτοπαπάς. Πού; Σε έναν χώρο-φυλακή, σπηλιά και αρχοντικό μιας περασμένης εποχής, τόπο ιδανικό για κατοικία των ονείρων.

Άκης Δέτσης: κόσμος ερμητικός, παράθυρα ανοιχτά σε σπίτια σφραγισμένα και ανθρώπινες μορφές χαμένες μέσα σε άλλες, παραδόξως ζωντανότερες μορφές − μορφές πάχνης, καπνού, στοιχειών, ποιος ξέρει;

Βασίλης Πρωτοπαπάς: ασπρόμαυρο και έγχρωμο, απόλαυση και απουσία, πόλη σιωπηλή, φόρμες απροσδιόριστες, ενωμένες μ’ ένα ενιαίο εσωτερικό τραγούδι.

Δημήτρης Μυτάς: σκληρό ασπρόμαυρο, ίσκιοι, γραμμές, τοίχοι ολόλευκοι, πρόσωπα εγκλωβισμένα, σε μια ωμή συμπύκνωση του χρόνου.

 

Εμφανίσεις: 1819

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr