A+ A A-

«ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΜΝΗΜΗΣ ΙΙ» ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΖΟΛΩΤΑΚΗ

«ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΜΝΗΜΗΣ ΙΙ» ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΖΟΛΩΤΑΚΗΝέα έκθεση του γνωστού εικαστικού στο ξενοδοχείο Porto Paros στην Πάρο.

Τα «Μονοπάτια Μνήμης» είναι ένα σύμπλεγμα από μονοπάτια που διασταυρώνονται στις αντιθέσεις: παρελθόν-μέλλον, χειρωνακτικό-τεχνολογικό, υλικό-άυλο.

Το ταξίδι στα μονοπάτια αυτά συμβολίζεται με τα δύο μεγάλα αρχετυπικά σκάφη που είναι αναρτημένα στον χώρο. Το πρωταρχικό ερέθισμα δόθηκε από τη θέαση βραχογραφιών σε παλαιολιθικές πόλεις της Μάλτας, και οδήγησε στη δημιουργία έργων με χάραξη από φωτιά, που απεικονίζουν σύμβολα αναγνωρίσιμα από διάφορους πολιτισμούς.

 

Εμφανίσεις: 1231

Περισσότερα...

ΤΡΕΙΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟ

ΤΡΕΙΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟ Στην έκθεση «Τρεις εικαστικοί στο Porto Paros» παρουσιάζονται έργα τριών καλλιτεχνών που σχετίζονται, καλλιτεχνικά, με το νησί της Πάρου.

Ο Jan Mulder (1955) δημιουργεί αφηρημένα έργα με λάδι σε καμβά, που παραπέμπουν στον αφηρημένο αμερικανικό εξπρεσιονισμό. H έντονη χρωματική παλέτα των έργων του και η δημιουργία χώρων σε αυτά καθηλώνουν τον θεατή. Πολλά εξ αυτών δομούνται σε δίπτυχα επιτείνοντας την ένταση της σύνθεσης. H ποίηση μεγάλων ποιητών, όπως ο Rilke και o Celan, παίζει καθοριστικό ρόλο στην δημιουργία των έργων του. Έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 30 ατομικές και 60 ομαδικές εκθέσεις σε όλον τον κόσμο. Eίναι πρόεδρος του Dutch Tide Foundation.

 

Εμφανίσεις: 1527

Περισσότερα...

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΟΥΝΑΣ: «ΦΥΓΕ!… ΦΥΓΕ!» ΕΙΠΕ ΤΟ ΠΟΥΛΙ!

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΟΥΝΑΣτου Γιώργου Μανιώτη

Όταν το φως ήταν ζεστό, φιλόξενο και ελεύθερο, όταν τα νερά ήταν καθαρά και διάφανα, όταν οι κάμποι και τα βουνά ήταν γεμάτα χρώματα και αρώματα, τα πουλιά πετούσαν ελεύθερα στον γαλάζιο ουρανό, παίζανε χαρούμενα με τους στροβιλισμούς των ανέμων, φρόντιζαν τους νεοσσούς τους στις καλαμιές των ποταμών, πηδούσαν μεθυσμένα από κλαδί σε κλαδί και χαίρονταν την ομορφιά του Θεού, κτίζανε τις φωλιές τους ψηλά στα καμπαναριά και αφήνανε τη ζωή τους να κυλά μέσα σε μια μαγεμένη και επώδυνη πολλές φορές αρμονία.

Μετά ο αέρας βάρυνε και αγρίεψε, τα σύννεφα πυκνώσανε, μια βαριά μολυβένια βροχή άρχισε να πέφτει πάνω στα γκρίζα χωράφια της Γης, τα δάση χάθηκαν και μείνανε τα δέντρα μοναξιασμένα στην άκρη, τα κύματα αγριέψανε και αρχίσανε μάχες με τα σκληρά βράχια. Σαν να νύχτωσε και σαν να χάλασε ξαφνικά η ισορροπία της καλής ζωής μας. Μόνη παρηγοριά μέσα στο πυκνό σκοτάδι το φωταγωγημένο σπιτάκι μας, ένα παλιό μοναστήρι μέσα σε ένα ξεπλυμένο απόγευμα, τα μικρά εξοχικά μέσα στα θεριεμένα δάση να δηλώνουν με τον όγκο τους μια τελευταία υποψία στοργής και φροντίδας.

 

Εμφανίσεις: 1652

Περισσότερα...

HAPPY END?

ΡΕΝΑ ΑΒΑΓΙΑΝΟΥ: HAPPY END, 2013της Ρένας Αβαγιανού

«Φοβισμένο, αδρανές, απαισιόδοξο, μουντό, αμήχανο ή δυναμικό, αισιόδοξο, δημιουργικό, πρωτοποριακό μέλλον;» αναρωτιέται η Νατάσα Θωμάκου, επιμελήτρια της ομαδικής έκθεσης εικαστικών «Happy end?» και ιδιοκτήτρια της γκαλερί Art Πρίσμα, όπου και παρουσιάζεται η έκθεση, και ζητά από εμάς τους καλλιτέχνες που συμμετέχουμε να τοποθετηθούμε εικαστικά μέσα από τα έργα μας. Γύρω μας αντιθέσεις, ανισότητες, κοινωνικές αδικίες και αμφισβήτηση βασικών δικαιωμάτων των ανθρώπων που ζούνε σε «πολιτισμένες» χώρες όπως η δική μας, και τις οποίες βλέπουμε να διογκώνονται τον τελευταίο καιρό.

 

Εμφανίσεις: 1668

Περισσότερα...

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΚΟΤΕΙΝΟΥ ΘΑΛΑΜΟΥ

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΚΟΤΕΙΝΟΥ ΘΑΛΑΜΟΥτης Αθηνάς Χατζή

Η έκθεση «Ιστορίες σκοτεινού θαλάμου» περιλαμβάνει σειρά φωτογραφιών σε άσπρο-μαύρο του ψυχιάτρου και φωτογράφου Κώστα Θεοφανίδη. Τα θέματα θα μπορούσε κανείς να τα θεωρήσει τετριμμένα: πορτρέτα, γυμνά, τριαντάφυλλα. Η επεξεργασία του υλικού, όμως, οι σπάνιες παλαιότατες φωτογραφικές προσεγγίσεις που με ιδιαίτερη επιμέλεια και ευαισθησία επανεφευρίσκει ο φωτογράφος προσδίδουν στην έκθεση έναν χαρακτήρα μοναδικής αισθητικής συγκίνησης.

Ο αισθαντικός χώρος της γκαλερί αναδεικνύει ιδανικά το έργο του Θεοφανίδη. Άμα τη εισόδω, ο επισκέπτης βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα σύνολο πορτρέτων που, παρά το μικρό τους μέγεθος, αποτυπώνονται στη μνήμη με το βλέμμα τους που θυμίζει το ξάφνιασμα ανθρώπων του 19ου αιώνα απέναντι στον φωτογραφικό φακό και τις εικασίες περί «αιχμαλωσίας» της ψυχής στη φωτογραφία. Τα χαρακτηριστικά των απεικονιζομένων τονίζονται δραματικά, χωρίς τάσεις ωραιοποίησης, αλλά παράλληλα χωρίς καταφυγή στον ωμό ρεαλισμό. Με το έργο του, ο Θεοφανίδης επαναφέρει στη φωτογραφία την αθωότητα των απαρχών της φωτογραφικής τέχνης. Έχοντας φωτογραφίσει ανθρώπους διαφόρων ηλικιών, ο Θεοφανίδης κατορθώνει να αναδείξει το άχρονον της ουσίας του ανθρώπου, όπου η ηλικία είναι μία μόνο δευτερεύουσα παράμετρος.

 

Εμφανίσεις: 1910

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr