A+ A A-

Ομαδική έκθεση «Α9» της εικαστικής πλατφόρμας TheArtLoft

Ομαδική έκθεση «Α9» της εικαστικής πλατφόρμας TheArtLoft
Ο πολυχώρος TheLoft παρουσιάζει μια ακόμη έκθεση της εικαστικής πλατφόρμας TheArtLoft, με τίτλο «Α9». Πρόκειται για έκθεση των φοιτητών και αποφοίτων της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Αθήνας, και συγκεκριμένα του Α' Εργαστηρίου Ζωγραφικής του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών, που θα διαρκέσει μέχρι και την Κυριακή 19 Απριλίου. Εννέα δημιουργοί από το εργαστήρι του Άγγελου Αντωνόπουλου θα παρουσιάσουν έργα ζωγραφικά και εγκαταστάσεις στον χώρο.

Ο Άγγελος Αντωνόπουλος σημειώνει: «Είναι ιδιαίτερα δύσκολο, όταν καλείσαι σε έναν ιδιαίτερο χώρο όπως είναι το ΤheLoft, να επιλέξεις και να παρουσιάσεις εννέα νέους καλλιτέχνες ανάμεσα από έναν μεγάλο αριθμό σπουδαστών και αποφοίτων του εργαστηρίου. Δεν κρύβω ότι τα κριτήρια αυτής της επιλογής ήταν τρία: το ύφος της δουλειάς των συγκεκριμένων καλλιτεχνών σε σχέση με την ιδιαιτερότητα του χώρου, η όσο το δυνατόν πιο ενδιαφέρουσα και δημιουργική συνομιλία μεταξύ των έργων και η αναμφισβήτητη ποιότητα των εκτιθέμενων έργων. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους καλλιτέχνες για την άμεση ανταπόκρισή τους στο κάλεσμα αυτό, και ιδιαίτερα την Κέλλυ Αθανασιαδου για το βήμα που μας έδωσε να παρουσιάσουμε ένα μέρος από το δυναμικό του Α' Εργαστηρίου Ζωγραφικής».

 

Εμφανίσεις: 1315

Περισσότερα...

«Για την ομαδική έκθεση Λέξεις & Χρώμα» της Ήρας Παπαποστόλου

«Για την ομαδική έκθεση Λέξεις & Χρώμα» της Ήρας Παπαποστόλου
Η λογοτεχνία έχει μεγάλη επίδραση στη ζωγραφική. Κυρίαρχο παράδειγμα αποτελεί ο γερμανικός ρομαντισμός, καλλιτεχνικό κίνημα στη φιλοσοφία, την τέχνη και τον πολιτισμό των γερμανόφωνων χωρών στα τέλη του 18ου και στις αρχές του 19ου αιώνα. Με σημαντικούς εκπροσώπους του ρομαντισμού στη γερμανική λογοτεχνία τον Σίλερ και τον Γκαίτε, η γερμανική ρομαντική ζωγραφική μπόρεσε να εκφράσει οπτικά τα πρότυπα που πρέσβευαν η λογοτεχνία και η φιλοσοφία της εποχής, με τρανταχτά παραδείγματα τα έργα των μεγάλων ρομαντικών Γερμανών ζωγράφων Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ και Φίλιπ Ότο Ρούνγκε.

Άλλο ένα κίνημα που δεν μπορούμε να ξεχάσουμε είναι ο υπερρεαλισμός ή σουρεαλισμός, που άνθησε κατά κύριο λόγο στη Γαλλία των αρχών του 20ού αιώνα. Ένα κίνημα που αναπτύχθηκε κυρίως στον χώρο της λογοτεχνίας, αλλά εξελίχθηκε σε ένα ευρύτερο καλλιτεχνικό ρεύμα που περιλάμβανε φυσικά και τη ζωγραφική και που επιδίωκε τη διερεύνηση του ασυνειδήτου, στηριζόμενο στις ψυχαναλυτικές θεωρίες του Φρόιντ και στα πολιτικά ιδεώδη του μαρξισμού.

Στην Ελλάδα, ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος δεν τελειώνει το 1945 αλλά, με τον εμφύλιο, προεκτείνεται έως το 1949. Η θέση της χώρας τρέφει τον ανταγωνισμό των δυτικοευρωπαϊκών υπερδυνάμεων με τη Σοβιετική Ένωση και επηρεάζει και τους καλλιτέχνες –συγγραφείς και ζωγράφους– που, μέχρι τις αρχές του '60, έχουν σαν κύριο γνώρισμα του έργου τους αυτό που ονομάζουμε «ελληνικότητα», μαρτυρώντας μία ανάγκη για αυτοπροσδιορισμό.

Σήμερα, που στον ελληνικό κόσμο έχει επιβληθεί η έννοια της παγκοσμιοποίησης και που η έννοια του χώρου και του χρόνου έχει αλλάξει με τις νέες τεχνολογίες, οι ζωγράφοι, απαλλαγμένοι από τις ψευδαισθήσεις του '60 και από τις δυσκολίες του '70 και του '80, επηρεάζονται από όλο το χωράφι της Ιστορίας της τέχνης και φυσικά τόσο από τους κλασικούς όσο και από τους σύγχρονους Έλληνες και ξένους ποιητές και συγγραφείς.

 

Εμφανίσεις: 1584

Περισσότερα...

«Κλεοπάτρα Μουρσελά: Μετάβαση» του Παναγιώτη Δαφιώτη

«Κλεοπάτρα Μουρσελά: Μετάβαση» του Παναγιώτη Δαφιώτη
Η ζωγραφική της Κλεοπάτρας Μουρσελά βάζει ένα πολύ δύσκολο στοίχημα: στους ζωγραφικούς της χώρους συνυπάρχουν ασύμβατες απεικονιστικές λογικές, συγκεκριμένα, ανεικονικές και επίπεδες φορμαλιστικές συνθέσεις που βρίσκονται στον αντίποδα της αναπαραστατικής τέχνης, οριοθετούν τον χώρο μέσα στον οποίο απεικονίζονται φιγούρες που αποτελούν αναφορά σε ιστορική ζωγραφική. Η ζωγραφικότητα είναι έντονη και κυρίαρχη στα περάσματα, στις ποιότητες και τις σχέσεις των πλαστικών στοιχείων. Η δουλειά της είναι, και στοχεύει να είναι, πάνω απ' όλα καλή ζωγραφική, ό,τι και αν σημαίνει αυτό σήμερα για τον καθένα που τη διαπραγματεύεται είτε ως θεατής ή σαν καλλιτέχνης. Τα έργα αυτά αποτελούν, χωρίς να συμβιβάζουν τη ζωγραφικότητά τους, ερωτήματα πάνω στο τι είναι η ζωγραφική στην παρούσα συγκυρία. Οι ασυμβατότητες που γίνονται συμβατές με ένα αισθαντικό, αισθητά μελαγχολικό και ανεπαίσθητα παιγνιώδη τρόπο, φέρνουν κοντά, σε μια οργανική ενότητα, στοιχεία και λογικές που κανονικά δεν θα έπρεπε. Ζωγραφικές προσεγγίσεις που παραπέμπουν σε δημιουργούς των μέσων του 20ού αιώνα, προσφέρουν το background σε μορφές που έρχονται από τον 17ο αιώνα. Τελάρα που είναι εντελώς ανεικονικά συνυπάρχουν με άλλα όπου αναμειγνύονται οι απεικονιστικές λογικές, δημιουργώντας μια νέα σχέση ετερότητας, αυτή τη φορά ανάμεσα στα έργα.

 

Εμφανίσεις: 1513

Περισσότερα...

«ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ, ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ» ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ Γ. ΓΟΥΝΑΡΟΠΟΥΛΟΥ

«ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ, ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ» ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ Γ. ΓΟΥΝΑΡΟΠΟΥΛΟΥ
Το Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου παρουσιάζει την έκθεση «Ένα ποίημα, μια εικόνα», από τις 4 Μαρτίου έως τις 4 Απριλίου 2015. Στην έκθεση θα παρουσιαστούν είκοσι πρωτότυπα χαρακτικά έργα που έχουν δημιουργήσει είκοσι σύγχρονες Ελληνίδες χαράκτριες, τα οποία είναι εμπνευσμένα από ποιήματα που έγραψαν είκοσι σύγχρονες Ελληνίδες ποιήτριες. Τα έργα σε συνδυασμό με τα ποιήματα συνθέτουν ένα καλλιτεχνικό λεύκωμα με τίτλο Ένα ποίημα, μια εικόνα. Σύγχρονες ελληνίδες ποιήτριες και χαράκτριες, που εκδόθηκε από τη Σχολή Καλών Τεχνών Φλώρινας, ΤΕΕΤ, του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Συμμετέχουν οι ποιήτριες: Κατερίνα Αγγελάκη Ρουκ, Βάγια Κάλφα, Ελένη Καμουλάκου, Ολυμπία Kαράγιωργα, Ευτέρπη Kωσταρέλη, Λίλιαν Μπουράνη, Χαρά Ναούμ, Άννα Νιαράκη, Παυλίνα Παμπούδη, Ελένη Παπάζογλου, Γρηγορία Πούλιου, Αγγελική Σιγούρου, Nόνη Σταματέλου, Νίκη Ταγκάλου, Μαρία Tρανού, Γιολάντα Τσιαμπόκαλου, Ελένη Φωτάκη, Νίκη Χαλκιαδάκη, Xαρά Χρηστάρα, Μάγδα Xριστοπούλου.

 

Εμφανίσεις: 1522

Περισσότερα...

«ΜΕΤΑΒΑΣΗ» ΣΤΗΝ ΓΚΑΛΕΡΙ «7» του Κώστα Μουρσελά

Μετάβαση Κλεοπάτρα Μουρσελά
Στη σειρά έργων «Μετάβαση», η Κλεοπάτρα Μουρσελά εκφράζει τα συναισθήματα και τις σκέψεις της με έναν δικό της πρωτότυπο τρόπο. Αφηγείται δημιουργώντας αφαιρετικούς-γεωμετρικούς χώρους με στιγμές σημείωσης ή μνήμης, μια στιγμή που κάτι είδε και σταμάτησε εκεί, τοπία γεμάτα μοναξιά, εγκατάλειψη, παγωμένα κτίρια, που κάποτε θα μπορούσε να ήταν σπίτια, καταφύγια, και τώρα έγιναν κουτιά, αφιλόξενοι χώροι. Κάπου κάπου προβάλλουν κάτι φωτισμένοι φεγγίτες λες και προτείνουν μια έξοδο, μια ελπίδα.

Τα πρόσωπα που εμφανίζονται στα έργα της είναι εγκλωβισμένα, στριμωγμένα, με αδρά μάτια, βυθισμένα σ' ένα κενό, σαν να διασχίζουν αόρατα τοπία, σε αναμονή μιας συμφοράς που πλησιάζει, γίνονται όλο και πιο αχνά, διάφανα, σαν να περιμένουν κάτι που δεν έρχεται, μπαίνουν στα έργα από διαφορετικές εποχές, διαφορετικούς χρόνους, με βλέμματα σταματημένα.

 

Εμφανίσεις: 1474

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr