A+ A A-

Το Μουσείο Ηρακλειδών φιλοξενεί έκθεση της Pascaline Bossu με στιγμιότυπα από την Ελλάδα

Το Μουσείο Ηρακλειδών φιλοξενεί έκθεση της Pascaline Bossu με στιγμιότυπα από την Ελλάδα


Η έκθεση «Σχέδια-Ζωγραφιές-Φωτογραφίες. Στιγμιότυπα από την Ελλάδα» παρουσιάζει το έργο της Γαλλίδας εικαστικού Pascaline Bossu, η οποία ζει κι εργάζεται στην Αθήνα από το 2000. Βασικό της θέμα είναι το επίκαιρο ζήτημα της ταυτότητας, της ενσωμάτωσης σε μια ξένη κουλτούρα, της πολυπολιτισμικότητας. Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 12 Μαΐου έως τις 12 Ιουνίου και φιλοξενείται στο Παράρτημα του Μουσείο Ηρακλειδών στο Θησείο.

Η καλλιτέχνιδα χρησιμοποιεί ως όχημα την τέχνη της για να ενταχθεί σε μια νέα κουλτούρα. Και η διπλή ταυτότητά της την κάνει να υιοθετεί ποικίλες τεχνικές, όπως τη ζωγραφική πάνω σε φωτογραφίες ή την εμπνευσμένη από φωτογραφίες ζωγραφική, με αποτέλεσμα ένα συνεχές πηγαινέλα, ένα παιχνίδι με καθρέφτες ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Γαλλία, ανάμεσα στη ζωγραφική και τη φωτογραφία, ανάμεσα στη μη-ταυτότητα του μασκοφόρου καρναβαλιού και την εξιδανικευμένη μορφή που αποκαλύπτει μια αμφίεση.

 

Εμφανίσεις: 840

Περισσότερα...

«Νίκος Σαπέρας: “Θάλασσες”» της Τούλας Ρεπαπή

«Νίκος Σαπέρας: “Θάλασσες”» της Τούλας Ρεπαπή


Με το προσωπικό στοιχείο της ταινίας, που συναντήσαμε και στις «Καταστάσεις », τα «Επεισόδια» και τις «Οπώρες», ο Νίκος Σαπέρας, παραμένοντας στον χώρο του ελάχιστου, αφήνει και πάλι τη μορφή της να συμμετέχει και να εκφράζει το ζητούμενο, περιγράφοντας μέσα από την έμπνευσή του, σε δυο ή τρεις διαστάσεις, άλλοτε καθημερινές γνωστές μορφές και άλλοτε συνθέσεις επιδεχόμενες την ερμηνεία του τελικού δέκτη. Εν προκειμένω, τον κυματισμό της Θάλασσας.

Θάλασσα για τον δημιουργό είναι όχι η έκτασή της, αλλά αποσπασματικά κομμάτια αυτής – τα κύματα. Με αυτά μέσα από διαφορετικές μορφές και χρώματα αποδίδει τα πολλά της πρόσωπα, αλλά και τις πολλές διαφορετικές στιγμές της. Άλλοτε κόκκινη σαν αίμα δηλεί το πάθος αλλά και το ακαριαίο του θανάτου, άλλοτε πάλι παιγνιδιάρα απλώνεται στην άμμο, άλλοτε αφρίζει από τον άνεμο της έμπνευσης και όχι μόνο, ενώ αλλού, δίπλα σε ένα σπασμένο κουπί, γίνεται και αυτή ένα κομμάτι από τα συντρίμμια και άλλοτε πάλι σιωπηλή κρύβει τη δύναμή της.

 

Εμφανίσεις: 852

Περισσότερα...

«Επιπλέων βυθιζόμενος»: Έκθεση ζωγραφικής του Φώτη Γαλανόπουλου

«Επιπλέων βυθιζόμενος»: Έκθεση ζωγραφικής του Φώτη Γαλανόπουλου


Πιστός στην ποίηση της εικόνας, ο Φώτης Γαλανόπουλος παρουσιάζει την ατομική έκθεση ζωγραφικής, υπό τον τίτλο «Επιπλέων Βυθιζόμενος», στην Αίθουσα Τέχνης «Καπλανών 5». Την έκθεση ζωγραφικής πλαισιώνουν νέα ποιήματα με σκοπό να αναδείξουν το προσφυγικό ζήτημα.

Προσφυγικό. Κυνισμός και υποκρισία. Πολιτισμός. Επιπλέων βυθιζόμενος κι’ αυτός.

Θα σταματήσω τις ταχύτατες χελώνες
Που γερνούν τον χρόνο
Στις παραλίες της λήθης

Θα επιπλέω βυθιζόμενος
Στην άσπιλη θαλπωρή
Των κόκκινων γιγάντων
Που γεννούν την ελπίδα.

Γεννημένος το 1961 στη Δράμα, ο Φώτης Γαλανόπουλος ασχολείται με τη ζωγραφική, συμμετέχοντας σε εκθέσεις που οργανώνονται σε αίθουσες τέχνης ανά τον κόσμο, αλλά και με την ποίηση. Έχει εκδώσει τρεις ποιητικές συλλογές, οι οποίες συνδυάζουν τον λόγο με τη ζωγραφική.

 

Εμφανίσεις: 924

Περισσότερα...

Kaplanon galleries: Συμμετοχή σε Διεθνείς Εκθέσεις Σύγχρονης Τέχνης στην Ισπανία

Kaplanon galleries: Συμμετοχή σε Διεθνείς Εκθέσεις Σύγχρονης Τέχνης στην Ισπανία


Κατά το εξάμηνο Σεπτέμβριος 2015 - Φεβρουάριος 2016, οι καλλιτέχνες των kaplanon galleries (αίθουσες τέχνης kaplanon5 & ena) συμμετείχαν σε δύο διεθνείς εκθέσεις Τέχνης στην Ισπανία: πιο συγκεκριμένα, την Swab Art Fair (Βαρκελώνη, 1-4 Οκτωβρίου 2015) και την Art Madrid (Μαδρίτη, 24-28 Φεβρουαρίου 2016). Η διεθνής παρουσία των καλλιτεχνών δεν παύει να αποτελεί πρωταρχικό στόχο για τις kaplanon galleries και, υπό αυτό το πρίσμα, οργανώνουν μια έκθεση ώστε οι καλλιτέχνες να μοιραστούν με το φιλότεχνο κοινό τις εμπειρίες που αποκόμισαν.

Η ομαδική έκθεση θα φιλοξενηθεί στην αίθουσα τέχνης ena, όπου θα εκτίθενται τα έργα των καλλιτεχνών που συμμετείχαν στις δύο αυτές εκθέσεις στο εξωτερικό. Η έκθεση θα εγκαινιαστεί τη Δευτέρα, 28 Μαρτίου 2016, στις 8 το βράδυ, και θα διαρκέσει μέχρι και την Κυριακή, 3 Απριλίου 2016.

 

Εμφανίσεις: 827

Περισσότερα...

Γιάννης Ζιώγας: συνέντευξη στην Ιωάννα Ασσάνη

Γιάννης Ζιώγας


Ο Γιάννης Ζιώγας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1962. Σπούδασε Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα στις Καλές Τέχνες (MFA) από τη Σχολή Εικαστικών Τεχνών της Νέας Υόρκης (1991). Το 2013 ολοκλήρωσε τη διδακτορική του διατριβή στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου για τον Στάμο και την έννοια του πεδίου. Έχει πραγματοποιήσει είκοσι ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Διδάσκει ζωγραφική στο Εργαστήρι Τέχνης Χαλκίδας από το 1998 και από το 2006 στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών. Για το έργο του έχουν γραφεί κριτικές στον ελληνικό και διεθνή τύπο. Έχει γράψει κείμενα για τη θεωρία της τέχνης, καθώς και πολλά βιβλία, ανάμεσά τους: Ο βυζαντινός Μάλεβιτς, Ο Ταρκόφσκι στη Χαλκίδα και Όψεις Λογοκρισίας (συλλογικός τόμος).

 

Από το 2006 είστε επίκουρος καθηγητής στη Σχολή Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Φλώρινας. Από το 2007 και μέχρι σήμερα πραγματοποιείτε τη δράση με τίτλο, Εικαστική πορεία προς τις Πρέσπες. Ποιος είναι ο χαρακτήρας της δράσης;

Η δράση αυτή έχει ως σκοπό να δημιουργήσει ένα άνοιγμα προς μια πραγματικότητα πέρα από εκείνο που είναι προσδιορισμένο. Η έναρξή της Πορείας συνέπεσε με την έναρξη λειτουργίας του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, που είναι η τρίτη Σχολή Καλών Τεχνών που ιδρύθηκε στην Ελλάδα. Τα ιδιαίτερα πολιτιστικά χαρακτηριστικά αυτής της σχολής είναι ο διασυνοριακός της χαρακτήρας, η θέση της στην ύπαιθρο και η συνομιλία που γίνεται στη Φλώρινα με την πρόσφατη ελληνική πολιτική ιστορία. Θεώρησα ως ένας καλλιτέχνης του λεγόμενου Κέντρου ότι ευρισκόμενος σε μια τέτοια οριακή θέση δεν είχα δικαίωμα να παραμείνω στους τοίχους (και τείχη) μιας Accademia, αλλά αντίθετα είχα κάθε λόγο να επιχειρήσω μια περαιτέρω έξοδο προς το πέραν. Και αυτό το πέραν είναι οι Πρέσπες.

Υπηρετεί περισσότερο την εκπαιδευτική ή την καλλιτεχνική διαδικασία; Επιδιώκει επίσης την ατομική ή τη συνολική παραγωγή ενός έργου;

Κάθε δράση που σχετίζεται με την τέχνη δεν μπορεί παρά να έχει ένα ευρύτερο πολιτιστικό χαρακτήρα. Δίχως αυτόν τον χαρακτήρα, η καλλιτεχνική δραστηριότητα δεν αποτελεί παρά μόνο μια πράξη ναρκισσιστικής αυτοϊκανοποίησης, που για εμένα είναι παντελώς αδιάφορη. Επομένως, η καλλιτεχνική πρακτική είναι ενιαία, δεν είναι ούτε αποκλειστικά ατομική ούτε κυρίως αισθητική, ούτε ατομική ούτε συλλογική. Είναι ένα όλον, θα έλεγα ένα αναξιμάνδρειο άπειρο. Σε αυτό το πλαίσιο η Εικαστική Πορεία προς τις Πρέσπες εφαρμόζει την προσέγγιση όπου οι διαχωρισμοί παύουν να υφίστανται, όπου το σώμα καθίσταται ένα εργαλείο βίωσης, όπου οι βεβαιότητες αναθεωρούνται κι όπου η περιοχή των Πρεσπών, αλλά και ευρύτερα των Βαλκανίων, καθίσταται μια αχανής ερευνητική ζώνη που ενεργοποιεί καλλιτεχνική πρακτική. Το σύνολο αυτών των πρακτικών υπερασπίζονται το δικαίωμα (διότι θεωρώ ότι είναι δικαίωμα) του καλλιτέχνη στην ευθύνη που έχει, μια ευθύνη σε κάθε πτυχή και εκδοχή αυτού του Όλον στο οποίο δραστηριοποιείται.

Υπάρχει κάποιος κεντρικός άξονας που διαπερνά τα έργα που κατά καιρούς παρουσιάζετε –δημιουργία δράσεων,  συγγραφή βιβλίων, δημιουργία προγραμμάτων. Για παράδειγμα, το ομαδικό έργο: Αόρατες Πόλεις, τα βιβλία: Ο Ταρκόφσκι στη Χαλκίδα, το Ημερολόγιο ενός Πολιτιστικού Πρόσφυγα, η δράση: Εικαστική πορεία προς τις Πρέσπες κ.α.;

Όπως ανέφερα και στην προηγούμενη ερώτηση, όλα αυτά δεν αποτελούν θραύσματα ή διασπάσεις, τουλάχιστον έτσι θέλω να πιστεύω, αλλά επεισόδια ενός στοχασμού που από τότε που τον ξεκίνησα, πολύ νέος, παράγει τα απότοκα τα οποία όλα είναι εικαστικοί στοχασμοί και οπτικές καταθέσεις. Ένα καλλιτεχνικό έργο δεν είναι αντι/κείμενο, αλλά ζώσα πραγματικότητα που μορφοποιείται με οιοδήποτε διαθέσιμο τρόπο. Στο έργο μου Ασπίδα του Αχιλλέα 1978-2013, το απωθημένο μιας μνήμης εργάστηκα (και συνεχίζω να εργάζομαι) τα τέσσερα τελευταία χρόνια στο φιλόξενο χώρο της Γλυπτοθήκης, υπό διαμόρφωση Γρηγοριάδη, σε μια διαδικασία ανοικτότητας ενός ανοικτού χώρου, όπου ένα προσωπικό βίωμα μετασχηματίστηκε από μια σχεσιακή πρακτική σε μια διαρκώς προεκτεινόμενη εγκατάσταση.

 

Εμφανίσεις: 1922

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr