ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΖΕΥΓΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΖΕΥΓΗ

 

Η τρίτη αυτή έκθεση εγκαινιάστηκε την Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013 στην γκαλερί Κέννεντυ της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης με τις φωτογραφίες της Δέσποινας Πιλάτη και της Έφης Χαλιορή. Θα διαρκέσει μέχρι και τις 16 Μαρτίου 2013.

Τη σειρά επιμελείται ο θεωρητικός της φωτογραφίας και ιδρυτής του «Φωτογραφικού Κύκλου», Πλάτων Ριβέλλης ο οποίος γράφει για τις δύο φωτογράφους:

Δέσποινα Πιλάτη: Μια διαδρομή γεμάτη εκπλήξεις

Οι περισσότεροι φωτογράφοι έχουν στην προσωπική φωτογραφική τους ιστορία μια πρώτη περίοδο ασάφειας και ανίχνευσης, γεμάτη από παιδικές αμαρτίες. Η Δέσποινα Πιλάτη εκπλήσσει όποιον παρατηρεί τα πρώτα της βήματα, διότι από την αρχή έπεσε στα βαθιά και αμέσως επέπλευσε. Γι' αυτό και στη συλλογή που περικλείεται σε αυτό το βιβλίο περιλαμβάνονται σημαντικές φωτογραφίες ακόμα και από το φωτογραφικό της ξεκίνημα.

Οι περισσότεροι φωτογράφοι που έχουν στην προσωπική φωτογραφική τους ιστορία ένα δυναμικό ξεκίνημα αντιμετωπίζουν μία ή περισσότερες περιόδους αμηχανίας και οπισθοδρόμησης, μέχρι να βρουν τη νέα τους κατεύθυνση. Η Δέσποινα Πιλάτη εκπλήσσει και πάλι, διότι οι αλλαγές στην πορεία της δεν αρνούνται το δυναμικό παρελθόν της, ενώ υιοθετούν εντελώς καινούργιες λύσεις στα ίδια προβλήματα, χωρίς τον παραμικρό δισταγμό.

Η ικανότητά της να ελέγχει και να προκαλεί τη φόρμα δεν την αποκλείει από τη συνολική αίσθηση της συγκινησιακής φόρτισης τού κάδρου. Και χωρίς να αντιστέκεται στην έλξη των συναισθηματικών προεκτάσεων, δεν τους επιτρέπει να μονοπωλήσουν τη φωτογραφία της.

Η μέχρι σήμερα σύντομη φωτογραφική της πορεία, όπως απεικονίζεται στη φωτογραφική συλλογή αυτού του λευκώματος, αποκαλύπτει το θάρρος και τη βεβαιότητα μιας διαδρομής, της οποίας το μέλλον υπόσχεται απολαύσεις και εκπλήξεις.

Έφη Χαλιορή: Η αθωότητα και η τόλμη

Ουδέποτε μπόρεσα -ούτε θέλησα άλλωστε- να απαλλαγώ από τη συνήθεια που έχω ως δάσκαλος να παρατηρώ με θαυμασμό την πορεία των νέων φωτογράφων στην προσπάθειά τους να ψηλαφήσουν το μέσο και να προσδιορίσουν την προσωπική τους θέση απέναντί του.

Η Έφη Χαλιορή έκανε αρχικά μερικά διστακτικά βήματα μέχρι να ξεμυτίσει στην αχανή περιοχή της φωτογραφικής δημιουργίας. Και, όπως ήταν φυσικό, τα βήματα αυτά ξεκίνησαν από τον προσωπικό οικογενειακό της χώρο. Ήταν όμως κινήσεις ιδιαίτερα τολμηρές, που έδειξαν ότι διέθετε και τις γνώσεις και τη διάθεση να διαμορφώσει μια δική της πρόταση.

Οι φωτογραφίες που ακολούθησαν απέδειξαν ότι το προστατευτικό αρχικό κέλυφος είχε διαρραγεί και ότι η τόλμη έπαιρνε τη θέση των δισταγμών. Τώρα πλέον όλα τα θέματα ήταν πιθανά και κάθε προσέγγιση μία πρόκληση. Ο κίνδυνος θα ήταν να υποκατασταθεί η πρώτη συναισθηματική βάση των οικογενειακών στιγμών από αισθητικές και φορμαλιστικές αναζητήσεις. Ακριβώς όμως αυτός ο κίνδυνος ήταν που έδωσε περιεχόμενο στην πορεία της φωτογράφου. Παλεύοντας ανάμεσα στη γοητεία τού αισθητισμού, στην ουσία των γεγονότων και στην κρυμμένη συγκίνηση των καταστάσεων κατάφερε να χρησιμοποιεί πληθώρα άνισων ή και αντιφατικών θεμάτων με κοινό περιεχόμενο την αναζήτηση της φωτογραφικής της ιδιαιτερότητας.

Είναι βεβαίως άγνωστο τι θα μας προσφέρουν τα επόμενα φωτογραφικά βήματα της Έφης Χαλιορή, αλλά αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι η αρχική αθωότητα θα παραμένει πάντοτε μια γερή βάση και η αναδυόμενη τόλμη ουσιαστική προϋπόθεση για μια προσωπική πρόταση. Άλλωστε, τα τόσο καλά αποτελέσματα που προέκυψαν μέσα από ένα σύντομο φωτογραφικό παρελθόν υπόσχονται ένα ακόμα σημαντικότερο φωτογραφικό μέλλον.

 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

 

Το email σας: