A+ A A-

«Συνάντηση με το έργο του Απόστολου Πλαχούρη» της Δρ. Ελένης Π. Γύζη

«Συνάντηση με το έργο του Απόστολου Πλαχούρη» της Δρ. Ελένης Π. Γύζη


Η εποχή μας κατέχεται, όσο καμμία άλλη στην ιστορία της ανθρωπότητας, από την εναγώνια ανάγκη των εικαστικών για το «νέο». Το «νέο» στο νόημα, στα εκφραστικά μέσα...

Είναι η ανάγκη αυτή απόρροια μιας εσωτερικής δημιουργικής ανανέωσης, ώστε να βρεθούν οι «αποτυπώσεις» μιας διαχρονικά «νέας» ουσίας; Ή η ανάγκη εντυπωσιασμού για κάτι το πρωτότυπο, ακόμα και στην υπερβολή του, ώστε να προσεγγιστεί άμεσα το μεγάλο πλήθος;

Αν για τους μεν απαιτείται το πνεύμα, το ήθος και ο χρόνος, για τους δε αρκεί μόνο η δεξιοτεχνία.

Θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι ο Απόστολος Πλαχούρης –τουλάχιστον από τα μέχρι σήμερα δείγματα της δουλειάς του– ανήκει στην πρώτη κατηγορία των εικαστικών. Δουλεύει «άχρονα», με σεβασμό στην παράδοση, αντιμετωπίζοντάς τη ως φορέα συσσωρευμένης εμπειρίας. Δεν υποτάσσεται στις ψυχολογικές μεθόδους που συγκινούν τους πολλούς, υποκύπτοντας στα χαρακτηριστικά της πνευματικής ένδειας, ως «κενομανής».
«Συνάντηση με το έργο του Απόστολου Πλαχούρη» της Δρ. Ελένης Π. Γύζη

Στο εικαστικό ταξίδι του, ανοίγεται σε ωκεανούς όπου τίποτα δεν φαίνεται στον ορίζοντα, πέρα από το γαλάζιο του ορίζοντα, προσπερνώντας τα λιμάνια όπου θα μπορούσε να ξεκουραστεί. Έτσι, ελεύθερος και ειλικρινής, κυρίως με τον εαυτό του, φθάνει στο «νέο» –ό,τι κι αν αυτό αφορά– χωρίς να το επιδιώκει ενσυνείδητα.

Ο Απόστολος Πλαχούρης έχει ως βάση και όχι ως επιστέγασμα την ενεργή αισθητική παιδεία του Ωραίου, που δρα αδιόρατη στα βαθύτερα στρώματα της ψυχής του, με κυκλικές κινήσεις προς το κέντρο. Είναι ένα στοιχείο που τον καθιστά ικανό να σηκώσει ακόμη και αποφασιστικές «επαναστάσεις», προκειμένου να οδηγηθεί στην κατάκτηση του απόλυτου, του ενός, που είναι και το παν. Γι’ αυτό και οργανώνει το εικαστικό πεδίο του και τα μέσα έκφρασής του όπως ο φιλόσοφος! Εμφανίζει σκόπιμα το αντικείμενο του ενδιαφέροντός του μέσα από το παράδοξο, ώστε ο όποιος προβληματισμός του θεατή να μην παρασύρεται από τα φαινόμενα. Αυτό το είδος του διαλεκτικού ιχνογραφήματος, με συνεχή αναφορά της σοφίας στην πείρα και την ιστορία, ορίζει παράλληλα και την εικόνα του ατελεύτητου διαλόγου των δημιουργών, που τους χωρίζει ο χρόνος και ο χώρος, αλλά τους ενώνει η ομορφιά της ουσιαστικής τέχνης. Μιας τέχνης που, επειδή ακριβώς δεν έχει την πρόθεση να διδάξει, οδηγεί τον άνθρωπο στην αληθινή ηθική και την ορθή πολιτική σκέψη.
«Συνάντηση με το έργο του Απόστολου Πλαχούρη» της Δρ. Ελένης Π. Γύζη

Ο Α. Πλαχούρης, μέσα από τον εικαστικό λόγο του, αναζητά το οριακό σημείο όπου η αίσθηση και ο νους ενώνονται. Έναν τόπο όπου, όπως ο Πλάτων αναφέρει (Ζ επιστολή 342c), η γνώση δεν διατυπώνεται με το λόγο, αλλά «ύστερα από μακρά επικοινωνία και συμβίωση με το πράγμα, σαν το φως που ανάβει από σπίθα, γεννιέται μέσα στην ψυχή και ύστερα εκεί εκτρέφεται μόνη της».

 

Διαβάστε επίσης
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Αφαίρεση, απόκρυψη & αποκάλυψη»: έκθεση των Γιάννη Σπυρόπουλου και Εοζέν Αγκοπιάν

Η διεύθυνση του ξενοδοχείου Radisson Blu Park Hotel, στο πλαίσιο του αφιερώματος «Σύγχρονη Ελληνική Τέχνη» και με αφορμή τον εορτασμό των 40 χρόνων από την ίδρυση του ξενοδοχείου, παρουσιάζει την...

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Τα έργα του φθινοπώρου»: έκθεση του Αλέξανδρου Ίσαρη στην γκαλερί «7»

Την Τρίτη 25 Οκτωβρίου η γκαλερί «7» παρουσιάζει τη 13η ατομική έκθεση του Αλέξανδρου Ίσαρη με τίτλο: «Τα έργα του φθινοπώρου». Ύστερα από οκτώ γόνιμα χρόνια, ο Αλέξανδρος Ίσαρης εγκαινιάζει τη νέα...

ΦΙΛΙΚΑ SITE

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr